*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Ift om barnet er syk, eller av andre grunner ikke kommer i bhg en dag eller to, har vi da meldeplikt til bhg? Har kranglet over lengre tid med pedleder i bhg ang dette. Hun blir dritsur for at jeg ikke ringer og gir beskjed om ikke Emma kommer. Jeg har sagt at jeg ikke kommer til å ringe de med mindre hun er borte over lengre tid, men de mener jeg må ringe og gi beskjed hver gang hun ikke kommer. Har vi meldeplikt? Hva gjør dere når ungene er borte en dag eller to fra bhg? Gir dere beskjed?
Gjest -<<- Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Selvsagt har du ikke "meldeplikt," men om barnehagen ønsker det kan jeg ikke fatte og begripe at det skal være spesielt vanskelig å ringe eller sende en sms og gi beskjed når ungen ikke kommer. Ja, vi gir beskjed. Fordi det blir enklere for barnehagen å planlegge dagen da.
solstråle69 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 For meg er det en selvfølge å gi beskjed ved fravær ja! Hvorfor i all verden synes du det er problematisk?
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 JA! Man ringer da og gir beskjed når barnet ikke kommet! Du trenger absolutt ikke si hvorfor. Om f.eks et barn, som har foreldre som er mistenkt for mishandling av barnet, uteblir over lengre tid, så er jo det en "varsellampe". Nå sier jeg IKKE at du gjør det, men det var et eksempel ) Jeg ringer alltid når hun ikke kommer, men om hun er syk, så ringer jeg bare dag 1..
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Jeg gir alltid beskjed om mine barn ikke kommer i barnehage. Vet ikke om man akkurat har meldeplikt eller ikke, men tenker det må være greit for de voksne å vite om barna kommer eller ikke. Synes det er normal høflighet å gi beskjed jeg.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Ja. Dere må gi beskjed. Sånn at de kan avpasse bemanning etter dette. Jeg gir alltid beskjed tidlig på morgenen.
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Nå ble jeg plutselig litt usikker, men ja, mener det. Uansett så er det jo vanlig at man gir beskjed.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Gir alltid beskjed om det så bare gjelder for noen timer. Vil ikke hindre de andre barna i å komme seg ut på tur ol. fordi de må vente på et barn som ikke kommer.
3skatter Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 ja det gjør vi. er greit for personalet og vite om de kommer eller ikke. ser ikke hva som er problemet med og ringe og si i fra, bruker mye mer energi på og krangle med de.
mor2tette Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Vi ringer alltid vist barna blir hjemme en dag. Det er jo fort gjort og de i barnehagen slipper å vente vist de skal på tur eller no sånt. Men om det er no regler på det veit jeg ikke.
RachaelRay Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Jeg kan ikke si at jeg oppfatter det som meldeplikt, men ser på det som en selvfølge å si fra når barnet ikke kommer. Om han er syk 3 dager, ringer jeg faktisk hver dag, hvis jeg ikke ser dag 2 at han garantert blir hjemme dag 3.
3b@rnsmor-30* Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 for meg er det en selvfølge at man gir beskjed. det kan jo ha noe å si for om de sitter og venter på barn og de skal noe spesielt. enten på sparket eller planlagt... og det kan ha noe å si for bemaninnga.. jobber selv i den sektoren.
Kjærlighet <3 Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Vi gir alltid beskjed om barna ikke kommer en dag, eller kommer senere på dagen enn normalt...Slik at det skal være lettere for bhg å planlegge, gå tur osv. Gir også beskjed om jeg vet vi kommer en del tidligere å henter sånn at vi ikke risikerer å komme mens banra er ute på tur og vi eventulet må vente på at dem skal komme tilbake.. Trodde da det var helt normalt og gi beskjed.....? Har aldri tenkt på det som meldeplikt bare en helt vanlig ting å gjøre....
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Selvsagt gir jeg beskjed om han ikke kommer i barnehagen. De må jo få lov til å planlegge dagen sin, eventuelt slippe å vente på et barn som ikke kommer hvis de skal på tur.
astrid-marie Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 hva er vitsen med å lage konflikter i barnehagen pga dette??kan du ikke bare ringe da..?
frøken blå Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 MeldePLIKT har man vel kanskje ikke? Ikke noe jeg (som ped.leder) påtvinger foreldre til å gjøre. Jeg forventer det "på en måte", for vi har en dialog på at det er veldig greit å få vite hvem som kommer eller ikke innen kl.9.30. Da starter liksom kjernetiden. Synes jo ikke selv det tar så himla lang tid å ringe å si de har fri, er syke, blir hjemme o.l., så funker fint her hos oss. Går jo an å ha en regel på at om ikke barnet kommer til kl.9.30 så kommer h*n ikke den dagen?
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 Ja, det er en selvfølge!! Hva er problematisk med det? Sånn som da de skulle gå nissetog f.eks og vi var litt forsinket... De ventet på lillemann. Sånn kan de planlegge utifra hvor mange barn som kommer i bhg og ikke..
Salat Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 Sier selvsagt ifra om hun ikke kommer i bhg! Hvorfor i all verden er det et problem å gjøre det?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 7. januar 2008 #19 Skrevet 7. januar 2008 Tviler vel på at du har 'meldeplikt' som du kaller det. Men det er normal høflighet. Jeg synes du er utrolig vrang og sta. Hvorfor er det så vanskelig å ringe et to minutters samtale til barnehagen? Du ringer vel til jobben om du er syk Hvorfor skal du på død å liv lage en krangel med barnehagen om dette. Og hvis du vil ha en god dialog med bh så bør du jammen begynne å gidde å gi de beskjed. Kan ikke tenke meg at du kan regne med noe 'goodwill' fra barnehagen, sån holdning som du har.
(0_o) Skrevet 7. januar 2008 #20 Skrevet 7. januar 2008 ...er ikke det vanlig folkeskikk å ringe og si ifra om sånne ting, da? Kan vel ikke være så vanskelig det, vel... Husk at de planlegger dagene utifra hvor mange som er der. Skal de ut på tur for eksempel, så er det dumt at de skal drøye og vente med å dra, bare sånn i tilfelle dere skulle dukke opp. Har selv jobbet i barnehage, og veit hvor irriterende det er å ikke få beskjed om sånne ting. Men det er jo også litt feil at de skal bli sure hvis ikke du gjør det, da... Jeg ble irritert - men holdt det for meg selv. Heldigvis hadde de fleste foreldrene vett nok til å si ifra dersom ungen var sjuk og derfor ble hjemme.. Dere har jo en "avtale" om at de passer ungen din mens du er på jobb/gjør andre ting. Og du ringer vel og sier ifra dersom du har andre avtaler du f.eks blir forsinket til sånn ellers, eller? Dessuten er det greit å vite for de ansatte om det er smittsomme sykdommer ute og går, og derfor må ta spesielle forholdsregler ihht det... Gjør som du vil, selvfølgelig har du ikke meldeplikt, men SÅ vanskelig er det ikke å ta den ene telefonen, vel?=)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #21 Skrevet 7. januar 2008 Selvfølgelig gir vi beskjed om han er borte! Så utrolig unødvendig å lage konflikter med barnehagen om noe sånt..? Etter hva jeg har fått inntrykk av fra dine innlegg så er vel barnehagen en viktig del av Emma sitt liv?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #22 Skrevet 7. januar 2008 Eg syns det er vanlig høflighet å ringe og gi beskjed om ungen ikkje kjem i barnehagen. Om gutten vår er sjuk, gir vi berre beskjed første dagen, også ringer vi om morningen den dagen han kjem (ev. dagen før) i barnehagen igjen. Sånn at dei er klar over at han kjem. Meldeplikt har ein vel ikkje, men det tar jo ikkje så lang tid å gi beskjed. Og det er jo greit for personalet å vite ken som kjem og ikkje kjem.
Silja FullFres McQueen Skrevet 7. januar 2008 #23 Skrevet 7. januar 2008 Hallo... Man ringer jo og gir beskjed om barnet ikke kommer, det er jo normal folkeskikk vel... *rister oppgitt på hodet*
Kjel-Tring Skrevet 7. januar 2008 #24 Skrevet 7. januar 2008 Ja,jeg gir beskjed i bhg og på skolen om barna mine ikke kommer.Og jeg jobber i bhg og de fleste gir beskjed.Men mange har vi en avtale med at om barnet ikke kommer til kl 10,så har det fri den dagen.Den samme avtalen har jeg med min bhg.En sånn avtale kan vel du også inngå?Er vel ikke noe å skape konflikt for dette egentlig
Honningmelon Skrevet 7. januar 2008 #25 Skrevet 7. januar 2008 Ja, ringer alltid om han ikke kommer i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå