Gå til innhold

Ja jeg har vært åpen om......

Anbefalte innlegg

Skrevet

At vi mistet en sønn

At minstejenta mi var født med en alvorlig sykdom

Og at eldste sønnen min har et rusproblem.

At alt dette gjort at jeg trenger antideppresive

Hvordan skal det faktum ,kunna skade oss mer en det allerede har gjort!!??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som jeg har sagt før; jeg synes man bør begrense personlig informasjon om identifiserbare personer på internett. Fordi den fort kan spøke for en senere. Du er åpenbart uenig. Hvorfor diskutere det ørten ganger?

Skrevet

Hvorfor lager du stadig nye innlegg om deg selv?

Skrevet

Uten å henge meg på noen debatt om deg eller om hva folk skriver på nettet, men...

Din sønn har forhåpentligvis en fremtid som både rusfri og frisk, og at det er mulig for folk å finne både han og mindre heldige faktaopplysninger om ham på nettet, kan helt klart ha mindre gode utfall. Evt når det kommer til jobb eller forhold..

Hva han mener nå spiller heller ikke så stor rolle, siden det kan være vanskelig for ham å se evt konsekvenser før de er der.

Skrevet

Oh my god, her we go again! Hvorfor ikke bare la disse debattene renne ut i sanden? Hvorfor fyre oppunder igjen og igjen?

Skrevet

Fordi det begynner å irritere meg hvor langt eneklte er villig til å gå for å fortelle meg hvor vanvittig idiotisk jeg er og virkemidlene for å fortelle det.. Du om noen pila burde da ha en viss hum om hva fordommer gjør og har gjort for de som lever i et homofilt forhold. Kan ikke med beste evne "se" nytten av å tige om det (noe du heller ikke gjør) og la fordommene kjøre disse menneskene i bunn,

Jeg kan godt akseptere det faktum at enkelte mener dette kan slå tilbake på oss senere. Ja kanskje, men vi trur at åpenheten faktisk vil være en hjelp, og vi slipper bære på ubehagelige hemmeligheter som vi må være redde for skal komme ut.

Jeg har spurt gang på gang, hvordan det at jeg fortalt høyt på en internett side at vi har mistet et barn kan skade oss.

Samme hvordan det kan skade oss at jeg fortalt om en uvanlig sykdom som heter CMV (hadde du hørt om den feks??) og hvor mye skade det kan gjøre på et barn.Likeså at sønnen min har et rusproblem hvor det er HAN som har bestemt at dette ikke skal ties om. Det er HAN som ha styrt åpenheten om problematikken hans.

Uansett er jeg i et møkka humør og jeg er rett og slett forbannet over dette nå. Helvete altså! Det er sånn djævla dobbeltmoral her inne et det er til å spy av. Er sikker på at de som spyr galle er de som har en masse spøken i skapet som det Aldrig tør å se i øyet og derfor MÅ rakke ned på de som ikke skammer seg over at livet ikke seiler på en rosa sky hele tiden!!

Skrevet

hei cat

jeg hadde heller ikke lagt ut info som du gjør, nettopp pga framtiden

og du sier det ikke plager deg med tilbakemeldingene du får, men når du trenger antidep pga situasjonen så kan det umulig være bra for deg å lese all møkka?

Skrevet

Hvorfor plager det deg at hun lager debatt om det?

Det er jo tydelig at det engasjerer, og noe skal man jo bruke denne siden til.

Om du ikke syns noe om innlegget så kan du jo fint la være skrive noe.

Skrevet

Jeg ??, du er faen en større idiot du en meg Annie..

Det er laget ihvertfall 2-3 nye innlegg som insinuerer om vår situasjon her inne. Om jeg da lager 1 motinlegg mot disse så kan du bare spar deg. Du trenger ikke å lese de, en mindre kommentere de.

Skrevet

Jeg synes ikke det er sammenlignbart, men du gjør som du vil. Personlig hadde jeg begrenset det. Det gjør ikke annie noe mindre ufin.

Skrevet

NÅ ER JEG PISSELEI AV Å HØRE DU BRETTE UT OM BARNA DINE. LA DEM FÅ FRED, ALLE SAMMEN, OG LA OSS FÅ FRED OG! DET ER JO ET EVIG MAT I ETT SETT OM DET.

Skrevet

Da kan jeg anbefale deg å logge av, plukk opp en bok eller gjør noe annet. Siden du tydeligvis ikke klarer å la være å gå inn på innlegg som du blir irritert over.

Skrevet

De fleste (?) arbeidsgivere sjekker hverken referanser eller CV'er (her i UK synes over 30 prosent at det er greit å lyve på CV'en sin. De fleste blir aldri avslørt...). Tviler på om de gidder å sitte i timesvis på nettet for å finne ut hva mammaen syntes og sa om barna sine for 5-10-15 år siden.

Nå har jeg ikke lest alt hva Cat skriver, men jeg kan ikke huske å ha sett hele navnet hennes eller navnet på sønnen hennes, ergo vil de ikke automatisk poppe opp på et nettsøk heller.

Mulig at jeg er litt naiv her, men jeg tviler altså på hvor mye energi folk vil legge i å grave opp alt mulig om deg på nettet - med mindre du blir veldig berømt, da??

Skrevet

Da synes jeg du skal ta det opp med han som allerede er fast bestemt på at dette ikke skal være en hemmelighet.Arbeidskontoret ligger i samme lokale som rustjenesten, likeså Nav og sosialtjenesten. Vi bor i en liten bygd hvor dette allerede er godt kjent. Faktisk har det ikke vært noe problemer for ahn å skaffe seg noe å gjøre NETTOPP av den grunn at han er åpen om dette, noe som gjør at folk er villige å gi ham en sjanse. Det faktum at han ennå ikke klart å få livet på føtter har gjort at han måtte slutte mange steder ikke pga at de ikke vil ha han der. Foreldrene til kjæresten hans stiller seg også bak ham og synes at det er flott at han viser vilje til å gjøre noe med livet sitt. DET står det respekt av og viser til STYRKE når det kommer til videre jobbsøking osv.

Jeg skriver åpent om dette her og på et nettsted for narkomane og dee pårørende. Han er også delaktig der. Det er mulig at han har problemer med å se konsekvensene av alt, Det er det ingen av oss som gjør. mend et faktum at han er rusvhengig gjør ikke at han er dum?? Og synes det er ille å mer eller mindre inkompetent forklare han og hans liv og ønsker.

Skrevet

Akkurat personlig hadde du gjort annerledes, Ser ikke at du må være ufin eller kaste skit til oss forde, og det er det som irritrer meg.dette innlegget og min frustrasjon er heller tilegnet deg pila, lell om jeg fortsatt hadde ønsket at du ville fortelle meg hvilken skade dette kan gjøre, opp mot hvilken vinning det kan ha. man må veie for åog nakkdeler med alt.

Skrevet

OG JEG ER PISSLEI AV DEG ANNIE; GÅ Å DRENK DEG I DITT EGET SPY ET STED ER DU SNILL!!!!!

Skrevet

jeg har vært uenig med deg i graden av åpenhet cat, men jeg har aldri kritisert deg for det. det får være opp til deg selv hva du vil dele med resten av nettet. men når det kommer til å utlevere hvilke rusproblemer sønnen din har må jeg si meg enig i det pila og kama skriver, det kan være uheldig for han på et senere tidspunkt. men på den annen side; alle vet det rusproblemer finnes i stor grad i norge, og ved å sette et ansikt til problemet vil det kanskje minske fordommene? men jeg syns allikevel at personen som selv opplever rushelvetet skal få velge om han vil dele med internett eller ikke.

ang tapet av sønnen deres; jeg ser ikke problemet med å dele dette?? dere gir sorgen et ansikt, noe som er positivt både for dere selv, og andre som kanskje har opplevd tilsvarende.

ang. sykdommen til datteren deres; ser heller ikke problemet her, informasjonen du gir ut om henne kan ikke skade henne senere. jeg vil tro at de fleste i nærområdet allerede kjenner til situasjonen hennes.

ang din bruk av medisiner; det er deg selv informasjonen gjelder, altså ditt valg om du vil dele eller ikke. det er kun deg selv det går på, altså ingen andre som blir innblandet. jeg tror ikke jeg selv ville ha delt det med gud og enhvermann, men som sagt, ditt valg. hadde du derimot sagt at det var mannen dindet gjaldt, eller noen andre du kjente, da hadde det blitt helt feil.

Skrevet

Herregud da DAN, det er da for faen ikke møkka her som gjort at jeg trenger antidepprsive, men pga av alt vi vært igjennom i løpet på veldig kort tid. At man bruker antideppressive gjør da ikke at man greier å ikke være selektiv. Akkurat nå er jeg i et forferdelig humør og lar det gå ut her.

Skrevet

Ragna

du skrev;

" men jeg syns allikevel at personen som selv opplever rushelvetet skal få velge om han vil dele med internett eller ikke"

Dahhh, der har du sakens kjerne, Han har allerede sagt at det ikke er et problem at jeg skriver min frustrasjon som anhørig her, det gjør ham ingenting,. Han ønsker åpenhet om sitt problem og er selv åpen utad om det!! Hvorfor i SVARTE skal det da plage andre??

Skrevet

det kan bli litt vell mye dersom man stadig må dra det opp nesten uavhengig av hva saken handler om.. "ja, sånn som jeg.. sånn som meg mine våre" .. virker som om man er litt oppmerksomhets syk.. spesiellt når man må ta det til se og hør også.. nei vet du hva.. du snakker om det hele tida!! kan ikke legge skjul på det..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg har heller ikke hengt meg på denne debatten, og om du utleverer deg selv, og barna dine, er faktisk ikke min sak, MEN, jeg vil kanskje tro, som en person ikke langt unna sønnen din, i alder, ikke alltid tenker helt "klart" i slike situasjoner.

Jeg ville nok, som han, også bedt om at dere var åpne rundt det, uten og tenke på konsekvensene.

Om du alikevel synes det er helt greit og utlevere slikt om din familie, noe du er i din fulle rett til, så syns jeg du skal slutte og legge ut inlegg hvor du forsvarer handlingene dine. Du er et voksent menneske, du trenger ikke forsvare de valgene du tar! :o)

Skrevet

Menere generelt det er viktig å være forsiktig med hva man sier om seg selv, eller andre på nettet.... Og jeg hadde ikke likt om moren min hadde utlevert alle problemene mine på nett, eller fortalt masse om meg. Hadde ikke vært så greit om noen år, kanskje.

Er ikke greit at folk slenger ut anonymt dritt om deg og din familie. Men mener allikevel man bør begrense hva man deler på nett.

Skrevet

Hvor gammel var det du sa du var igjen?

Skrevet

Nei det trenger jeg ikke, men akkurat idag har jeg et djævlig behov for å få ut en masse frustrasjon og gørr!!

Dessuten hva vet dere, Jeg har lagt ut informasjon om at han har et rusproblem og at psyk ikke tok imot han da han bad om hjelp. Hva faen er det å henge opp seg i??

Skrevet

jo, men allikevel befinner han seg ikke i en tilstand hvor slike avgjørelser bør tas? det kan føles rett ut for han akkuratt nå, men kanskje ikke når en rusfri hverdag kommer? det er greit at han vil være åpen om problemet, men han vil kanskje selv ha muligheten til å sortere ut hvem som skal få vite om fortiden hans på et senere tidspunkt? den muligheten har han ikke så lenge historien hans brettes ut her. det hadde vært noe annnet om det var du som hadde rusproblemet, skjønner? da var det du som trykket på tastene selv, og ikke noen som gjorde det for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...