Gå til innhold

Hva spiser dere julaften?Og hvor i landet bor dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spiser som regel ribbe med tilbehør, men noen gang pinnekjøtt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøndelag

-er oppvekst med svineribbe.

Men etter at vi startet egne tradisjoner, spiser vi pinnekjøtt. NamNam

Skrevet

Vi spiser lammelår med potetgrateng, grønnsaker og soppsaus.

Hjemmelaga karamellpuddig til dessert.

Skrevet

Pinnakjøt åffkårse :)

Men det må vere skikkeleg. Dvs salta og røykt, så kokt og frest i ovnen. nammenam

Eine svigerinna mi kjem frå sørlandet, ho har samme tradisjon som deg. Så broren min er alltid heime hjå mamma på julaften hehe, kalkun er jo nitrist da ;)

Skrevet

ribbe, østfold :)

Skrevet

Jeg kommer fra østlandet og spiser ribbe og hele den pakka.

Kan skjønne de som spiser pinnekjøtt, men torsk, lutefisk eller kalkun er da søren ikke julaftenmat. Har missforstått så til de grader dere :o)

Skrevet

Æ e norlænning æ,å jammen bor vi her opp ..Vi spis pinnekjøtt på julaften og multe krem m krom kake te dessert.

Skrevet

Bor på vestlandet og vi spiser ribbe (pinnekjøtt, vi sier ribbe til det her), svineribbe, kålrabistappe, surkål, rødkål, poteter, pølse....

Til dessert er det riskrem og hjemmelaget karamellpudding.

Gleder meg=)

Skrevet

Pinnekjøtt, svineribbe, rullepølse, flere sorter mør, poteter, kålrabistappe, rødkål. Og sambo bruker en potetlefse som han har julematen i, som en tacolefse.. men det styrer jeg unna.

Bor på Sunnmøre.

Skrevet

Pinnekjøtt. Saltet, IKKE røkt. Bor ved havet på Vestlandet.

Skrevet

Ribbe, medisterkaker og julepølser. Trondheim.

Skrevet

pinnekjøtt, rotstappe + poteter

riskrem med rødsaus til dessert :)

oslo

Skrevet

Bor på vestlandet og her går det i pinnekjøtt;)

Skrevet

Pinnekjøtt,svineribbe, 3 sorter pølse,poteter,kålerabistappe,rødkål, brun saus og julebrus.

Bor på Sunnmøre

Skrevet

Bor på Østlandet og spiser ribbe med tilbehør på julaften...

Skrevet

Østlandet og julemiddagen består av ribbe, medisterkaker, pinnekjøtt, kålrabistappe, surkål og poteter.

(hele slekta er fra vestlandet, men har bodd på østlandet i et par generasjoner)

Skrevet

Østlandet.

Ribbe, med hjemmelaga sur- og rødkål, saus, medisterkaker, farsekaker, bleikpølse og "englepekk".

Poteter og grønnsaker.

og selvfølgelig hjemmelaga riskrem ;o)

Skrevet

Eg komme fra Hardanger, og der ete vi pinnakjøtt med kålrabistappa og poteter... Til dessert ete dei vaksne multekrem, mens vi "barna" ete sjokoladepudding :)

Sambo komme fra østlandet, og han er vant med ribbe..

Pleier å ha ribbe ein annan dag i jula.

Skrevet

Vi bor på østlandet, men mannen er nordfra. Vi har vokst opp med forskjellige juletradisjoner. Han pinnekjøtt og jeg kalkun.

Dermed ble ribbe med tilbehør det naturlige kompromiss, da vi skulle begynne å lage våre egne tradisjoner. Og det funker fint det.

Skrevet

Er jeg den eneste i Oslo/østlandsområdet som spiser pinnekjøtt??

Skrevet

pinnekjøtt å ribbe.. rødkål, brunsaus, kålrotstappe å nymandelpotet.. MmmmMMmmm.. beste middagen EVER!

bor i nord-norge

Skrevet

Bor i Spania og jeg aner virkelig ikke hva vi skal ha paa julaften.

1) Da jeg bodde i Norge for godt over 7 aar siden var alltid tradisjonen ribbe m/tilbehör. Men jeg kan da ikke lage ribbe! Dessuten har jeg aldri sett det her.

2) Samboern min er engelsk, saa der er det helt andre tradisjoner igjen, kalkun osv.

Saa jeg vurderer

a) en god fiskemiddag som jeg hvertfall veit kommer til aa bli bra siden jeg har lagd det mange ganger. Torsk f.eks. Med masse nam.

B) pröve meg paa en liten Turkey?! Og muligens ende opp med ekspress-frossenpizza siden middagen gikk til helvete?

Skrevet

Tokatter USA

Familien min er fra USA:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...