scoobidoo Skrevet 7. januar 2008 #51 Skrevet 7. januar 2008 Øøhhh...? Jeg ser at jeg ikke trenger å svare, men gjør det uansett. Alle må da skjønne at man må gi beskjed om ikke ungen kommer i bhg? De har jo ingen fast "start-tid" slik som vi har i skolen. Der blir det annerledes. Der regner vi med at ungen ikke kommer dersom han ikke er der til skolen starter eller rett etterpå... Hm.
Gjest -<<- Skrevet 7. januar 2008 #52 Skrevet 7. januar 2008 Ikke for å disse de siste sånn fireogtredve innleggerne ellerno', men det er godt mulig HI har tatt hintet nå.
Elletuppa Skrevet 7. januar 2008 #53 Skrevet 7. januar 2008 Enig med mange her som mener at man bør gi beskjed. Tenker å at det er noe som gagner barnet ditt. I vår barnehage har personalet sinnsykt masse avspasering, og prøver å være flink å ta det ut når barnahar fri eller syk. Men når vi ikke får de til blir de avspasert andre dager. Det innebærer jo at barna får en størst mulig voksen tetthet. Tenker å at det går litt på respekt å, vise litt velvilje.Tenk om personalet i bhg bare skulle gjøre bare de de hadde plinkt til.....
Fabelaktiv Skrevet 7. januar 2008 #54 Skrevet 7. januar 2008 Vanlig høflighet og gi beskjed dersom man ikke møter opp et sted man er ventet! Det lærte moren min meg og det vil jeg at mine barn skal lære av meg
tonebf Skrevet 7. januar 2008 #55 Skrevet 7. januar 2008 ringer altid og gir beskjed om at han er syk, gjerne tidlig på morran!
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 7. januar 2008 #56 Skrevet 7. januar 2008 Ringer selvsagt å gir beskjed om at hun ikke kommer. Koster meg en halv kalori, og bhg kan planlegge dagen sin bedre. Glemte det en gang da vi alle var syke og da jeg kom på det etter bhg stengetid hadde jeg skikkelig dårlig samvittighet. Kan tro jeg ringte tidlig dagen etter ja. Og fikk beskjed om at de hadde lurt på hva som var galt. Og særlig siden vi alltid gir beskjed ellers. Så jeg trodde som alle andre her at det er normalt og forventet at man ringer å gir beskjed om barnet ikke kommer.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 7. januar 2008 #58 Skrevet 7. januar 2008 Jeg gir bestandig beskjed til barnehagen til mini om han ikke kommer en dag. Syns noe annet hadde vært rart jeg da. Syns det virker litt respektløst å ikke ringe å si ifra dersom barnet ikke kommer i barnehagen den dagen. Er jo greit å vite hvem som kommer og hvem som ikke kommer i forbindelse med utflukter og slikt.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 7. januar 2008 #59 Skrevet 7. januar 2008 Barnehagen vår har bedt om å få beskjed før kl09 om barnet ikke kommer den dagen.. synes ikke det er noe gale. Selvfølgelig gir vi jo beskjed om barnet ikke kommer! Hvis du en dag ikke kommer på jobb, ringer ikke du da jobben og sier fra at du ikke kommer? ( vet det ikke er helt det samme, men dog.. ) Er da bare vanlig høflighet!
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #60 Skrevet 7. januar 2008 Hei igjen! Beklager at jeg bare lot innlegget stå uten å gi noe mer lyd fra meg.. Ble borte fra nettet noen timer. Men jeg sliter veldig med sosial angst og telefon angst, og det VET barnehagen! Jeg har gitt beskjed at ungen kommer FØR kl 10:00 hvis hun kommer, og er hun ikke der til kl ti, så kommer hun ikke. Jeg har også avtale på at jeg kun skal forholde meg til én person i bhg, pga angsten, slik at ting skal bli lettere for meg, men det blir heller ikke overholdt. Hun har gått i bhg i 3 år nå, og jeg har fra dag en vært på kant med enkelte ansatte. Hadde det vært opp til meg hadde jeg tatt ungen ut av bhg, eller flyttet henne til annen bhg, men som en nevnte lenger opp her, er Emma svært knyttet til bhg, og jeg ønsker ikke å fjerne henne fra det trygge og gode hun har der. Problemet er mellom meg og de ansatte, og det skal ikke ungen lide av. Men bhg er godt informert gjennom bv ang min situasjon, og jeg føler at de godt kunne tatt hensyn til mine "plager", i stede for å konstant være på hugget etter meg, som igjen gjør at jeg får kjempeangst for å levere og hente i bhg. I bunn og grunn er det kun kontaktpersonen til Emma og 2 andre jeg har problemer med, resten av gjengen er kjempeherlige mennesker, så jeg lurer på om jeg skal be sjefen der borte om å få bytte kontaktperson. Noen som vet om det går an? Jeg ser jo gjennom deres svar at det tydeligvis er veldig vanlig å ringe bhg å gi beskjed ved éndagers fravær, jeg trodde faktisk ikke det var så vanlig. I skolen ber jo bare skolen om å få muntlig beskjed dersom elevene er borte mer enn 3 dager, jeg tenkte at det var noe av det samme i bhg sammenheng. Og det burde selvfølgelig ikke være noe stort problem å ta denne 2 minutters samtalen for å gi beskjeden, men for meg kan det være veldig vanskelig pga angsten.
~sjiraff~ Skrevet 7. januar 2008 #61 Skrevet 7. januar 2008 Kan du ikke prøve å gjøre en avtale om at du sender en sms eller e-post istedet for telefon da?
ana baroma Skrevet 7. januar 2008 #62 Skrevet 7. januar 2008 Sjekk om det går med en sms eller mail da? Det burde vel la seg løse til det beste for alle parter?
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #63 Skrevet 7. januar 2008 E-post er en mulighet Det skal jeg jammen undersøke! Sms går ikke, da de ikke har mobil telefon i bhg..
~sjiraff~ Skrevet 7. januar 2008 #64 Skrevet 7. januar 2008 Gjør det, de aller fleste barnehager i dag har en e-post adresse. Så det burde jo ikke være noe problem at noen sjekker den om dere ikke har kommet i løpet av morgenen.
solstråle69 Skrevet 7. januar 2008 #65 Skrevet 7. januar 2008 Da ble det straks litt anderledes! :-) Jeg ville spurt om det var greit å sende mail, og det burde det jo. Jeg ville absolutt byttet kontaktperson, det kan da umulig være noe problem for bhg. Lykke til! :-)
Polyxena Skrevet 7. januar 2008 #66 Skrevet 7. januar 2008 Skjønner godt at dette er vanskelig for deg. Det som er en selvfølge for de fleste, kan være en enorm utfordring for mennesker som lider av angst. Har dsessverre sett en del angst og depresjon på nært hold, og vet hva det innebærer. Dette er ikke å være vrang, dette er en høyst reell probemstilling! Har du en kontaktperson innen barnevernet som du kan snakke med? En som kan ta tak i disse problemene i forhold til barnehagen? Det er jo ille at dette skal være en ekstra belastning for deg. Det burde heller ikke være noe problem å bytte barnets primærkontakt, med mindre barnet er spesielt knyttet til vedkommende. Barnehagen skal ta hensyn til spesielle behov og problemer en familie måtte ha, jeg har selv vært med på å ta særskilte hensyn som barnehageansatt. Lykke til!
ALIICE Skrevet 7. januar 2008 #67 Skrevet 7. januar 2008 HI! En av de ansatte har sikkert mobiltlf, kan du ikke avtale med en av de at du sender sms til den eventuelle. Dette avtalte jeg med en av foreldrene når jeg jobbet i bhg! Funka kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå