Gå til innhold

Haugesund-damer


brattiann

Anbefalte innlegg

Ville bare gi beskjed om at jeg blir lagt inn til observasjon i dag. var på sjekk på sykehuset og blodtrykket er høyt. håper at de ikke setter igang fødselen før etter nyttår........ Skal holde dere oppdatert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Brattiann:) Så nå ligger du igjen på sykehuset. Stakkars deg. Håper at de slipper å sette igang ja til over nyttår, men må de så må de. Det går sikkert kjempefint uansett:) Godt de passer på dere. Jeg vagger rundt omkring, mest av alt ligger jeg strekk ut på benken og spiser appelsiner og ser på tv. Har bestemt meg for å føde 1 nyttårsdag he he;) den som kunne visst..... Jeg gleder meg sånn til å få den lille. Føler jeg har ventet så lenge nå at jeg nesten ikke tror at det noen gang kommer noen baby. Nesten som jeg tror jeg for alltid skal gå rundt som nå. Heldigvis ikke!! For nå er det jaggumeg tungt. Hver gang jeg skal snu meg er et ork he he. Gleder meg til å bli sprek og "slank" igjen. Husker forige gang jeg hadde født da følte jeg meg som en sylfide, selv om jeg så absolutt ikke var noen. Det skal bare bli så deilig å gå en tur med lette skritt, knytte sko, krype på gulvet, hoppe og sprette, ja det skal bli herlig:) Hold oss oppdatert da Brattiann. Det blir spennende dette. Krysser fingrene for deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Brattiann og heih.Godtog høre fra dere.Har tenkt masse på dere og håpet at allt sto bra til med dere.Det er bra at du får så bra oppfølging Brattiann.Er nok kjedelig på sykehuset, men det er jo en overgang og ikke minst du er i trygge hender.Hvis du ser giggsi må du hilse.Håper du sender en meding av og til.Jeg var på visning på føden i går.det var 3 andre par som også skulle ha i jannuar.Var hos legen i dag.Prøvene var alle bra.Babyen har ikke komt helt ned i bekkenet ennå,men begynner og kjenne mer og mer i bekken bunnen,så håper magen siger snart.Det er ihvertfall bånn gass der inne særlig helekvelden.Men jeg bare nyter det.heih.Høres ut til at du er føde klar.Jeg skal krysse fingrene for deg 1 nyttårsdag.Lykke til begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, eg snike meg inn her å ser koss det går me dåkå av og til :)

 

Håpa dei passa godt på deg brattiann! Eg følte dei ikkje tok meg lika seriøst alltid når eg hadde sv.skapsforgiftning. Hadde masse hodeverk å trykk i brystet, men fekk beskjed om å gå heim å eta paracet. Men no i ittetid ha dei beklagt seg å innrømt at dei gjorde feil, då eg fekk Eklampsi 12t etter fødselen å låg i koma ein formiddag. Heldigvis e da ikkje mangen så får da, ca 1 av 3000 gravide. Stå på kravå dine jaffal, mas deg te å setta i gang om du ikkje føle deg friske!:)

Masse lykke til!!=)

 

Her kosa me oss heima me litle gutten, va bilde av han i Haugesunds Avis i går :) Han vokse å trives godt her hos oss :) Gleda meg te veret blir litt bedre, å eg kan gå ut me vognå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hima igjen! Alle prøver er fine og ingen fødsel nært forestående, ingen tegn som tydet på det i hvertfall. Skal tilbake neste uke, så får vi se. blir nesten garantert 2008 barn.

 

Traff giggsi i går, Ida, lille babyen, ble skrevet ut i går, så det går kjempe fint med dem. Hun var ca 2 kg (hvis jeg husker rett) og en herlig liten tulle!

 

Nå er det sofaen og avslapning som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt at alt ser godt ut. Nok en nattevåke her. Gratulerer med gutten din Niem. Når fikk du ham? Og så bra at alt går bra med giggsi og lille Ida. Og ja snickers jeg føler meg gangske fødeklar, men jeg er jo også forbedredt på at jeg kan gå på overtid;) Tror ikke det skjer noe her med det første. Skal nå egentlig bare være takknemelig for at alt virker så normalt og at baby holder seg i magen hvor den har det best. Er det ingen av dere andre som har problemer med søvnen? Har dere hatt en fin jul? Det har vi. Bare kost oss og spist masse god mat, nam:) Ser ut til at vi får 2008 barn alle tre. Og tjansene blir jo også bare større for å treffes på føden he he;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset snakket de om at jeg sannsynligvis ikke får gå lengre enn termindag. Men vet jo aldri...... Så lenge bt holder seg stabilt og kroppen ikke er moden til fødsel så tror jeg de venter til fødselen starter av seg selv. Fekk også beskjed om at jeg etter all sannsynlighet måtte ha epidural pga bt. Hadde liksom ikke lagt noen planer i forhold til fødselen, i forhold til hva jeg ville og ikke ville. Men hvis det er best for meg med epidural på gjør jeg jo d.

 

Har litt problemer med nattesøvnen jeg også. Men det er helst i forhold til at jeg ikke får sove før 2 / 3 og sover til klokka er midt på dagen........ Siste sjangse til d nå, så jeg gjør akkurat det jeg føler for egentlig. selv om dagene blir veldig sene.

 

I jula har vi spist masse god mat og vært med familien. Kjekt når alle samles hos mamma og pappa eller hos svigermor. Men kjente på 3 juledag at all fartingen har tatt litt på, så det var godt å holde seg hjemme den dagen. Nå blir det total avslapping til babyen kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.Jeg kan skrive under på at jeg har hatt problemer med søvnen den siste måneden.jeg sover gjennomsnitt 4 til 5 timer i døgnet.Det er utrolig kjedelig og ligge og vri seg.I går var jeg på apoteket og kjøpte magnesium.Så var jeg på helse kost og kjøpte beroligene te.Faktisk så virket det etter første natta.Tror ikke jeg sov mer men var merkbar roligere i kroppen.Er blitt smittet av sterk forkjølese ,og bare håper at jeg blir frisk snart.I morgen skal vi ha gjester og feire det nye året inn.Babyen holder bånn gass hver eneste ettermiddag og kveld.trodde de skulle roe seg litt ,men det er jo en herlig bekreftelse at han gir beskjed at han vil delta.Skal se på at en av oss får ett nyttårs barn.Men tror ikke det blir meg.Magen sitter like høyt.Men de kommer når de kommer.Vil ønske dere ett riktig godt nyttår og takke for det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Nå er jeg og Ida hjemme på perm fra sykehuset.Har ikke sovet på 3 døgn.Er livredd noe skal skje med henne. skummelt dette. ønsker dere et godt nytt år og lykke til med fødslene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei giggsi.Så kjekt at dere er komt hjem på perm.det kommer til og gå kjempe bra.Du føler vel at det er litt skummelt for du er nok vant til og fagfolk rundt deg hele tiden.Når du har fått vendt deg til og være hjemme ,kommer du/dere til og nyte det.Jeg begynner på uke 37 i dag.Så det nærmer seg .Håper bare jeg blir frisk før babyen kommer.Dere må ha ett riktig godt nytt år og håper vi kan møtes i det nye året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heih: Tusen takk!=) Han kom til verden 18 desember kl 22.52. Blei satt i gang pga høgt bt osv. Me fekk ein litt tøffe start, for han hadde navlastrengen rondt halsen 1 gong, å hadde svalgt eindel fostervann. Så han blei lagt inn på nyfødt direkte etter fødselen, blei lagt på c-pap for å hjelpa lungene litt. Men itte 5t så gav han beskjed sjøl om at no va da nok, så han blei tatt av.

 

Men morgenen itte blei eg dårlige. Fekk to krampeanfall å gjekk i koma. Va 'vekke' heile den dagen. Ramla ut av sengå, så har fått ein hærlige blåveis øve auga ;) Men e friske igjen no, å fekk komma heim frå sykehuset litla julaftå. Skal tilbake te kontroll neste veka..

 

Men no e me jaffal friske å raske begge to, Patrick vokse kjempemasse allerede! Han har masse svart bustete hår å ligna litt på pappen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det hørtes dramatisk ut. Ikke kjekt når det ikke går etter boka, men heldigvis gikk det bra med dere. Masse lykke til framover, det er deilig å få bli ordentlig kjent med den lille.

Så kjekt at du også har fått med deg lille nurket hjem på perm giggsi. Jeg må si at jeg er litt misunnelig på dere begge to akkurat nå, for nå vil jeg også ha babyen min i armene mine og få fødselen vel overstått. Men jeg vet jo at jeg skal være glad så lenge den holder seg i magen og at den kommer når den er klar. Bare begynner å bli så skrekkelig utolmodig nå. Og så har jeg jo virkelig passert målet om å komme over til 2008. Godt nyttår til dere alle sammen. Måtte det nye året bringe dere mange fantastiske opplevelser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt nytt år til hele gjengen! nå nærmer det seg virkelig her. Er blitt skikkelig forkjøla, og va på sjekk på føden i dag pga blodtrykket. Var litt høyt så legen tøyde meg....... de ville gjerne at fødselen skulle starte snart, og det var visst den mest naturlige måten! Spennende, kanskje det skjer snart da?!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når har du termin igjen Bratiann? Ja tenk nå kan det skje når som heltst. Tror du blir mamma i løpet av uken jeg;) Å dette er spennende altså. Kjennner du noen murringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 7 januar, så d kan jo skje når som helst. Men har ikke kjent noen ting av murringer eller diverse. Var bare ganske så øm i går, livmorhalsen min var ganske langt oppe så den legen hadde ikke lange nok fingre til å nå den, men d hadde "heldigvis"? den andre. Følte han sto me hele armen inni meg kan du si! Var ganske ubehagelig, men er bedre i dag. Skal på sjekk i dag, på føden. blir spennende å se om det har skjedd noe. Nærmer seg jo veldig for deg også? mindre enn to uker til termin nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.Så spennende brattiann.Jeg er enig med heih og tror også at du blir mamma i denne uka.Du må ha lykke til.Og jeg ønsker både deg og heih en fin fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var hos jordmor idag. Baby har ennå ikke festet seg, men hun mener at den ligger med hode ned. Hun var en smule usikker, men jeg tror hun har rett. Hun tok vaginalkontroll og jeg spurte om hun kunne kjenne om jeg hadde åpning. Det har jeg visst. Ca 2 cm, og mormunnen var myk og moden. Men det trenger visst ikke bety så mye. Håper jeg får før termin. Det håpet jordmor på også for magen min er så stor og jeg har et skikkelig skattekart over hele magen. Har dere fått mye strekkmerker? Jeg har aldri sett så mye strekkmerker på noen som det jeg har nå. Jeg er fryktelig spent. Idag har jeg gått og gått og bært og ast i håp på å få fortgang i tingene. Har bursdag på mandag. Tenk for en fin bursdagspresang det hadde vært å få nurket til verden. Eller kanskje du brattian. Å nå er jeg så spent. Gleder meg helt sinnsykt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh. så spennende med deg også heih.Tror nesten at du får deg en fantastisk bursdags presang til mandag.Jeg blir nok siste mann av oss .Føler meg ikke helt klar fysisk eller mentalt.Jobber med saken.Men man kan jo ikke være helt sikker.Skal til legen på kontroll fredag.Håper magen synker ned snart.Har nok fått en del strekk merker jeg også.Dere må holde meg oppdatert.Og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare fått noen få strekkmerker på magen, men hadde noen fra før på hoftene og de har ikke akkurat blitt mindre..... men men noen kaller de jo hedersmerker. må jo vise at vi har bært frem ett barn :-) Prøver å trøste meg med d, når jeg føler meg stor og ikke kjenner igjen kroppen min!!!

 

Ingen tegn til fødsel her ennå..... Var og sjekket bt i går, og undertrykket lå på 93 og 95 og det var veldig bra (har jo doblet medisinene) Skal til føde poliklinikk i morgen og sjekke bt og ta ultralyd. Kanskje det skjer nåke ette den timen, eller om de vente t d starte av seg selv? Kanskje de prøve å tøye igjen? ane egentlig kje ka som skjer videre, men tror nok de sette meg i gang rimelig raskt etter termin, hvis kje nåke skjer.

 

E fortsatt kje lei av å gå gravid, føle meg i ganske god form (utenom en kraftig forkjølelse, som heldigvis er på vei vekk). Men merker jo at jeg begynner å blir veldig spent på hvem som skjuler seg så godt der inne :-)

 

kjempe spennende heih, kanskje du tar meg på oppløpssiden!!!! Kanskje vi treffes på barsel da! hadde vært kjekt å ha noen kjensfolk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

termin i dag ja! faktisk vore opp nesten heila natt, med nåke som minne om rier........ Har nettopp komt him fra sykehuset, sko på kontroll der i dag. alt var fint, men va bare modningsrier (men så utrolig vonde) så e nok kje fødsel rett rundt hjørna nei. Ska tilbake på torsdag, hvis kje d skjer nåke før d. kossen går d me deg? va du forresten på måling av babyen før jul? fekk du veta ca størrelse eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende;) Jeg har det mye likt. Går rundt med kraftige kynnere og lurer på om dettte er begynnelsen på noe. Ganske harde og vonde, men så gir de seg og ingenting skjer. Det er spennende tider. Ser for meg at vannent går på Amanda senteret og at jeg må legge meg strekk ut på gulvet der he he..Du har modningsrier, dvs at du ikke har fått noen åpning ennå sant? Det kan jo skje før torsdag for det da. Setter det igang ordentlig kan det gå fort. Jordmor skrev en henvisning til ul i forige uke , så jeg venter spent på svar fra sykehuset. Hvis de tar meg inn til måling blir det nok mest sannsynelig rundt termin. Kanskje noe i posten idag. Har bursdag i morgen, så nå baker jeg på kaker så det hosjer etter. Greit med litt tidsfordriv. Hva gjør dere andre på om dagene? Er det noen som kjeder seg litt? (det er jeg begynt å gjøre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det met dere? Håper dere slapper av og sover godt. Ønsker dere allelykke til.Jeg misunner dere hele greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Fikk melding fra Bratiann igår. Nå har hun fått ei deilig lita jente på ca 3600g og 52 cm. Alt sto bra til med mor og barn:) Kjempekjekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...