Gå til innhold

TRÅD FOR OSS SOM HAR GÅTT UT I PERMISJON OG BARE VENTER:) NOEN SOM VIL VÆRE MED??


moki, har fått sin prinsesse!

Anbefalte innlegg

Ny uke - kanskje er det den siste som gravid for noen av oss. Etter egen beregning er jeg nå 39 fullgåtte uker, men det hjelper lite når ul sier 38. Merker at jeg begynner å bli skikkelig utålmodig. Har så lyst til å hilse på den lille nå! Tror det som er verst er tanken på at selv om det bare er to uker igjen til termin, så kan jeg like fullt risikere å gå en måned til før noe skjer.

 

Lurer på om det er mange som gruer seg til fødsel? Jeg tenker ikke så mye på det, og føler meg litt naiv av den grunn. Det er liksom noe jeg må gjennom uansett. Er veldig klar over at det er fryktelig vondt, og jeg er absolutt ikke modig av meg (har fryktelig lav smerteterskel!), men klarer ikke helt å bruke krefter på å tenke på fødselen. Men i forrige uke da vi var på omvisning på føden ble det trillet ut en dame i tydelige smerter fra den ene fødestuen, og jeg må innrømme at det da gjorde litt vondt i magen. Hvisket forsiktig til sambo at "dette vil jeg ikke"...

 

Ønsker alle en kjempefin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei dere . her er det også ei som vil henge seg på her . har ikke gått ut i permisjon ennnå men gjør det den 5.feb.har termin den 26.feb etter ul. dette er mitt/vårt første barn. venter en jente , så alt var egentlig klart med utstyr og klær lenge før magen begynte å vokse . kanskje ble det vel lenge å vente når vi var så tidlig med alt ? ! vi gleder oss veldig mye til å bli foreldre . har ikke hatt noen plager som kanskje man hører om at mange har ,bare halsbrann men det er vel plage nok det da . noen andre som har termin rundt den 26. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hopper me på denne jeg også. går ut i permisjon i morra, men har vært fult sykemeldt siden begynnelsen av desember så nå begynner jeg å bli ganskje lei her. litt om meg, er 22 år og forlovet med en utrolig hærlig mann på 26 som jeg ikke kunne klart meg uten. vi har termin 13 feb som er bursdagen til min kjære mann. og dette synes han er utrolig stas.(selv om han vet at han sansynligvis ikke blir født da) og vi venter mest sansynlig en liten gutt. bor på en liten by på sørlandet. har i dag bare 23 dager igjen. men håper å tror at jeg får bitte litt før tiden. gleder oss veldig til å treffe den lille.

lykke til alle sammen forresten. de små kan jo komme når som helst nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkomne skal dere være:)

 

Hottenknott: Ja du har helt rett, i løpet av denne uka kan den første trådbabyen være født! Og jeg håper det blir meg, he he!!!

 

I natt var en j..... natt, mye murringer og det jeg trodde var rier.. men gikk over etter noen timer, og har vært ganske rolig etter det. Men søvnen kom jo ikke før v 6 tiden i dag tidlig, og jeg kunne ikke sove lenge pga time hos JM kl 8.40. Hun ville ikke sjekke meg, selv om jeg fortalte nattens forløp. Var redd for å stimulere fram noe visstnok! men er jo tross alt over 38 uker da, så skjønner ikke helt problemet egentlig.

Hun sa at siden jeg har født to ganger før, ville jeg jo skjønne det når det var igang. Enig der, men har hatt det helt annerledes nå de siste ukene enn før jeg fikk gutta mine. Så jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, og føler at kroppen "lurer" meg hele tiden! frustrerende.....

 

nok om meg..... Hvordan går det med dere andre her inne, noe på gang??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde kanskje jeg skulle føde i løpet av helga, for natt til lørdag lå jeg våken omtrent hele natta med murringer og smerter og kynnere. Hadde mye murringer i løpet av helga, men nå som helga er over er jeg tilbake til "normalen igjen." Så er litt mer avslappet igjen nå.. hehe. Kroppen forbereder seg jo, men er ikke godt å skille på tegna for kroppens forberedelse og det at fødselen faktisk starter. Man må liksom være på vakt liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yahoo81: ja det høres ganske likt ut som det jeg hadde natt til i går...

Det føltes ut som om fødselen var i gang, selv om jeg har født to ganger før lot jeg meg lure!

hatt en rolig natt, selv om jeg ikke fikk sove noe særlig... tok det igjen på morgenen og sov helt til kl 11.30!

 

Nå prøver jeg å si til alle som venter at jeg tross alt har to uker igjen til terminen, siden alle lurer på om det snart skjer noe. Kanskje min egen feil også, da jeg hele tiden har vært klar på at jeg nok ikke går til terminen:) men , den som venter på noe godt osv....!

 

spennende å se om det kommer en liten baby på tråden vår denne uka! lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Moki.Vi har temin samme dag vi.Er ny her jeg da.Ble lei av å sitte alene som gravid:-) Jeg er også gift har to barn er 28 år.Tuppa er 6 år og gutten blir 4 i april.Tuppa fyller seks den 6.feb! Blir spennende det da! Egentlig så var jeg veldig innstilt på å vente,men så måtte jo slimproppen gå sist fredag for å gi meg falske forhåpninger...Kjenner ikke noen tegn til fødsel her nei.

 

Tenkte å bruke litt av tiden til å forberede en bursdagsfeiring til Tuppa da,men satte det litt til siden p.g.a den proppen.Tror jeg skal bake litt i dag allikevel.Kan være leeeenge igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to uker igjen til terminen 6 februar i dag og er veldig enig i at det begynner å bli mye "mas" fra folk rundt omkring om ikke det snart skal skje noe. Skulle jo gjerne ha visst det jeg også, men det er jo liksom ikke sånn det funker, selv om det hadde vært veldig praktisk =) Jeg har nok laget litt falske forhåpninger for folk, for jeg har hele tiden hatt en sterk følelse av å føde "lenge" før terminen og nå er det jo bare to uker igjen, så så veldig lenge blir det nå ikke. Hadde aldri denne følelsen når jeg gikk med førstemann, da gikk jeg bare å ventet på terminen.

 

Akkurat nå ser det ut som at vi er angrepet av omgangssyken, så jeg jeg får vel sørge for at vi blir ferdig med den runden før jeg drar avgårde for å få ut snuppa som er i magen. Jeg har riktignok klart å holde meg frisk så langt (bank i bordet), men jeg har tørket spy i hele natt, så jeg er vel ikke helt trygg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her jeg også.

 

Har termin 17. Feb, og går ut i permisjon på fredag, men blir ikke store forandringen siden jeg har vært sykemeldt i en evighet med bekkenløsning...

 

Jeg er ei jente på 21år fra Oslo. Har samboer og vi venter vår første - som i følge UL skal være en liten gutt :D

 

Nå begynner jeg å bli skikkelig lei... hadde nok ikke vært så ille hvis det bare hadde vært de tradisjonelle plagene, men flere måneder uten en hel natts søvn pga det dumme bekkenet begynner å sette sine spor. Og nå som alle de andre plagene har satt inn for fullt, vet jeg ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg...

Synd å måtte være fullstendig utslitt allerede før lillegutt har kommet...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to uker igjen til termin selv og prøver å forklare folk at det fortsatt kan ta litt tid før babyen melder sin ankomst. Blir litt lei av at alle maser om det, men har forstått at det er sånn man må regne med.

 

Hadde satt pris på om noen av februarmammaene kunne føde snart (aller helst meg selv, selvfølgelig :), innbiller meg at det ville fått ventetiden til å virke kortere. Akkurat nå føles det som om fødsel er uendelig langt unna. Men jeg hadde mye kynnere og mensmurringer i natt og det hjalp litt på utålmodigheten. Vet at fødsel ikke er noe nærmere av den grunn, men det føles godt å vite at kroppen gjør seg klar.

 

Vet ikke helt hva jeg skal fylle dagene med fremover. Huset er vasket, har ryddet i alle skap og lest gjennom pensum (er student). Lange turer hadde sikkert vært en god ide, men det er ikke gjennomførbart så lenge veiene utenfor er dekket av is. Så hvis noen har noen gode forslag til "tidtrøyte" tas de imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg har termin den 25 februar jeg:) Og er litt misunnelig på dere som snart her termin ja. Har vært sykemeldt siden september med bekkenløsning,så jeg er ivertfall LEI no....

Ellers har jeg ikke hatt noe særlig med plager, men bekkenet hemmer jo nok det altså...

 

Ellers bor jeg i Oslo og er vårt første barn,så vi ser veldig frem til det nå...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallois folkens!!!

 

helt utenfor tema, men fikk litt sjokk da jeg leste at skuespilleren Heath Ledger er død!! Kun 28 år gammel.... Mulig overdose, men det vet de visst ikke sikkert enda. Uff, mye tragisk i den bransjen altså! Han er foresten kjent fra bl.a "Brokeback Mountain" for dere som ev. er usikker på hvem han er...

 

Ellers da?? Ingen spennende historier her inne enda nei... men tar nok ikke så lang tid før fødselshistoriene raser inn på tråden vår skal dere se! Er verst når man bare går å venter.......... 2 uker før og 2 uker etter...., er lenge å vente det!! men mange som slipper å gå over tiden, så krysser fingrene for oss alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hottenknott : et tips til hva man skal finne på i ventetiden, bake og fylle opp fryseren :) blir nok mye besøk etter at babyen er kommet og sikkert ikke så mye tid til å stå på kjøkkenet.. selv har jeg laget et par brett med boller med vaniljekrem, yammy. skal lage mer en annen dag,

 

ikke hatt noe mer mensmurringer i natt, hadde min andre modningsakkupunktur igår- men ikke merket noe effekt av den enda. men er i grunnen veldig gla for det akkurat nå faktisk, storebror har fått feber, målte nå 40.0 rett før vi la han ikveld, hatt 39 i hele dag, stakkars. så lillebror bør helst holde seg i magen til storebror har blitt helt frisk.. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 12.2 og jeg er ikke helt klar jeg da. Er klar for å få igjen formen min og kunne sove om natta, men jeg er ikke helt klar for fødselen. Er redd det skal skje noe, vet ikke helt hva. Har ikke vært så urolig før, det kommer når jeg legger meg om kvelden. Synes kanskje det har blitt litt bedre siste uka, ungen kommer vel ikke før en er psykisk klar selv heller så det hadde vært greit å blitt det nå. Håper jordmor kan få meg på bedre tanker i morgen.

Synn at om en føder før tia så må en begynne å jobbe igjen før, pussige regler synes nå jeg. Tenker på mye når en går hjemme å suser.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uken nærmer seg slutten og det skal bli godt med helg selv om jeg bare går hjemme for tiden. Er liksom lov å kose seg litt ekstra i helgene, og så er det godt å ha sambo til å holde meg med selskap på dagtid. Alle andre er jo opptatt med jobb og studier slik at ukedagene blir litt lange.

 

Jeg tilbrakte den første morgentimen med å ligge og ynke meg på sengen. Hadde de kraftigste kynnerene hittil med veldig vonde mensmurringer. Sutret litt ekstra slik at jeg fikk ryggmassasje, noe som hjalp veldig :) Etter ca en time gikk det over, og resten av formiddagen har jeg kun kjent noen svake murringer nå og da. Er nok ikke fødsel på gang enda, nei.

 

Ønsker alle en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt på følelsen at vi kommer til å føde ganske likt HOTTENKNOTT!

Vi har jo termin samme dag (5 feb??), men har veldig mye av de samme tegnene om dagen altså! så dette kan bli spennende :)

 

Har ikke sovet altfor godt i natt, men er jo lenge siden sist natt jeg sov mer enn 2 timer i strekk.... Litt kynnere og mensmurringer har det vært, og noen do-besøk selvfølgelig! Hadde sex i går, så får vi se om det har noen innvirkning på fødselen........... Ikke det letteste jeg har gjort, men....! Kroppen er jo helt uhåndterlig om dagen, he he!!!

 

Er dårlig i magen i dag, og må bare løpe på do... Håper det også er et tegn på at noe er i gang!

 

Snart er det kun 1 uke til termin, og jeg som hadde trodd jeg skulle føde lenge før det.... Nr tre er nok en liten luring som man sier:)

 

God helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt permisjon en uke i dag... så da er det 2 uker igjen.. Jeg og samboeren snakket i går om at nå kan det jo skje når som helst.. Litt rart egentlig..

 

Har vært på 2 BIM treff denne uka.. et på kvelden og et i formiddag.... det er i alle fall kjempehyggelig måte å vente på!

 

Venter på nr. 3.. nr 1 kom 2 uker før og nr. 2 kom en dag etter termin.. Lurer veldig og venter nok litt... Har og kvelder der "kynnerne" kommer med 10 min i opptil 4 timer.. men så gir det seg.. holdet har vært festet i godt over 3 uker.. det er jo ikke så verst når det er nr. 3 som er på gang...

 

Er det forresten noen som har fått sånn kjempe redebygger-tendenser ennå da?

 

Har vasket alt av klær, men ellers bare litt sånn smårydding i skuffer og skap.. Orker ikke mer enn det.. Deilig å prioritere meg selv og det å slappe av synes jeg:)

 

God helg :)

 

Skal forresten på kino i helgen .. har lyst til å få sett Drageløperen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har også hodet vært festet i nesten 3 uker, og jeg venter også nr tre! Var visst ganske uvnalig i følge JM, så jeg trodde vel at jenta mi skulle komme ut hvert øyeblikk da jeg fikk bedskjeden..... Men den gang ei! Så det er bare å vente, har 10 dager igjen til termin i dag.... så det snegler seg avsted!

Ingen tegn på noe som helst i natt, men vonde kynnere som forsvant igjen i går ettermiddag. Lure-kroppen:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 28 , venter 3 barnet nå. Har en gutt som blir 9 i mars, og ei jente som ble 5 i oktober. Er forlovet med en offshore mann og venter nr 3 de 17 feb. Kjeder meg med å gå hjemme og vente... trøtt sliten og lei, lange dager ..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nesten i går jeg.... Uff dette er kjipt altså! Rier fra kl 23 mandag kveld, hele natt til tirsdag. Kl 7 kom vi på sykehuset, og ble undersøkt. Ingen åpning, men rier ble regisrtert. Fikk gå en tur, og ble sendt ned i kantina for å få i oss frokost.

Kl 12.30, vært på badet i noen timer, med litt sterkere rier. Undersøkelsen viste ingen framgang, så jeg ble sendt hjem igjen:(

Fikk med pralgin forte, slik at jeg skulle få sove litt. Våknet uten rier...

Riene startet litt forsiktig etter noen timer igjen, men ikke sterke eller ofte nok. Fortsatt noen rier innimellom, men må nok belage oss på å vente litt til på vesla vår:(

Er jo min nr tre, og alle jordmødrene var enige i at nr tre er en "luring". Endel "startproblemer" var visst vanlig. Så da er det bekreftet iallfall....

Bare å vente nå, kan ta fra noen timer til dager/ uker til det setter i gang igjen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med min lille gutt i armene :) Har vært mamma i fem dager nå. Er lykkelig og sliten! Kanskje kommer en fødselshistorie senere, ville bare helt raskt fortelle at jeg ble mamma 27.01!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottenknott: Gratulerer så mye med gutten din:) Synes jeg husker at vi har termin samme dag jeg, den 5 feb?? Så heldig du er!

Kos deg masse med babyen, det er velfortjent nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...