Fredslilja Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #26 Skrevet 9. januar 2008 Hmmmm... Dette var harde ord syns eg.....Er det faktisk ikke mulig at menn og kvinne kan være venner uten at de har et forhold? Han sier at han må kunne skrive til vennene sine i fortrolighet uten at jeg må få vite alt. Denne jentevennen har en del ting som plager henne og min mann har etter slik jeg skjønner det støttet og hjulpet henne. Hun liker å prat med han....Han er sikkert en god venn for henne å prate med. Av og til kan det jo faktisk være godt å prate med noen av motsatt kjønn om et problem?? Ikke vet jeg...Men jeg vet ærlig talt ikke hva de skriver om på facebook + en litt sms. Min mann er som jeg skrev tidligere hjemme når han ikke er på jobb. Drar på en fest i ny og ne...heller i ne enn ny Er fornuftig, drikker seg aldri fra sans og samling....kommer alltid hjem, men kl kan bli både 5-6 og til og med 8 på morran før han kommer. Godt å høre hva dere jenter mener her inne...men jeg trur jeg velger å tru på min kjære at det ikke er og blir noe mellom dem. Jeg var egentlig ute etter å vite om dere hadde menn som hadde nære jentevenner...og hvor mye vet dere om kontakten mellom dem og hva de prater om..... Føler alt virke som hemmelig rundt henne.. Tja, ønsk meg lykke til..
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #27 Skrevet 9. januar 2008 Min mann har flere jentevenner, både gifte og single. Også noen nye som han har fått gjennom jobb etter vi fikk barn. Liker det, men så har han god smak når det kommer til venner. Vi har fellers venner, men har også seperate venneflokker som vi ikke deler. Det fungerer bra for oss, og det går begge veier. Er ikke sjalu, men så sender de heller ikke meldinger til hverandre på den måten. Følger alltid magefølelsen.
Tomine is my star Skrevet 9. januar 2008 #28 Skrevet 9. januar 2008 Som en annen sier.....hadde han godtatt om du skulle gjort på samme måte mot han????? -En god venn med følelser for deg,som du syns var så fin å prate med..bla bla bla.. Tviler sterkt på det..... Nei,jeg hadde satt foten ned hadde jeg vært deg....hadde ikkesyntes at dette var greit...
lillegutt mars o7 Skrevet 9. januar 2008 #29 Skrevet 9. januar 2008 He,he,he=) Jeg hadde ALDRI godtatt sene nachspiel,fester,videokvelder,hemmelige mld osv!!Prøv å se om han syns det er like gøy hvis du gjør det!!!! Få deg en mannevenn du ;-) Da får nok pipa en annen tone! Herregud,du kan jo ikke godta at mannen din holder deg utenfor! Det er jo DEG mannen din skal sende hemmelige mld til,ha videokvelder med,feste og ha seeene nachspiel med.Er jo som regel slik forhold starter da!Er det ikke? Slik holdt iallefall jeg og min mann på da vi begynte å date! Bare at vi var begge to single da...! Og hvis din mann vet at du virkelig ikke liker dette,burde jo valget vært temmelig enkelt eller hva? Lykke til skal du jammen meg ha =)
Stratos med 3 barn Skrevet 9. januar 2008 #30 Skrevet 9. januar 2008 Nei, min mann har ingen nære jentevenner etter hva jeg vet.... Men jeg har en masse guttevenner og noen av de står meg veldig nære. I perioder har vi veldig mye og tett kontakt også. Tonen mellom oss er lett og flørtete der det passer seg, men vi sitter da ikke å har hemmeligheter for partnere og skriver masse på facebook/mobil etc forde. Og alle kjenner mannen min veldig godt, Noen har jeg tom "mistet" fordi de henger sammen med gubben min for mye Om du forstår. Jeg hadde nok vært urolig om jeg var deg jeg også dessverre
Fredslilja Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #31 Skrevet 9. januar 2008 Du sier noe der ja....har tenkt i de baner jeg også...ikke sikkert det er noe der idag, men kan bli når en sitter oppe sene netter og prater....men heldigvis så har det ikke vært så mange av dem...noen men ikke SÅ mange... "Unormalt" med så tett kontakt på facebook med andre ord...
snurkle Skrevet 9. januar 2008 #32 Skrevet 9. januar 2008 Tror det kommer veldig an på om han er typen med jentevenner eller om det er nytt/uvanlig. Min eks hadde aldri hatt jentevenner, ble så kjent med ei gjennom videreutdannelsen. De ble venner, jeg følte noe ikke stemte men ble stemplet som sjalu osv. Det begynte nok som vennskap/betatthet, men ble raskt mer og mer de to, hemmelighold, meldinger osv. Lang historie kort - min magefølelse var riktig.. Det rareste er at jeg så hvor dette var på vei fra begynnelsen av, som å se en ulykke i skikkelig slow-motion. Så det før han var klar over det selv tror jeg... Stol på din kvinnelige intuisjon, den gir som regel en meget god peilepinn på hva som foregår!
lillegutt mars o7 Skrevet 9. januar 2008 #33 Skrevet 9. januar 2008 Ja,jeg synes iallefall at dette er unormal "kontakt" både på facebook og utenom.Den tiden skal jo deles med deg!Ikke med en annen kvinne!Du kan jo vise han denne linken..Så forstår han kanskje at han oppfører seg temmelig dumt..
hm hm Skrevet 9. januar 2008 #34 Skrevet 9. januar 2008 Ikke problem at mannen har jentevenner, men problemet her er jo at hun har følelser for han - da er saken veeeeldig annerledes!
Jenny-penny Skrevet 9. januar 2008 #35 Skrevet 9. januar 2008 ja, det har han. men jeg kjenner de jo, de er hgelige jenter som han har kjent lenge. Men ingen tekstmeldinger eller andre mail osv er skjult for meg. Synes helt ærlig han burde være mer åpen med deg...
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #36 Skrevet 9. januar 2008 Vi har fortsatt kontakt med venner av det andre kjønn..men ikke like mye og på samme måte som før. Det passer seg ikke helt føler jeg....
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #37 Skrevet 9. januar 2008 ALARM ALARM!!! Leste meg nedover tråden her nå..og varsellampa mi lyser.. hun er en "MANNE-NAPPER", hun kommer til å gjøre ALT for å lokke ham til seg...tro meg... Hvis han ikke skjøner det er han enten steindum..eller så skjønner han det og har tenkt å benytte seg av det er jeg redd. IKKE finn deg i det..hemmelighold hører ikke hjemme i et forhold. Blir så snna når jeg hører om sånne kvinnfolk...legge seg etter mannfolk med familie...GRRRRRR!!! Siste sort! Og mannfolka som lar seg lokke...like forbanna på dem..
wirre;o) Skrevet 9. januar 2008 #38 Skrevet 9. januar 2008 min mann sier at menn har ikke jentevenner. Fordi gutta alltid ( med unntak av de du allerede har pult/ og de som ingen vil ha) vil ned i buksene på jentene. mitt tips: skaff deg din egen private, kjekke guttevenn og se hvordan han reagerer når du stikker på nach og ikke kommer hjem før i otta.
Irritert... Skrevet 10. januar 2008 #39 Skrevet 10. januar 2008 Hmmmm... Kanskje det er på sin plass at hovepersonen uttaler seg... Her forsøker Fredslilja å få noen saklige tilbakemeldinger på om en jente og en gutt kan være nære venner uten at de er "i buksa" på hverandre.. Svarene renner over av paranoia.. Er det virkelig så mange "brente barn" der ute..? Hele tråden reduserer jo menn til noen vandrende hormonbomber som kun går og venter på en anledning til å være utro. Det er trist hvis en mann og kvinne ikke kan være nære venner uten at alle tar det for gitt at de MÅ hoppe til køys sammen.. Det er også litt pussig at det å ha "det rette svarene" skal tale for at en er utro.. Forslag til riktig fordeling mellom "riktige" og "gale" svar? Hva skal balansen være for å unngå utroskapsmistanken?? Historien fra mannens perspektiv: En mann bor på et sted der mesteparten/hele nettverket til han og kona utgår fra hennes tidligere og nå deres felles nettverk.. Han bruker i lang tid 100% av tiden sin på jobben eller familien.. Han forsøker å stille opp på alle mulige måter for kone og barn, og mener at han gjør dette minst like bra som menn flest.. Og han trives med dette, det er ikke noe offer eller noen kamp.. Herregud, det er jo de menneskene han bryr seg mest om i verden... Siste to år har han inkludert det som har hendt siste tiden, vært ute på fest i en eller annen form uten kona til sammen kanskje 5 ganger.. Jenta det er snakk om har vært til stede på 3 av disse festene.. De har snakket en del sammen disse gangene... Den relativt edru familiefaren er kanskje den det går an å snakke med om ting som betyr noe uten at det renner over av flørtevitser og "kåthumor"... Dagen etter fest blir det noen ord om noe av det samme inne på facebook.. fortsatt personlig,.. fortsatt privat.. det blir noen flere meldinger.. mange fulle av humor og fleip, men noen fulle av alvor.. Etter hvert gir kona uttrykk for at hun uroer seg for hva som er i ferd meg å bygge seg opp.. Han skvetter litt.. har ikke sett på seg selv i den settingen på den måten.. Han blir først forbanna og føler det urettferdig.. Hvordan skal tre kvelder og noen facebookmeldinger over noen ukers tid velte over ti år med å bygge hele livet sitt sammen? Men det blir til grubling? Hva tolker jenta dette som - ønsker hun noe mer? Han ender opp med å ta det opp med henne.. og han får det svaret han håper på.. de har det kjekt sammen og setter pris på fortroligheten, men hun vet at det ikke kan bli noe mer.. Han forteller kona hva han har gjort og tror at det har "renset luften".. Frem til han finner ut i kveld at hun fortsatt grubler.. OG at et spørsmål her, gjør at folk slåss om å helle bensin på bålet... Han er sjeleglad at han har funnet en kone som klarer å lete frem litt tillit til han.. Som ikke roper ALARM! ALARM! Som ikke reduserer mannfolk til kåtbukker som ikke kan snakke med ei jente uten å ville ligge med henne straks det dukker opp en mulighet.. Som selv om hun står midt oppi det hele, ikke er så kjapp til å erklære en jente som ikke har gjort noe galt til en ektemannsrøvende og kynisk person.. Selv om det er frustrerende, og til dels kan føles som et nederlag, så skjønner han fyren her nå at en blir nødt å endre på hvordan ting fungerer.. Fortroligheten må reduseres.. Kona, og livet de har sammen blir viktigst.. En gjør det som må til for at hun skal føle seg trygg.. Likevel må det være lov å protestere spakt mot at det må være sånn... Og til slutt går det an å ytre forsiktig undring over hvor svart/hvitt enkelte får til å se verden.. hvor lett konklusjonene kommer på sviktende grunnlag... Det bidrar i alle fall sjelden til at en person som søker råd i en vanskelig situasjon, får det særlig bedre...
Sivalur Skrevet 11. januar 2008 #40 Skrevet 11. januar 2008 Irritert/mannen til Fredslilja - bra å høre at det hele var uskyldig, men at du også har innsett at du bør redusere fortroligheten med en ny venninne. Det er vel mange her inne som har opplevd saker og ting, og ikke minst sett på jobben hva som skjer når to kolleger plutselig blir nære venner. Selv om det i utgangspunktet er uskyldig fra din side så kan det fort utvikle seg følelser når man begynner å snakke fortrolig med noen av det annet kjønn. Og nettopp derfor mener jeg at fortroligheten først og fremst skal være mellom de som er i forholdet. Jeg skjønner jo at alle trenger egne venner og noen å snakke med, men mener at partnerens følelser alltid må gå først. Og var kona di urolig nå, så mener jeg at du skal ta mer hensyn til det enn til ditt nye bekjentskap og hennes behov. Nå fremgikk det ikke i hovedinnlegget at det kun var snakk om 3 nachspiel, hørtes ut som det hadde vært flere fester enn det. Og jeg vil vel kanskje si at kona di har fått det bedre nå, når dere har fått avklart dette og du har innsett at hun kommer først og at samvær med henne er viktigere enn å sitte foran dataen og skrive meldinger til en annen dame...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 11. januar 2008 #41 Skrevet 11. januar 2008 du virker som en god mann du:o) Har selv en kamerat som jeg henger sammen med (støtt og stadig) og er den heldige eier av en mann som foreslår om ikke meg og kameraten min kan finne på noe om jeg har hatt en lang og slitsom dag hjemme! hadde selvfølgelig også tatt hensyn om mannen syntes forholdet vårt var for nært.. men er veldig glad at han har den fortroligheten til meg som han har:o)
Tia med 2 ♀ Skrevet 11. januar 2008 #42 Skrevet 11. januar 2008 Mannen min har venner som er jenter, det bekymmrer meg ikke, men så prøver han aldri å skjule noen ting heller. Jeg har full tilgang til facebook, epost og telefon om jeg har ønske å se det. Samme har han om mitt, jeg har guttevenner men ingenting jeg er redd han skal se. Jeg går forsovidt ikke inn å sjekker disse tingene annet en om han ber meg se se etter om han har fått epost eller sms. For har ingen behov for det. Hadde allt plutselig blitt hemmelig så hadde jeg reagert litt da. Hvis det er et vannlig vennskap syntes jeg ikke hemmlighetskremmeri skulle være nødvendig. Kan jo være en liten ting her og der man blir bedt om å ikke fortelle til noen men ellers burde allt være så veldig privat. Ikke sikkert det er noe galt i hele tatt men jeg ville nok blitt veldig usikker i din sitvasjon.
tre_prinsesser Skrevet 11. januar 2008 #43 Skrevet 11. januar 2008 Er brent selv og sjalu som f..., så ikke sikkert de beste rådene kommer herfra i din situasjon... Men du bør virkelig ta dette opp med mannen din! Er jo sånn at man skal kunne snakke om ting, selv om den ene parten finner det unødvendig.
Tia med 2 ♀ Skrevet 11. januar 2008 #44 Skrevet 11. januar 2008 Ser jeg ikke hadde fått med meg allt når jeg svarte, litt trøtt i dag. Jeg hadde ikke godtatt at han skulle gå på en masse ting hvor ho var hvis det var forbudt for meg å være med. Her blir vi alltid invitert som et par om invitasjonen kommer fra hans venner eller mine. Hender jeg ikke orker å gå så da går han alene. Eller andre veien. Men hadde ikke godtatt at han hadde hatt venner spesielt jentevenner som skulle holdes hemmlig fra meg, altså som jeg ikke fikk møte. Når man er gift eller samboere skal man ikke ha egene liv, man skal være sammen om ting. Og han utelukker deg jo fra deler av sitt liv. Plus at det høres veldig ut som om noe foregår med denne dama.
Fredslilja Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #45 Skrevet 13. mai 2008 Hei, jenter! Hugser dere denne tråden? No er det kommet fram. Han har vært utro mot meg i flere månader.... snufs, snufs...sjelv da han skrev innlegget der hovedpersonen i denne tråden uttaler seg hadde de vært sammen noen ganger. Til og med dagen etterpå han skreiv det. Ingen sex da, bare klining den dagen.... Ja, ja...jeg som stolte på han og det han sa
bus&kul Skrevet 13. mai 2008 #46 Skrevet 13. mai 2008 Ärlig talt, det der hadde jeg ikke tolerert. Han må gjerne ha gode venner av begge kjönn, men at du får beskjed om at du ikke får väre med det er litt dröyt.Hvorfor er det så hemmelig?? Kanskje du skal oppsöke henne og ta en prat? Spör om hun vet at han er gift med deg og at han har barn (hvis dere har det.) Hvordan hadde han reagert hvis du gjorde det samme...?
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #47 Skrevet 13. mai 2008 Nå har jeg mannevenner jeg kan spøke, fleipe og faktisk flørte litt med, men jeg holder ALDRI noe skjult eller hemmelig. Det blir feil føler jeg. Samme med samboeren og hans venninner som han har litt kontakt med, ikke noe skjult der heller. Hadde blitt svært skeptisk hvis så hadde skjedd. Greit at man stoler på hverandre, men det er faktisk lov å reagere hvis partneren skifter adferd og da stille noen spørsmål.
Monajenten Skrevet 13. mai 2008 #48 Skrevet 13. mai 2008 Herregud! Ja, jeg husker tråden, og jeg husker også jeg reagerte på svaret hans. FOR EN IDIOT!!! Sorry, men er det mulig å være så enormt frekk og respektløs mot sin kjære?? :-( Hvordan går det med deg?
BettyBoob Skrevet 13. mai 2008 #49 Skrevet 13. mai 2008 uff, det var fryktelig leit å høre!!!!! Men kanskje greit at det kom for en dag?
Monajenten Skrevet 13. mai 2008 #50 Skrevet 13. mai 2008 Ugla, du har faktisk svart på denne tråden før, og skrevet ALARM ALARM! Kanskje du skulle lest hele tråden først? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå