Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #51 Skrevet 7. januar 2008 DU ER SIDENS MEST USAKLIGE BRUKER JANNAMOR
Jannamor Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #52 Skrevet 7. januar 2008 oki doki frk tør og stå for sine meninger under nick. Jeg forstår at det er UMULIG og prøve å starte en saklig diskusjon rundt temaet skrivefeil Det blir bare drittslenging. At jeg kunne tro dere var modne nok, til å ville diskutere ordentlig, er jo min feil. Hadde håpet såpass, men den gang ei
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #53 Skrevet 7. januar 2008 Du kan vel ikke helt ærlig si at du hadde forventet mye positiv respons på et så sykt innlegg som dette vel...?
Jannamor Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #54 Skrevet 7. januar 2008 Jeg forventet vel ikke positiv respons, i hvertfall ikke på kranglesiden. Men det er en spennende debatt. Eller det kunne vært en spennende debatt. Som sagt er jeg mye på kvinneguiden og der er det VANVITTIG mange slike debatter, som har helt motsatt utfall enn her. Der er man idiot hvis man skriver feil, og enda verre på dialekt. Derfor jeg tenkte det kunne være gøy og se hva folk mente her, men man ser vel ikke lengre enn sine gen hormoner. Jeg kjenner jeg har litt problemer med det selv og hehehe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #55 Skrevet 7. januar 2008 MAN KAN IKKE DISKUTERE MED EN VEGG (=DEG)
Voyeur Skrevet 7. januar 2008 #56 Skrevet 7. januar 2008 At jeg kunne tro dere var modne nok, til å ville diskutere ordentlig, er jo min feil. Hadde håpet såpass, men den gang ei ----- Igjen krever du noe av andre som du ikke klarer å gjøre selv. Vis meg en eneste gang hvor du har diskutert ordentlig i denne tråden. Hver gang noen er uenig med deg, sier du at de ikke har lest tråden din ordentlig, eller at de misforstår deg. Jeg har spurt deg om hva du egentlig mener, men hver gang du legger ut et svar, forandrer du hva du har sagt tidligere. Eller er vi ikke modne nok for deg? Er vi ikke voksne nok til å forstå deg? Beklager å måtte si: Den eneste som fremstår som umoden er nok deg, desverre. Du fikser ikke at folk er uenige med deg, eller er du bare frustrert over at du ikke klarer å uttrykke meningene dine godt nok, slik at vi misforstår deg? Uansett utviser du ikke særlig moden, reflektert holdning i det du skriver, og viser ingen forståelse for at andre har en annen oppfatning enn deg. Debatten rundt rettskrivning er faktisk veldig spennende, og veldig viktig. Det bare slår meg at du egentlig ikke har så mye innsikt i hva den dreier seg om, eller du klarer ihvertfall ikke tydeliggjøre godt nok hva du mener. Dessuten, bare for å ha det helt klart: Jeg angriper meningen din, altså det du skriver, og ingenting annet.
maria isabell Skrevet 7. januar 2008 #57 Skrevet 7. januar 2008 jeg bare klarer ikke deg...sitat slutt er ikke det å gå på personanngrep? eg har aldri sagt at eg ikke klarer deg...har sagt meg uenig med mangen av innleggene dine...du er den som anngriper personen..har faktisk fortalt at du sikket er grei,men eg er uenig med noen av meningene dine...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #58 Skrevet 7. januar 2008 Man kan skrive viss istedet for hvis!
Jannamor Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #59 Skrevet 7. januar 2008 svar til voyeur Det er greit. Skjønner at dere ikke forstår meg. Jeg mener alt jeg har skrevet, og i mitt hode er det det samme men skrevet med andre ord. For å gjenta meg selv, så kan du ta meg på ordet i det jeg sier her Jeg skriver ikke spesiellt godt selv. Ikke muntlig i hvertfall. (kaller dette muntlig da det ikke er et offentlig brev e.l, men et uhøytidelig internettforum) Jeg så behovet for en debatt om skriftspråk og skrivefeil, i en annen tråd, hvor jeg (for første gang i mitt liv kritiserte en annen persons skrivefeil) Derfor laget jeg en spinoff, hvor jeg prøvde å skape debatt ( det funket jo i hvertfall) Problemet er jo at jeg ikke kan står for meningene om absolutt rettskrivning, da jeg ikke er for det. Jeg mener mer at man kan skrive muntlig, og prøve så godt man kan, av respekt for de som bruker tid på å lese og svare. Mange feil kan oppdages ved å lese gjenom en gang eller to før man poster. Men nei, mener ikke man skal være nazi på skrifta si på et uhøytidelig forum, men alikevel er det den eneste redskapen vi har her inne for å bli forstått. Jeg prøver å diskutere, ikke at dette er en diskusjon. Jeg prøver å forsvare mine holdninger, siden jeg er en offentlig hoggstabbe for nesten alle brukerne i denne tråden. (hvilket er helt ok) Hva som er ordentlig eller ikke er jo et spørsmål om skjønn, men synes alle mine innlegg som er i samme gate som dette, er ordentlige og ryddige (nok) Jeg forstår veldig godt at folk har en annen oppfatning enn meg, jeg ser og verdien av slike debatter da man kan tilnærme seg en innsikt man ikke hadde før. Man får andre menneskers innsikt og perspektiv, og kan lære og se ting fra flere vinkler. Sånn ser jeg på det i hvertfall
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #60 Skrevet 7. januar 2008 Så prøv å tøyle din irritasjon før du lar den pøse utover på de som er mindre ressurssterke enn deg da, din lille smålige lille fikke.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #61 Skrevet 7. januar 2008 Ups.. En skrivefeil over, gitt! Gjett hvilken.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #62 Skrevet 7. januar 2008 Oiii. Der ligger du virkelig nede i søla og kaver i din egen elendighet, anonym 17:18.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #63 Skrevet 7. januar 2008 Snakk om å personifisere ubehaget du føler nå fordi alle (nesten) synes dette innlegget er usmakelig.Jeg ser for meg deg som en 7-åring med lyse fletter og oppstoppernese. "Jeg vil ikke snakke med deg!"
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #64 Skrevet 7. januar 2008 Innlegg 19.37 er til Jannamor, selvfølgelig:-)
Jannamor Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #65 Skrevet 7. januar 2008 niks. helt feil. Dette har med tidligere diskusjoner med Maria Isawhatever å gjøre.
Ikkelektuell Skrevet 7. januar 2008 #66 Skrevet 7. januar 2008 "Jeg forventet vel ikke positiv respons, i hvertfall ikke på kranglesiden. Men det er en spennende debatt. Eller det kunne vært en spennende debatt." Ja, men du må vel kanskje bare innse at premissene du startet den på ikke var verdens beste ansporelse til saklig debatt. Dersom du hadde levd som du lærte, og faktisk "leste gjennom innleggene dine et par ganger for å fjerne slurvefeil", så ville saken stille seg ganske annerledes. Så det er nok ikke kranglesiden som skal ha skylda for en dårlig debatt denne gangen.
maria isabell Skrevet 7. januar 2008 #67 Skrevet 7. januar 2008 har alltid vert sakelig med deg, jannemor...har faktisk sagt positive ting til deg også...du sa i sted at eg ikke skulle dra inn tidligere diskusjoner,men når du gjør det selv,må vel det være ok at eg gjør det? i de tidligere diskusjonene har eg understreket at en skal være snill og god med hverande og respektere hverandre...når du går inn på et forum for modne gravide og kritiserer er dette sårende...de har det tøfft nok som det er...aner du hvor vondt det er å miste spiren sin? det vet eg...50 prosent av gravide over 40 vet det også...da trenger ikke du strø salt i sårene....og med dette innlegget sårer du folk som har problemer med rettskriving...
maria isabell Skrevet 7. januar 2008 #68 Skrevet 7. januar 2008 maria isabell,er navnet visst det var vanskelig å skrive rett...
Gjest Tallulah Bankhead Skrevet 7. januar 2008 #69 Skrevet 7. januar 2008 Nå synes jeg du burde gi deg, Jannamor. Du evner ikke å kommunisere det du vil, og i irritasjonen over det så begynner du å mobbe andre. De fleste svarene du har fått her går på at det er vanskelig å oppfatte hva du egentlig mener. Ta det til etteretning,- ikke som en oppfordring om å slenge dritt til andre.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #70 Skrevet 7. januar 2008 Skal vi gi oss nå?? Denne diskusjonen ender jo ikke opp med noe..
maria isabell Skrevet 7. januar 2008 #71 Skrevet 7. januar 2008 vil bare si en siste gang: vær god og snill med hverandre...jannemor, prøv å ikke vær fæl med folk...koffor du rakker ned på andre forstår eg ikke...blir lei meg når du holder på slik.....prøver bare å forklare at folk kan være annderledes enn deg og det er ok...
Spikeldi Gamle Øk Skrevet 8. januar 2008 #72 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har ennå ikke opplevd å komme over et innlegg her som jeg ikke klarte å forstå, uansett hvor mange skrivefeil som har dukket opp. Eneste skrivefeilene jeg kanskje henger meg opp i, er de jeg finner i aviser, bøker o.l. Jeg har stiller nok andre krav til journalister og forfattere som tross alt lever av det de skriver, enn til private ytringer i offentlige forum. På det frie internett med vanlige folk med masse dialekter,ulik bakgrunn, ammetåke og forskjellige språklige forutsetninger, ser jeg ikke problemet med noen skrivefeil her og der. Det viktigste er at vi kommuniserer - det er jo en vidunderlig ting! Å fritt kunne utveksle meninger er en frihet de fleste av oss tar for gitt. Det er lett å bli litt gira, og da kommer skrivefeilene fort. Jeg ser på skrivefeil som et tegn på engasjement - "dette må jeg svare på med en gang", "dette må jeg bare få ut" osv. Jannamor, jeg skjønner godt innlegget ditt, og er sågar enig i noen punkter, men er også litt enig med opposisjonen. Democracy - it's a beautiful thing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå