Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 29. desember 2007 #51 Skrevet 29. desember 2007 Men det står aldri noe om heldelsesforløpet... Det står bare f.eks HUND ANGREP OG DREPTE BARN... Hallo... Det er alltid en grunn til det...
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #53 Skrevet 29. desember 2007 Hæ? Ikke dritthund! Dritteiere og kanskje uansvarlige foreldre, men et dyr er et dyr... Forresten tror jeg lite på at noen raser er værre enn andre. Det kommer veldig an på eieren. Klart det er fler møkkaeiere som skaffer kamphund for å skryte av og vise fram. DIsse hundene oppfordres jo til den type oppførsel, men hvilken som helst rase kan nok oppdras til en snill og god familiehund...
Twintipp og himmelblå Skrevet 29. desember 2007 #54 Skrevet 29. desember 2007 Herreguuud:( Stakkar liten.. Pappa og de har hund, selv om de sier hunden er snill som et lam får han aldri være alene med gullet. Og er han litt vilter krever jeg at de legger han i buret... Stoler ikke på hunder og barn sammen.
LizzyG Skrevet 29. desember 2007 #55 Skrevet 29. desember 2007 Du må nok regne med at noen synes du er idiotisk som skylder på hunden.Barnsnlig?? Jeg har da aldri kalt deg barnslig. Du kan ikke si at du ikke dømmer alle hunder, når du skriver lenger oppe her at et gjelder alle hunder... Hadde du reagert hvis det var en liten puddel?Skriv heller jævla dritt besteforeldre som ikke gjorde jobben sin.
Joikaboll@ Skrevet 29. desember 2007 #56 Skrevet 29. desember 2007 Klippet dette: Så fort utgangsdøren ble åpnet, dro imidlertid rottweileren ut ettåringen fra kusinens armer. Og: Den ni uker gamle jenta var sammen med moren og besteforeldrene sine da rottweileren angrep henne uten forvarsel. Spedbarnet skal ha fått stygge bitt i hodet For meg er dette mer enn nok!!
Ella29 Skrevet 29. desember 2007 #57 Skrevet 29. desember 2007 Er det om og gjøre og disse ned på bakgrunnen til andre for å så legge på litt ekstra selv så du føler deg smartere??? Du skriver: "Selvfølgelig er det rasebetinget om en hund er en aggressiv." Da spør jeg HVILKE RASER MENER DU? Noen raser kan ha lettere for å bli provosert, akkurat som deg og meg, men ikke alle eeks.amstaff er aggresive, slik det høres ut som du sier. - Kalles rasisme med et slikt syn... " Les litt om avl og avlsbetingelser så blir du en smule mer oppdatert enn du er nå. Det er grunnen til at det finnes FLERE forskjellige bøker om hunderasene - du kan ikke lese en bok og tro at du vet alt om en hunderase....." HELT ENIG "Jeg blir helt oppgitt av uvitenheten som råder. " GREIT DET, MEN DU FÅR OPPLYSE FOLK DU DA SIDEN DU VET SVARET. Noen hunder er avlet frem for å vokte mennesker som eks amstaff og andre mot f.eks inntrengere og sistnevnte er selfølgelig mer oppmerksomme og beskytter territoriet sitt av fremavlet natur. Dette er f.eks rotweiler og dobermann. Amstaff er i utgangspunktet kun aggresive mot andre hunder ikke mennesker. Men alle er ulike individer og bør behandles der etter!!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #58 Skrevet 29. desember 2007 Herregud, jeg blir like overrasket hver gang jeg komemr over en slik tråd som dette jeg...
Liten gutt i magen<3 Skrevet 30. desember 2007 #59 Skrevet 30. desember 2007 Det må jo være NOE når det er enkelt hunderaser som stadig angriper!! Men det har selvsagt mye med gemytt og oppdragelse av hunden.Kjenner jeg blir litt provosert når enkelte skal beskytte disse hundene som angriper. Har hatt hun før vi, som var snille som lam,men hadde aldri stolt på de i nærheten av barn.
winneboo Skrevet 30. desember 2007 #60 Skrevet 30. desember 2007 Grusomt det som skjedde men det kunne like godt vært en annen hund. Min personlige erfaring etter to pittbuller,to amstaffer og en chihuahua er at chiahuahuaen er den verste bikkja jeg noen gang har hatt. Noe mer aggresiv liten dott skal du lete lenge etter. Verste jeg vet er små gneldrete bikkjer. Husj! Vi har alle forskjellige erfaringer med hunder, å selv om jeg ikke var så veldig fan av chiahuahuaen så betyr ikke det at alle chiahuahuar i verden var som min. Jeg har ikke hund nå men det er fordi vi ikke har tid til det. Men en gang senere i livet skal vi ha det, å faktisk en Rottweiler Men nå lar jeg aldri vesla mi være alene med verken hunder eller katter, en gylden regel
Eembla Skrevet 31. desember 2007 #61 Skrevet 31. desember 2007 En belgisk undersøkelse har sett på hva som kjennetegner hundebitt rettet mot barn. Av 100 ulykker skjedde 65 av tilfellene i hjemmet med barnets egen hund. Samtlige 65 tilfeller skjedde mens barnet var alene med hunden uten tilsyn av voksne. Spesielt når det gjelder hund og barn er språket veldig forskjellig. Barn vil ofte være i tett kontakt med hunder og klemme dem. For en hund kan dette være svært ubehagelig og den vil i noen tilfeller trekke seg unna for å få fred. Spesielt hvis hunden ikke er vant til barn kan dette skape store problemer. Det gjelder å venne hunden til barn slik at den ikke blir forskrekket og redd over barns plutselige bevegelser og støy. Samværet mellom hund og barn burde være en behagelig og positiv opplevelse for begge parter, og man kan ikke understreke nok viktigheten av at barn og hunder alltid skal være under oppsyn av voksne slik at misforståelser unngåes. Det er svært viktig å forebygge kommunikasjonsproblemer ved å sette opp klare regler for barns håndtering av hunden. Hund og barn skal skilles ved de første tegnene på at hunden synes situasjonen er ubehagelig. Moralen er enkel: For foreldre: Aldri la barna være alene med hund, og sørg alltid for å være i front når barn skal hilse på hund. For Hundeeiere: Aldri gå fra hund der hvor det går folk rett forbi, utenfor butikk osv, mange barn har blitt bitt nettop utenfor butikker. Både enig og uenig med mange over her, men hele historien kommer ikke frem av den artikkelen, og få ville vel i dette tilfellet sagt: Ja, jeg lot de være alene med hunden
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 31. desember 2007 #62 Skrevet 31. desember 2007 Mine foreldre skaffet seg hund da vi barna flyttet ut fra heimen, en god gammel blanding.. Verdens snilleste, men hun ha aldri vært vandt med barn. Hun verken knurrer eller noe sånn når vi kommer på besøk, men ser at den ropingen og herjingen(ikke med henne, men i huset) hadde hun fint klart seg uten. Junior er snart 3 år og hun er 8. Ettersom mine foreldre bor langt unna ligge vi alltid over når vi er der - du ser hun er lettet når bråket pakker inn i bilen igjen å drar.. ) Når vi kommer sette jeg med ned i en stol med junior på fanget, så får hunden komme bort å hilse på oss. Så stikke hun ut, enten på verandaen eller i hundegården sin.. Jeg ville aldri uansett hvilken hund det er latt mitt barn være alene med den. Nabo gården til mine besteforeldre hadde hund i alle alle år, den siste hunden blei veldig gammel, og var snill som et lam. Barnebarna til det gården kunne gjøre akkurat hva dem ville med henne, hun passet dem med falkeblikk, hvis noen var slem mot ungene sa hun i fra osv. Dem (barna og hunden) spiste av samme skål, delte alt av snop og barna kunne bruke hunden som hest.. Men dem var bare snill med hunden, og hunden var snill mot alt og alle.. MEN plutselig en dag knurret hun og glefset etter et av barna - hun bet ikke. Dem som eide hunden tok henne med til dyrlegen for å avlive henne. Fortalte dyrlegen hva som hadde skjedd osv. Dyrlegen undersøkte hunden, og det viste seg at hun hadde kreft og at det var det som plaget henne.. Jeg er selv veldig glad i dyr, og vil lære mine barn å respektere alle slags dyr... MEN jeg kommer aldri til å la mine barn være alene med hunder. Ikke alltid sånne episoder er hunden sin skyld ja det var den som beit. Men det var kort tenkthet av foreldre og eier. Dårlig oppdragelse kan kun spores tilbake til eier eller foreldre..
rampeguttmammaen:)) Skrevet 31. desember 2007 #63 Skrevet 31. desember 2007 Barn og hunder skal aldri være alene uansett de. Jeg ville ikke latt mitt barn være alene med en katt engang... men så synes jeg katter er skumle også da..
lillesprelle Skrevet 31. desember 2007 #64 Skrevet 31. desember 2007 Jeg har rottweiler! og er temmelig stolt over den:) Blir så provosert over uvitenheten omkring bla denne rasen. Enkelte tror visst den er kjempefarlig. (og ser denne rasen synonymt med kamphund) Men som flere her skriver er det nok eierene som ikke har gjordt jobben sin, samt at de tiltrekker seg "feil" eiere pga sitt tøffe utseende. (er jo ingen hemlighet at det finns fler rottweilere enn puddler blandt narkomane f. eks) Det mangen ikke vet er at rasen ofte blir listet som en familiehund. Jeg har også opplevelsenav at små hunder både biter og kjefter mer, men det blir vel ikke lagt merke til på samme måte (er vel kanskje ikke like skremmende)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 31. desember 2007 #65 Skrevet 31. desember 2007 jeg har også rottweiler, kunne aldri tenkt meg til å had noen annen hund!=) synes i grunnen dette innlegget var et lite hån for oss som faktisk har en slik hund! at slike artikler kommer opp i media synes jeg er helt ok,selv om jeg synes media "forskjellsbehandler" hunderaser, man ser alldri artikler der en puddel drepte noen, selv om dette også skjer! selv har jeg den troen på at hunder blir slik dem blir oppdrat, og da det i dette tilfellet var en omplasseringshund så vet man jo aldri hvordan denne hunden har hatt det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå