Gå til innhold

Menn og jentevenner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det med dere og deres menn? Har de gode og nære jentevenner?

Jeg har siste par mnd oppdaget at min mann er blitt mer og mer venn med en nestenkollega...Jeg trudde før de "bare" var kolleger...men har etterhvert skjønt at de er ganske så nære venner....og det kom veldig uventet på meg....

Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det.....Jeg stoler på min mann, men er usikker på hvordan hun tolker evt "signaler" ....Merket plutselig at ting er blitt så "hemmelig", telefonen hans, facebook'en osv... Vet de skriver mye sammen og har en del felles interesser (sies det)....Jeg kan spørre om hva de skriver om (ser han smiler og ler når han skriv på facebook) og da sier han bare at det er til henne og det er privat. Vi har alltid vært åpne for hverandre før...men jeg skjønner at vi ikke skal dele alt heller....

De går på fester i ny og ne sammen, nachspiel til morgenkvisten, de og noen andre kolleger har videokvelder, grillparty osv...men jeg får aldri være med. Han vil ikke at jeg skal treffe dei/henne....Sier han vil ha venner uten at jeg er med.

Kan jo nevne at vi stort sett alltid har hatt "felles venner", men no skjønner jeg at han vil ha sine egne venner...

Hmmm......facebooken skrives det på på sene natta....utveksler flørtemeldinger, og diverse pokes.... kjenner nesten jeg er litt sjalu..kanskje mest på datamaskinen trur eg....De prater SÅ mye sammen der ....Er så rart alt skal være så privat....han vil ikke fortelle meg noe de prater om der......før har vi fortalt hverandre ting og tang som har skjedd med "vennene våres".

Vet ikke om jeg skal være urolig eller ikke.....stoler på han d gjør jeg, men syns det er så merkelig med all denne skrivingen, flørtemeldinger fra henne (vet ikke om han sender) osv...

Uff....er det meg som er problemet?....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg hadde blitt sjalu. Synes nå det var litt ekstremt jeg da, men er enig at gutta trenger et eget miljø hvor det ikke bare er bleier og bleieutslett, men likevel da....

Skrevet

hmm hadde nok selv blitt sjalu her ja... Virker nesten som d er noe på gang mellom de to...

Skrevet

Nei det er ikke noe galt med deg.

Har han ingenting å sjule ser jeg ikke problemet med å la telefonen ligge framme og skrive på dataen om kvelden og ikke om natten.

Kan han heller ikke fortelle deg hva de prater om, synes jeg at det virker som om han er ute etter å gjøre deg sjalu.

Hadde noen sendt flørtemeldinger til min mann, så tror jeg jammen meg jeg hadde blitt forbanna.

Ikke fordi jeg er spesielt sjalu, men fordi det er min mann og at hun helt klart vet at han har en dame allerede.

Nei her tror jeg det trengs en "opprydding". Dvs. han må involvere deg.

La deg lese meld. for å vise deg at det er helt uskyldig. Kan han ikke det, virker det som om han synes dette er spennende, kanskje bare for spenningens skyld. Men forsetter det kan det jo få fatale følger for han.

Og det er kanskje ikke det han er ute etter.

Så før han detter inn i noe som blir vanskelig å komme ut av, synes jeg du skal spørre hvordan han hadde synes det var om du satt opp om natten og skrev med andre menn......

Lykke til, det ordner seg helt sikkert. Men fortell han hvor skapet skal stå.=0)

Skrevet

Det virket veldig suspekt...

Hvorfor vil han ikke at alle skal kunne være venner? Synes det er merkelig at han skal kunne gå ut med felles venner og denne venninnen, MEN at du ikke er velkommen...

En ting er kompisflokken, gutteturer osv, men når det er andre jenter der så skjønner ikke jeg at du ikke er velkommen...

Synes jeg aner ugler i mosen utifra hva du skriver, men det kan jo bare være meg...

LYKKE TIL:-)!

Skrevet

Mannen min har flere jentevenner han,som han ble kjent med lenge før jeg ble kjent med han.

Jeg ble presentert for de når jeg og mannen min ble sammen for 10 år siden.

Nå er vi alle gode venner,besøker hverandre med barna,drar på turer o.l.

Mannen min får jo meld av disse jentevennene sine,og da forteller han meg at han fikk meld av **** og at han skulle hilse.

Jeg og hadde reagert i ditt tilfelle,når det går mer over til flørting og ting blir hemmeliggjort.

Ser ikke noe problem med venner av det motsatte kjønn så lenge det holdes på et venne nivå.

Skrevet

det der hadde jeg ikke tolerert..

greit at de skriver sammen på datan,men IKKE at de flørter og at du ikke får være med på diverse ting pga av henne..

hadde flydd i flint!!!

fy faen..kjenner jeg blir så forbanna..

Skrevet

Hadde nok begynt aa bli litt urolig og sjalu da ja.. Virker jo som det er starten paa noe mellom de to. Sier ikke at han har gjort noe, men det kan fort skje at en av de gaar over streken om de har det saa goy sammen hele tiden og du ikke faar vaere med i det hele tatt..

Ma og si jeg og har naere kollegaer(mannlige) og vi har vaert paa kino sammen, tatt noen oel og slike ting, men gubben har alltid vaert velkommen til aa bli med om han har lyst (han jeg snakker om er og gift da)

Vet du om hun er singel da?

Skrevet

Hadde vært HEEEEEEEELT uakseptabelt!! Greit nok om han hadde nære jentevenner FØR vi traff hverandre, men å innlede et "nært" vennskap med en annen dame etter oss og som jeg ikke en gang får være med å treffe er for meg grensen til utroskap. Ikke at de er fysisk utro men den "nærheten" de deler som du ikke får ta del i og som du blir HOLDT utenfor er for meg en form for utroskap som jeg hadde reagert veldig sterkt på. Sånn er iallefall jeg;-)

Sier ikke noe på gode kollegaer, og ha det gøy alene på fester etc. Det er helt greit, men hadde jeg konsekvent ikke fått ta del i eller være en del av så hadde det ikke vært greit. Å bruke all den tid på alle slags "kvelder" med jobben i stedet for å legge litt i parforholdet er helt på trynet.

Jeg hadde blitt fryktelig lei meg, nedfor, sjalu og alt det der;-)

Ikke godta det dersom du ikke er komfortabel med det! Lykke til

Skrevet

ps:

mannen min har ikke mange jentevenner som han er med,kun noen bekjendte..

Skrevet

He he kine er du alltid like eksplosiv:o)

Du er så morsom når du skriver,god du:o)

Skrevet

Her står det mer mellom linjene enn godt er. Synes nesten det ser ut som om han venter på et utbrudd fra deg, når han er så tydelig på hva dette egentlig er, samtidig som det skal hemmeligholdes hva som faktisk blir sagt!

Jeg hadde nok ikke akseptert dette. Som flere sier, å ha venner av annet kjønn er helt topp, men å skaffe slike venner som henne du beskriver, er noe helt annet.

Har jobbet i større bedrifter og har sett tydelig hva som kan foregå mellom kolleger/gode venner, lenge før det har kommet frem i lyset, og dessverre er det som regel en part som sitter hjemme og aner ingenting før det smeller.

Synes du bør ta tak i dette og forlange å få vite hva som skjer mellom dem. Å være på nachspiel til tidlig morgen med kvinnelige/mannlige kolleger er vel heller ikke særlig sjarmerende synes jeg...

Spør om han hadde syntes det var helt greit om du gjorde det samme!!

Skrevet

Dette hadde vært helt uakseptabelt her både for mannen min og meg. Vi er enige i at vi ikke har lukkede vennskap med noen og ikke nye, nære venner av motsatt kjønn. Synes dette er langt over grensen fordi det er lukket, fordi det tar så mye fokus og tid.

Skrevet

stella:

hehe godt noen kjenner min vrede =)

hahaha neida..

nei men når de gjelder sånne ting så blir jeg så forbanna for jeg har opplevd akkurat det samme selv,og var naiv nok til å ikke se hva som foregikk..

så jeg prøver å få HI til å innse at noe her ikke er som det skal...

god selv du =)=)

Skrevet

Hadde blitt sjalu ja. Enten er det noe mellom de, i luften. Eller så er mannen din en egoist. Men litt rart at han plutselig har behov for egne venner, og at det er helt uaktuelt at du skal bli kjent med de.

Kjenner en som er sånn, men han har alltid vært sånn, så at han er kjempevenner med ei, behøver ikke å bety at det er noe mellom de. Synes så synd på dama hans, men hun har jo gått inn i det forholdet med åpne øyne...

Jeg hadde helt sikkert ikke godtatt det, men det er nå meg da:)

Skrevet

He he er bare det at du skriver på en måte som gjør at det lett å forstå hva du føler,latter eller sinne:o)

Uff trist å høre at du har opplevd noe slikt.

Skrevet

haha moro å høre =)=)

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Lurte på om det var noe "galt" med meg jeg.....Men mest av alt er jeg sjalu på datamaskinen trur jeg...Han bruker så mye tid på den...Han er vennen min også på facebook, så jeg "ser" jo litt hva som foregår der....Hun sender mye linker og bilder og vink osv....flørtemeldinger osv...Ser nesten ut som hun er eneste vennen hans, bildet av henne er overalt der inne....

Senest i gårkveld spurte jeg hvem han skrev til....til henne....hva skriver du da......det er privat.....hvorfor kan jeg ikke få vite da.....hmm,,privat og du treng ikke vite hva jeg skriver...

Han har sagt at hun kun en god venn han liker å prate med, de har samme filmsmak og de prater en del jobb sammen, trives i hennes nærver....

Har tatt det opp før med han....at jeg har følt meg litt usikker på henne. Kanskje hun ser mer i han enn det han ser i henne....Ho vet vi er gift og har 2 nydelige barn sammen. Hun er singel og alene med et barn...på jakt etter mannfolk (som han har sagt om henne). Og min mann er en utrulig mann! så jeg skjønner ho kan være interessert. Han er veldig god å prate med, flink, kjekk osv...

Han ser ikke noe galt i å ha en jentevenn...eg må stole på han sier han, han veit at han har meg, og det er meg han vil ha..sier han.

Eg nevnte at han kan være litt obs på hvilke signaler han sender til henne....DET fikk han til å TENKE....Han skulle på jobb å gjere unna litt papirarbeid....eg fikk plutselig en følelse av at han ikke var på jobb, ringte han, ikkje svar, sende melding, ikkje svar. Tilslutt ringte han opp igjen og da hadde han vært hos henne og prata. Han hadde tenkt på det eg sa om hvilke signaler som blir sendt når han svarer henne på facebooken døgnet rundt osv....Hun hadde litt følelser for han...hadde han vært singel så kunne det vært noe sa ho...Han sa at det ikke kunne bli noe for han elsket meg.....han vil kun være venn!

Men alikevel føler jeg noe "skurrer".....kanskje prøver hun å ødlegge for oss? Eller så er det jeg som har et problem...rett og slett sjalu for at han har venner som jeg ikke får treffe, være med på ting osv...Han skulle på videokveld med gutta en helg...men så viste det seg at det ikkje var gutta...men henne og en gutt til....min mann sier han ikkje visste at det bare ble så få og at hun skulle være med....men alikevel får jeg ikke være med.

Jeg bare føler at noe ikke stemmer.....hva er galt med å gå på nachspiel og sitte og prate og ha det hyggelig...unner du ikke meg det spør han. Drukket lite hadda han gjort også.

Uff, er så usikker her....men det virke som om det ikke er "normalt" å ha en så nær og god jentevenn med hemmeligheter osv...og kor jeg aldri får vite noen ting....Trudde at mine venner var dine venner....

Skrevet

Høres ut som han har alle de 'rette' svarene... dette skurrer hos meg... det er du og han som skal ha de mest intime samtalene. Du bør hvertfall si at dette plager deg virkelig, og at selv om det i hans øyne er helt uskyldig, så er det ikke det i dine øyne. Og det er deg han bør ta mest hensyn til her, det er tross alt dere som er gift. Dette innebærer jo at han ikke svarer henne på facebook døgnet rundt, at han legger inn bilder av deg på facebook og kobler deg opp på hvem han er gift med (hvis han ikke har det) sånn at det blir synlig for henne der også. Og at han ikke drar på nachspiel med henne mer. Det synes jeg er ganske uakseptabelt, har også sett myyyye som har foregått på jobb, der det har sittet noen hjemme og ikke ant noen ting. Arbeidsplassen er det største sjekkestedet per idag tror jeg... I tillegg ville jeg nok i en periode krevd å få vite hva hun skriver når hun skriver tekstmelding, og hva han svarer. Er det helt uskyldige ting, så gjør det ingenting å si dette. Jeg forteller ofte hva mine venner skriver. F.eks. 'i helgen skal venninne xxx på byen med venninne yyy, og søndag skal hun på kino med en ny fyr hun har truffet'. Sånne ting går helt fint an å fortelle, og det gjør at den andre parten (altså deg) blir mer trygg på at det kun er vennskap. Når noe er hemmelig så er det ofte noe som ikke stemmer (er min erfaring).

Lykke til, du er ikke problemet her!!

Skrevet

Du ser jo selv at her er det noe: når han forteller deg at hun har fortalt han at hun har litt følelser for han! Da har hun jo følelser for han! Og da må jo han rygge ut av dette. Hvis han overhodet ikke hadde vært intressert i henne ville han skygget banen.

Han løy jo for deg når han sa han skulle på jobb, men dro å prata med henne i stedet!

Sorry å si det altså,- men her er det et eller annet på gang: enten er han forelska i henne,, eller så er han litt smigra, eller et eller annet. Han er jo ikke Viggo Venneløs heller?????? Hun er vel ikke en venn han MÅ ha????

Skrevet

Syns det lukter lang vei her jeg. Ingen jeg kjenner hadde funnet seg i dette..... ikke normalt i det hele tatt! Håper ikke det er så ille som det høres ut som....

Klem

Skrevet

Hmmmmm...no vet jeg ikke helt hva jeg skal tru... :( Ønsker å stole på min mann, strengt tatt trur jeg det ikke er noe, men magefølelsen sier at noe ikke "stemmer".....Gutter og jenter må jo kunne gå an å være venner uten noe mer....men det er alltid noe hemmelig med denne jenta her....ting er plutselig blitt så privat.

Han stiller jo opp for oss 99.9 % av tiden når han ikke er på jobb...bortsett fra mye datatid....

Han sjølv mener de bare er venner, har det gøy sammen, fleiper mye osv...

Og han er veldig flink å argumenter og å si de rett

tingene....Blir nesten munnbindet av det....

Skrevet

Jeg kan ikke si direkte at han løy for meg. Han for faktisk på jobb, mens han satt der fikk han ikke ut av tankene det jeg hadde nevnt for han. Han reiste til henne og de pratet...Ringte meg etterpå og fortalte ka han gjorde. Han sa også til henne at han kjem til å fortelle meg det de har prata om...

Hadde han vært en "sleipin" så hadde han ikke fortalt meg at han hadde reist dit vel??

Han sier sjøv at han er smigret over at noen liker han, syns han er kjekk osv....hadde ikke du vært det også om noen syns det om deg? spør han i retur på det.

Skrevet

Jeg er av det slaget som vel egentlig ikke hadde reagert før gubben dro med seg et eller annet fremmed rækkel hjem jeg, men selv for meg så skurrer dette...

Og her er det jo som du skjønner ikke akkurat mye som får det til å skurre;)

Min manns beste venninne har han hatt et seksuelt forhold til, (og hun vår årets Vi Menn pike her for en tid tilbake også tror jeg, så hun er jo egentlig litt av et "støkke")

Men det plager meg ikke, han kan pjatte og treffe og henge med hvem han vil, når han vil, men den dagen noe blir hemmelig og privat, da setter jeg ned foten. Vårt liv skal gå foran venner og slikt, selv om venner er en stor del av det.

Skrevet

Dette lukter det svidd av, og spør du meg så ville jeg trpdd at de nachspielene de er på sammen ikke bare er prating...

Jeg ville DEFINITIVT mistenkt han for utroskap,

her i huset er alt "åpent"

dvs, mobiler, og data. I et forhold skal man ha gjensidig respekt, og du kan jo bare spørre han om han ville reagert om du plutselig ble sånn venn med en "kollega"?? Da tenker jeg pipen ville fått en annen lyd jeg!

Nei, ikke vær så naiv kjære deg og innse at typen din mest sannsynlig har "ei på si".

Harde ord dette kanskje, men det er min mening!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...