Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 29. desember 2007 #1 Skrevet 29. desember 2007 Leste nettopp om en ettåring som ble drept av en Rottweiler når han var på besøk hos besteforeldrene sine.... får grusomt vondt inni meg av den stakkars lille babyen... jæææævla dritthund!!!! Jeg skal ALDRI ha hund, man kan aldri stole på de, synes ikke hund og barn hører sammen... snufs, stakkar lille....
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #2 Skrevet 29. desember 2007 Huff, nei. Liker ikke hunder, og kunne aldri tenke meg å ha det. I hvertfall ikke den typen hund =/ Stakkars liten...
nettie med 4 små Skrevet 29. desember 2007 #3 Skrevet 29. desember 2007 Er selv opppvokst med Rottweiler og har intet vondt å si om rasen. Men det står i reportasjen at barna var alene, DET er uforsvarlig når man har hatt hunden i 1/2 år...
Gjest thricane Skrevet 29. desember 2007 #4 Skrevet 29. desember 2007 søsteren min har, og de venter i mars, så jeg kan ikke si jeg likte å lese det der. kommer til å mase på de om ikke å la ungen være alene, hønemora:), selv om hun sikkert har tenkt på det mange ganger allerede. mas mas...
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 29. desember 2007 #5 Skrevet 29. desember 2007 Syns det er fryktelig synd at hunden alltid får skylda for ting som skjer... Spesielt noen hunderaser... Mange tenker ikke på at det faktisk er oppdragelsen til hunden som gjør den som den er, eller at den er syk og har vondt.... Min tante og onkel hadde rottweiler før, og han var verdens snilleste hund... Det kan være så sinnsykt mange grunner til at en hund biter... Det er selvfølgelig kjempe trist når sånne ting skjer... Men syntes det blir helt feil å dømme hunden pga rasen... Det kan ligge sååå mye mer bak...
innMariSterk Skrevet 29. desember 2007 #6 Skrevet 29. desember 2007 Det er ikke akkurat som om hunden nappet ungen i bukseleggen....Veldig søtt at du forsvarer den, men prøv å bruke sunn fornuft, kari
Gjest Lille jenta mi Skrevet 29. desember 2007 #7 Skrevet 29. desember 2007 Det er ikke rasen men de som EIER hunden som bør klandres! Hvorfor tror du at foreks narkomane har farlige hunder??? En venn av meg hadde en rottweilere for noen år tilbake...den var verdens snilleste..den gjorde ingen noe vondt, den døde av alderdom..jeg savner den mye faktisk!
nettie med 4 små Skrevet 29. desember 2007 #8 Skrevet 29. desember 2007 Når en Rottweiler biter kommer det nesten alltid på forsiden... Ikke ta hele rasen over en kam!
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. desember 2007 jeg mener ikke bare akkurat den rasen, men alle hunder, jeg ville ALDRI hatt hund sammen m barn, da skulle de vært minst 15 år... uansett hvor godt oppdratt en hund er, mener jeg at man kan aaaaaaldri stole på de likevel! Såklart skylder jeg på hunden når slikt skjer da, selvom det i bunn og grunn kanksje ikke er hunden sin skyld, så er det jææææææævla hund likevel!!!!!!!!
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 29. desember 2007 #10 Skrevet 29. desember 2007 Herregud, det er jo nettopp det jeg gjør... Selv en puddel kan drepe med "riktig" trening... Det var det jeg ville frem til... Det har ikke noe med rasen å gjøre om de er aggresive.... Ja, det er enkelte raser som trenger litt mer trening og tuktus ja.. Men om man ikke er skikket til å gi hunden det, bør man ikke skaffe seg sånn hund heller... Er det mulig!!!
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. desember 2007 #11 Skrevet 29. desember 2007 Hund og barn hører sammen. Skulle sett hvor utrolig godt forhold vi har hatt med ALLE de tre schæferene våre. Men, man må oppleve det og ikke minst respektere dyret. Hvis ikke går det ikke. Mannevonde bikkjer kommer av feil oppdragelse.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 29. desember 2007 jeg har opplevd å ha hund jeg, så har ikke med det å gjøre. Mener det samme likevel!!!!
innMariSterk Skrevet 29. desember 2007 #13 Skrevet 29. desember 2007 Selvfølgelig er det rasebetinget om en hund er en aggressiv. Les litt om avl og avlsbetingelser så blir du en smule mer oppdatert enn du er nå. Det er grunnen til at det finnes FLERE forskjellige bøker om hunderasene - du kan ikke lese en bok og tro at du vet alt om en hunderase.....Jeg blir helt oppgitt av uvitenheten som råder.
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #14 Skrevet 29. desember 2007 Jeg mener det er totalt uforsvarlig å slippe inn en 7 åring og ettåring til en 2,5 år gml rottweiler, der eier bare selv har hatt bikkja i 6 mnd'er. Hunde eiere må ta mere ansvar der..........
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. desember 2007 #15 Skrevet 29. desember 2007 Tror du er litt vel uvitende når det gjelder dette. Men for all del - ha meningen din.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 29. desember 2007 #16 Skrevet 29. desember 2007 Som jeg skreiv over her... Enkelte raser trenger mer trening og disiplin enn andre raser... Og er man ikke skikket til å gi hunden det, bør man ikke skaffe seg en sånn hund... Til syvende og sist er det stort sett eier sin skyld... Eller at hunden er syk og har det vondt... De vil jo forsvare seg selv...
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 29. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 29. desember 2007 Jeg uvitende?? Fordi jeg mener at hund og barn ikke hører sammen??? Hva for deg til å tro at det er din mening som er riktig da??? Har absolutt ikke m uvitenhet å gjøre!!!!!
Gjest Skrevet 29. desember 2007 #18 Skrevet 29. desember 2007 Litt enig med Kari Normann, ikke dømme rasen, men uansett, bikkjer er bikkjer! Jeg avlivde denne måneden min elskede hund gjennom ti år pga han knurret til vesla da hun var kanppe 4 uker, der og da var min tillitt brutt, og jeg ble bare mer og mer bekymret og anspent ovenfor han i nærheten av ungen! En vond og tøff avgjørelse å ta, men er tilliten brutt, så har verken hund eller eier det noe bra!
innMariSterk Skrevet 29. desember 2007 #19 Skrevet 29. desember 2007 Forsvar eller jakt? Jeg har hunder selv, og jeg vet at inni en hver søt hund bor det en ulv.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 29. desember 2007 #20 Skrevet 29. desember 2007 Ser litt av det du har svart.
Ella29 Skrevet 29. desember 2007 #21 Skrevet 29. desember 2007 Du som vet alt og er oppgitt over andre. Hvilke hunderaser er aggresive? Kan du henvise til noe konkret om en rase der det står den er aggresiv? Har nemlig arbeidet med hunder i mange år og drevet med oppdrett, og ingen hunderaser som er lovlige i norge er aggresive som rase generelt. Så du får komme med eksempler hvis du påstår alle andre er uvitende.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 29. desember 2007 #22 Skrevet 29. desember 2007 Hvis en hund er syk og har vondt, og den føler seg truet av at noen kommer bort til de, vil de selvfølgelig forsvare seg.... Hvis du tenker litt på hvordan dyra egentlig er i vill tillstand skjønner du nok hva jeg mener... Og det er derfor jeg mener at man skal skaffe seg hund etter hva man har tid og gidd til å dressere og disiplinere dem.... Værre er det ikke... Man kan ikke forvendte at hunden dresserer seg selv....
innMariSterk Skrevet 29. desember 2007 #23 Skrevet 29. desember 2007 Til å ha jobbet med hunder i mange år og drevet med oppdrett høres du rimelig naiv ut. Jeg har selv jobbet aktivt med såkalte "problemhunder" samt vært frivillig på Kjemp for dyrene i flere år, og i løpet av all den tiden er det helt klart at hunder varierer både i temperament og aggresivitet. Les litt inne på canis du, så kanskje du blir litt mer oppdatert enn du tydeligvis er nå. Hvis du tror at alle hunderaser har det samme jevne rolige vesen, så må jeg bare le. Og stakkars hvalpekjøpere fra deg hvis det faktisk er sant at du har drevet oppdrett (noe jeg tror er blank løgn basert på naiviteten du legger for dagen)
Little Dreamer Skrevet 29. desember 2007 #24 Skrevet 29. desember 2007 Dette kan skje med alle hunde raser.Man skal aldri la barn og hund være uten oppsyn.!!!Uten unntak.
innMariSterk Skrevet 29. desember 2007 #25 Skrevet 29. desember 2007 PS jeg har aldri sagt at jeg vet alt selv om jeg er oppgitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå