Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle skrive "riktig" (dvs som i nesten riktig..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke ha bukt med noe, men det er veldig tungt å lese dialekt og jeg kjenner at jeg ikke gidder å lese innlegg på dialekt. Man kan ha et muntlig språk uten å skrive på dialekt! Jeg starter fesk mange setninger med -men, det gjør jeg muntlig, men det kan man ikke gjøre gramatisk.

 

Jeg skjønner foressten ikke hvor du vil med innlegget ditt??

 

Hvor jeg har hva riktig?

 

parantesen din er jeg enig i. Men min mann som noen ganger skriver meld til meg på kav nordnorsk. Jeg har ikke sjangs. type;

 

kn e itj fli hit feitå fær e hev gravandij svælt i magu

 

feks. Lett å forstå?

 

 

 

Skrevet

jeg syns igrunn det er helt latterlig å henge seg opp i skrivefeil, men syns dialekt/sleng er utrolig irriterende. Folk som fortsatt skriver lizzom, koZ, søtah, sheera? osv, irriterer meg grønn. Itj, dåkker, gæli osv, er ikke-eksisterende ord i mitt vokabulær!

Skrevet

Signerer anonym 17.41!

Fryktelig irriterende med alle disse slurvefeilene! Og /å, vere/være og alt som er av hv - ord. Virker ikke som om folk bryr seg om hva de skriver engang! Jeg -for min del -klarer (spesielt her på krangle) IKKE å ta sinna-kjefte-folk alvorlig når de begår elementære skrivefeil.

Skrevet

Jannamor.

 

Du synes det er helt greit å skrive som man taler, men du synes ikke det er greit når andre enn du gjør det? Du krever at folk skal lese korrektur før de poster innlegg, mens du selv unnlater å gjøre det samme. Dette gjør unektelig at du fremstår som en smule selvmotsigende, for ikke å si "dum og mindre smart +++".

Spesielt er det jo også at samtidig som du fremholder at du ikke har noe problem med dysleksi, så krever du at dyslektikere skal innlede hvert innlegg med en unnskyldning for påfølgende feil.

Du går også direkte til angrep på en dyslektiker i en annen tråd. Dette får deg, om mulig, til å fremstå som enda mindre gjennomtenkt.

 

Skjønner du nå at du har et par logiske brister i dine forsøk på å starte debatt? Jeg anbefaler deg å gjøre et nytt forsøk, og denne gangen kan du prøve å tenke litt lenger enn nesa di rekker først, og se hvordan det funker for deg.

Skrevet

helt feiltolket av deg der.

 

Fikk plutselig ikke så lyst på bær med måkedritt.....

måkeskrik, er jo et fantastisk passende nick

 

grrrrrrrrrr.... mjau

Skrevet

Er jo umulig å feiltolke noe som er så åpenbart!

Skrevet

Her må jeg bare slenge meg på. Syns også det er irriterende med mange skrivefeil. Har faktisk litt problemer med å skjønne den egentlige meningen i setningen når det er mange feil, men jeg prøver da å overse det meste. Jeg må si meg til dels enig med hovedinnlegger her, men etter å ha lest meg nedover ble liksom ikke poenget hennes tatt, dere henger dere nå opp i hennes skrivefeil og ikke det som var meningen med innlegget, om jeg ikke selv har misforstått da.. Hun påpeker jo selv at hun ikke er perfekt så hvorfor da rakke ned på hennes innlegg?? Hun vil jo bare skape en debatt om hva folk syns om så mange skrivefeil i et "foruminnlegg" om jeg kan få kalle det det.. Jeg har sett skrivefeil i så og si hvert eneste innlegg i denne debatten, så i stedet for å be Jannamor om å tenke seg om får dere selv lese gjennom deres egne innlegg og finne feilene deres selv. Kanskje vi alle skulle hatt en ordbok ved siden av pc'ene våres..

Skrevet

Vi andre har ikke krevet feilfrie innlegg fra andre, så oppfordringen din faller på sin egen urimelighet, NN 22:01. (I de få tilfeller hvor oppfordringen din likevel er på sin plass kan det jo være greit å anbefale bruk av copy+paste-funksjonen - den kan jo være hendig, som du vet).

Skrevet

"helt feiltolket av deg der."

 

Jo jo, du begynner tålig bra. Men hva kommer så? En begrunnelse for påstanden? Neida; bare ei smørje av oppgulp og usakligheter. Og skrivefeil, ikke minst.

 

Det skulle vel være på sin plass med et *knegg* her.

 

Skrevet

Takk takk, 2201. Du ser poenget. :) stort smil til deg. Du har skjønt innlegget mitt helt riktig!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Jammen herregud - vi skjønner hva folk mener selv om rettskrivinga kan være litt på tur noen ganger?! Who cares?? Legg godviljen til, og ha aksept for at mange sliter med bokstaver og ord. LIKEVEL skriver de inn her, og da fortjener de ikke å bli latterliggjort!

Skrevet

Get a life people!!

Enn å diskutere noe så uinteressant!! Folk må da bare skrive slik de vil, og er det noen feil så er det bare å legge godviljen til og prøve å forstå det alikevel! Ellers er det jo bare å hoppe over det...?

Skrevet

De fleste her er jo enige i at noen skrivefeil og / eller slurvefeil er helt akseptabelt, men det blir komisk naar hovedinnlegger skriver:

 

"Noen smaa skrivefeil er helt ok" -ogsaa irriterer hun seg likevel over andres feil.

 

"Jeg syns man hvertfall burde skrive stor bokstav etter punktum!" -naar hun nesten aldri gjör det selv. Det med aa redigere innleggene sine för de postes maa ha gaatt HI hus forbi.

 

For saa aa si at hun aldri kritiserer folk for sine feil, og samtidig mener at noen brukere her inne skriver "helt raevva!!!"

 

Og i sin allerde kjente stil, naar hun gaar tom for argumenter begynner hun med usaklige smaaligheter. Skulle bare mangle at hun skriver annonyme stötteinnlegg.

Skrevet

Nok en gang blir et helt greit tema slaktet av usakligheter og personangrep.

 

Er ganske ny her, men trodde kanskje DETTE var noe man kunne diskutert på et generelt grunnlag, men akk....

 

Vi nordmenn er jo blandt de dårligste skolerte folkene i Europa.

Skrevet

mitt poeng for 150 gang (føles det som), er å skape en debatt om skrivefeil eller ikke, inspirert av en tråd som ikke var spesielt godt skrevet av en ung mann med ganske mye å tenke på. Det var ikke bare jeg som kommenterte det, (og det er første gang jeg noensinne har kommentert skrivefeil) selvom jeg ble hakkekyllingen for det (hvilket er helt ok) Jeg synes at han burde få svar på sine spørsmål uten at den tråden sporet av til å blli en debatt om skritspråk. Derfor startet jeg denne.

 

Mitt grunnlag er at jeg synes det meste er ok, men man burde etterstrebe å gjøre sitt innlegg mest mulig leselig for andre. Ikke for sin egen del, men for de som bruker tid på å lese og svare.

 

Dette forstår dere ikke, men rakker ned på meg, av en eller annen grunn. Jeg har aldri sagt at jeg skriver perfekt. Skriver langt fra perfekt. Jeg slurver masse, men jeg leser gjennom, før jeg poster prøver å lage litt avsnitt og gjøre så godt jeg kan.

 

Når dere hakker ned på meg som person da, og ikke sak, blir jeg faktisk så irritert at jeg svarer "usaklig" (halla det er kranglesiden) Det jeg skriver i dette innlegget, føler jeg jeg har sagt i hvert eneste innlegg i denne tråden, men er det noen som hører det? nope.

 

Og hvis jeg var redd for pepper, ville jeg skrevet anonymt i utgangspunktet! JEG holder meg for god, til å skrive innlegg anonymt. Jeg kan står for alt jeg mener. Og trenger ikke støtte fra noen. Hvis dere er gode kan dere jo bare sjekke ipen så vet dere at jeg snakker sant. Lett og se hvem som er "anonym" da.

 

Selvom dere er uenige, er det helt greit. Det er bra egentlig. Fordi det betyr, at man møter mennesker som ser innholdet og ikke skriften, man møter ikke mennesker som blir irritert over skriftspråk. Det i seg selv er fantastisk.

