pøber´n & je Skrevet 7. januar 2008 #26 Skrevet 7. januar 2008 De vil helst at man ringer ja. Helst før 09.30 også. Og da skal man si om barnet er sykt eller bare skal ha fri. De har lister de må fylle ut, i tilfelle BV eller lignende trenger å se om barnet har vært mye borte fra bhg. De vil også gjerne vite antall barn som kommer, i tilfelle de andre avd mangler folk, og de evnt kan "låne" bort en av sine til den/de avd som mangler folk. Utrolig unødvendig å lage bråk ang dette syns jeg
rødhette* Skrevet 7. januar 2008 #27 Skrevet 7. januar 2008 Har alltid tatt som en selvfølge at vi sier fra hvis han ikke kommer, evt hvis han kommer senere, og da så snart som mulig. Skal vi bort, sier vi fra så fort vi vet det/i forkant, er han syk eller vi bare finner ut vi vil være hjemme en dag, ringer vi på morgenen og sier fra.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #28 Skrevet 7. januar 2008 det er ganske barnslig å ikke kunne ta en tlf til barnehagen å si de få ordene "emma kommer ikke i dag pga ...." . er det så forferdelig vanskelig? Vi har ikke meldeplikt , men barnehagen setter pris på at vi kan ringe slik at de vet hva som har skjedd/ikke skjedd..
Mamma til snart 3 <3 Skrevet 7. januar 2008 #29 Skrevet 7. januar 2008 Ja pleier å ringe å si i fra de dagene han ikke kommer ja. Eller så sier jeg ifra dagen før om jeg vet at han skal ha fri dagen etter. Bhg hannes vil også at vi ringer om de ikke kommer..
OsloMor Skrevet 7. januar 2008 #30 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er glad jeg ikke er ansatt i barnehage, dersom dette er gjengs oppfatning. "Meldeplikt"? Kanskje ikke lovfestet nei, men jeg ønsker å behandle mennesker som hver eneste dag tar seg av mine barn med størst mulig respekt og vennlighet, og da er det ikke mye forlangt å ringe og si ifra! De skal vel ha mest mulig forutsigbarhet på jobben de også, alminnelig folkeskikk kalles da det! Selv er jeg oppdratt til å si ifra dersom jeg skulle være fraværende et sted jeg skulle ha vært, og det synes jeg er litt rart ikke andre er det. For en ting å opponere mot...*riste på hodet*
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #31 Skrevet 7. januar 2008 Dette er jammen meg en latterlig detalj å krangle med barnehagen om. Normal skikk og bruk, og vanlig folkeskikk tilsier at man sier i fra dersom barnet ikke kommer i barnehagen, eller på skolen for den del. Det koster en 20 sekunders telefonsamtale, eller en liten SMS. Dette er ikke meldeplikt, det er normal oppførsel.
ape Skrevet 7. januar 2008 #32 Skrevet 7. januar 2008 Klart man må ringe å si i fra hvis barnet ikke kommer, eller kommer senere. Hva er du for en kranglefant, HI? Herregud,det er jo vanlig folkeskikk.
___ Skrevet 7. januar 2008 #33 Skrevet 7. januar 2008 Tror nok ikke du kan miste plassen på grun av det, men det er normal høfflighet som gjør dagen enklere for dem i barnehagen. Vi gir selvfølgelig beskjed hvis ungene ikke kommer en dag. Ser ikke problemet med det.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 7. januar 2008 #34 Skrevet 7. januar 2008 herlighet hva er det å krangle om da, som alle andre sier her er det jo en selvfølge å gi beskjed!!! skjønner ikke problemet med det, må si du er utrolig vanskelig om du ikke har en god grunn. sier du ikke fra om du/dere ikke kommer til andre avtaler heller\
brooklyn Skrevet 7. januar 2008 #35 Skrevet 7. januar 2008 ser at mitt svar er overflødig her. I vår bhg står det i forskriftene at man skal gi beskjed om barnet ikke kommer. Det er jaggu ikke rart det blir krig i verden når du lager trøbbel med å ringe om ungen din er syk. RInger du ikke og gir beskjed på jobben heller når du selv er syk? Sånn at de kan tilpasse dagen?
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 7. januar 2008 #36 Skrevet 7. januar 2008 Vi sier fra når snuppa her er hjemme. Har alltid gort det.. Syns det er en selvfølge.. Når de skal ut på tur osv, så slipper de å sitte å vente på om evnt henne skal komme... Er jo ikke så styr å ringe å si fra heller da..
stinen ♀ ♂ ♂ Skrevet 7. januar 2008 #37 Skrevet 7. januar 2008 Selvfølgelig gir vi beskjed dersom datteren vår ikke kommer i barnehagen:o) Dersom de skal på tur f.eks og alle barna har kommet før kjernetiden har begynt går de gjerne litt tidligere enn planlagt. Dette er jo umulig dersom de alltid skal vente på noen som _kanskje_ kommer.... Har ingen gitt beskjed om at de ikke kommer, ville jeg tatt det som en selvfølge at de møtte opp, og gjerne ventet litt lenger enn kjernetiden også i tilfelle det er snakk om forsinkelse. Det er jo kjempesynd hvis alle barna skal vente 10 minutter over kjernetid på en som ikke kommer. Bare fordi mammaen/pappaen ikke gidder å gi beskjed. Kanskje har barna vært tilstede lenge før kjernetiden startet også, sånn at de kunne gått allerede et kvarter før kjernetiden _egentlig_ starter. Jeg synes også det er et sært valg av deg å ikke gidde å ringe fordi du ikke har "meldeplikt"....... Skjønner ikke helt hvorfor du ikke gjør det?
