Gå til innhold

Dere som er for abort...

dollypopp *tvillinggravid*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet flere ganger, men er likevel tilhenger av selvbestemt abort. Det har vel mest å gjøre med evnen til nyansert tenking, tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om dere ikke ser poenge her, ta abort, det er ikke vi som skal si nei til det, loven sier ja! men vi får vel lov og synes det er vondt og kanskje feil??

Skrevet

er dette måten og ta dette på?? noen er for mens andre er ikke..ver voksne og godta det...

Skrevet

Det er vel ingen kvinner som er for mens? De fleste ville vel unngått hele dritten om de kunne?????

Skrevet

hehe, det var faktisk litt morsomt..hehe:-) min feil:-) abort selvfølgelig, måtte le litt av meg selv, og på et så alvorlig innlegg

Skrevet

Tror ikke dette har noe med folk som ikke kan bli gravid og deres meninger å gjøre. Selv om det er en som ikke klarer å bli det som er mot abort så er ikke det et typisk trekk Voyeur.

Skrevet

Pleier ikke å hakke på skrivefeil, men noen er så morsomme at jeg klarer ikke dy meg ;)

Skrevet

akkurat som det er opp til oss slitere om dere får ta abort eller ei...hadde jeg skulle tatt abort hadde jeg ikke skreket ut,.--

Skrevet

Nei, men jeg er så lei av at folk ikke klarer å være "objektiv" i diskusjoner, spesielt ikke i denne. Det å ta abort er ikke et enkelt valg, og innebærer stor sorg for den som gjør det. (i de aller fleste tilfeller).

Hvorfor klarer man ikke å sette seg inn i noen andre sin situasjon, bare fordi man selv er i den motsatte enden?

Skrevet

det er jo hele poenget ., helt enig med deg veyeur, men dette er jo sikkert like sårt for de som ikke blir gravid eller de som mister,..håper vi kan la hele tråden forsvinne..da hadde vi alle vært voksne..siden dette er en enkelt sak og ikke andres

Skrevet

Tenk å være så ego og ta vare på et barn, når du er i en livssituasjon der det virkelig ikke passer for deg. Med tanke på økonomi, du er ikke voksen selv, kanskje grunnen til at du ble gravid var overgrep, kanskje du selv ikke er stabil og kan ikke ta vare på et barn!

Det er ikke ego å ta abort. Det er helt SYKT å si at det er ego å gjøre det.

Skrevet

Hva mener du med objektiv Voyeur? Det er jo ikke et fasitsvar på denne diskusjonen annet enn at det er lovlig. Og du er hvertfall ikke objektiv når du sier at det handler om kvinner som ikke kan bli gravid som er mot abort.

Skrevet

Jeg synes også at vi skal droppe denne saken fordi det gjør veldig vondt for noen å lese ting som blir skrevet av motstandere her.

Skrevet

ja enig.., vi trenger vel ikke uttale oss ..

Skrevet

Jeg refererte til hun over som klagde på at folk tok abort, og at hun bare mistet. Jeg har ikke sagt at de som ikke blir gravid ikke er for fri abort, jeg bare poengterte at noen av de måtte klage.

Skrevet

kan du forstå det? eller har du ikke medfølelse for de som synes dette er vondt?? enten det er de som mister, tar abort eller sliter...jeg kan godt forstå dette.

Skrevet

Det var jo mange fler av de som ikke har mistet eller har vanskeligheter med å få barn som argumenterte og. Du kommenterte ikke noe til dem.

Skrevet

Ja. jeg klarer helt fint å se begge sidene av saken.

Jeg vet at abort, "frivillig" eller ufrivillig er vonde saker, og at barnløshet kanskje er den mest frustrerende situasjonen å være i, på sikt.

Skrevet

Jeg mener helt tydelig at jeg i mitt første innlegg spurte om HI hadde vatt mellom ørene. Det sier vel det meste?

Skrevet

kaffor blande dere i hva andre mener og gjør??

Skrevet

Jeg er enig i at noen ganger kan man gå litt for direkte på hvor mye man bryr seg om hva andre mener og gjør...MEN om man ikke skal ha meninger eller bry seg ene eller andre veien, så var vel hele denne siden med debatt noe bortkastet? Oppå det hele er dette underforumet "Kranglesiden". Om man ikke vil lese noe støtende eller ikke kan tåle sterke meninger kan man jo velge et mindre "ladet" underforum.

Man behøver jo heller ikke gå inn for å lese tråder som man vet at man vil ta seg nær av. Jeg liker å kunne diskutere disse sakene...selvom det noen ganger kan bli noe usakelig.

Skrevet

Jeg har da aldri sagt om jeg er for eller mot abort.......

Det er det noen her inne som har bestemt for meg...

Men det er visst fryktelig vansleklig å holde seg til tema her.

Skjønner man ikke hva det er snakk om så kan man jo bare droppe å svare.

Har hatt den diskusjonen her noen ganger før og denne gangen siktet jeg til de som er fast bestemt på at man ikke kan regne fosteret som et menneske i uke 12.

Så hvorfor begynner dere å snakke om abort generelt?

Har jeg vatt mellom øra fordi jeg har en mening??Jaja,jeg får vel finne meg i at jeg er dum da.Er hvertfall smart nok til det.

Skrevet

Voyeur: Når ble denne tråden en diskusjon om barnløshet og de som mister i SA/MA??? Trodde denne tråden gikk på de som frivillig velger bort barnet sitt av ulike årsaker.

Kanskje faktisk de som sliter er mer bevisst på dette temaet enn de som blir gravid i hytt og gevær? Kanskje de rett og slett verdsetter sitt lille mirakel mer enn de andre??

Skrevet

Kan det virkelig være "mange" som ikke vet at de er gravide før i uke tolv? Det har jeg vanskelig for å tro. Det skjer nok, men med mange? Næh, skeptisk. De fleste vet det før uke 12...

Skrevet

Jeg er også for selvbestemt abort, man bør ha retten til å bestemme over egen kropp. Men jeg synes også at uke 12 er i seneste laget. Er uenig med de som sier at "mange" ikke vet det før de er i uke 12.

jeg er egentlig overrasket over at så få ser adopsjon som et alternativ.

Synes det blir for dumt å komme med argumenter som at barnet kan bli mishandlet og denslags "hva hvis.." mange mange flotte mennesker i Norge som har masse kjærlighet å gi, som ikke kan få barn selv.....

Men det er toppen på uselvsiskhet, å føde et barn og så gi det bort, for barnets skyld...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...