m@rie82 Skrevet 15. desember 2007 #51 Skrevet 15. desember 2007 en liten på 3mnd'er må jo få kos og nærhet! jeg er helt enig med deg, hi. bare fortsett med å "skjemme bort" nurket ditt. det har jeg gjort og vesla mi klarer seg helt fin, hun. hun er nå 9 mnd'er og legger seg fint om kvelden og sover nesten hele natten igjennom nå. jeg leste en plass om barnets gråt, og det er jo barnets måte å kommunisere på. når barnet blir tatt opp og får nærhet skaper det trygghetsfølelse hos barnet.
Gjest Skrevet 15. desember 2007 #52 Skrevet 15. desember 2007 HI: Du er en mamma som har skjønt det! Jeg er helt enig med ALT du skriver. Kjempebra! Var så godt å lese innlegget ditt. Du gjør alt riktig, og du gjør det med visdom og kjærlighet. Du skal ikke bry deg om hva andre sier, du er flink. Stå på og kos deg med gullet ditt. Her koses det med babyen på 4 måneder, og skjemmes bort til den store gullmedaljen. Og jeg vet jeg gjør det rette, for det er den trygge og glade storebror på 8 år et bevis på. Stooor klem til deg for det supre innlegget ditt!
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 16. desember 2007 #54 Skrevet 16. desember 2007 Kjempebra HI! Høres ut som at du har funnet noe som fungerer kjempebra for dere, og det er supert! Men rart med det, hvor mange som skal blande seg oppi barneoppdragelsen! Skjønner du blir irritert- en må ha lov til å være uenig i måten du gjør det på, men en trenger ikke å komme med noen pekefinger og kritisere. Men kritikk av innlegget til førstegangsmamma som enkelte skriver, synes jeg ikke er helt berettiget, syns du førstegangsmamma la frem dine synspunkter på en veldig fin og saklig måte, oppfattet ikke innlegget ditt som kritikk i det hele tatt! Det bare viser at vi er forskjellige, det er hundreogørti meninger ang barn og oppdragelse. Det er som en annen skrev IKKE fasit svar ute å går på hvordan det skal være og ikke være. Alle er individuelle individer, men som alle trenger det grunnleggende; kjærlighet, omsorg, næhet, kos, mat osv... Om vi gjør det på den ene eller andre måten er jo opp til hver enkelt, så lenge ikke barnet lider av omsorgssvikt. Tror vi heller bør begynne å respektere andres valg og meninger, være enig om at vi er uenig, i stedet for å kritisere og gå til de grader i selvforsvar så fort noen mener noe annet enn oss selv! (Nå mener jeg litt mer generelt, ikke bare til deg HI og dere andre her Og det er jo et svar du kan gi Hi, til de som kritiserer hvordan du velger å gjøre det på, om ikke de heller kan akseptere og respektere måten du/dere gjør det på. Ikke så flink til å formulere meg, men håper dere skjønner poenget mitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå