Gå til innhold

Dere som er for abort...

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for abort,

men jeg vet jo at det er et menneske som vokser der inne- er ikke dum eller da!!!

Er vel ingen som tror det er noe annet! En hund eller no:-p

Skrevet

Du er smart......

De fleste vet vel at det er et menneske som vokser,men maaaange mener at det ikke har rukket å utvikle seg til ett enda.

Hjertet begynner faktisk å slå i uke 6 alt.

Kanskje jeg som er dårlig til å formulere meg...

Skrevet

Jeg eg også for abort, men vet jo også at det er et menneske.

Og ja, det har jo blitt mer og mer et menneske jo lenger man kommer 12-ukers grensen. Så jeg synes egentlig grensen burde settes ned til 9 uker - også kan man heller søke om å få gjort det etter dette, og senest frem til 12. uke (på samme måte som man i dag søker innen 16(?) uke...)

Skrevet

Jeg er for at norske kvinner har rett til å ta et valg ang. dette. Men det betyr ikke at jeg er enig i alle rammene rundt dette. Jeg synes 12 uker er ganske for sent.

Skrevet

Selvfølgelig er det et menneske som vokser inni livmoren, men det mennesket er ikke mer verdt enn kvinnen.

Det finnes ulike årsaker til abort - jeg er i mot å bruke abort som et prevensjonsmiddel.

Jeg er for selvbestemt abrt fordi jeg mener at enhver kvinne har rett til å bestemme over sin egen kropp

Det er mange som ikke finner ut at de er gravide før i uke 12, skal de da måtte sitte foran en nemd som sitter og skal avgjøre livet hennes? Tror ikke det du...

Skrevet

hæææææ??? Er det ikke en hund?? :P Jeg som hele tiden har vært for abort fordi jeg ikke trodde det var ett menneske..Faen,der gikk den teorien åt skogen!!

Til HI, du skjønner det at det er tusen forskjellige grunner til at jenter velger å ta abort,og i visse situasjoner er det faktisk det beste,så nå synes jeg vi burde ha ett litt annet syn på hva de forskjellige velger,verden er ikke svart/hvitt...

Skrevet

jeg syns alle har, og skal ha rett til å ha valget over sine egne valg.

Derfor også kunne ta abort. Hvorfor sette barn til verden , når de ikke er ønsket? Og ikke kom med den, er man gammel nok til sex, er man gammel nok til å få barn og ta konsekvensene.

Mange blir gravide på prevansjon.

Eller andre grunner til abort.

Så hva folk velger må være opp til den enkelte.

Skrevet

Er ikke det jeg ikke skønner da....

Har fått med meg at det er selvbestemt abort i lendet bårt...

Ynes bare det er så teit å si at det ikke er et menneske enda når det er 12 uker.Eller det blir vel 10 uker..

Skrevet

Det er da vel ingen som på generelt grunnlag er FOR abort...

Abort er en nødløsning.

Jeg er derimot for SELVBESTEMT abort inntil et visst tidspunkt i graviditeten. Hvis noen i det hele tatt skal ha rett til å bestemme om en kvinne skal kunne ta abort eller ikke, MÅ det jo være kvinnen selv. Ingen leger eller abortnemder kjenner situasjonen bedre enn henne.

Men vi er jo alle klar over at fostre er små menneskespirer. Derfor må vi jobbe så godt vi kan for å få aborttallene ned på et absolutt minimum. Det beste hadde vært om ingen hadde kommet i en situasjon hvor de behøver å ta et så vanskelig valg. Men må valget tas - så er det kvinnens valg, og ingen andres!

Og når det gjelder hvor langt ut i svangerskapet man skal ha rett til selvbestemt abort, så må man bare bestemme noe. Det er ikke noe magisk tidspunkt hvor fosteret "blir til" et menneske. I Norge er den grensa lovbestemt til 12 uker - og så får vi bare forholde oss til det.

Skrevet

Så har du de kvinnene som ikke takler barn, som blir gravide og vet de ikke takler det....det er bedre og ta abort hvis det er sånn at du selv som gravid ser en solid grunn til at du ikke skal gjennomføre graviditeten...hvis du beholder ungen bare for at det er "galt" og ta abort kan det gjøre større skade på barnet i senere tid...

jeg mener det er hvisse situasjoner og kvinner i det hele tatt som aldri skulle ha fått barn...

og tenk deg de stakkars kvinnene som har blitt gravide etter voldtekt...

det er ikke lett og se "positivt" på det da altså...tenk deg å sitte og bli konstant påmindt hva som skjedde med deg og hva du kunne ha blitt og gått og gjordt med livet ditt,og også den dårlig samvittighet ovenfor barnet,for er man litt våken vet man jo det at det er langt fra barnet sin feil... huff nei abort er noe man bør få ha muligheten til uansett synes jeg....

Skrevet

"Det er da vel ingen som på generelt grunnlag er FOR abort...

Abort er en nødløsning.

Jeg er derimot for SELVBESTEMT abort inntil et visst tidspunkt i graviditeten."

Roskva har helt rett. Det blir feilaktig å tiltale alle som ikke er motstandere av abort, som forkjempere for det.

Skrevet

Jeg har sagt det jeg mener om temaet i en tidligere tråd med link til lignende bilder/videoer, men vil bare påpeke en liten ting: Det er stor forskjell på å være _for_ abort, og det å ikke være imot abort. Hva er det slags ting å si? Dere som er FOR abort..? Høres ut som at man jobber for at alle skal ta abort når de er gravide. Jeg er for at man er fri til å kunne velge abort. Fri til å ikke MÅTTE beholde et uønsket barn.

Ser ikke hva som er vakkert med 9 årig pike som føder sin fars barn fordi det er totalforbud mot abort i hannes land, eller at hun som ble gruppevoldtatt må føde et barn som er et resultat av dette... Om du snakker i slike absolutter og er MOT abort i all form da er du FOR at mine scenario skal være mulig...

Er så lei absolutter og sort/hvitt syn...

Skrevet

enig i at voldtatte og misbrukte jenter skal få velge bort barnet! selvfølgelig! men det jeg for min del er i mot er de som velger abort fordi det "passer litt dårlig" eller at typen nettopp har dumpa di! Ta ansvar for egne feil mener jeg. Kjenner jeg får vondt i magen når folk snakker om "uønskede barn". Jeg hadde ALDRI uansett alder, sivilstatus, om jeg var midt i skolen, økonomi no mather what hadde jeg ALDRI valgt bort barnet mitt. Jeg står for mine egne handlinger!!! syns ikke vi har rett til å bestemme over liv om død. Er en voldatt er det noe helt annet da det ikker er ens egen feil at en blir gravid!

Skrevet

Jeg er enig med flere av de velformulerte innleggene som som støtter selvbestemt abort.

Du er veldig lite nyansert i synet på abort, Dolly, og det er vel derfor de fleste er uenige i måtet du ser det på.

Skrevet

Dolly, hva er det du egentlig har mellom ørene? Vatt??

Skrevet

ka mener du?? hun prøver vel å si noe? som hun selv føler i forhold til abort.., kjenner selv at det krymper seg i hjerte når jeg hører at noen tar abort, etter mistet 5 ganger.., og en av gangene var i uke 14 og fikk se fosteret som var en mini gutt, og vet at to uker før dette tar de det bort..er ikke akkurat kos nei.., alle dere andre uttaler seg og det gjør dolly også.., fint dolly

Skrevet

Hva med å bare knipe igjen det jævla fittehullet, om dere ikke greier å bruke prevansjon!!! Dere ver jo at det er en risiko å ha sex, dere tar abort som om det skulle vær å kaste en tyggis i boss!! det er faktisk ett menneske som LEVER, og som dere DREPER!!!

Jævla egoistiske drittkjerringer!!!

Skrevet

NN 22:11, hva med de som tar alle forhåndsregler da, og likevel blir gravide. Skal ikke de kunne få ta abort?

Skrevet

forhåndsregler, ??? de hopper til køys gjør de ikkke?? ta et glass vann i stedet, dessuten kan en ha masse sex uten å bli gravid..og jeg er for abort for de som sårt trenger det, men sier at en bør ha respekt og forståelse for de som dette er et sårt tema for..og regner med at dette er et sårt tema for de som tar abort også....ikke hakk på hun som ville vise sine følelser i håp på at kanskje noen ombestemmer seg!!

Skrevet

Ta heller å klapp sammen bena da, å gi faen i å ha sex om det ikke "passer" å få barn!!! Herre!! tenk å vær så ego å si at det ikke "passer" å få barn nå?!?!?! dere tenker kun på dere selv, om hva som er best for dere, og hva dere vil!! "nei, jeg vil ta det siste året me skole, så jeg bare stikker på sykehuset å dreper barne jeg har i magen, for det passer bare ikke å få barn nå".!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Har ikke hakket på noen jeg.

Du sier at det er bare å bruke prevansjon så blir man ikke gravid. Det stemmer ikke alltid. Har hørt om flere som har blitt gravide mens de gikk på pilla, til og med blitt gravide på pilla OG brukt kondom.

Mener du helt seriøst at man skal være helt avholds når det gjelder sex?

Skrevet

Selvfølgelig begynner de som ikke klarer å bli gravid å sutre med en gang. Skal ikke folk ha muligheten til å ta abort bare fordi dere ikke klarer å bli gravide?

Skrevet

Jeg tok abort for et år siden. Jeg var åtte uker på vei når jeg tok abort og jeg vet godt hvordan embryoet så ut når jeg gjorde det.

Men det var en grunn til at jeg tok abort og uansett om den grunnen var at jeg var blitt voldtatt eller om jeg bare ikke var klar for å få barn, så er begge de grunnene nok til at jeg hadde rett til å bestemme at dette var noe jeg ikke ville.

Det er en grunn til at abort er lovlig helt til 12. svangerskapsuke. Det er ikke mishandling på noen som helst måte og forsteret føler ingen smerte når det skjer.

De fleste som tar abort tenker seg godt om før de gjør det. De trenger ikke dine "kunnskaper" for å ta et valg.

Skrevet

Pass deg, ellers kommer nordlenningen frem i deg igjen, og da forstår alle hvem du er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...