Gå til innhold

Haugesund-damer


brattiann

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt står bra til her. Ingen forandring. Ingen baby ennå. Var på ul i uken for å måle størrelsen, fordi jeg har ligget så langt over målene. Den viste et tilsynelatende friskt stort barn, på ca 4 kg. Jeg hadde også svært mye fostervann, men alt så bra ut. Er fortsatt klar for å føde, men prøver å slappe av og tenke at jeg sikkert kommer til å gå på overtid. Det hjelper godt slik at jeg får sove om nettene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har fått sjå jentå te Brattiann, å hu e alldeles kjempenydlige!!:) Lykke te dåkå andre så snart skal i ilden!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei niem.Ja jentå til brattiann ser heilt nydelig ut.fekk bilde av henne.Kan tenke meg at dokker kose dere masse med babyene deres.Glede meg til det blir min tur.Men e merkelig nok ikke lei av og gå gravid.Nyte hver einaste dag.Men tror selv at eg får før termin.Du må ha lykke til heih.Du har vel termin i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kose oss kjempe masse her hima. Hu e kjempe snill, sove masse og ete godt. Sliter med å finne navn til henne....... Var jo så sikker på at det var en gutt som gjemte seg inni der. Fødselen gikk fint og fort, trodde de måtte ta henne med tang, men da kom hun av seg selv. Kom på sykehuset kl 16.15 og 18.30 var hun ute. Hadde 9 cm åpning når jeg kom på sykehuset. Gikk virkelig over all forventning!!! kjempe gøy å bli kjent med denne lille personen som har vært i magen så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo me kosa oss om dagane me ein liten i hus :) Litt grining om kveldane, merka eg blir litt stressa når han grine, men stort sett e han greie :) Kjenne døgnrytmen e endra, men me e heldige, e oppe to gonger for å gi mat å nye bleia, så seve me te klokkå 9 =)

Einaste så e driten, e ditta veret, så me får ikkje vara møkje ute me vognå! Håpa da blir litt finare snart=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk oss ein liten tur i vogna i går, men i dag holde me oss hima. Me sove skikkelig frampå for tida, står kje opp før i 10, 10.30 tida. då e me alle utkvilte og klar for en ny dag. utrolig at hu e 1 veka i mårå allerede, føle at eg akkurat fekk na i armane på sykehuset! kossen går d me resten av gjengen da? nærme seg jo voldsomt!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om babyene deres. Å glede meg sånn til det er min tur. Jeg har termin på tirsdag, så nå nærmer det seg, men går sikkert over. Håper det blir masse fint vær framover så dere stolte mammaer får trille de små nurkene deres og vist dem frem for hele verden:) Det er så stort! Du snikers er jo tolmodigheten selv. Ikke trøtt og lei i det hele tatt. Det er jo kjempeflott. Jeg er faktisk ikke så lei om dagen jeg heller. Nå skjer det når det skjer, og jeg slapper av med det. Skal på sykehuset på torsdag, det kan jo være at de vurderer å sette igang. Jeg håper igrunnen på at det starter av seg selv. Hadde vært kjekt å få oppleve en helt "vanlig fødsel" (men hva er vanlig? he he) Hadde du virkelig 9 cm åpning Brattian da du kom på sykehuset, var vannet gått. Kan du ikke fortelle hvordan alt gikk til? Det er så spennende å lese fødelshistoriene til dere alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min fødselshistorie;

 

Var på pinnekjøttmiddag hos svigermor, søndag 06.01. Da gikk slimproppen, men tenkte ikke så mye over det, da alle sier at det kan gå to uker før fødselen starter selv om den går.

 

Når vi var komt hjem, ca 21.30, hadde jeg litt smårier, med 6 / 7 min mellomrom. Fikk sove fra 01.00 til 05.00, da kom riene med ca 5 min mellomrom. Var på bt kontroll på føden kl 09.00 og fortalte at jeg trodde jeg hadde rier. Ble ikke undersøkt nedentil, men fikk beskjed om at det var modningsrier.

 

Drog hjem og kl 12.00 tok riene seg litt opp. Kom fortsatt med ca 5 / 4 min mellomrom, men føltes veldig like de jeg hadde hatt tidligere på dagen, som jeg fikk beskjed om at var modningsrier.

 

Diskuterte litt frem og tilbake med mannen om han skulle komme hjem tidligere eller jobbe full dag. Han skulle egentlig jobbe til 16, men sluttet kl 15 i stedetfor, bare sånn i tilfelle.

 

Tok en tlf til føden i 14 tiden, ble enige om å komme på en sjekk når mannen kom hjem fra jobb.

 

Når mannen kom hjem følte jeg at jeg måtte begynne å trykke, kom oss ganske fort av gårde da ja!

 

Kom til sykehuset og betalte bare parkering for en time (trodde jeg skulle bli sendt hjem igjen). Lot bagasjen stå i bilen, ingen vits å dra med seg alt opp....... Heldigvis la jeg et fotokamera i håndveska!

 

Ble undersøkt med en gang jeg kom på føden, kl 16.30. Fortalte jordmora at jeg hadde rier som var ganske vonde, men var veldig forberedt på å bli sendt hjem igjen.

 

Jm undersøkte og sa; "Det er ikke rart du har vondt jenta mi, du har 9 cm åpning". Vannet gikk når hun undersøkte meg. Ble litt stress med å finne fødestue og med å få lagt inn veneflon, pga blodtrykket. Skulle jo egentlig ha epidural pga bt, men hadde ikke tid til det.

 

Ble lagt rett i fødesenga. Hadde litt problemer med en kant som ikke rettet seg skikkelig ut, slik at babyen lå og stanget mot den. Jm hjalp til å holde den flat slik at hodet kom forbi. Når jeg hadde presset en time, ble legen tilkalt (er visst vanlig prosedyre når du har presset 60 min). De fant ut at de skulle hjelpe babyen frem til åpningen med tang. De satte bedøvelses sprøyter inni skjeden, og måtte klippe litt for åpningen var litt trang. Men da de stod klar med tanga klarte jeg å presse henne ut for egen maskin!

 

Fikk henne rett opp på brystet og litt etterpå kom det første skriket.

 

En helt utrolig fin opplevelse. Selv om det ble litt "dramatisk" på slutten, følte jeg meg utrolig godt ivaretatt og trygg på at dette skulle gå bra!

 

Mannen fortjener også litt skryt, han var kjempe flink. Men som han sa; han gikk jo glipp av de første timene som jeg hadde alene hjemme, så han måtte virkelig vise hva han dugde til under fødselen.

 

Gled dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg snike innpå januarklubben eg, sjøl om eg fødte i desember ;) Kan fortella min historie :)

 

18 desember kl 10 fekk eg ein tablett for å setta i gong modning. Merka egentligt lite virkning av den, men den gjorde nytten sin, for kl 17 bestemte anestesilegen at han ville ta vannet. Så fekk eg beskjed om å gå litt rondt i gangane for å få fortgang i sakene.

Fekk ikkje gå lenge før riene slo te for fullt!!

 

Flytta inn på fødestue 2 kl 19, å låg i sengå å prøvde å slappa av mellom riene, men dei va så uregelmessige at da va ikkje enkelt!! Itte ei stond va da vaktskifte, å verdens hyggligaste jordmor kom inn :)

 

Stoppte liksom opp på 9cm åpning, så jordmorå hjelpte hodet øve den siste 'kanten' så me blei klar te å trykka. Når di festa elektrode på hodet hans merka dei at pulsen va så uregelmessige, å at han stressa (kom ut litt misfarga fostervatn mot slutten), så då kom legen med sugekoppen!

 

Så ringte dei på barnelegen, for dei rekna med han trengte litt hjelp når han kom ut. Å så kom gutten i ein fei!

 

Han hadde navlestrengen rundt halsen 1 gong, å masse vann i lungene. Så han hadde ein liten kamp på vei ut. Men itte 15min med hjelp hadde han fått fin farge å pusta sjøl. Men dei tok han te nyfødt så han kunne få litt hjelp me c-pap, bere for å avlasta lungene etter den tøffe kampen.

 

Patrick va 3714gr, 51,5cm lang å 36cm rundt hodet. Masse svart hår å store blå auger :)

 

Muligt dåkå har lest historien min før, men skreiv den nå ein gong te eg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eli Lunde hette jordmora, likte henne kjempe godt! Hu tok også imot mitt første tantebarn for snart 12 år siden. Me fødte på samme fødestua også ser eg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempespennende å lese hva som skjedde dere. Bratiann du er jo knall hard. 9 cm åpning uten at du syntes det gjorde noe vondt!! Så flott. Det er liksom ingen fødsler som går helt som planlagt. Skummelt når navlesnor går rundt halsen og tegn på stress og misfarget vann, men tross alt så flott at det går bra for det. Det gjør jo heldigvis det stortsett. Kjenner at jeg gleder meg nå. Har gruet og gledet meg om hverandre, men äkkurat nå ser jeg fram til det. Håper jeg får hilse på babyene deres om ikke lenge (og dere på min) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå, jo jeg har visst termin i dag he he:) Ser jaggu meg ut til at jeg går på overtid denne gangen. Helt utrolig. Hvem skulle trodd det? Var hos jordmor idag og fikk konstatert at alt så bra og klart ut. Har ca 3 cm åpning. Skal på sykehuset på torsdag og da mener jm at jeg skal be om å bli satt i gang (hvis jeg selv ønsker det da), siden nuket er målt til rundt 4 kg. Hun synes ikke jeg trenger å gå på overtid. Vel vi får se hva som skjer. Hadde vært kjekt om det startet av seg selv. Har flere ganger trodd at det var igang,men akk bare falske alarmer. Det kan nå ikke være så lenge igjen uansett tenker jeg. Det går jo helt fint, men gleder meg til å få babyen min i armene. Går det fortsatt fint hjemme hos deg Bratiann? Og Snikers det har vært rolig hos deg nå en stund. Håper alt står bra til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur me har fått snillaste babyen i byn! Sove masse på nettene og ete godt. Merke nesten kje at hu e her..... Har forresten fått navnet Malin, ette ein del fram og tilbake.

 

Syns også Snikers har holdt seg rolig ei stund nå! nåke på gang?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det går bra med dere.Godt at Malin sover masse om nettene.Da kommer du deg fort i form igjen.Har en følese heih at du ikke går så mye lenger over tiden.Når det gjelder meg så går det så bra.Begynner og bli føde klar og gleder meg til og se Sander.Tror ikke at jeg går ut terminen.skal på skolen i ettermiddag og da har jeg fått med meg resten av undervisningen for jannuar.Vil ønske deg lykke til og ønsker deg en fin fødsel heih.hehe.tror du får en liten prins.brattiann du må kose deg masse med Malin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett Snikers. Det hadde vært kjekt om det kunne startet snart. Jeg tror også at det blir en liten prins, så kanskje du har rett i det. Det vil tiden vise. Godt at du også begynner å bli klar, det kan jo tenkes at vi får samtidig he he;) Malin er et kjempefint navn Brattiann. Nå får jeg gå meg en tur;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk melding fra heih i går kveld. Hun fikk en stor jente i går kl 18.50. Jenta var 4,7 kg. Hun hadde navlestrengen rundt halsen, men med god hjelp gikk det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...