Gå til innhold

Krangler du og mann/samboer/kjæreste ofte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg vet. Det er vel en ganske stor risiko for at han ikke vil at jeg skal komme tilbake om jeg går nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første bud: Ikke forvent at han skal skjønne hvordan du har det! Han er ikke tankeleser. Fortell han heller hvordan du har det, og hvorfor.

Skrevet

Har dessverre ingen gode råd å komme med, sliter dessverre en del selv i forholdet.. Prøver å ta en dag av gangen, å være litt snillere med hverandre, ta litt mer hensyn til hverandre!

Men tenker på det du skrev om deres økonomiske situasjon! Dere har væll rett på noe støtte, dere har jo ett lite barn å forsørge itillegg!

Vi hadde aldri klart oss på 7000 i mnd! Det dekker jo knapt en husleige!

Har du hørt med sosialkontoret om dere har rett på noe støtte der? Ingen skam det, er jo bare til du kommer deg i jobb!

Alle kan komme opp i vanskelige situajsoner, å det er jo derfor vi har dette hjelpeapparatet!

Å ha det vanskelig økonomisk over lang tid, det vil jo slite på de fleste forhold! Fårstår jo at det ikke er hovudproblemet her!

Kan du ikke prøve å få deg en ekstra jobb en plass da? Alt er bedre enn ingenting, å lettare å få seg en fast jobb om du allereide er i arbeid:)

Ønsker deg vertfall masse lykke til:) Håper du snart får det bedre:)

Er sikker på at du er en god mamma å kjærest!:) Alle har det vanskelig iblant!

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du har en depresjon. Du må komme deg en tur til legen, slik at du får hjelp.

Skrevet

Vi hadde en periode for et år siden, der hvor alt var galt og vi kranglet om alt. Alt var liksom på nippet til å falle i grus.

Men så fant vi ut at vi måtte sette oss ned å prate ut om det ,på en moden og rolig måte.

Siden har vi ikke kranglet. Små diskusjoner av og til,men aldri krangling. :)

Kommunikasjon er nøkkelen til et godt forhold. Man må tørre å si det man mener til den man lever sammen med, både positivt og negativt.

Det var vel det vi ikke gjorde,og da bygde det seg opp,og ble en stor eksplosjon .

Vi har ikke hatt det bedre enn nå:) Vi verdsetter hverandre på en helt annen måte og samarbeider mye bedre<3

Skrevet

Har vært heldig der, vi har enda ikke hatt en krangel. Har ikke hatt noe å krangle om.

Men du, dere må ordne opp på en eller annen måte.

Dere kan ikke ha det slik, det er ikke bra for noen av dere.

Skrevet

Vi krangler aldri. Har vært irriterte på hverandre, men det er utrolig sjeldent.

Vi er veldig flinke til å kommunisere sammen.Kjemien mellom oss er utrolig god, og vi har respekt for hverandre :-)

Skrevet

For å få hjelp av sosialkontoret må man vel bruke alle sparepenger først, inkludert bsu-pengene. Så vi må bruke opp de først. Har ikke rett på noe før vi er helt skrapa.

Prøver å få ekstrajobb ja, og er nå ringevikar i en barnehage. Håper på mer etterhvert.

Har nok en liten depresjon, men tror det er ganske naturlig når ting virker så håpløst.

Skrevet

Bostøtte har dere vel rett på? Har ett par veninner om er alenemamma, å de har jo minst 15000 i stønader å bidrag i mnd, å de får bostøtte itilegg! Men jeg kan ikke reglene for det der, men er jo kanskje verdt ett forsøk å prøve å søke:)

Håper du får mer jobb etterhvert da, hjelper sikkert på om du er litt deprimert det! Komme seg ut blant folk, føle seg til nytte, å få bedre økonomi:)

Ønsker deg masse lykke til:)

Prøv å legg problemene til sides nå i jula, å prøv å få en fin tid sammen:) Håper det ordner seg for deg:)

Klem

Skrevet

Jeg har jo lyst å løse problemene jeg da... Men det er så vanskelig med kommunikasjon at jeg vurderer andre ting.

Til deg her over: vi snakker jo om ting, men det er da problemen kommer.

Tror vi bare er feil for hverandre nå.

Kan ikke slappe av nå, nei. Bare droppa julefeiringa og gi fane for jeg gidder ikke mer.

Skrevet

Men kan du ikke det da? Forklar han hva du føler, han kjenner deg sikkert godt nok til å vite hva du mener.

Få orden på tankene dine helt for deg selv.

Synes for øvrig at du burde ta kontakt med fagpersoner fra helseetaten, og søke hjelp hos noen. Du må ta tak i dette, for det virker som om problemet ligger i "hodet ditt", om du skjønner hva jeg mener. Ikke gi deg før du får snakke med en du har kjemi med og som ikke gir seg før du har endret tankemønsteret ditt! For det er det du trenger!

Ikke sikkert det er så alvorlig, store greiene som behøves heller, kanskje små justeringer?? Sjansen er verdt å ta iallefall, det er min anbefaling;-)

Skrevet

Vi krangler veldig veldig sjelden.

Jeg er den av oss med temperament, mens mannen min er rolig som bare det.

Vi snakker oss gjennom ting. Fungerer best hos oss.

Skrevet

Nå gir jeg meg for i dag. Takk for råd alle sammen. Selv om jeg ikke er enig i alt, så setter jeg pris på ulike forslag. :)

Jeg vet at jeg er en person med nerver utenpå og jeg vet at dette påvirker de rundt meg. Sånn har jeg alltid vært. Det er forsåvidt også positivt i en del tilfeller:)

Ha en god dag videre alle sammen. jeg ligger og venter på at jeg skal få smertestillende av min mann om en times tid nå Kjennes ut som at halsen skal eksplodere helt (har våkna mange ganger i natt med pustebesvær).

Skal til meg rådet om å prøve å gi min kjære rom til å reagere av og til, den traff litt godt kjenner jeg. Og å ikke alltid diskutere alt jeg tenker på. :) Kunne ønske jeg var av den tålmodige typen gitt.:)

Skrevet

Jeg er ikke så flink, men prøver å studere av og til.

Studerer egentlig ved UiB, men er i skrivefasen på en oppgave så bor på Østlandet nå. Vi flytta fra Bergen i mai.

Jeg syns det er vanskelig med jobbene ja. Vet at bachelorgrader fra universitetet er vanskelige å gjøre noe med jobbmessig, men søker allikevel. Har erfaring, så syns de burde ville ha meg.

Og selv om jeg er selvkritisk så er jeg ikke så ille å jobbe med tror jeg:)

Gamle sjefen min i Bergen synes jeg skal komme tilbake og jobbe for dem, he he. Men tror hun mest tuller. :)

Nå var jeg på intervju i går, håper de vurderer meg der hvertfall. Får vite i slutten av januar.

Takk for klem.

Skrevet

Vi har ikke kranglet EN gang enda. Vi er så og si alltid enige, og er vi ikke enige, da møtes vi på midten eller han får det sånn som han vil ene gangen, og jeg som jeg vil neste gang :)

Skrevet

Vi har faktisk aldri kranglet. Diskutert har vi, men aldri kranglet.

Skrevet

Nei.

En gang i blant er vi veldig uenige, og da kan diskusjonen bli ubehagelig - men vi snakker oss alltid igjennom det, og avslutter på en god måte.

Hadde ikke holdt ut lenge i et "kranglete" forhold. Det tar for mye positiv energi fra meg.

Skrevet

Huff da:( Men, du er jo som Spetakkel sier flink til å studere, flink til å være mamma og sikkert kjempeflink til masse masse mer. Ikke døm deg selv så hardt, jeg skal love deg en ting og det er at det ikke er noe bedre bortom i alle andre hjem. Et eller annet er det, eller blir det, stort sett alltid.

Blir sikkert bra for deg å få tilslag på jobb, øker selvtilliten din. For husk, vi er alle født med samme utgangspunkt her i livet, og kommet ut fra samme sted, så ingen andre er mer verdt enn deg selv.

Livet går opp og ned, og jeg er ganske sikker på at neste år blir mye bedre for deg:)

Og ja, vi krangler. Ja, jeg kan kalle han forbanna J"#¤% drittsekk osv osv. Ja, jeg kan klikke i vinkel og ja jeg blir stresset og ønsker både kæll og hjem ad dundas til tider. Ja, det er meg, sånn er jeg:)

Jeg kan strekke meg laaaaangt, men går noen over den magiske grensen eier jeg nesten ikke skrupler for hva jeg kan lire av meg, ho ho.

Men, mye kommer an på personlighet også. Jeg og eksen min kranglet nesten aldri, var stort sett enige, visste hvor vi hadde hverandre osv. Men, gud som det kjedet meg.

Nå er jeg trygg på samboeren min, men vi vet ikke alt om hverandre og det er spennende. Det er mye sterke følelser mellom oss:) Og våre personligheter sammen tilsier mer krangling. Men, summasummarum ville je aldri byttet:)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel sønnen din er?

*god bedring og lykke til*

Skrevet

Vi krangler ikke sjelden, men ikke ofte heller. Men, når vi virkelig krangler, så kan det ta litt av :-s Jeg blir rasende og sier en del mindre pene ting. Sambo blir også usaklig, men forholder seg som regel ganske rolig (og det provoserer meg!).

Vi er ganske forskjellige, så er nok derfor det går hett for seg til tider.

Skrevet

Vi har hatt konflikt her og kranglet mye. Vanskelig å komme ut av mønsteret. Vi er på god tur. ikke hatt krangel på 6 uker nå. Utrolig deilig!!!!

Hard jobbing må til!

Skrevet

Vi er nesten aldri skikkelig uenige, men dersom vi blir det og hisser oss oss så puster vi rolig inn og prater det ut til vi er enige. Det er vanskelig, men verdt det. Vi har aldri vær lykkeligere, og har vært gift i mange år nå. ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...