Gå til innhold

Noen som har Rottweiler??


Mulan - Og to søte trollunger!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars liten gutt er det jeg tenker etter å ha lest artikkelen. Det virker som om noen av dere tenker "Hvordan kan jeg forsvare beistet"

 

Syns ofte hundeeiere er egoistiske og tar lite hensyn (har diverse opplevelse i julen som gir meg det inntrykket...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da veit du vel kanskje også at det stort sett er eierene selv som har skylda da?? Siden de ikke klarer å disiplinere hunden de har skaffet seg....

Skrevet

jeg må bare... mener du at hunder som eies av narkomane er farlige?

Skrevet

Ja selvfølgelig det er kjempe synd på gutten og familien... Men jeg syns bare det er så synd at hunden alltid for skylda i alle saker...

Eieren av hunden burde vært der og passet på... Og jeg mener ikke at hunden ikke skal avlives om den truer eller biter... Om den gjør slike ting har den det ikke bra, og det er da eierene skal være der og tenke på hundens beste... Så uannsett hvordan vi vrir og vender på dette, er det eierene som må stå til annsvar... Hunden er egentlig et vill dyr som vi mennesker har tatt til fange, og da må vi også trene de og se etter de...

Skrevet

Denne hunden var et omplasseringsdyr, den var ikke vant til å være inne i det heletatt, noe som kommer klart frem av artikkelen, den var heller ikke vant til barn eller å bli oppsøkt for "kos" ute på SITT territorie. Her er det eierene som har feilet fullstendig.

Jeg hadde hverken sendt ungen min eller gått inn selv til en hund på hundens territorie på den måten, uten å kjenne hunden fra før og visst "dagens tilstand".

Og samme hva slags hund det er egentlig, rottweilere er meget gode familiehunder de, når de er godt ivaretatt og oppdratt.

Skrevet

Ikke sant!!

Det blei rimelig stille på dissa som mente at det var hunden sin skyld ene og alene...

Skrevet

herregud ikke vær så jævli spydig a vålerenga! uvitende kan du f meg være sjæl!!!!

Skrevet

Skal vi vekke dem igjen?!

Mennesker med sånne meninger som det er jo faktisk de som er farligst dersom de skaffer seg hund, fordi de tror faktisk at problemet ligger hos hunden.

Hunder og barn er samme greien, er de ikke syke så er det foreldrene som har feilet når oppdragelsen ikke er bra nok.

Skrevet

Hehe ja vi kan jo prøve:) De har vel skjønt at de har driti seg ut, og stikki av med halen mellom bena.. hehe:)

Nettopp, det er kjempe skummelt... Det finnes MAAANGE som overhodet ikke skulle hatt dyr...

Skrevet

Enig med tillab.

 

Er ikke bare dyret sin skyld. Bak en hver hund er det en eier og det er eieren som oppdrar dyret.

 

Her i norge er det forresten golden retrivere som topper bitt-statestikken

Alle hunder kan bite alt kommer an på oppdragelse, situasjon, om hunsen føler seg truet osv

Skrevet

Jeg er veldig enig med tillab!

 

Og sånn er det jo med de fleste "drittunger" også. Er foreldrene som har feilet og gjordt dem sånn! Men prøv å si det til dem du :P

Skrevet

Jeg for min del driter i om det er hunden eller eieren som er skyldig, men det er da tross alt dyret som drepte...

Vil aldri ha hund selv, og ønsker ikke omgi meg med hunder heller. Er vel lov å mene det?

Skrevet

hvis dere hinter til meg så mener jeg ikke at det ene og alene er hunden sin skyld, men tillater meg å kalle den jævla hund for det. Om deres barn hadde blitt drept av en hund, tror jeg dere hadde sett litt annerledes på det, tror ikke dere hadde forsvart den selvom det ville vært eierne sitt ansvar...

Skrevet

Hadde aldri latt barnet mitt på 1 år være sammen med en omplasserings hund alene med en 7 åring...

Skrevet

Mulen, jeg kunne godt forsvart bikkja jeg, men faen som eierene skulle få kjørt seg!

Akkurat som at du ville ikke skyldt på bilen dersom en fyllekjører meier deg ned...

Du ville vel heller ikke lagt skylda på øksa dersom noe brukte den til å hugge av deg armen?!

Nå er riktignok de to overnevnte døde ting, og det er ikke hunder, de ER dyr, de skal behandles deretter. Men dette er ikke dyrets feil, det har instinkter. Barna brude blitt passet på, det samme med bikkja.

 

 

Skrevet

Spetakkel; Du kan synse og mene akkurat hva du vil om hunder og ingen skal vel (forhåpentlig) påtvinge deg noen hund heller:)

Men at det er dyret som drepte handler likevel om at eierne ikke har fulgt opp sitt ansvar som hverken eiere eller som besteforeldre i dette tilfellet.

For det finnes veldig mange eksempler på ting og dyr som dreper men hvor man slett ikke kan skylde på "drapsvåpenet", kun på eier...

Skrevet

Så sant så sant Kari, det har jo med vett og forstand å gjøre:)

Skrevet

Den hunden skulle vel gjerne ha vært avlivet før den kom så langt som til "gårdstunterritoriet" sitt. Alle hunder er ikke snille og søte, mye ligger i genetikken.

Skrevet

forsåvidt enig, men som du sier, dyr har instinkter, kan ikke gjøre noe med de uansett hvor godt man oppdrar. En bil eller en øks har ikke instinkter, så der går det ikke an å skylde på andre enn eierne av de!!!!!!!!!

Skrevet

Mulan: Jeg vil bare legge til at jeg ikke forsvarer den hunden, men rasen og hunder generelt. Jeg er veldig glad i dyr har hatt fire hunder (deriblant en ulvehybrid) og har bare positive opplevelser og alltid fått masse skryt for hundene mine. Jeg mener også det at hunder beriker livet til voksne så vel som barn og jeg nøler ikke med å skaffe meg hund igjen mens jeg har små barn:)

Skrevet

Jeg er så drit lei at idiotiske folk dømmer alle hunder etter noe en hund har gjort. HI, du kan umulig vite mye om hunder siden du drar alle over den samme kammen. Her er det eierne som ikke har passet på barnabarna og hunden, og da kan ulykker skje, uansett rase.

Skrevet

Har selv ei tispe som er blanding av schæfer og rottweiler, og snillere bikkje skal du lete lenge etter.

 

MEN jeg lar ALDRI bikkja være alene med lillegutt på 2 år, ikke et sekund engang. Man vet aldri...

 

Det samme hadde jeg gjort om bikkja var en liten chihuahua.

Skrevet

Etter å ha lest alle svarene nedover her vil jeg si med enig med Spetakkel.

 

Leser ingen av dere hele nyheten forresten?

Litt lenger ned på siden står det at en liten baby på 9 uker også ble drept samme døgnet.

 

Jeg bryr meg lite i hvem sin skyld det er, men to barn er drept av hunder, så trangsynt som jeg er, "leser" jeg ut av nyheten at det er to hunder som har drept barna.

 

 

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Mange av de narkomane sine hunder er farlige ja.

Du kan sikkert tenke deg hvorfor selv??

De blir som oftest dårlig behandlet og "lært opp" til å angripe, nå gjelder ikke dette alle narkomane selvfølgelig..men ganske mange alikevel!

Hunder og narkomane hører ikke sammen, den eneste grunnen til at de skaffer seg hund er fordi de for ekstra "sosse" penger av sosialen som liksom skal gå til hundemat, og så bruker de hundene som "kamphunder", og behandler de dårlig når de har en ræva dag selv..

 

 

Skrevet

herregud da, du kan vel lese litt fler av innleggene før du slenger dritt til meg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! idiotisk kan du sjæl være! og ja, kall meg barnslig og du!

 

vi har hatt flere hunder fra jeg var liten, de har vært godt oppdratt, men jeg har aldri stolt hundre prosent på de.

 

og jeg dømmer ikke alle hunder, les skikkelig da for pokker, jeg skriver at JEG ikke vil ha hund, fordi JEG mener at hund og barn ikke hører sammen. MIN mening, ingenting m å ikke vite nok om hunder å gjøre.

 

jeg mener seff at eierne skulle passet på, men kaller den dritthund for det. kun fordi jeg blir så frustrert fordi den har drept en liten gutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...