Gå til innhold

Dere som er for abort...

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veeeeeel barna har jo ikke bedt om å bli født da. Og det er ikke alltid adopsjon er det beste alternativet heller. Min bestemor på snart 80 år er adoptert og har slitt pga det hele livet, hun sliter med det ennå. Min far er adoptert og hans boilogiske mor sliter fælt den dag i dag.

Adopsjon er ikke alltid det beste, hverken for den som blir adoptert bort eller moren som adopterer bort. Klart det er mange familier som har mye kjærlighet å gi, men det kan fortsatt hende barna sliter uansett hvor god familie de kommer til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fortsatt ikke det her som er diskusjonen...

Skrevet

Dolly.

Hva mener du med å legge inn en slik link da?

At du er for fri abort, men fysj, se det er et lite menneske?

Og jeg har ikke blandet inn barnløse, jeg bare kommenterte at de barnløse måtte kommentere abort med sine egne triste MA/SA opplevelser. De blandet seg inn selv..

Jeg spurte om Dolly har vat mellom ørene, fordi hun legger inn en link til noe som vil provosere mange. Ved å legge ut en slik, sier hun på en måte at hun fordømmer alle som har hatt abort, men så sier hun at hun er for fri abort litt senere.

Det hun ikke klarer å få frem, i det hele tatt, og som er litt av poenget i en diskusjon, er hva hun mener med innlegget sitt. Derfor fremstår hun som litt vattert mellom ørene.

(For å svare på det du egenlig vil diskutere Dolly: Det er ikke et lite menneske, det er et embryo.. på vei til å kunne bli et menneske. På det stadiet er vi lik ALLE andre pattedyr. Ingen svangerskap er heller "sikker" før 12 uker er gått. )

Skrevet

Ok,nå begynner du å fatte poenget med diskusjonen...i parantes da vel og merke...

Er derfor jeg la ut den linken,hvis du ser på bildet i 12. uke så ser du kanskje hvor utviklet det er...

Har da ikke sagt at jeg er for fir abort...veldig så du skal bestemme for meg da.Har verken sagt at jeg er for eller imot.dDet er ikke relevant her.

Poenget mitt er FORTSATT at det faktisk er et menneske i uke 12.

Det får man ikke gjort noe med,enten man er for eller imot.

God helg!!

Skal hvertfall kose meg med min etterlengtede spire som nok ikke er et menneske enda...

Skrevet

Nei. Jeg trykka meg ikke inn på linken fordi jeg jeg et hvordan det ser ut. Jeg fatta poenget med diskusjonen for lenge siden, selv om jeg satte den i parantes.(Selv om du ikke klarer å bestemme deg for hvor du vil hen med den.) Dessuten kan ikke jeg se at jeg noen plass har satt spørsmål med noe annet enn din intelligens pga av det du skriver i hovedinnlegget ditt. (bortsett fra at jeg har lagt inn en kommentar på noen av de andre sine innlegg.)

Selvfølgelig er det relevant hva du mener om abort. Hvis du hadde vært for fri abort, hadde du vel ikke lagt ut linken? Eller er du bare feig og tør ikke si hva du mener? Du sender ut tåkete signaler, det virker ikke som du klarer helt å bestemme deg for hva du skal tørre å mene.

Frem til uke tolv er det i utviklingen til å bli et menneske. Det er en grunn til at grensen er satt da. Vi får krysse fingene for ditt nestenmenneske.

Skrevet

Jeg er helt enig med Voyeur. Hva er vitsen med å legge ut en link med bilder av hvordan fosteret/embryoet ser ut i de forskjellige ukene når du sier at du er for abort?

Og hvem vil egentlig adoptere vekk barnet sitt? Hvem vil bære på et barn i ni måneder for så å gi det vekk etter fødselen? Det er jo ingen som vil det. Å mene at noen skal sette adopsjon som et valg FORAN abort er jo virkelig helt sykt. Håper ikke du gir folk som vil ta abort råd, kjære mamma til syv!

Tenk så forferdelig og hjerteskjærende å gi fra seg sitt eget barn? Hva gjør man hvis man angrer da?

Da er det heller bedre å ta abort, for da får du en ny sjangse igjen. Du får ikke tilbake barnet ditt hvis det allerede er gitt bort til noen andre!

Skrevet

"Hva med å bare knipe igjen det jævla fittehullet, om dere ikke greier å bruke prevansjon!!! Dere ver jo at det er en risiko å ha sex, dere tar abort som om det skulle vær å kaste en tyggis i boss!! det er faktisk ett menneske som LEVER, og som dere DREPER!!!

Jævla egoistiske drittkjerringer!!!"

Du må faen være syk i hodet ditt! Tror du virkelig at de som tar abort ser på det som å kaste en tyggis i boss?? Det er faen meg du som er en EGOISTISK KJÆRRING som kan skrive noe sånn om andre. Du har vel aldri vært i den situasjonen selv. Jeg tok abort når jeg var femten år, det var en helt jævlig opplevelse, eneste "grunnen" jeg hadde til å gjøre det var at jeg var alt for ung. Men tror du virkelig at jeg bare gjorde det og var like fornøyd dagen etterpå? Nei jeg hadde det helt forferdelig. Men heldigvis fikk jeg hjelp og etterhvert hadde jeg det bedre.

Uansett om man er rik eller fattig, ung eller gammel, så spiller det ingen rolle grunnen til at man tar abort, bare følelsen av at det ikke passer er en god nok grunn og det skjønner du bare hvis du har kjent den følelsen selv.

Og hvis du virkelig mener at abort er det samme som et mord, så vil jeg bare opplyse deg om at i Norge fins det ingen straffer for de som tar abort og det er fult lovlig. Og det er det faktisk en grunn til. Knip igjen ditt eget rotne fittehull jævla kjærring, det er ikke lurt at skrudde mennesker som deg får barn!

Skrevet

om du har ikkje ordforåd?????? og er ikke riktig klok??? trenger ikke svare engang, ..., anonym1656..

godt vi har ulik meinger og kan respektere dette, men kan vi ikke det så bør vi være så pass voksne at vi legger bort den dårlige språkbruken som "jævla kjerringer" og "fittehull" og er ikke lurt å fa barn osv...dette er rett og slett "mobbing" og kan fint meldes til moderator.. vi må ta oss sammen nå!

Skrevet

Eh..anonym 1656 siterte bare ett innlegg som sto lenger opp...skjerpings 2108!!!!!

Skrevet

..hu siterte innlegge 22:11 13.12.2007...våkn opp litt..

Skrevet

Er helt imot selvbestemt abort!!! Tenk dere om jenter,før dere i det hele tatt tenker på å gjøre det! Synest at det er trist at så mange nærmest bruker det som krise prevensjon:-(

Skrevet

Greit nok, men det er ikke det denne tråden skal handle om, sier dolly. Den handler om at vi skal se at et foster på 12 uker er et menneske som meg og deg. Og bare det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...