Gå til innhold

Hva sier barnets navn om foreldrene?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Maria og Olav: Ser for meg at foreldrene er godt voksne, ikke har så veldig høy utdannelse, og at begge jobber. Er veldig jordnære og "vanlige" folk, med stor omgangskrets. Stemte noe??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias og Amalie:

Foreldrene har vært kjentsiden videregående, og har vært samboere i 5 år. Elias og Amalie er to etterlengtede og planlagte barn, og navnene er stort sett hentet ut fra "poppis"-verden. Moren har i alle år vært en karrierekvinne, mens pappaen i huset stort sett tar ting litt mer med ro.

 

Emilia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene til Emilia er middels høyt utdannet, fikk barn ganske tidlig (i midten av 20-årene?). De bor i byen, der de også jobber, men en eller begge er vokst opp et mer landelig sted. De liker å følge med på navnemoten og å være trendy, men vil fortsatt ha sitt eget litt orginale preg på navnet.

 

Hva med Norah Constanse da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene til Norah er i midten av tjueårene eller starten av tredveårene. De er høyrestilte inne politikken, er relativt godt utdannet på universitet/høyskole. Norah Constanse er etterlengtet, men allikevel ble de litt sjokkerte da de fant ut at hun var på vei. Ellers går det nå i travle dager som buisnesskvinne og bleieskiftsarbeider for moren, og ferien var etterlengtet. Moren har kunstneriske tendenser, og ville ha -H på Nora, mens Constanse var det faren som ville ha med pga oppkalling;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror mor sto for hele navnevalget, og far syntes det hørtes ok ut. Far er akademiker. En fagarbeider ville syntes at navnet var for jålete.

 

hva med audun og iben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Audun og Iben..

 

Mor likte matte veldig godt og kanskje er mattelærer.. Liker å shoppe, og far gir villig bankkortet i fra seg. hehe.. Moren har brunt hår til skuldrene og liker å gå på kafe med venninner.. Faren er en staut kar med litt skjegg og fin i dress:)Synes fotball er gøy men liker også å klunke på gitaren.. begge snart 30,Bor på vestlandet, har en fin og nær familie og har et husdyr. Flinke foreldre!!:D

hahaha, noe som stemmer? vet ikke hvor dette kommer fra, men jeg er i hvertfall ikke synsk.. hihi..

 

 

Hvordan er foreldrene til Kaja?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=)

 

( til anonym under her: Overhode ikke vanskelig å forstå! Se på klokkeslett på innleggene, og da hadde du sett at jeg feks ikke hadde noe innlegg å svare på!)

 

Kaja:

 

Ser for meg at foreldrene er sammen, har vært det en stund. Kanskje ikke gift, men forlovet =) De har vært sammen i noen år, og har en god del felles interesser=) De er med der det skjer, og liker mote og trender. Gode jobber, folk som ikke er redd for å si sine meninger! Kaja vil nok være en livlig jente, som er bestemt men på en søt og sjarmerende måte=)

 

Hva med Elina og Kasper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo veldig tydelig her at poppisnavn blir dedikert til yngre mødre uten utdanning osv.. mens gammeldagse navn osv. blir de over 30 som "bor på landet". mens navn som har eksistert en stund, vært jevnt over brukt, verken poppis eller sjelden, blir dedikert til gruppen "i midten", dvs 25-26 ett sted, vanlig utdanning, typiske familien..

 

det blir jo bare latterlig egentlig.

 

selvfølgelig liker den yngre generasjonen som oftest navn de selv har vokst opp med og navn som er på moten idag, mens de over 30 og noe eldre kansje er vokst opp med navn som de yngre igjen forbinder med litt gammeldagse...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spurte hva dere tenker om Odin og svarte på innlegget over meg, men så er det noen som er så frekke at de bare spør uten å svare på det over;)

 

 

Så jeg spør igjen. Hva tenker dere om foreldrene til Odin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odin, litt usikker, men kan prøve.

Foreldrene er ikke veldig kristne. kanskje rundt 25-30, bor ikke i Oslo, men kanksje i nærheten og har ganske høy utdanning.

 

Adele Chanice??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kjekt at du svarte.

Ikke alt stemte, men noe. Både pappaen og jeg har lang utdannelse fra universitet, jobber begge to og bor i by. Liker tradisjonelle navn og barna våre er kalt opp etter besteforelde/oldeforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adele Chanice; Foreldre i slutten av 20, begynnelsen av 30 årene. Reist mye rundt og plukket opp trender utenfor Norge. Middels utdannede, og bor i nærheten av by.

 

Sondre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også svart og spurt igjen - uten svar.

 

Prøver igjen :)

 

Sondre: Staute foreldre, rundt 30 år, liker ikke "femi-guttenavn" eller veldig poppis-navn. Solid utdannelse. Mulig at far har en finger med i navnevalget, ja. Ikke oppkalt (om enn kanskje bare forbokstaven).

 

Mathea og Erlend?? Igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, mor er glad i matematikk, men er ikke mattelærer. Far gir villig ifra seg bankkortet, men det er nok fordi han vet at mor er "fornuftig" - vi er begge opptatt av at budsjettet går i pluss, men er på ingen måte gjerrige :) Far er rå-lekker i dress,men ikke skjeggete (selv om mor har sansen for det), og sant nok så har mor brunt hår til skuldrene,men ikke spesielt glad i kafebesøk . Far er nettopp passert 30, og mor følger straks etter. Og forresten, det er riktig at far er glad i fotball og er musikalsk, men han har ikke spilt så mye etter at han var ferdig i "kongens garde". Vi er bosatt på sørlandet og har ingen husdyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene har valgt favoritt navnene sine, uavhengig av moter og oppkalling.

Mammaen valgte Mathea og Pappen fikk sin Erlend. Pappaen er noe eldre en mammen og de bor i en middels stor by. Begge er i arbeid og har stabilt familieliv og økonomi.

 

Ole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene til Ole er akademikere i begynnelsen av trettiårene. Han har lyst hår nedover ørene og hun er kortklippet brunette. De er samboere og planlegger å gifte seg utendørs til sommeren. Bor på Vestlandet ???

 

Agnes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agnes er datter av stødige bondeforeldre. Ikke nødvendigvis bønder, men dere bor i alle fall på landet. Dere er glade og trygge mennesker, og opptatt av å gi datteren deres gode verdier!

 

Tilde...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilde har foreldre som er i 35 års alderen. Mamma jobber i kommunen, mens pappa jobber med biler. Bor i närheten til byen og er middels kulturelle. Har hunder, og hobby til mor er å ri.

 

Hva med Leon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon :

 

Forholdsvis unge foreldre, i midten av 20 årene. Begge er bestemte og vet hva de vil, noe de ønsker å videreføre til sønnen sin=) Mammaen er feminin, men ikke av de jentene som doller seg altfor mye opp. Nei, hun er naturlig vakker og trenger ikke mye dill for å pynte seg. Pappaen er, som mor, normalt opptatt av mote og trender, og er den velkledde av guttene i kameratgjengen. Foreldrene har et stabilt forhold som har vart en stund. De er selvstendige og populære blandt venner og kjente..

 

Hva med ELINA OG KASPER???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...