Odine! Skrevet 7. januar 2008 #38 Skrevet 7. januar 2008 Det er praktisk å vite at et barn ikke kommer en dag. Er det så stort problem å ta en liten telefon, da? Eller si ifra dagen før?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #39 Skrevet 7. januar 2008 Gir selvsagt beskjed når gutta ikke kommer. Synes det er litt respektløst å la være, og de ber jo fint om det i skrivet som kommer rundt. De andre barna som er på gruppe med mine får jo ikke gått tidligere på tur eller startet aktivitet, om de skal vente helt til 10 000 for å være sikker på at ikke medlemmer av gruppa kommer.
d",)~^~^~ Skrevet 7. januar 2008 #40 Skrevet 7. januar 2008 Tror det er ganske normalt at det står i forskriftene for barnehagen at man skal ringe og gi beskjed ved fravær. Og disse forskriftene har man jo skrevet under på at man aksepterer for å få plassen. Så da blir det jo helt idiotisk å være kranglete på dette. Men Hovedinnlegger er kanskje en sånn som ikke verdsetter den jobben personalet i barnehagen gjør.
Anne-B. Skrevet 7. januar 2008 #41 Skrevet 7. januar 2008 Ringer og sier fra, så kan de planlegge dagen. Syns sjøl det er ufattelig irriterende når folk ikke melder frafall.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 7. januar 2008 #42 Skrevet 7. januar 2008 oh my, snakk om å lage masse unødvendig problemer og krangler med folk, som faktisk passer dattera di! vet ikke om du akkurat har meldeplikt, men har jobbet i bhg selv, og GUD hvor frustrenede når folk ikke gir beskjed!! skal man på tur feks, som man ofte gjør, må alle barna stå å vente på den som er sen, eller man må utsette turen, bare for å være sikker på at det barnet ikke kommer/kommer, eller man bare dropper turen i verste fall.. vi gav beskjed om at alle måtte være i bhg til 09.30, eller gi beskjed om de ble sene/ikke kom.. kl 9.30 gikk vi, de som ikek var der fikk være med de andre som var igjen, eller ringte oss på mob, og møtte oss der vi var.. noen foreldre ble sinte.. herrefred..
hit og dit Skrevet 7. januar 2008 #43 Skrevet 7. januar 2008 Hø? Er det mulig å ikkje forstå at ein må gi beskjed ved fravær? Det er så mange barn i barnehagane og alle desse skal ha ulike aktiviteter utover dagen. Korleis skal det la seg gjere med slike prinsessefakter fra foreldre. Dette var litt rar holdning synes eg.
pandabjørn Skrevet 7. januar 2008 #44 Skrevet 7. januar 2008 jeg ringer bhg om ikke Sander kommer feks om han er syk.. skjønner ikke hvorfor du skal krangle med bhg om dette... synes det er en selvfølge at du ringer å sier at barnet ditt er syk eller ikke kan komme i bhg.. hva gjør du selv hvis du er syk.??? ringer du ikke jobben din å sier ifra eller driter du å gjøre det der også lurer jeg på??
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #45 Skrevet 7. januar 2008 Barnehagen hos oss ser også helst at man ringer om barnet ikke kommer, men jeg oppfatter det absolutt ikke som meldeplikt, er vel heller snakk om normal folkeskikk. Skjønner ikke at du gidder å krangle med dem om det, velg dine kamper med omhu sier nå jeg...
BettyBoob Skrevet 7. januar 2008 #46 Skrevet 7. januar 2008 ringer alltid tidlig om morgenen og sier fra om pjokken ikke kommer - så kan de planlegge dagen i forhold til hvor mange barn som kommer. Kan ikke fatte at det skal være noe problem å ta den telefonen og si ifra! så JA - gir alltid beskjed.
mai mammaen til to Skrevet 7. januar 2008 #47 Skrevet 7. januar 2008 de kan kanskje ikke kreve at du sier ifra.. men jeg gjør som denne pedlederen selv. jeg maser på foreldrene som ikke gir oss en lyd. det er ikke noe mer irriterende enn når man står klar til å gå på tur og bare venter og venter på det siste barnet som pleier å komme i 10 tiden.. men som av og til kommer seinere... så står vi gjeren å venter mens barnet ikke kommer... ev vi skal gjøre noe og har egentlig ikke nok bemanning for noen er syke eller lignende... så er det plutselig mange barn som ikke kommer... da hadde det vært greit å vite det før man ringte den vikaren som forøvrig koster banrehagen masse penger... selv ringer jeg ALLTID når snuppa ikke skal i barnehagen.. og ev om hun kommer etter kl 10 *( har bare skjedd engang foreløbig at hun har kommet så seint) det samme gjør jeg om mormor, tante eller andre skal hente henne... tar jo bare 1 min å ringe dem liksom.... skjønner ikke helt problemet med det
~sjiraff~ Skrevet 7. januar 2008 #48 Skrevet 7. januar 2008 Selvfølgelig gir man beskjed om sånne ting. Fatter ikke at det kan være noe å krangle om....
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. januar 2008 #49 Skrevet 7. januar 2008 ja, jeg ringer og det synes jeg man skal gjøre. en gang glemte jeg det når lille tok seg en fridag og da fikk jeg sikkelig dårlig samvittighet. hehe. hvorfor lager du et problem ang dette, og har HI engang svart mer i tråden?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #50 Skrevet 7. januar 2008 Det der er ikke en vanskelig ped.leder ... det er dessverre du som fremstår som en vanskelig og respektløs mor. Ser du ikke at du gjør ting vanskelig for de ansatte ved ikke å si ifra? Ser flere har spurt før uten å få svar ... men prøver jeg også: Hvorfor skal det være så vanskelig å si ifra dagen før eller ta en telefon den aktuelle dagen? Det koster deg egentlig svært lite!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå