Gå til innhold

¤¤¤¤ (jule)Tråden nr 33¤¤¤¤


♥Tiny

Anbefalte innlegg

Heisann:)

 

Har ikke fått lest så mye, men fått med meg at triste ting har skjedd hos svana- alle myke,gode klemmer sendes til deg.

 

Er hos stebror-han har nett:) Fest i dag.

 

Julaften var topp-mtg var min hjv;) Leo fik MASSE fint. Og sambo og jeg fikk 7000 kr og Leo fikk sertifikat. (ikke dårlig å få det når du er litt over året....)

 

Nyttårsaften-noen som har planlagt noe? Vi drar hjem søndag. Kjøpe raketter og alkohol mandagen da.. Kankjse lurt å dra innom polet i Ålesund før vi drar så det er gjort.

 

Tusen takk for tøfler Herk! Kjempegode:)

 

Vi har barnevakt i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dere.

 

Først vil jeg kondolere til svanine. Fryktelig trist midt i jula. Hadde han vært syk lenge? Jeg mistet min morfar 4. desember for 5 år siden. Det var ikke så ille for han hadde vært veldig syk og jeg "visste" at det var den dagen han skulle dø.

Skriver ned her det som sto i dødsannonsen hans jeg, jeg syntes det var så fint:

 

Din kveld var kommet

Din sol gikk ned

Ditt hjerte stilnet

og du fikk fred

 

 

 

 

 

Også vil jeg si god jul til dere alle sammen. Har dere hatt det fint? Fått noen fine pakker? Jeg har fått iPod, vintersko, nye pynteputer, ullpledd, nuppefjerner, lysestaker, juleløper(fin) og masse sengetøy. Også litt annet da, så kvelden var svært innringende for min del:) og kjempekoselig!

 

Nå er jeg litt sliten av å ha vært hjemme alene med g i to dager. Han er høyt og lavt hele tiden. Men vi koser oss litt også da.

 

Uff og uff til all sykdom. Ikke moro. Vi er nesten friske, bare snørr, men det går fint.

 

Klemme på alle sammen

 

*rekkerhåndaforrestenhøytiværetangnyttårsaften*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også skulle jeg jo si tusen takk for julekort fra alle sammen og tuuuuusen takk for tøfler til herk og O. De var kjempegode! Så deilig med gode og varme tøfler nå utover vinteren da. Smask!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt til ama...nei ikke planlagt, har dere?

 

Polet er nok stengt mandag vil jeg tro. Dagen før helligdag og sånn-heia Norge!

 

HUSK POL I DAG EL MORGEN ALLE:)))

 

Vi blir 8 stk. Barn legges før mat, så vi får kost oss. Barn kan få rester til frokost..hehe. Mat serveres mellom 20 og 21. Om kakun er billigere i Sverige kan Tinyfam. handle med det. (?)

 

Alt annet tilbehør aner jeg ikke.

 

Vi driter i stuffing, evt om noen MÅ ha så tar vi det utenom. Pes å steke med sånt inni for steker ujevnt og blablabla.

 

Alle ordner drikke selv. Har en giga Astiflaske vi kan bruke som champis. Skal holde greit til alle vil eg tru. Sier poff of sprudler så er champis bra nok for meg vaffal.

 

Alle ordner egen drikke utenom. (evt avtaler seg i mellom om noen skal dele noe eller ja..)

 

Om noen skriver en handleliste på det andre som ikke er fuglen så kan vi sikkert få handla noe i dag eller i morgen.

 

Da er jeg ferdig med jobbing for i år:)

 

Hej då imens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så godt å høre fra deg MtG!! Vært stille fra deg lenge nå. Savnet deg. (hahahahahah festlig)

 

hihi edelig er alle hender i været, men det krevde jammen hardt arbeid!!

 

Jo forresten, husker ikke om jeg skrev det, men det fineste gaven i år var nok "Glemmeboka" Om noe har avnet i glemmeboka, så finner jeg det igjen der;) Nei men den var både gjennomtenkt, overraskende, morsom, delvis egenmekka så den var fiiin og vet det lå tanker bak. Supersøtt altså! Tusen takk mscb!

 

Prøve få tak i Ama i kveld jeg. Om de har barnefri så er de sikkert ute der det er dekning. Alt bør jo handles i dag eller i morgen.

 

Blir kjempekos tror jeg-gleder meg:)

 

Og er drittunga kjipe ja så fikser vi nok det og. Er vel bare E og G som er kjipe men har litt trua på at å sende inn Tante Tiny kan gjøre susen. Har hørt stemmen til strenge TT jeg altså. Og E hører på henne. Eller alstå han slutter ikke med bøllinga, men han hører iaf. Mer enn med a mor for tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer Svanine, det var trist å høre. Er alltid vondt å miste noen, men er kanskje litt ekstra ille når det er rundt juletider. Det er jo ikke de minnene man skal ha hver gang julen nærmer seg. Angående begravelsen så har jeg full forstålse om du velger å droppe den. Du fikk sagt farvel på sykehuset og det er det aller viktigste. Så dra hjem med god samvittighet du.

 

Pøh, "alle" har ikke rukket hånda i været tenk!

 

Hvorfor er alle sjuke da? Bare vi som er friske som fisker om dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan se etter kalkun i sverige, men om noen andre kjøper poteter og saus, så kan jeg ordne med stuffing :)

Drikke kan jeg ordne selv. Har B og øl og annet småstæsj om det skulle trengs.

 

Idag har jeg også jobbet den siste dagen dette året! Litt rart og nostaligsk år, men det kommer sikkert enda flere minner på nyttårsaften tenker jeg.

 

Hei ama :)

 

Kondolerer og mange klemmer til svanine og familien! Det er alltid kjedelig å miste et familiemedlen... Jeg mistet Oldemor 21 desember ifjor og det sitter fortsatt i. Jeg var ibegravelsen, men om dere har minnestund først før du drar, har du kanskje ikke behov for å overvære begravelsen.

 

Idag har vi hatt mamma, pappa og brodern på middag (fondue og raclette) og testet det nye tappetårnet! Meget fornøyd :) Pappa må visst kjøpe et sånt å ha på hytta...

 

Jeg er fortsatt sinnsykt babysyk.... Men 2008 er året for en liten spire tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle av de 4 som snakket om å komme da teskjekjærring:P

 

Trenger vi støffing a? Fulgen er som regel ferdig før det andre er ferdig og blæ. Men gjør som du vil:) Ang saus.. altså har du fuglen må du ha sausen, iaf deler av den. For skal koke innmaten (høres bedre ut enn innvollene) i noen timer og bruke av den skyen i panna man steker fuglen i. Så lager man seg en jevning og vålla-saus. Om du ikke vil lage saus, så kok iaf kraft på innmaten og ta av stekesky og hell på flaske så kan den lages der oppe.

 

Jeg kan sikkert lage waldorf, men skal sies at jeg aldri har laget det før, så om noen andre mener de lager en veldig god en så for all del:) Jeg dropper nøtter i, da jeg blir så prikkete av det. Kan evt. ha noen nøtter i en skål ved siden av så kan folk ta på utenom. Håper det er ok. Vi kan godt kjøpe noe blandevann. Ønsker? (jada gost med cola til dagen og dagen derpå Ama;) )

 

Mtg o PtG kjøpe poteter og rosenkål? (A mente og vi skulle ha det så greit nok) Også noe godt brytebrød eller loff el no? Huske smør og da;)

 

Ama og A kan kjøpe til dessert? For A sa masse og om han kjøper selv på mandag så får han det som han vil ha det:)

 

Koker vel pottiser og slikt der oppe. Eneste er vel fuglen som iaf bør forstekes noe. Vi tar polet i morgen vi og. Også øl. Tror man kan kjøpe øl på mandag men tar ingen sjanser. Ja hva med fyrverkeri? Alle ta med noe eller de som vil da?

 

Da MtG sliter med å få logget seg inn på dib (blæhihi) kan jeg si at PtG kommer. W kommer ikke.

 

Dette var et videre forslag etter mail og tlfsamtale. Hva tycks og fritt for endringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummekjærring :P

 

Ja Tiny, snakker vi om spire i 2008 som i spire+føde i 2008 eller lage spire+ruge 2008 og føde en gang i 2009?

 

Snart dra på jobb igjen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei men blææ da. Kjedelig du skal jobbe igjen!

 

Tiny skal poppe ungen i mai/juni vil jeg tro;)

 

Tiinyyyy kom deg på nett a! msn altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Svanine det var veldig trist å høre!

Jeg sender deg en stooor klem

 

Det er jo bra du fikk vært der og bra du fikk sagt farvel. Hva du skal gjøre ang. begravelse blir hva hjertet o gfornuften din sier. Du har sagt farvel og du har vært til stede for familien, sånn sett er det ikke noe som gjør at du må være der i begravelsen. Er det derimot DEG og dine følelser som har godt av å gå i begravelsen så syns jeg du skal gjøre det. For meg har begravelser alltid vært helt forferdellige men de har gitt meg mye og vært viktige.

 

Da jeg mistet farmor så sa jeg hadet før jeg dro på bryllupsreise, det var forferdelig tøft og jeg vet ikke helt om jeg ville reist om jeg fikk velge igjen, vi dro tirsdag og hun døde torsdag. Jeg rakk hjem til begravelsen og da betydde den veldig mye for meg.

 

Mormoren min fikk slag 1. juledag hjemme hos oss, hun hadde sovet over fra julaften. Det var fryktelig, men minnene og tankene mine er likevel at jeg er så glad hun var sammen med meg på julaften og at vi var der da det skjedde og at hun ikke var hjemme alene.

 

Jeg har veldig tro på at De gir slipp når de føler tiden er inne og at de har fått tatt farvel, det skjedde særlig da jeg mistet farfar. Han ventet til alle hadde kommet innom sykehuset.

 

 

Til dere kalkunplanleggere:_

Vi kommer desverre ikke som dere vet. Vi må være hjemme med Tilla.

 

 

Kalkun kostet 19 kr pr kilo på Rema stort billigere blir det ikke og blir det det utgjør det ikke mange kronene. regn 1 kilo pr par.

 

Det er ikke noe problem å steke med stuffing, det må bare regnes 30-45 min lengre steketid.

Alternativt kan stuffingen stekes i egen ildfastform i ca 30-40 min.

 

om dere blir 8 trengs 4 kg og så små kalkuner fins knapt så dropp gjerne stuffingen og spis heller kalkunkjøtt 5 kg kalkun = 100 kr og 2,5 timer i ovnen.

 

Lager man ikke kraft av innmaten så kan man fint bruke hønsebuljong.

 

Rosenkål kan fint brukes

 

Waldorfsalat uten nøtte ha ha h hahahhahahahhhaa unskyld at jeg ler Det er liksom ikke akkurat waldorffsalat da!, men nå liker ikke jeg valnøtter heller så jeg styrer unna hele greia

 

Sessa : glatt ja i dag er det vel enda værre.

Sessa : (igjen) Fælt som hun skal opp i ansiktet ditt da!!!

Sessa: Symakin '; jeg har litt skrekk for symaskiner for de krangler jeg alltid mes, svigermor sier at det er fordi jeg har bare vært borti dårlige maskiner, men så klarte jeg å kræsje hennes også så ikke vet jeg.

 

Ingen skryter av meg som går tur bare cat .! ja ja

 

 

Syke barn ja O har jo vært utrolig frisk til å ha vært i barnehagen han da, men nå kom det en runde. Smittet pappaen og så ja.

 

Cat : oljet eik er kjempe fiint! Mamma og pappa har Massivt bord i olkjet eik og høye eikestoler til. De har også sorte, men kjøpte ny for de fant noen i eik som var så fine.

 

mtg : så flott du har fått så mange fine gaver!

fine ord i dødsannonsen dere hadde.

 

 

molle: junior dyne ha ha hahahhaahah he fnis

 

 

 

 

Nå er det deres tur til å gi meg dessert tips!!!

 

 

Smask

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.infonegocio.com/xeron/bruno/italy.html

 

hehe flira litt da. 'Teite spagettietere!

 

Altså Herk, det blir jo nøtter i da, men jeg slipper bli dårlig:) Des synes jeg den er veldig god uten nøtter jeg da:))

 

mm vet man beregner og sånn og alt det der, men har nå hørt fra fler at med støff inni så må man steke lenger -ja, men da blir gjerne kjøttet tørrere. At kjøttet bilr saftigere av støff er en gammel myte, for saftigheta har med hvor lenge man steker å gjøre.

 

Kjøp Kalkun der du måtte ønske Tiny, men godt tips fra Herk her. Og i Svarige er gjerne alle pippipper mest vann og salt og lite kjøtt. svanskepipp er bolere!! iaf kyllingene:)

 

FLINKE HERK OG GÅR TUR OG SÅNN!!!!

 

*SKRYYYTE*

 

(bra nå? hehe)

 

Ja sent ja. Ble sittende å se en supersøt trist film. Hvorfor måtte hun dø før hun fikk engledokka da??!! Blæ altså!! Handling fra 50 tallet og polio og skikkelig dramasak:)

 

Får vel rulle seg inn i sengen nu.

 

Jo stakkars MPtG..hva man gjør med krakilsk unge på natten?

1: Lar dem løpe nakne rundt juletre

2: Holder på å klikke og gå fra hverandre og ender med å trille tur med vogna i stua

3: Ringer Tante Tiny

 

Vi skal visst ha fruktcoctail. Det er jo frisk og god dessert Herk. Med vispet krem el vaniljesaus til.

 

Stangselleri er BLÆRK!! Seriøst det værste jeg får i munn. Seriøst! Må bare spytte ut jeg da. Nå sier vel alle at joda det MÅ det være i waldorf. Lage en egen liten porsjon til meg først jeg kanskje..hehe. Rømme majones og eplebiter? nammenam..hehe.

 

Natta og smask tilbake til Herk.

 

Også er vi ganske friske her nå, W får fortsatt med. men er vel i grunn bra nå.

 

Ja natta ja..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleit med nettet igår, så kom meg aldri på internett etter at jeg skrev innlegget. Routeren slutta å funke i jula, så vi var ute å kjøpte ny på torsdag, men den slutta jammen meg å funke igår den også...

 

Nå skal jeg pakke litt, rydde litt her også drar vi på hytta en tur og koser oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha gele på nyttårsaften, vi!!!! Jeg skal stå for desserten og er jo ikke akkurat så god på å lage mat, men gele regner jeg med bør gå smertefritt... ikke så mye som kan gå galt da, er det vel???? Tenkte vi skulle ha gele 1. nyttårsdag også. Da kommer kjernefamilien på min side og skal spise pinnekjøtt. Da har jeg liksom laget det en gang før så da bør det i hvert fall gå greit!

 

Husker jeg alltid syntes stuffinga var bedre enn kalkunen da jeg var liten. Har alltid syntes kalkun hadde pinglesmak i forhold til kylling. Men kanskje det var fordi det ble tørrere i smaken og at stuffingen hadde skylda.. hmm... interessant tanke! Og Waldorf salat skal være uten ekle nøtter, men med stangselleri. Jeg må alltid pelle ut nøttene. Ikke allergisk, men synes nøtter smaker tre! Og vil jeg ha tre så spiser jeg heller tre!! ;)

 

Har prøvd symaskinen min i dag, jeg! Er knall fornøyd. Har til og med sånn fancy shit som trer i nålen for deg. Også kan den lage bokstaver og tøffe mønstre. I love it! Må huske at herk aldri skal få komme i nærheten av den, så ikke den blir ødelagt.

 

Barn som er krakilske om natten bør helst legges på ansikt og få spy der!

 

I dag blir jeg tv enke gitt! Tror jeg skal pakke vekk pc'n så jeg får kosa meg med det som skjer på skjermen. NT skal spille data med en kompis på loftet. NERD!!!!

 

Har blitt ganske frisk forresten, men Linea hoster som en kolspasient. Ja, ja... Er i hvertfall en avveksling fra den vante astma hosten. I natt lå jeg visstnok og hysjet på babycallen! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja?? Er du en jævla N***** el??

 

Da er jeg seky og deilig og klar for partai! Woho! Overnatting og full rulle og tapet mellom tenna:D

 

Have a nica one!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motherf*****!!

 

Hva er seky da?? Er det noe nytt el?

 

Have a nice one right back at ya og ikke no tlfterror i løpet av natta altså!! Kommer jeg på party så må jeg ta med meg 4 beboere. Men kunne sikkert vært moro det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

seky er langt over din liga cat, så vil ikke hjelpe å forklare engang!

 

Ta med deg beboere, det blir sjov;)

 

morapoler!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen starte ny tråd??? Det går jo så tregt her!

 

Melodi: Puss puss så får du en suss

 

"Moll moll så får du en moll, moll så får du en mooooooll. Hver eneste moll med moll og moll, moll så får du en moooooll!!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooood Natt snuppesneller

 

 

Nå går jeg i senga mi og legger meg i det deilige sengetøyet som jeg fikk til bursdagen min egentlig i fjor, men siden det var utsolgt i 1,5 år så fikk jeg det i sommer og nå har jeg skylt det opp så endelig kan det brukes

 

Når man venter på noe godt vet dere:)

 

Der våknet hostknotten også,

 

Håpe vi får fin natt

 

 

Dagens gjerning var å brenne hånda hans på varmtvann så han gråt så han hostet så han kastet opp i badekaret i badevannet sitt.

Ja de på DIb skulle bare vist!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sorry Herk! Var virkelig ikke meningen å le av at du hadde brent sønnen din altså. Men jeg måtte faktisk glise når jeg leste det du hadde skrevet. Det var liksom som morsomt fortalt.

Men gikk det bra med stakar liten? Ble det sår og greier? Jeg klarte å velte en kanne med kokende kaffe over hele armen min på juleaften når jeg var veldig liten og jeg fikk skikkelig brannsår og masse blemmer og værk og blææ. Jeg var ganske liten, men husker det faktisk veldig godt!

 

Natten på jobb gikk strålende, men ble litt nersøv for våkennatt når jeg kom på jobb og fikk høre at den ene beboeren hadde kastet opp hele kvelden. Men ble stille og rolig natt. Håper bare at jeg ikke har blitt smittet:(

 

Tror jeg lager en ny tråd jeg altså, for nå er jo denne straks "full" og det går jo så innmari tregt å lagre her!!

 

Så da sier jeg takk for året som har gått på denne tråden og tjuvstarter på nyttårstråden:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...