*Olivia* Skrevet 27. desember 2007 #51 Skrevet 27. desember 2007 Kjempeflott at du står på barnas side, men jeg tror de aller fleste foreldre gjør det de mener og tror er best for deres famile. Dette virker som enhver annen debatt med mange forskjellige synspunkter. Det viktigste er vel å klare å innse at mennesker er forskjellige og tar ulike valg basert på hva de mener er best. Og så kan noen være enig og andre uenig...
solstråle69 Skrevet 27. desember 2007 #52 Skrevet 27. desember 2007 Flott innlegg, lenej - og flott at dere "ofrer" litt for å ha det på denne måten. :-)
solstråle69 Skrevet 27. desember 2007 #53 Skrevet 27. desember 2007 Kjære deg, Merrily - her inne er da annethvert innlegg av dømmende karakter! Og jeg kan ærlig talt ikke se at du er noe bedre enn andre? Du dømmer jo HI du også, utifra hvordan du tolker innlegget? Jeg kjenner noen av disse late foreldrene som sender barna i bhg selv om de selv har fri - ene og alene fordi de selv vil "slappe av litt". Om jeg dømmer dem? Ja, det gjør jeg nok. Jeg kan ikke forstå hvorfor sånne mennesker setter barn til verden. At mitt syn på saken er farget av egne erfaringer, er riktig - og kanskje nettopp derfor.
Gjest Skrevet 27. desember 2007 #54 Skrevet 27. desember 2007 hmm, har egentlig ikke orket å svare på noen av disse innleggene men må bare si littegran likevel... jeg jobbe ri bhg- og har velgt og ikkeha min datter på samme avd som jeg jobber ( ettersom at jeg jobbe rpå småbarnavd). hun har derfor lange dage ruten mamma og pappa. men vi bringer så sent som mulig, og henter så tidlig som mulig. men det blir storsett litt over 8timers dager. hun har fri når vi har fri osv. men det jeg ville si, er at selv om jeg ikke er enig i alle valg alle foreldre gjør så er det deres sak. MEN når foreldre leverer med lapp om at barnet har fri i romjulen, mne likevel står uten for barnehagedøren torsdagmorgen kl 07.30 fordi barnet har så mye energi at det bare MÅTTE i bhg for å bruke litt energi- da koker det litt inni meg altså. da kan man faktisk ta på seg varmeklær og ta med seg barnet ut så det kan løpe fra seg, eller finne på noe spennende. et barn kan bruke like mange krefter hjemme som i bhg. romjulen er en koselig tid i bhg- fordi det er så få barn, men mange kjeder seg faktisk i barnehagen disse dagene altså. oi, kjenne rjeg blir litt irritert over denne situasjonen enda ja. grrrrrr... går ikke an altså. da skal man søren meg ikke ha flere barn eller husdyr altså, hvis man ikke orker å ha barnet sitt hjemme.
lenej :o) Skrevet 27. desember 2007 #55 Skrevet 27. desember 2007 ja, mitt barn betyr alt for meg! jeg er sammen med han hver dag. vi leker her hjemme, koser oss ved måltidene, med levende lys og bare kos. vi er ute, vi går turer, vi er på besøk hos venner, og i bhg her en gang i uka. da bruker vi å ta med hjemmebakst å gi til alle barna, og kose oss. vi er på besøk hos besteforeldre, og er på butikken å handler. vi er innom helsestasjonen og måler og veier hver mnd, selv om vi ikke trenger det, og helsesøster er så glade i oss der. er på babytreff, og leker med de andre små barna. her hjemme, så trener vi hver dag, vi øver på å krype og gå, og snakke. vi er ute i hagen, og kjenenr på trærne, viser han alt der ute, prøver å sitte i gravemaskin, ser på gresset, (når det ikke er snø) og smaker på snøen når den ligger på bakken. alle disse små tingene vi gjør, som for mange er ubetydelige, de er store øyeblikk for oss. tar bilder og filmer så masse, har bilder av alt mulig her nå!! alle øyeblikk med mini er verdifulle, og ville ikke byttet de bort mot noe. jeg vet hvordan det er å miste et barn, så det barnet jeg har nå, det vil jeg ha alle øyeblikk sammen med. suger inn hver opplevelse med han, og lagrer det tygt og godt inni mammahjertet mitt. barnehage og jobbing, det kommer etter hvert. har det ikke travelt :) og den dagen mini begynner i bhg, og på skole, så skal han få komme hjem hver dag til ferdig middag med mamma og pappa, og masse kosetid. sånn har vi hatt det i mange år allerede, selv om mini ikke har vært her. vi har innlagt hver dag en times kosetid, enten på gulvet å leke, eller i storsenga, å hvile, å lese bok. så igjen, så må jeg si at jeg skulle ønske innerst i hjertet mitt at alle foreldre kunne hatt det sånn. og mine tanker går til dem som ikke kan.
Salto&lille flikkflakka Skrevet 27. desember 2007 #56 Skrevet 27. desember 2007 Flott innlegg Milla!!
♥Snulder Skrevet 27. desember 2007 #58 Skrevet 27. desember 2007 Denne "late" mammaen har brukt romjulen til å øse omsorg ut til de skråstilte i samfunnet..... Dere andre som "ofrer" alt for familien.... har dere tenkt på at det faktisk kan være noen i DERES familie, omgangskrets osv som jeg faktisk er tilstede for mens mine barn må "oppbevares" i barnehage??? I stedet for å bruke energien på å mene noe om hvorfor barn er i barnehage i jula, så kunne dere heller brukt litt tid på de gamle og skakkjørte dere vet om.... da hadde jeg og mange i mitt yrke fått litt velfortjent romjulshvile med familien....
solstråle69 Skrevet 27. desember 2007 #61 Skrevet 27. desember 2007 Da er du vel ikke "lat", Snulder? Og da er heller ikke innlegget til HI myntet på deg?
ALIICE Skrevet 27. desember 2007 #62 Skrevet 27. desember 2007 Utrolig godt skrevet Milla!!! Helt enig med deg!
♥Snulder Skrevet 27. desember 2007 #63 Skrevet 27. desember 2007 Nei det er nok ikke myntet på akkurat meg... men jeg synes folk må tenke litt lenger en nesa rekker av og til.
solstråle69 Skrevet 27. desember 2007 #64 Skrevet 27. desember 2007 Det er jeg enig med deg i. Men noen av oss har kanskje opplevelser/erfaringer som gjør at vi har sterke meninger rundt dette, selv om det selvfølgelig ikke er "politisk korrekt".
papoyo Skrevet 27. desember 2007 #65 Skrevet 27. desember 2007 Du har et meget godt poeng her scoobidoo! :-)
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 27. desember 2007 #66 Skrevet 27. desember 2007 Til Milla-79. God jul til deg og:). La nå folk få leve sitt liv,så lever du ditt uten å "blande" deg så veldig.Noen bruker barnehaven,andre ikke.Alle gjør det som passer sitt liv. Vi har alle vårt som legges til grunn for valgene vi tar. Hverken du eller jeg har noe med å legge oss oppi disse valgene/"kritisere" dem. Ellers ønsker jeg deg og dere andre her inne et fantastisk nytt år,forhåpentligvis mye bedre enn 2007:))! Mvh Mvh
solstråle69 Skrevet 27. desember 2007 #67 Skrevet 27. desember 2007 Vel, nå "lever" jo disse sidene av at alle "blander" seg i hverandres gjøren og laden. ;-) Skjønner ikke hvorfor et så viktig tema skal "skyves under teppet" fordi noen føler seg truffet...
Grip noen i å gjøre noe godt Skrevet 27. desember 2007 #68 Skrevet 27. desember 2007 Nå var mitt innlegg til Milla79 og ikke til deg,solstråle69...... Mvh
Manhattan skyline Skrevet 27. desember 2007 #69 Skrevet 27. desember 2007 Hvor får dere energien til å legge dere oppi hva alle andre gjør? Jeg har nok med meg selv, jeg :-) Gjeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeesp!
solstråle69 Skrevet 27. desember 2007 #70 Skrevet 27. desember 2007 Åååååååååååååå.................. Så det er ikke lov for andre å "blande seg"? Tar den! ;-)
Gjest Vitae Skrevet 28. desember 2007 #71 Skrevet 28. desember 2007 Jeg ser at mange blir provosert og føler seg "truffet". Dette får sitt utspring i at mange kaller deg "fordømmende". Det kunne ikke ha vært mer feil. At man setter sprøsmålstegn med det som er det viktigste for oss alle,barna våre, er sunt og nødvendig. At folk har forskjellige meninger rundt dette temaet er klart,men Milla setter tankene i sving og vekker engasjement.Flott! Om man ikke skal kunne stille spørsmål rundt et så viktig emne,da bærer det galt av sted. Til dere som kaller folk fordømmende: Hvem er det som er mest ufin, og hvem er det egentlig som er fordømmende? Dette var et klokt innlegg Milla! Du har tydeligvis noe mellom ørene:-)
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 28. desember 2007 #72 Skrevet 28. desember 2007 Hos oss går junior i bhg 5 dgr i uka, mens pappaen er på jobb og jeg er på skolen. Syns det er dumt han ha lange dager, men det er bare frem til sommeren, da er jeg ferdig på skolen - og skal ut i jobb.. Og i helsevesenet er det sjelden 100% stilling å få.. Men vi må ha en inntekt til, så 80% tenke jeg.. Men mye kvelder osv, da blir jeg hjemme på dagtid med junior og han får kortere dager i bhg. Men jeg ser han stor koser seg i bhg når han er der, leker og styrer på.. Også koser vi oss hjemme sammen på ettermiddagen. Men vi er flinke til å ta han fri når vi har fridager som i jula, påske, høst/vinterferie og lang sommerferie.. Dette gjør vi nå mens vi kan det, nå som jeg er student og har lange ferier.. Ikke sikkert vi får det til når jeg går ut i jobb.. Kunne aldri falt meg inn å sende O i bhg mens jeg var hjemme nå i jula - men det er meg. Hva naboen eller andre gjør det bryr jeg meg katta om. Jeg gjør det jeg tror er best for min sønn, så får naboen gjøre det dem tror er rett for sine barn. Syns det er litt lavmål å sitte å rakke ned på andre sine valg, uansett hvilken retning det er..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå