Gå til innhold

Ny tråd: OSS OVER 30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så kan vi da skrive 2008. Jeg har en god følelse for dette året altså ;-)

Skrekkblanda fryd; Ble det noe mat på dere i går? Det er jo helt utrolig å ikke ha planlagt bedre. Håper ikke dere gikk sultne inn i det nye året.

Gikk det greit med vin og solbærsaft forresten?

Vi hadde en rolig kveld helt til vi gikk inn i det nye året. Måtte jo ut i gata en tur da det braket løs, og da gikk vi ikke alene hjem igjen. En kompis av sambo ble med og overtok hele showet. He,he..var bare gøy det altså. Krøyp under dyna til slutt jeg. Tenkte på at vi skal være på middag hos svigers kl 14 i dag. Sambo vil nok få en vond dag i dag. Han lagde gløgg i natt, og det var sterke saker. Så han helte opp i både rødvin og sprit. Hørte på gutta etter hvert at det var krutt i den også. Det luktet dessuten "dagen-der-på" lang vei :-)

Ja, ja... litt fest og gøy får vi passe på å ta med oss, vi som ennå kan. Men, håper januar blir en særdeles fruktbar måned, og at vi utløser babyboom i oktober ja *S* Stå på jenter! Og dere nygraverte må ta ekstra godt vare på dere selv og spiren. Ha en fantastisk fin dag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Får slenge meg på her jeg også. Tenkte å gjøre det på forrige tråden, men kom aldri så langt.

Jeg er 36 år, har ei jente på 2 år og har forsøkt på nr. 2 nå i 18. pp. Har hengt her inne en stund, men litt opp og ned hvor aktiv jeg er.

Ønsker alle sammen et godt nytt år og ikke minst lykke til med babylagningen. Håper det klaffer for oss alle i 2008!!!

Klem

Skrevet

Hei.Jeg er også over 30, og syns det er fint med en tråd for oss.Har lest litt her før jeg skrev meg på.. Men sånn er det vel kanskje med dere andre også??? Jeg og samboeren har prøvd ca halvt år, mistet en gang i høst, og håper at det sitter på nytt nå. Vet vi traff på EL hvertfall, men om det holdt denne gangen er ikke lett å si enda. Føler at det stikker litt, men om det er innbilning eller bare håp ... Har IKM til søndag, 6.januar. Håper ikke TR kommer!!! Krysser fingra for at det skal klaffe nå:-)

Klem

Skrevet

God formiddag jenter:)

Har dere hatt en fin start på d nye året?

Her ble vi sittende oppe til halv tre......gjesp! men Turbbo sov heldigvis til halv ti:) så dagen ble ikke så aller værst:)

Tideli bom: har du funnet EL?

Drømmer om b: hvordan går d? har du testet? (er jo så inmari nyskjerrig, sorry!)

Skrekkblanda: Vi er spent på hvordan d gikk med kalkuen og valdorfen:)

Så gla: hvordan var formen til gubben? Vi var også til middag hos svigers, hun hadde tilogmed bursdag på årets første dag:)

Håper så mye: ja, helt enig med at d går innmari tregt i begynnelsen. Husker m Turbo at d gikk tregt helt frem til UL, jeg..... Men d er heldigvis forskjellig hos alle da! Men hvordan er formen ellers?

Dotten: Velkommen:) Huff, 18pp.....litt av en tålmodighetsprøve! Men vi satser på at du er i box snart:) jeg har også vært mye på sidelinja, men trives veldig godt inne på denne tråden:) har du hatt EL? Når har du IKM?

Vi startet prøvinga i går;) Satser på annenhver dag, hver dag om vi gidder inni mellom. Helten er i ekstase...he-he-he

Tar folat, selolje, multivit og 2 kapsler m E-vit hver dag.... Hva med dere, tar dere noe i prøvetiden?

Ønsker dere en fin dag, jenter!

Skrevet

Hei! Ja da er vi over i årets 2. dag. Jeg sitter å lurer på om jeg skal bestille EL tester eller ikke. Har prøvd å finne EL før, uten hell. Har brukt de fra billigtest. Kanskje prøve cb sine. Hadde vært deilig å bare ha sex for sexens skyld, og ikke denne plikten hele tiden. Tror jeg har EL rundt dag 14, men er søren ikke sikker. Da jeg var på sykehuset i desember var jeg på dag 14. Da fikk vi se eggene på ul, og legen sa det var sprekkferdig...Det betydde vel at EL var rundt dag 14 eller 15. Vi hadde sex dagen før og samme kveld, men klaffet ikke likevel. Noen som har erfaringer og råd i forhold til EL-tester?

Stå på Dolce&Gabana. En god strategi du har der. Hvilken dag begynner dere prøvingen på da, og hvilken dag er den siste? Vi har vanligvis begynt på dag 12. Ellers tar jeg folat og multivitaminer nå under prøvingen. Gubben hadde forresten en særdeles dårlig dag i går *flire* Måtte dra han ut av senga så og si. Men, vi rakk middagen kl 14.

Nei, nå begynner Tour de Ski veldig snart. Må se på det. Har ferie noen dager til, og det er godt. Skal ikke på jobb før tirsdag :-) Ha en fin dag jenter.

Skrevet

Heisann så gla`!

Ikke lett d med EL for meg heller.....

Jeg har ikke prøvd de fra billigtest, bare svidd av masse penger på de fra poteket:) (passer på å kjøpe når jeg er sverige og shopper, sparer en liten hundrings da)

De jeg er tryggest på: er clearblue sine, men d er jo forskjellig fra person til person...

Jeg fikk TR 2.juledag.

Fannt da ikke EL etter MAèn... Ferdig nyttårsaften.

Startet prøvinga i går, og da satser vi på annenhver dag to uker frem i tid. (hver dag om vi har lyst;)

Ligger med den dumme puta under rumpa (synes d er teit, men gjorde d sist gang)

Planen min er å ta EL-tester fra fredag....-frem til torsdag og så håper jeg på at jeg finner den:)

Grunnen til at vi begynner prøvinga med èn gang etter TR, er at jeg tror faktisk at jeg har veldig tidlig El....

Ikke lett d med å ha sex for sexens skyld under prøvinga, vi legger vel d til etter de to ukene............

Håper du forstod noe av dette......og HEIA NORGE:)

D er planleggningsdag i barnehagen i dag, så jeg begynner ikke å jobbe før i morgen:)

Skrevet

Heia Norge ja :-) Nå har jeg nettopp bestilt clearblue EL-test gjennom billig-test.no Et testsett koster 199.- fri frakt. Vet ikke om det er billigere enn apoteket jeg? Vel, uansett håper jeg det går veien for oss snart nå.

Så nå skal du ligge med pute under rompa den neste uka ja *S* Jeg har aldri prøvd den metoden. Jeg skal prøve å holde meg i senga etter endt akt jeg ;-) Står ofte opp og tar en røyk etterpå, og det er jo kjempedumt. Bør i hvert fall bli liggende. Leste forresten et sted her at det skulle være bra å ha sex hver dag i dagene før/rundt forventet EL. Er jo litt stridigheter der, men lurer på om jeg ikke skal prøve den varianten. Hvis svømmerene til sambo er litt dårlige, kan det jo bli for lite med annen hver dag. Også har jeg kuttet ned på kaffe. Drikker til vanlig veldig mye kaffe, men siste uken nå har jeg vel drukket 2 kopper til sammen på alle disse dagene. Mistet bare lysten på kaffe. Trodde jo det var fordi jeg var gravid, men så kom den dumme tanta ja. Men, frister fortsatt ikke med kaffe, så da er det jo greit. Kroppen min er liksom litt i sånn gravid-modus. Skjønner ikke det. Blør jo som et uvær.

Ja, ja. Lykke til i disse EL-dager D&G, ja og til alle dere andre. Det er bare å stå på :o))

Skrevet

Hehe, joda, kalkunen og valdof'enskal vi fortære i morgen. Det ordner seg for snille barn :)

Ang el tester så har jeg sagt dette før, men ikke sikkert de nye vet om det. Er litt penger å spare her. Bruk billigtester. De er kanskje vanskelige å tolke, men jeg gjorde det sånn at den dagen jeg trodde testen var positiv, så brukte jeg en stav med cb digital. På den måten bruker du kanskje bare 1-2 av digitalen hver mnd.

Nå skal jeg bestille legetime. Lykk til i den store egg-jakten!:)

Skrevet

Takk for tipset. Skal bestille sånne billig-strimler også. Kan sikkert være litt å spare. Men, har jo aldri fått positiv på dem, bare svak svak strek. Prøver ut tipset ditt likevel ja :-)

Kos deg med kalkun og valdorfsalat i morgen. Bedre sent enn aldri :-) Åh, nå fikk jeg lyst på kalkun. Har jo en kjempe i fryseren, men den er dypfryst ja... He, he..kanskje det blir kalkun på lørdag. Da må den ut av fryseren i dag ja *S*

Skrevet

Halloen!

Ja, må bestille sånne billigstrimler jeg også om vi ikke får d til denne gangen....

så gla`: Ja, godt m en røyk etter sex;) Men har vært kjempeflink nå og ikke starte å røyke igjen etter MAèn...... Vet jo ikke om d har noe for seg å ligge m puta under stumpen, men presser meg en liten halvtime-allt jeg klarer for jeg blir ofte tissatrengt etter sexèn...hi-hi

Første EL-teste dag i dag.....-negativ som forventet. (testet om morran)

Noen andre som har begynnt å teste m EL eller Graviditets-tester av oss over 30??

Skrevet

Hei!

Ref. til spørsmål litt lenger opp her, så har jeg akkurat hatt el... tror jeg. Ikke testet da men. Har ikm ca den 17. januar, så vi får jo bare håpe det klaffer denne gangen da :)

Har du prøvd lenge? Har ikke lest så nøye på denne tråden, så vet ikke noe om noen... :)

Lykke til uansett!

Skrevet

Hei jenter - hiver meg på denne tråden, jeg...

Drømmer om baby til høsten - prøver for harde livet nå :-) Hadde IKM 30. des, men tanta lar vente på seg. Var hos legen den 2. pga halsbetennelse og tok en test da, men den var negativ. Legen sa jeg kunne være gravid likevel siden det var så tidlig, men jeg vet ikke helt.. Magefølelsen skifter hele tiden. Tenkte jeg skulle teste over helgen hvis det ikke har skjedd noe.

Grattis til alle dere gravide - og lykke til til alle dere andre!!!

Skrevet

Hei og velkommen hit :-)) Vi er mange i samme båt her. Kanskje vi kan lage babyboom i oktober. Viljen er det i hvert fall ikke noe galt med ;-)

Her kom det EL-tester fra CB i dag :-) Håper jeg nå vil få utslag for en gang skyld. Jeg er på dag 5 i dag, så begynner å teste til uka en gang. Litt usikker på når. Satt her og kikket litt på syklusen, og jeg har egentlig hatt litt korte sykluser siden i sommer. De to siste nå var på hhv 27 og 26. Tidligere var det 28/29 dager. Må sjekke når jeg bør begynne å teste da.

Ha en fantastisk helg da jenter og Lykke til!

Skrevet

Heisann, kommer inn her jeg da...er 38, og er i min 2pp...har vært andre turen til Danmark, og blitt insiminert...har IKM 14 januar...hopper den sitter denne gangen..ingen symptomer ennå nei...

Skrevet

Vi koset ikke særlig under el, derfor trodde jeg ikke det klaffet. Men det vi gjorde var nettopp pute under rompa etter sex. Så de må ha vært standhaftige de små soldatene.

Vil derfor absolutt anbefale pute-metoden. :D

Skrevet

God ettermiddag:)

Da har jeg kommet inn etter en real tur på kjelke med lille -turbo:) Kjempe gøy!

Så gla`: Jøss, testene kom jaggu fort:)

Jeg har ogå en kort syklus...26-27 dager.(fikk mens 26 dager etter utskrapninga, så satser på at jeg allerede er i rute...)

Den mnd vi ble gravide startet vi prøvinga samme dag som mens slutt.... Men fannt aldri EL......

Jeg har begynnt m EL-testinga på dag 10, dvs i dag.... Håper jeg finner den:)

lilo73: Hvordan går d? IKM på søndag, er d noe på gang mon tro? Lykke til!

Dotten: OI, akkurat hatt EL:) blir spennende 13 dager frem til IKM da:)

Vi har prøvd siden juli, ble gravide i sept: men mistet desv i MA i slutten av nov:( Dette er 1pp for oss siden da..... Men ingen ting i forhold til dere da....:)

Lubbeline: Velkommen hit til oss! Oi, lang vei å dra... så krysser virkelig fingrene om at den sitter nå! Gleder meg til å følge deg:)

Skrekkblanda: Har du fått legetime? Er formen god? Og JA, PUTE-METODEN tror jeg er tingen, sjøl om jeg synes d er kjedeli....:)

Skrevet

Ja, har fått time torsdag neste uke. Men det er bare fordi jeg må sjekke stoffskiftet som har vært litt ute av kontroll. Det kan visst være farlig for foster.

Formen er helt upåklagelig. Nesten så jeg ikke helt tror at jeg er gravid. Puppene er vonde, det er vel egentlig eneste symptom utenom uteblitt mens. :) Enda iallefall..hehe.

Spennende å følge med dere. Kjekt med nye folk, velkommen! :)

Håper du får til dette med el testing Så gla'

Gleder meg til referat fra dere andre mtp på positive el-tester og selvsagt graviditetstester ;)

Skrevet

Huff så trist da Dolce&Gabbana. Håper dere blir fort gravide igjen, og denne gangen med en frisk og sterk liten spire, som klorer seg godt fast. Har selv aldri opplevd sa eller ma. Kan tro det er en lite hyggelig opplevelse. Tror det er viktig å bli fort gravid igjen i hvert fall, sånn psykisk sett. Ønsker dere masse lykke til.

Blir spennende for oss også ja, men har liksom kommet til det stadiet at jeg venter tr hver måned. Gir nesten opp å håpe, men litt håp har jeg jo fortsatt igjen :) 18. pp er lenge. Hadde aldri trodd at dette skulle skje, men men. Har heldigvis ei lita ei på 2 år, så det er i hvert fall ingen panikk eller krise om det går enda noen måneder.

Skal til sjekk på mandag, så vi får jo se om alt er i orden med meg i hvert fall... :) Kan ikke tro noe annet. Så får jeg ev. sparke sambo av gårde for en sjekk... Gidder ikke å holde på meg dette i årevis. He, he. Vi drar jo tross alt på åra begge to... både jeg og sambo :)

Ha en flott helg!

Skrevet

hei..

nå går jeg bare å venter. er i pp1 og har ikm torsdag 13.1.

kan noen som har erfaringer me testing gi noen tips. tenkte sjøl fredag eller lørdag..klarer nesten ikkje å vente en hel uke..

vi bestemte oss for å prøve før jul, så d hadde jo vært helt utrolig om d klaffet på 1.pp. hadde siste menstrasjon 13.12.

lykke til alle sammen...

Skrevet

God morgen! Ja testene kom kjapt de *S* Sitter her og har på følelsen av at tiden frem mot ikm også kan gå fort. Jeg begynner å teste EL på onsdag (dag 10), og da blir jo det noen spennende dager. Endelig har jeg en god følelse om å finne EL. Føler at det har kommet en ny glød over prøvingen her. Før MA i okt, hadde jeg også korte sykluser på 25-26 dager. Det er egentlig godt over et år siden jeg hadde sykluser på 29 dager, Før jeg ble gravid med vår lille engel i oktober 06. IKM bør vel være rundt 25./26. januar da.

D&G; Hørtes koselig og morsomt ut med kjelkekjøring. Det tok 31 dager før jeg fikk mens etter MA, men nå har jeg jo hatt tre tantebesøk etter den, så syklusen er nok sånn nogelunde i rute ja. Krysser fingre for at vi finner EL og at spiren sitter nå :-) Har aldri prøvd pute under rumpa noen gang, men det skal jeg prøve nå :-)

Skrekkblandet fryd; Når dere ikke trodde dere traff EL, var det før eller etter forventet EL at dere hadde sex og spira satt?

Hvordan går det med dere jenter som har gått over IKM eller nærmere dere IKM?

Spennende å følge alle sammen her inne *S*

Her snør det som bare det, og jeg skal ut på lang kjøretur i dag. Skal hente snuppa hos faren sin som bor 12 mil herfra. Gruer meg til turen, men skal bli godt å få henne hjem. Har jo vært borte i 14 dager.

Ha ei fortsatt fin jenter!

Skrevet

Skrekkblanda fryd; vonde pupper og ingen mens er bra :)) Håper stoffskifteprøvene dine er bra. Lykke til hos legen!

Romjulskos; Det er noen av testene du får kjøpt som kan slå ut 3-4 dager før IKM. CB digital skal gjøre det. Men, kommer jo an på hvor raskt HCG stiger. Om du venter til IKM, bør de fleste tester gi sikkert resultat. Men, det er enkelte som ikke tester positivt før lenge etter IKM, så en vet jo aldri. Krysser fingrene for en positiv test. Så moro om spira satt på første forsøk :-) Lykke til!

Skrevet

Dotten: vi hadde sex noen dager før pos el test. Og noen dager etter. Så vet ikke når det klaffa jeg.

Skrevet

tenkte på graviditetstest....

Skrevet

Takk for det D& G...virker som en fin gjeng her inne....ingen symptomer her ennå, men bare 6 dager siden insiminering...lykke til alle prøvere her inne:-)

Skrevet

Hei hei! Da har jeg startet jalkten på EL. Er på dag 9 i dag, og testen ble negativ. Men, det var vel egentlig som forventet. Kunne sikkert ventet med å begynne testingen til i morgen, men denne måneden skal jeg finne EL. Har fått UVI og håper det ikke får noen innvirkning på EL og EL-slipp. Får svar fra legen i dag om jeg skal begynne med noen behandling for UVI. Noe må jeg da få...Har jo så vondt og føler meg dårlig.

Hvordan går det med dere andre i jakten på EL og IKM? Og dere nygravide koser dere vel med voksende spire ;-) Jeg håper vi blir mange som kommer etter snart *S* Ha en fin dag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...