 

At jeg føler man burde etterstrebe best mulig skriftspråk, fordi det virkelig er på god vei til å dø ut, er min private mening. Men se på det positive. Vi kan møte alle uten å se på skriftspråket

 

gratulerer

Skrevet

Nei takke meg til Hockey, Baerkorg, Voyeur og andre som man kan kommunisere med. Poenget gaar deg hus forbi hver eneste gang, saa jeg kapitulerer.

 

Gratulerer.

Skrevet

nå må du gje deg jannemor, la no folk skrive akkurat som de vil...dessuten må du tenke på at rett etter en fødsel er det ikke akkurat lett å skrive korrekt...er en i begynnelse av et svangerskap er det bra at folk klarer å sitte oppreist...noen blir dårlig vet du....ha LITT INNSIKT, LITT FORSTÅELSE...og dysleksi kan en ha i mangen grader, ikke alle vet om det en gang! ikke så lett å si i fra da.....

Skrevet

hva i svarte er det du babler om? jaja, kan ikke vente noe annet fra deg heller hahahaha

Skrevet

forstår du ikke at etter en fødsel,suser det faktisk i hodet, en er totalt utslitt, viss du har fødd så vet du det...i begynnelsen av et svangerskap kan en være så kvalm og ha så lavt blodtykk at en ikke klarer stå oppreist uten og besvime, forstår du nå? når en er veldig syk tenker en ikke på skrivefeil...du mangler innsikt på dette ommrådet også... du har noen rare meninger...du er faktisk nedtalene både mot modne mødre og de som har litt skrivefeil....syntes ikke det er noe snillt gjort...sier det igjenn, innsik og forståelse er sentrale ord...du som jobber med barn...huff..der trenger du innsikt og forståelse også...det mangler du...du har sikkert andre flotte sider, vis litt mer av de...så langt har eg ikke funne noen...du må ha det vondt inni deg siden du sier mye stygt til andre...

Skrevet

hmm hvem har tid til å sitte på kranglesiden rett etter en fødsel da?? Har du liksom ikke en baby å ta deg av.. Kan ikke fatte og begripe at du vil bruke den lille tiden du har til overs med å chatte på nettet.. Og er en veldig syk som du også bruker som argument, jeg hadde hverfall ikke brukt energien min på å denne siden hadde jeg vært sååå dårlig... sorry ass, den må du lengre ut på landet med!

Skrevet

Jeg skjønner det, og jeg vet det. Det er det som er poenget. jeg skjønner ikke hvorfor du skal dra inn argumenter som er opplest og vedtatt.

 

Slutt og gå til personangrep på meg MI. Slutt og dra inn andre debatter i dette.

 

Jeg forstår og vet veldig godt hva du sier i innlegget ditt men fatter ikke hva det har med saken å gjøre. Det du sier er en selvfølge.. Det vet vi alle!

 

Jeg hadde satt pris på om vi sluttet ALL kontakt heretter!!!! Jeg vil ikke snakke med deg!

Skrevet

eg har ikke vert på nettet rett etter fødselen,men andre er kankje det, går ikke på deg som person,da er du litt vel hårsår...

snakker om meningene dine...

når du kommer med slike påstander der du slenger dritt om andre må eg forsvare de du baksnakker...beklager,forsvarer alltid de som får slengt dritt i seg....

så lenge du kommer med slike innlegg må du rekne med å få meldinger frå meg...ka med et positivt innlegg da? det går jo ann?

Skrevet

Hvem baksnakker jeg i denne debatten? Det lurer jeg på? Ja jeg har snakket om den ungen mannen som gjør at denne tråden ble til, men det er det eneste. JEG har aldri rakket ned på noen personlig!

 

MI å rakke ned på mine meninger er personangrep. Jeg er ikke hårsår, jeg bare klarer ikke deg.

 

eg har aldri nevnt noe om at slitne nybakte mammaer må skjerpe seg, det er faktisk dine ord.

 

Jeg har skrevet mange positive innlegg og. Bare du som er blind. Dessuten er det vel ikke akkurat her, man legger inn positive innlegg? Dette er kranglesiden

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...