Sentralstøvsugeren Skrevet 7. desember 2007 #1 Skrevet 7. desember 2007 Jeg bor på sørlandet Her har vi amrikanske tradisjoner: Kalkun, stuffing og sweet potatoes......nam..nam
trompetisten Skrevet 7. desember 2007 #2 Skrevet 7. desember 2007 Uff da... hørtes ut som nyttårsaften Her i gården fortæres det lutefisk :-D Mens sambo spiser pinnekjøtt. Håper en dag at vi får vår egen "tradisjon"
* 5 om dagen * Skrevet 7. desember 2007 #3 Skrevet 7. desember 2007 telemark her. ribbe og alt det som følger med, alt hjemmelaget, og riskrem med rød saus...også det hjemmelaget... så jeg står mye på kjøkkenet for å lage julemiddagen, men er litt av jula for meg det da..
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 Vis spiser pinnekjøtt.. Fra Bergen
ana baroma Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Jeg kommer nordfra, og vi spiser lutefisk, mannen min sverger til fersk torsk (vi bor på sørlandet), så hva som skal serveres på julaften aner jeg virkelig ikke:) Fersk torsk er nemlig hverdagsmat for meg.... og det kan aldi bli noe annet:)
3b@rnsmor-30* Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 ribbe, medisterpølser, medisterkaker, poteter, saus, surkål og rødkål. bor på østlandet.
Veronica ♡ lille Emilie+spire Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 Kristiansand, og vi pinnekjøtt hver julaften
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #8 Skrevet 7. desember 2007 Jeg spiser ribbe, medisterpølser og medisterkaker. Mmmmm;) Jeg er fra Østlandet. Samboeren min spiser pinnekjøtt, er fra Bergen.
Den drygaste Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Bergen og her spiser vi pinnekjøtt
lillemor og lillebror Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Bor i Tromsø. Som regel pinnekjøtt, men også ribbe.. Alt etter hvor vi feirer jul.
adelia*termin 18/10* Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Bergen, og røkt pinnekjøtt
henne han var utro med Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 Bor i Bergen spiser ribbe
77modell Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 Ålesund Ribbe og pinnekjøtt. Med poteter kålrabi stappe og rødkål!
RompeRock Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 Er opprinnelig fra Trøndelag, og har tradisjon med ribbe, pølser og medisterkaker. Multekrem til dessert. I år skal vi feire sammen med en del svigerfamilie, hvor han som har foreldre fra nordvestlandet bestemmer, så da blir det pinnekjøtt til middag og creme brulée til dessert.
Alba44 Skrevet 7. desember 2007 #16 Skrevet 7. desember 2007 Bor på østlandet og spiser ribbe, medisterkaker, julepølser med tilbehør når vi feirer med min familie. Sammen med svigerfamilien min spiser vi pinnekjøtt med tilbehør.
LastebilsjåførKona Skrevet 7. desember 2007 #17 Skrevet 7. desember 2007 bor på dal i akershus, det blir første julaften med bare oss tre (plus en gullklumpe som ble født i mai)... endelig uten andre.. da blir det både ribbe (min manns favoritt), og røkt pinnekjøtt (min favoritt).. er egentlig fra et sted i sørøst asia, og da jeg kom til norge for 6 år siden, hadde jeg bodd i et sted i vestlandet hvor det ble servert pinnekjøtt hvert eneste julaften.. det var jeg bli vant til, til og med da jeg flyttet her på dal tok jeg med meg den tradisjonen som jeg synes er ganske kul, da er det ikke så mange her i nabolaget som er glad i pinnekjøtt ( ikke min mann heller, da måtte jeg lage begge to).. han bryr seg ikke på pinnekjøttduften(lukter ganske rart og sprer seg gjerne i hele huset), så lenge han får ribban sin.. gleder meg skikkelig!!!
Musemor med tre søte små Skrevet 7. desember 2007 #18 Skrevet 7. desember 2007 Bor i Oslo og spiser and fylt med epler og svisker. Brun saus, poteter og rødkål ved siden av. Dansk tradisjon mamma tok med seg til Norge
Plutselig_gravid Skrevet 7. desember 2007 #19 Skrevet 7. desember 2007 Feirer jul hjemme i Bergen. Og vi spiser pinnekjøtt. Kan ikke tenke meg en jul uten pinnekjøtt:o)
mamma39 Skrevet 7. desember 2007 #20 Skrevet 7. desember 2007 pinnekjøtt fra buskerud gubben fra voss. har kalkun 1 dag jul .
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 7. desember 2007 #21 Skrevet 7. desember 2007 hjemme hos mamma, så har vi alltid hatt ribbe, sossiser, surkål og riskrem med rød saus til dessert.. denne julen skal jeg feire med kjærsten min og hans familie, tenker det blir noe ribbe der oxo, mulig pinnekjøtt (ELSKER det så håper det blir på menyen) er fra Oslo!
petite fleur Skrevet 7. desember 2007 #22 Skrevet 7. desember 2007 Bor i Tromsø, her spiser vi tørrfisk! Neida.....Ribbe, medisterpølse og kjøttkaker på julaften, pinnekjøtt 1. juledag og lutefisk 2. juledag:) Multekrem og krumkaker til dessert julaften. Gleder meg sånn!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 7. desember 2007 #23 Skrevet 7. desember 2007 ribbe vanligvis så blir vel det i år også
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 7. desember 2007 #24 Skrevet 7. desember 2007 ribbe med tilbehør da, og kanskje pinnekjøtt, får se. Gubben er nordlending, jeg er fra indre østlandet.
Tokatter_USA Skrevet 7. desember 2007 #25 Skrevet 7. desember 2007 Er det vanlig der du bor å ha amerikanske tradisjoner? Hvor på Sørlandet er det? Her jeg bor skal det være en utstilling om nordmenn som utvandret til USA på 50-tallet - og kom tilbake igjen! Og de tok med seg mange amerikanske produkter, skikker, ord og uttrykk tilbake til Norge. Jeg lurer på om det var Lista, men jeg er ikke sikker. Jeg burde gå og se utstillingen. Selv spiser vi ribbe med surkål. Riskrem med mandel til dessert. Jeg er fra Bærum. (Bor i USA.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå