Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære anonym.

Når jeg sier at det er tragisk at folk har slike holdninger snakker jeg om de som sier at barn med rødt hår er det styggeste de ser. Det er da ikke hårfargen som avgjør om en person er stygg eller ikke, i hvert fall ikke i mine øyne. Greit at folk har sin mening men når det er snakk om barn så burde man være veeeeldig forsiktig med hva man sier. Jeg har aldri i mitt liv sett et stygt barn.

Men jeg er veldig nysgjerrig. Dere som ikke liker rødt hår, liker dere fargen rød i det hele tatt? Og er det noen som kan forklare meg hvorfor dem ikke syns rødt hår er pent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan nok ende opp med en rødhåret unge, og JEG syntes ikke det er stygt. Det er fordommene mot det som er stygge!!

OM barnet mitt blir rødhåret, og det er den eneste skavanken (i andres øyne) den får så er det greit for meg. Og meldingen om at det er det styggeste folk ser er jo trist. Da vet jeg at jeg kan møte folk på gaten som syntes mitt barn er det styggeste. selv om den kanskje er helt nydelig, velstelt, atletisk, slank og sunn... De menneskene som sier dette må være utrolig vakre selv. Når HÅRFARGE er det styggeste de ser på.

Håper dere har gener som gjør at ungene deres pluselig dukker opp med rødt hår. Det er genene til besteforeldrene våre som kan gjøre ungen min rødhåret. Lykke til alle mann... Håper alle er så heldige å få friske, raske blondïner/brunetter. så dere slipper å syntes ungene til hverandre er STYGGE. Jeg får gå her med den stygge ungen min jeg da.

Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre om ungen får rødt hår eller ikke!! Spiller ingen rolle det vel..??

Så lenge han er frisk og velskapt skal jeg være lykkelig jeg..

Synes forsåvidt at rødhårede er som et friskt vindpust i en ellers grå verden =O)

Skrevet

Finnes jo veeeelig mange rødfarger da! Oransje er vel ikke akkurat favoritt,men andre mer dype rødfarger kan være nyydelig!!!

Skrevet

Hårfarge har vel ingenting å si. Synes uansett det er for teit å diskutere hvor vidt små barn er ''stygge'' eller ei. Utseende er generelt ikke det som gjør folk stygge, det er det personligheten som avgjør..

Skrevet

Ser på svarene at her er det mange meninger og smaken er jo som kjent som baken.... Uansett så fikk dette meg til å tenke på hva menn sier om kvinners hårfarge: (selvfølgelig relatert til sex....)

De blonde er villige,

De rødhårede er best

Og de mørkhårede gifter en seg med.

Jeg er selv mørkhåret så hvis dette hadde vært relatert til fakta så får jeg vel bare si .... jippi :-(

Jeg synes alle hårfarger er fint og dersom rødt skulle være så ille som mange mener i innleggene her er det jo litt rart at så mange farger håret sitt i rødtoner!!

Skrevet

Jeg har en datter med røde krøller og grønne øyne. Søstrene er blonde, og det er jeg og faren også. Han har riktig nok litt rødspett i skjegget.

Ble kjempeoverrasket da rødtoppen ble lagt på magen min.

Sa " oj, hun så sint ut".

Tok litt tid før hun fikk navn, for vi hadde bare sukkersøte navn på blokka. Tenkte at hun måtte ha et sterkt navn som startet på vokal.

Andrine heter hun og er 7 år. selv er hun superfornøyd med den flotte fargen sin. Hun får masse positiv oppmerksomhet for farvene sine.

Riktig nok løper jeg etter henne med sunblock, men jeg synes hun er perfekt!

Jeg er knallfornøyd med hele henne.

Sånn tror jeg det blir for alle som får et barn med rødt hår.

Skrevet

der fikk jeg bekreftet mine mistanker: I dette forumet er det utrolig mange umodne mennesker, med lav utdanning. bare å diskutere dette er jo helt håpløst. Get some perspective in life!

Skrevet

Jeg er lys og mannen er mørk, men med halvblonde tendenser i familien, så jeg regner med vi kan få det meste av blandinger, som er litt spennende!

Men jeg har alltid ønsket at jeg hadde arvet pappas mørke hud istedenfor mammas lyse, så jeg ønsker også at bebisen skal arve pappaens mørke hud, og da følger vel mørkt hår med. Mye mindre bekymringer i forhold til solbrenthet da gitt!

Men ingen preferanser sånn egentlig... :)

Skrevet

jeg har mye rødt hår men blir bruenere enn mange av venninnene mine med mørkt hår. sønnen min har rødt hår og er super nydelig og blir brun, får ofte høre at han er nydelig.

Og jeg har alldri manglet oppmerksomhet fra gutter for å si det mildt.

men om noen her synes det er så grusomt få de bare gjøre det... De har det sikkert grusomt med seg selv. stor nese el feite lår el noe.. hehe

Skrevet

Til anonym med kvasse meninger!

Viss du er så stor i kjeften, og står for det du mener, så må du iallefall tåre å bruke ditt eget nick. Alle tørr vell å skrive stygge ting om medmennesker om de får være anonyme, men har du slike "rasistiske", føle meninger så må du iallefall stå frem med navn! Du klager på andre som som blir såret. Å få høre du er rød i håret er nok like sårende som å høre at du har feil hudfarge og lignende! Men hva du vil, men stå iallefall for det sånn at me andre kan se kem idioten er, og heller bare le av deg!!!!! Å ja jeg signere med anonym, men ville heller ikke sagt noe for å såre andre her inne.

Skrevet

har du problemer ano 22.43??? Har du rødt hår kanskje? Det har jeg,og det var også grunnen til at jeg skrev innlegget! Hørt om yttringsfrihet?

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, hvorfor skrev det du dette innlegget? hvis det er du som er HI da..

Skrevet

Det er jo forskjell på rødt hår og rødt hår, da.. Hun dama i Will and Grace er nydelig. Selv har jeg krøller, og det er noe herk! Det håper jeg ikke at mine barn får.

Skrevet

Jo Cecilie,alltid lurt på hva folk mener om rødt hår,å når du har det selv sier jo folk selvsagt at det er fint,for å være hyggelige! Å jeg fikk jo veeeeeldig god respons på spørsmålet mitt,eller hva? ;-)

Skrevet

Hmm.. Rart.. Jeg er rødtopp jeg også (har farga det siden jeg var 12), men trenger ikke å skrive inn her for å skjønne hva folk flest syns om rødt hår;) hvis du takler slike kommentarer osv så er det jo greit. Jeg personlig syns det er sårende. Men det er meg. Litt hormonell for tiden også så:P

Skrevet

Nå ble det stillt ja.Når det viste seg at anonym hadde rødt hår selv!

Skrevet

Stillt hvordan da?

Jeg synes fortsatt at rødt hår er det verste jeg ser...

En helt ærlig sak. Alle må få mene det de vil.

Og til deg anonym litt over her som mente at jeg i det minste burde signere med nick - Hvorfor i helvete signerte du ikke med nick selv?

Dobbeltmoralen renner over her. ÆÆÆÆSJ!!!

Skrevet

Bare jeg slipper en unge med blondt hår!! Vil jo ikke ha en idiot som unge heller!!

Skrevet

Hi hi, morsom tråd! Har selv tykt, kobber-rødt hår og brune øyne, blir sånn passe brun om sommeren, ikke svidd. Fikk noen kommentarer fra andre barn når jeg var liten, men mine foreldre lærte meg at det var POSITIVT å skille seg ut, så jeg følte meg bare spesiell. Jo eldre jeg blir jo mer setter jeg pris på hårfargen min, synes jeg ser flott og fargerik ut. Skiller meg ut, og jeg liker det! Og får bare hyggelige kommentarer. For ikke å snakke om oppmerksomhet fra det motsatte kjønn =D

Så lær barna deres å være stolte, enten de blir lyse eller mørke. Selvtillit gjør alle vakre!

Skrevet

Min samboer har alltid hatt rødt hår. Nå siste årene har det blitt mere brunt, med litt rødskjær i. Vi har da store muligheter for å få et barn med rødt hår. Jeg syns det er fint jeg! Dessuten er det som mange skriver her mest viktig at barnet er friskt og vellskapt.

Samboer har fått høre på jobben siste ca.2 mnd av ei på jobben at hun er velldig glad at barna hennes ikke har rødt hår, for det er så stygt osv. Tenker ikke folk på hvor SÅRENDE sånne kommentarer er?!! Hun vet jo at han har rødt hår! Blir så irritert, og hun skal liksom være min veninne...

Skrevet

Jeg har aldri vært inne på tanken engang, tror ikke jeg hadde tenkt verken det ene eller det andre om den hadde fått rødt hår. Akkurat det samme for meg hvordan han blir:-)

Skrevet

Unger med rødt hår er det værste en anonym over her ser.... Seriøst? Hva med oppsnasige drittunger uten oppdragelse? Det er værre. Hjelper ikke å være blond om du oppfører deg som ett villdyr. Bestevennina til jenta mi er knallrød i toppen, masse fregner og har den beste personligheten og de mosrsomeste kommentarene en kan tenke seg. Mens det er jenter i klassa til jenta mi som er både blonde og brune og rett og slett ufordragelige i oppførsel. Personligheten bestemmer vel mer om ett menneske er vakkert eller ikke.

Du har ikke sett mye fælt om barn med rødt hår er det værste... Og til den andre anonym over her.. Hva har lav utdanning med dette å gjøre? Kan mann ikke ha meninger uansett hva slags utdanning mann har? Typisk folk som kaster bort livet som evige studenter å dra frem det i en diskusjon... Mens vi andre blir ferdig med skolen å jobber i steden.

utdannelse har ikke noe med hetsing av rødhårede å gjøre!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...