Gå til innhold

TRÅD FOR OSS SOM HAR GÅTT UT I PERMISJON OG BARE VENTER:) NOEN SOM VIL VÆRE MED??


moki, har fått sin prinsesse!

Anbefalte innlegg

Hadde vært koselig å ha kontakt med dere som er i samme situasjon som meg og bare venter på fødselen.... Noen som er i permisjon og venter på den lille, eller ev er på overtid og møkklei ventetiden!

en kort presentasjon av meg: gift jente, på 31 år.

har to gutter på 4 og 6 år, og venter nå visstnok ei jente,

 

Min termin er 5 februar, og jeg har altså 19 dager igjen til terminen i dag!

Her er en tråd hvor vi kan telle ned sammen, klage og syte, lete etter symptomer og dele erfaringer med hverandre fram til D-dagen....

Noen som vil henge seg på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Min termin er 6.februar og har 20 dager igjen til termin....

Jeg er ei jente på 25(blir 26 3.feb) og har en gutt på 2år fra før.

Venter en gutt til.... Sier di...

 

Akkurat nå er jeg veldigt klar til å bli ferdig, begynner å bli tungt å gjøre alt...Bekkenet har begynt å trøble å føler jeg går som en and, hehe..

Litt syting fra meg..

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har termin 8. februar og starter i permisjonen min i morgen.. så nå nærmer det seg med stormskritt! men jeg gleder meg veldig til han kommer.. de sa jo at det er gutt ihvertfall men vi får se.. ;)

 

Jeg er ei jente på 24 år og dette blir mitt første barn.. vet ikke hva jeg går til.. MEN jeg gleder meg veldig til å bli mamma! Det gjør også samboeren min og nå går vi i grunn mest å venter på at han har gjort seg klar til å komme ut i den store verden!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har termin 7. februar, og har hatt min første permisjonsdag i dag. Deilig, tror nok jeg fort kan bli vant til dette livet og denne nye hverdagen ja :) Jeg er 31 år, venter barn nr 2 og har en 3 år gammel datter fra før. I følge UL får vi en datter til, og vi gleder oss veldig. Nå sitter jeg her og tegner og planlegger vaskerommet slik at vi får kjøpt inn o g ordnet til en koselig stelleplass til jenten vår. HAr vaskerom i tilknytning til badet og jeg har så lyst på et eget hjørne med god stellebenk, masse hyller og kurve til å ha alle tingene i, og praktiske forhold mtp klesvask osv. Skal shoppe i morgen, gleder meg! Ellers har jeg så vidt begynt å tenke på sykehusbagen og vi må montere sengen og ordne vuggen. Tror kanskje vi må ha litt flere kør også, og jeg må ha ammegenser, treningsdress osv. Skal nok få dagene til å gå ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja, nå nærmer det seg veldig...! Jeg er ei jente på 23år og har en gutt fra før som blir 3 i april. Jeg har termin 2.februar, og er utrolig fødeklar nå.... Jeg er gift og bor på vinterbro... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter og venter... Jobbet helt til jeg gikk ut i permisjon, synes uken jeg har vært i permisjon nå har gått utrolig tregt. Det blir lange dager. Vondt i ryggen har jeg fått etter at jeg sluttet å jobbe, sitter vel for mye i ro foran tv`n. Må ta meg sammen og ut å gå litt, kanskje det hjelper. Vel nok syting.... Jeg har termin 1. feb. venter en gutt. Har ei jente på 3 år fra før av.

 

Gleder meg iallfall kjempemasse til den lille kommer. Gleder meg på en helt annen måte nå enn med førstemann. Man vet vel mer hva man går til. Har pakket bagen og alt er klart. Er forresten 31 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hepp, her er jeg, 29 år og bor i Trondheim.

 

Har gått ut i permisjon jeg også nå, med termin 4.februar.

Så i dag har jeg 17 dager til termin..!!!

 

Er et veldig etterlengtet barn jeg har i magen, 4 år skulle det ta før vi endelig ble gravide. På 6.førsøk med prøverør ble det klaff, og vi gleder oss utrolig mye til å få hilse på lillegutt i magen:-)

 

Har til nå hatt et greit svangerskap, eneste en bekkenløsning som har hemmet meg litt. Ellers bare "småplager".

Først nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt sliten, så tror jeg skal skru ned tempoet litt fra nå av... Bagen er nesten pakket ferdig, og alle de bittesmå klærne ligger nyvasket i kommoden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på =)

 

Gikk ut i permisjon på onsdag, så i dag er det 19 dager igjen til terminen 6 februar. Håper det skjer noe litt tidligere da jeg har hatt et tungt svangerskap og er veldig klar for å bli ferdig. Selvom jeg gruer meg til selve fødselen. Er 26 år og har en sønn på fire år fra før. Gruet meg ikke når jeg skulle ha han, men nå veit jeg jo hva jeg går til, selv om jeg veit at det kun står på for en liten stund. Det går helt sikkert bra =) Ellers så har jeg vært arbeidsledig siden i sommer, så jeg merker ikke helt den store forskjellen på å gå hjemme og være i permisjon.

 

Dere som har jobbet til siste slutt får nyte tiden som kommer nå før fødselen og spare opp masse energi =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også rundt og venter. Har hatt et veldig greit svangerskap, men merker at jeg begynner å bli fryktelig utålmodig nå som termin nærmer seg (5. feb). Jeg er 28 og venter nr 1.

 

Hadde mange planer om hva jeg skulle bruke de siste ukene til, men må innrømme at store deler av dagen går med til å sitte her på dataen. Kanskje tiden hadde gått fortere om jeg hadde faktisk hadde satt igang med noe fornuftig?!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

Jente på 29 år her er gift og har to gutter på 5 og 8 år. Termin er 7 feb og er veldi fødeklar nå , på tirsdag hadde jeg rier 5 og 7 min mellom riene men så stoppet det opp :-(

Har vært i tre ultralyder og legen har sagt hver gang at det blir en jente men får meg ikke til å tro det, så det blir spennende å se.

Vi får bruke dagene til å prøve å kose oss selv om vi e kjempe lei og bare vil bli ferdi......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Kjempekoselig at så mange hang seg på!

 

mange so har termin i førsten av februar ser jeg, og ganske tett også...

Blir spennende å se hvem som kommer først i mål!

 

Jeg er HI foresten.... Har hatt et sv.skap med endel plager denne gangen, bl bekkenløsning og masse kvalme... Har derfor vært sykmeldt siden november, og tiden har gått langsomt i perioder!

Men bekkenet er såå mye bedre når jeg ikke jobber, men må selvsagt holde meg helt unna de store oppgavene hjemme. Ellers sliter jeg lenge etterpå!

Nå er det full nedtelling på gang, og jeg har 17 dager igjen til terminen i dag:)

håper jeg føder snart, men man vet jo aldri selv om jeg fødte 5 og 9 dager før med gutta mine.... Håpet er lysegrønt for å si det slik:)

 

i dag er det fredag og det blir uansett godt med helg! Da får jeg jo sett mer til gutta mine enn i hverdagen, da skole og barnehage atår på tapeten. prøver å la minsten få fri noen dager innimellom, og da koser vi oss bare vi to! men orker ikke hver dag, og han trenger bhg merker jeg.

 

Ha en god helg jenter!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vi heldige så kanskje vi slipper å vente helt til termin med å føde (kjennes ut som en evighet unna!), men for å være ærlig så føles det ikke som om det kommer til å skje noe på leeenge enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. henger meg på her jeg også.

Har termin 8 februar. ellers har jeg en gutt på 2,5 fra før, og venter gutt også denne gangen. Har gjort siste finish idag av ting som skal være klart, slik at jeg kan nyte de siste ukene og ikke gjøre noen ting. Bare sove lenge og slappe av, guttungen er i barnehagen om dagen, så jeg får virkelig slappet av, deilig det :) er klar for å føde og bli ferdig med det, gruer meg litt til fødsel- da jeg syns det var så vondt forrige gang.. storebror kan nesten ikke vente, han driver og trykker og dytter på magen for å vekke babyen, vi har hele tiden sagt at babyen må sove lenge og kommer ut når den er ferdig med å sove.. så han prøver iherdig å vekke den sovende lillebror. håper ikke det drøyer for lenge... fødte 8 dager før tiden forrige gang, håper på enda tidligere denne gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, 32 år gammel her,gift, Oslo førstegangsføds.Venter jente med termin 11.Feb. Hodet har vært festet en stund så hun kommer kanskje før termin..Gruer meg forferdelig til alle smertene ellers har jeg vært i fin form. skal ikke klage for at jeg ikke har vært i jobb siden jeg var 3 mnd på vei men det har gått fortere enn jeg trodde. Ellers har jeg alltid vært aktiv og rastløs så jeg lurte litt i begynnelsen på hvordan jeg skulle klare å være hjemme i 6 mnd uten å være i arbeid. Nå er det 3 uker til termin så vi får se når hun kommer:-) Men tenk dere barnevogn har jeg ikke rukket å fått kjøpt.. Så nå er det bare å løpe ut å finne en.. Noen som kjenn.-er til teutonia forresten? Tenkte på denne..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jente 23 år med termin 16.februar.

Gått sykemeldt siden 23 desember, så går bare å venter selv.

går ut i permisjon 2 februar, frem til det er jeg sykemeldt.. men går nå bare å venter venter og venter enda litt til!

Fikk beskjed om at hode til den lille lå langt nede i bekkenet. så lov å håpe at den lille kommer litt før ihvertfall ;)

Får ikje lov til å gjøre husarbeid eller noe sånt :/ kjempe kjedelig....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Da er det helg igjen, og det er godt ! Selv om jeg har vært SM en stund og er i permisjon nå, ønskes alltid helgen velkommen. Godt med kvalitetstid sammen med mine kjære små og mannen min! Dessuten er det liksom en trygghet i å vite at om det startet nå så er mannen min her, og ingen skal hentes i bhg/skole for å bringes til barnevakta... det gjør jo ting litt lettere da, det skal sies!

Mye murringer i natt så kroppen gjør seg klar, og tror innimellom at NÅ er det i gang... Men den gang ei! rart at ting er så forskjellig fra de andre to sv.skapene mine, men man blir visst aldri utlært når det gjelder fødsler/graviditet!

 

Noen andre som har tegn på at ting snart skjer da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hatt en del murringer i det siste, samt mer kynnere enn jeg har hatt tidligere. er jo bare tegn på at kroppen gjør seg klar, men tenker også at Nå skjer det, men ingenting skjer...hehe.. men føler allikevel at det nærmer seg, så går liksom og kjenner etter.. er jo lenge til termin enda,men, aldri vært så nærme som nå jaffal :)

lurte på en ting, leste her inne om ei som mente slimproppen var gått, og beskrev den som ei slags slimaktig gul greie. Jeg trodde den skulle være blodtilblandet jeg.. eller har jeg misforstått? kan det være begge deler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Jeg har termin 2.feb og etter UL venter jeg en gutt!

Har ei jente på 2 år fra før som gleder seg veldig til å få en lillebror!!

Jeg har jobbet helt frem til permisjon som nå har vart en uke!

Så nå venter jeg bare-alt er klart og jeg er Veldig klar for at det snart skal skje noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia jeg ha termin 13 februar nå er det bare 25 dager igjen til lille sebastian kommer gleder meg stoooooorrrrrrrt :) har vert hjemmeværende mor si thea blei født 14 mars 05 og storkoser meg med det og hun gleder seg til og bli storesøster hver morgen og kveld gir hun ett syss og en klem på magen og gleder seg stort til og bli storesøster :)

 

ps 28 år fra sandnes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det med farge og utseende på slimproppen kan være veldig individuelt. Når jeg fødte førtsemann var det slim med antydning med rødt i. Den gikk akkurat en uke før sønnen min ble født. Denne gangen gikk slimproppen på onsdag (tre uker før termin) og den var helt "gjennomsiktig" uten antydning til rødfarge. Blir spennende å se hvor lang tid det tar før fødselen starter denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil gjerne henge på :) Jeg er 29 år gammel og venter min andre gutt. Har termin 11 februar og har en sønn på 9 år fra før. Permisjonen min starter på mandag..ganske herlig :) Men begynner å bli ganske utålmodig. Begynner å bli tungt å bære på og jeg er så spent på å se den lille gutten nå. Det blir nok en del rydding, vasking og TV-titting mens jeg venter. Ikke lett å få tia til å gå... Men jeg tenker som så, nå har jeg ventet sååå lenge, da kan jeg vel vente noen uker til. Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter!

 

Det med slimproppen er jeg usikker på, men har hørt at den blir beskrevet som gul/blank ev med blodspor i. Selv har jeg aldri sett noe til denne( har jo to barn..), men titter alltid nøye etter om det kommer noe slim... Så det er ikke alle som merker når denne går!

 

i dag er jeg sååå lei, ligger våken halve natta med tak i rygg og murringer i magen... Men skjer jo ikke noe mer jo! Blir litt gal av dette jeg, vi bare venter og venter føles det ut som.... men er jo ca to uker til terminen, så det kan jo ta lang tid ennå! Men som sagt kom førstemann 5 dager før term og andremann 9 dager før term, så ja jeg venter!!!

 

Nr tre er visst en liten luring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder det med slimproppen ja.. veldig usikker på denne.. for i den tiden jeg har vært gravid nå har jeg hatt utflod, som er ganske vanlig.. men plutselig over noen dager kom det mye mer slimete utflod, hvis dere skjønner, enn det har gjort før.. og så har det gått tilbake til den vanlige utfloden... tenkte kanskje det var slimproppen.. ikke at det er så viktig meen... lurer jo bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...