Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo alle flotte voksne (og forhåpentlig snart voksende) damer.

Er litt sløv med å skrive, men er ofte inne og leser, skal skjerpe meg.

Det er jo så flott å kunne få være med og dele spenningen med alle dere her inne.

Selv har jeg ikm om ca en uke, men har foreløbig ingen symptomer.

Har denne siste uken startet på en liten slankekur, skal bare ha av meg noen få kg som har samlet seg det siste halve året, og da med en topp i desember. Utrolig godt å tenke på noe annet enn bare svangerskapssymptomer. Nå er jeg så opptatt av vekten at jeg nesten glemmer å telle dager osv. Bare bra det=)

Gleder meg til å høre hvordan det går med dere alle!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Deilig at det klaffet uansett da :) Lykke til og gratulerer så masse! Tror jeg må prøve denne putemetoden jeg også, ved ev. neste pp, om jeg ikke skulle bli gravid nå da :)

Skrevet

Denne var til skrekkblandet fryd

Skrevet

En liten oppdatering fra meg... :)

Da har jeg vært hos legedamen, og hun sa at alt så supert ut. Hun kunne se at begge eggstokkene var fine, og den venstre hadde nylig sluppet et egg. Slimhinnene var helt supre og veldig klare, så det var ingenting i veien for at et egg kunne feste seg. Hun sa også at man ikke skulle se helt bort i fra at jeg kunne allerede være gravid, uten at hun kunne fastslå noe som helst, siden det var så tidlig, og uten helt å si det rett ut med ord. Men veldige hentydninger :) Pluss at hun vil vel ikke akkurat øke håpet mitt for mye. Jeg har hatt litt magefølelser/stikkinger først i perioden, rett etter el, men sånn har jeg hatt før også, uten at det har vært noe. Men, vi får krysse fingre og tær for at det kan være noe der......!

Fikk ellers resept på Pergo, uten å spørre en gang. Om mensen kommer, så skal jeg begynne på dem rett etterpå. Dag 3. Hun sa jo at man kan risikere at det påvirker kroppen slik at den slipper 2 egg, og kan da risikere tvillinger. Jeg håper jo ikke det, men skjer det, så skjer det. Håper uansett at jeg slipper å bruke resepten :) Skal ta blodprøver mot helga, og hun krysset også av for hcg... Skulle tro hun VILLE ha beviser eller noe. He, he. Men, jeg tørr ikke være for håpfull. Så kjedelig om tante grusom skulle komme...... nok en gang.

Ønsker dere andre her inne en god dag og lykke til videre :)

Skrevet

Hei jenter:)

Travle dager men her kommer en oppdatering fra meg:)

Startet jakta på d berømteegget fredag, dag 9 i syklusen...

tester ennå og har ennå ikke funnet den:(:(:(

Men vi har hatt sex hver dag siden fredag:):):) i dag kapitulerte Helten og la seg tidlig(hmmmm sliter jeg han ut mon tro, jenter;)

Blir spennende å se om jeg finner den i d hele tatt:(

er d noen ganger vi kansje ikke har el???????

Vel, Vel, kjennte etter på livmormunnen i går, lett å nå, og d kjenntes ut som om den var åpen.....(sorry detaljene)

Dotten: Huff, så spennende, du må holde oss godt informert!!!

Virker jo som om at doktoren he trua:)

Så gla`: Har du funnet det berømte egget? UVI....au-au-au.Hvordan går d?

Dere andre: håper d går bra med dere:)

En liten trøtt tirsdagsnatttiiii fra meg:)

Skrevet

Hei alle sammen! Begynte på penicilin for uvi i går, og er heldigvis bedre allerede i dag. Da blir det nok noen dager med masse kos. Er på dag 10 i dag, og ikke fått positivt utslag på EL-test. Men, regner jo heller ikke med at den vil bli det før det nærmer seg dag 14. Begynte med testingen tidlig for å være helt sikker på at jeg ikke går glipp av den. Faren er vel heller at jeg ikke får positiv før jeg går tom for tester på søndag. Vel, har jeg ikke funnet den før det, får jeg gå på apoteket på mandag :-)

D&G; Du er vel på dag 14 i dag (onsdag). Kanskje det ble positiv i dag? Siden vi har litt korte sykluser, bør jo ikke EL komme så mye senere. Da står vi vel i fare for å ha kort luthealfase? (eller hva det nå heter). Skjønner at Helten måtte ta en dag off. Men, dere står jo virkelig på, og dere greier nok noen dager til *S* Håper det klaffer for oss alle denne pp. Hvis livmormunnen sitter lavt og er åpen, er vel det et tegn på at EL er rett rundt hjørnet? Har lest om det inne på pernille tidligere, men husker ikke hvordan det var... Krysser fingrene for at det blir full klaff for dere nå!!!

Håper alt står bra til med alle, og at det blir mange oppdateringer fra dere fremover. Spennende å følge med hverandre *S*

Ha en fortsatt fin dag jenter!

Skrevet

Hei så gla`:)

Ja, har kommet til dag 14 nå, og pokker heller, ikke positiv test i dag hell:(

Og ja, den bør jo ha kommet....

Er bekymret om jeg kansje startet testinga for sent.

Den andre dagen jeg testet, kastet jeg et blikk på den "tissedelen" og da var kontrollstreken klar + en svak strek til???? etter 4. dagen og siden har d bare kommet opp en klar blå kontrollstrek.....

Men så var d den livmormunnen da......sjekket i går igjen(liker ikke å sjekke, for d gjorde jeg desv ofte under d svangersk som endte i MA)

Virker som den har begynnt å lukke seg.....anyway: d skjer d som skjer, 13 dager til jeg kan teste:)

Bra du fikk bukt m UVìèn, drikker du cranberryjuice også? Håper den ikke kommer tilbake, vet noen sliter m å bli kvitt den......

Huff, orntli drittvær ute her:( men ønsker deg en fin dag og håper du finner EL-i morra!

Skrevet

Hei D&G! Om du var litt sent ute for å finne EL, har dere vel truffet EL likevel. Dere har jo stått på siden før du begynte å teste :-) Har dere ikke? Men, så er det den tryggheten å vite da... Kanskje best å la tafsingen oppi "der" ligge. Det drev jeg med også da jeg ble gravid sist. Kanskje ikke helt bra nei. 13 dager går fort :-)) Men, ikke legg dere på latsiden riktig ennå da. Kan jo hende EL ikke har vært. Strimlene fra billigtest er vanskelige å tolke. Jeg fikk svak strek flere dager på rad da jeg brukte dem.

Så cranberryjuice skal også være bra. Får kjøpe det og. For to år siden ble jeg ikke kvitt uvi, og det endte opp med nyrebekkenbetennelse og en uke på sykehus. Forferdelig vondt, må unngå det.

Drittvær her i Vestfold også. Regner. Håper ikke all snøen regner bort. Blir så mørkt og trist. Ja, ja...må begynne med middagen her :-) Ha en fortsatt fin dag. Krysse fingre...

Skrevet

Hei igjen:)

Nei, her ligger vi ikke på latsia vettu;) Sjøl om jeg ikke har helt tro på at vi skal være så heldige å få full klaff så fort....:)

Nei, tafsinga er lagt på hylla for godt....

Huff, ja du får ta godt vare på deg selv slik at du blir kvitt uvièn! Noe nytt sykehusopphold utenom fødsel i okt kan vi ikke ha noe av:) De strimlene, testet du m clear b sine for å dobbelt sjekke?

Middagen er snart på bordet her også!

Tvi-tvi

Skrevet

Hei, hei! Jeg har bare brukt clear blue sine denne gangen. Selv om det er litt dyrere, håper jeg å få full valuta igjen for pengene :-) Med strimlene fra billigtest har jeg tidligere aldri fått positive tester. Negativ test i dag og, men er jo bare på dag 11. Var nesten lettet da det ble negativ i dag tidlig også. Litt dårlig av penicilinen og tanken på kos er ikke tilstede. Men, er på bedringens vei og det blir nok ei aktiv helg ;-)

Nå skal jeg til tannlegen. Har en liten fylling som må byttes...Liker ikke tannleger, men greit å få det fiksa før spira sitter *S*

Ha en super dag!

Skrevet

Heisann!

Ja, la oss håpe testen funker på deg.....negativ i morges også, GRRRRRRRRRRRRRRRR:(:(:(

Nå har jeg brukt opp alle, og gidder ikke kjøpe nye!

Så da blir d spennende å se om syklusen stemmer og d ventes IKM 21.jan......Legg meg i dvale:) Men vi får kjøre på med annenhver dag fremover i tilfelle.

La oss håpe DU finner EL med clearblue, så vet jeg at d funker for noen:)

Også siden du ikke er i form da! JA til aktive helger;)

Her får vi besøk til helga, men vi får vel sniki oss til en runde el to;)

Så flink du er! skulle vært hos tannlegen en tur jeg også, men er flink til å utsette d.

Og d å være gravid gjør jo d ikke akkurat bedre.... Lykke til!

Skrevet

D&G: Jepp. Skal holde dere informert jeg :) Fikk jo opp håpet litt etter gu'en, men vil liksom ikke håpe for mye heller, da nedturen blir desto verre!

Ellers skal jeg ta en haug med blodprøver i morgen, bl.a.hcg, så får vi se hva slags svar jeg får, om de kommer før ev. tanta som jeg ikke vil ha besøk av :)

Håper alt går bra med dere andre jentene. Har ikke lest hele denne tråden så nøye, men noen har kanskje allerede stukket over til 1. tri?

Lykke til!

Skrevet

Nå er vi så mange her inne at jeg mister helt oversikten :D

Når har dere IKM da?

Begynner kanskje snart å komme positive tester...gleder meg.

Skrevet

Hei Hei! Så koselig at du titter innom skrekkblandafryd *S* Hvordan er det med magen og lille spiren? Du er vel 7 uker snart nå. Håper vi rekker inn til 1. tr før du stikker over til 2.

Jeg har ikm ca 25. *håpe, håpe, håpe*

Dotten; Det blir spennende med blodprøver og å få sjekket hcg. De ser jo mye tidligere tegn til graviditet på blodprøve også. Du nærmer deg vel ikm nå? Lykke til i morgen!

D&G; Veldig deilig å vite at det ikke er noen kariuser og baktuser som skal plage meg på det første. Jeg har nemlig helt andre planer enn å løpe ned dørene hos tannlegen *S*. Sving deg rundt og få bestilt en time. Jeg vet akkurat hvordan det er når en først begynner å utsette. Vel, deilig å være ferdig. Ellers må dere bare stå på litt til ja. Dere greier nok å lure dere unna tenker jeg ;-)

Jeg har litt småmurringer i magen nå. Da er nok EL rett rundt hjørnet. I kveld er det nok noen som må til pers *S*

Skrevet

JEG FANT, JEG FANT :)))))

Oj, oj,oj...endelig fant jeg den! Ja, EL altså. Først på dagen i går skjønte jeg at det var el-slim. sorry detaljer... Kunne strekke det kjempelangt jo:-)) og i dag fikk jeg utslag på cb sin el-test. Her er det bare å stå på. Aldri funnet noen av delene tidligere, og er så glad så glad. Vi hadde bestemt oss for hver dag nå i helgen, men tror jammen det blir en rundte ekstra jeg :-)) Ha en strålende dag!!!!!

Skrevet

Juhuuuuu! Så deilig!

Du er vel ikke inne her nå håper jeg;)

Vi har besøk og vært på farta i hele dag, kjempekoselig! Synd at D snedde loddrett:)

Jeg har hatt mensen-lignende smerter som kommer og går i to dager nå:( Kommer tanta SÅÅÅÅ tidlig, dritt, dritt, dritt.....

Lykke til med egg-slippet:)

Og til alle sammen: Fortsatt riktig god helg:)

Skrevet

God morgen!

Murringer kan være bra vet du D&G :) Jeg har fått dem tidlig alle de gangene jeg har vært gravid. Tenkt som så at, nå kommer tanta. Håper det er noe annet enn tantebesøk som gir deg murringer ++++++++++

Det har snødd skikkelig her i dag også, og blåst. Ikke noe koselig å oppholde seg ute i det hele tatt.

Vi har kost masse i helgen :) og det til tross for at formen ikke er helt på topp. Blir litt dårlig av penicilinen. Men, siste dag i dag. Jeg er tidlig oppe i dag, men har nok tenkt meg tilbake til senga etter hvert ja. Må bare la sambo få sove litt til. Er jo tidlig ennå.

Jeg tok den siste el-testen i dag, og da var den negativ. Betyr det at EL har vært? Siden den var positiv i går mener jeg...Får gå inn på pernille og lese litt. Vel, tør ikke slappe av riktig ennå. Men, har en riktig så god følelse nå altså :))

Ha en fin søndag alle sammen!

Skrevet

God formiddag, godt å se d er andre som er tidlig påån selv på en søndag:)

Hmmmm, D hadde jo vært topp m litt graviditetsmurringer:):)

d kan jeg jo absolutt leve med, men har ingen forhåpninger ennå. Enda èn uke til jeg kan teste.........

så gla`: Er ikke sikker gitt, men er d ikke sånn at d er når egget slippes at vi får positiv test? og fra da er vi fruktbare opptil 24-36 timer???? Men har også lest at egget som oftest slippes tidlig ettermiddag/ kveld, så om du da tester positivt neste morning har d jo i teorien gått allerede flere timer.......

Men dere har jo virkerlig skutt blink i helga, med litt "etter arbeid" noen dager må jo spira deres være i box!!!

Her har d vært soooool og perfekt akevær! Turbo og jeg sendte besøket avgårde på morrakvisten og testet ake-føret i 2 timer. Han ligger nå og snorker fornøyd:) Helten var i bursdag i går og er ennå ikke til å snakke til;)

Ha en strålende søndag, sjøl m rufse-vær:)

Skrevet

Hei, alle sammen!

Jeg håpet egentlig ikke at jeg skulle bli med på denne tråden, men etter min 2.MA på ett år, så er jeg tilbake på "bli gravid" igjen. Har prøvd siden okt. 06. Ble gravid med en gang, men mistet i uke 18 i mars i fjor, og ble ikke gravid før i desember igjen. En ny MA ble oppdaget på ul 7+5, så da var det inn til ny utskrapning. kjente først at "nå er det nok". Trodde ikke jeg skulle orke en runde til, men det er rart med det. Bare etter 3 dager kom "guts'en" igjen, så nå er det bare å komme i gang med tålmodighetsprøven, som en prøveperiode er.

Det er trist å oppleve dette, men jeg kan vel egentlig ikke legge meg ned. Jeg har tre barn fra før på 4,6 og 8 år. Mangler bare den siste før vi føler at familien er komplett. Er selv snart 32 år , gift og hører til i Sør-Trøndelag.

Ser at det er mange "kjente" navn her inne fortsatt. Håper virkelig at 2008 blir et fruktbart år for oss alle!!

Skrevet

Hei! Spennende dager fremover da, Så gla'og D&G! Positiv el test og mensmurringer! Jeg jo si det at jeg hadde også mensmurringer da jeg ble gravid, en hel uke før IKM begynte de ;)

Krysser fingrene for at dere kommer over på 1.trimester snart nå, så kan vi ha en "OSS OVER 30" der også.

Med meg går det fint. Formen er upåklagelig og det er litt vanskelig å skjønne at det er en liten en inni der. Er 7 fullgåtte uker i morgen. (disse tre ukene etter positiv test har ikke akkurat flydd avgårde, hehe)

Ha en flott søndag jenter!!

Skrevet

Hei, hei! En tråd inne på 1. tr ville vært knall :) Så tiden går sakte Skrekkblanda fryd...Det er vel sånn det er for mange. De første 12 ukene synes å snegle seg avgårde. Det har kanskje noe å gjøre med den magiske 12-ukers grensen.

D&G; Hvordan går det med murringene? Akkurat som Skrekkblandet fryd, fikk jeg også murringer omtrent en uke før IKM da jeg har vært gravid. De andre symptomene kom litt nærmere IKM. Blir spennende med symptomjakt da *S*

Jeg leste på bruksanvisningen til cb, og der sto det at etter positiv el-test, kunne en forvente el i løpet av 12-48 timer. Altså blir det positivt utslag rett før el. Har også lest at syksom, stress e.l, kan forsinke eggeslippet. Så, det er vel bare å stå på litt ekstra. Ble en runde i går formiddag, men ikke i går kveld. Var så utrolig kvalm. Det er den penicilinen. Men, nå er jeg ferdig med den, så da blir det vel snart bra. Jeg har på følelsen av at el var på lørdag ettermiddag. Da kom de typiske el-smertene i underlivet og bak i ryggen. Håper det er tilfelle. Siden vi hadde kos også lørdag formiddag, bør sjansene absolutt være tilstede. :))

Snart4barn; Trist å lese hva du har vært igjennom, men godt å høre at du ikke har mistet troen på en ny spire. Vi er flere her som har mistet i SA/MA, og vi støtter hverandre så godt vi kan. Som du sier, får vi håpe 2008 blir et fruktbart år for oss alle :)) Lykke til med prøvingen!!!

Lurer på hvordan det går med resten av gjengen her inne jeg. Litt stille på noen....

Vel, vel. Ha en fantastisk flott mandag jenter!!!

Skrevet

jeg joiner, har inntrykk av at det er veldig mange rundt 20 her, godt å se at det er aldersblanding :)

Skrevet

Hei-Hei....

Gøy at de graverte er innom og følger oss spente prøvere:):)

Ja, de 12 første ukene er utrooooolig treige:(

D er vel d jeg gruer meg mest til også pga MAèn......-men etter å ha truffet på denne flotte gjengen her inne på denne tråden, tror jeg at d vil gå lettere:)

JA, gøy å kunne lage samme tråd videre:)

Velkommen S4b, ja, stå på! Har selv vært igjennom en MA, forfærdeli trist, og mange drømmer og paner som blir knust.....

Håper formen din er bedre i dag siden du er ferdig med kuren! Tror du du er kvitt uvièn? Håper d:) Da er d vel bare for deg også og vente på resultatet av "jobbinga" den siste tiden:) Ventetiden er laaaaang:)

Jeg har fremdeles murringer, de kommer og går..... Hadde også d slik de gangene jeg har vært gravid, men husker selvfølgelig ikke om de begynnte før positiv test:( Har andre symptomer som jeg kan relatere til eventuell graviditet, men er redd jeg skrur opp forventningene alltfor høyt og blir drit-skuffa om jeg ender opp med en negativ test.... Èn uke til IKM, klarer vel å holde meg til helga tenker jeg.........................................;)

Lurer også på hvordan d går med de andre på tråden her????

Noen har jo hatt IKM, håper d er mange som har fått positiv test:)

Ha en fin dag da jenter;)

Skrevet

Deilig å være ferdig på jobb. En slitsom dag i dag, med hodepine, vondt i kroppen og utrolig trøtt etter lite søvn i dag. Håper det "bare" er en vanlig virus og ikke infeksjon etter utskrapningen. Hadde litt vondt i magen i natt på høyre side. får satse på at alt er greit.

Heldige dere som nærmer dere ikm nå. Det er nok en stund til her i gården.

Krysser fingrene for dere!!

Skrevet

Uff, har bestilt meg UL i morgen. Har utrolig vondt på høyre side, kjennes som eggstokken skal sprekke. :(

Jeg håper og tror at det ville vært enda vondere om den lille spiren hadde festet seg utenfor livmoren, men synes det er best å sjekke. Hvis den mot formodning har det kan man redde egglederen før det går galt.

Men jeg satser på at alt er bra, og kanskje jeg klarer å tro på at jeg er gravid når jeg ser hjertet banke. Skummelt dette. Halv fire skal jeg dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...