Gå til innhold

Hvordan går det med uke 49jentene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige helg og i begynnelsen av uka var jeg bombesikker på at jeg var gravid. Kvalm, trøtt, slapp, hodepine osv osv. Men nå har nesten alle "symptomene" mine gått vekk, så det spørs om jeg kanskje bare var litt småsyk?? Blir fortsatt litt kvalm innimellom (når jeg spiser for mye eller noe søtt) men ikke som tidlig i uka.

Er veldig usikker på når jeg skal teste hvis tanta ikke kommer da. Har IKM torsdag 6. tror jeg, og kommer til å ha veldig lyst til å teste fredag morgen. Men om jeg får negativ test kommer det til å bli tidenes verste dag på jobb da :S Så kanskje vente til lørdag?? Hva med dere andre?

Skrevet

Jeg har IKM mandag.. har hatt en veeeldig god følelse denne mnd. men nå har jeg ikke det lenger. Har masse mensmurringer,så den er vel på tur nå:( ellers kjenner jeg ikke så mye.. har vondt i puppene, men det er nå det vanlige.

er lei nå ja...

Skrevet

Samme her!!! Hadde så utrolig trua en stund, også forsvant den bare. Nå er den LITT tilbake, siden jeg i dag har kjent noe ømt nederst i magen og i tillegg er puppene mer ømme enn normalt. Åh, nå får jeg litt go´følese tilbake. Men tørr ikke helt å tro heller. Kommer til å bli skuffa.

Selv om det bare er 2 pp..men jeg vil jeg vil!!!! :-)

I stad begynte jeg å gråte sånn helt uten videre også. Helt merkelig. Sist gang jeg var gravid (i sommer, før SAen) var jeg sinnsykt sårbar, håper det var et symptom asså.

Skal liksom drikke i dag, men tror jeg må droppe det. Men hva jeg skal si til de andre er en annen sak..*hmfr*

God helg dere(o:

Skrevet

samme med meg...

hadde kjempe tro på klaff litt tidligere denne uken.. siden sist søndag harjeg vært kvalm, slapp, veeeeldig sårbar, vært mye øm nederst i magen, periodevis stikking i sidene, vodt i korsrygg og endel mer utflod enn vanlig... men jeg vet ikke jeg nå lenger altså.... symptomene har dabbet litt av. kommer og går. har såre brystvorter, er svært sårbar og mye trøtt. kjenner meg periodevis øm i magen, men ikke som tidligere i uken... var kvalm i går ,men ikke kjent på det i dag..

føler jeg har mistet håpet litt. men vil så innmari gjerne! dette er pp1 for min del, så er jo egentlig helt "fersk" her, men skulle så gjerne sett at det ble klaff på første forsøk!

har ikm 05.12, tror jeg.... tenker kanskje teste 08.12 om mensen ikke har kommet til da..

skulle også egentlig drikke, men står over. kjæresten skulle plutselig jobbe som bartender i kveld og jeg er sliten så.....

jeg bruker unnskyldningen : "jeg går på antibiotika og kan ikke drikke" jeg nå om det skulle være nødvening ;) fungerer!!!

god helg til dere!

krysser fingrene for oss alle :)

Skrevet

Er ganske så sikker på at det IKKE klaffer denne mnd for vår del. Bare en følelse jeg har. Og heller ingen symptomer å snakke om her i gården. Jaja, kan ikke tvinge d frem heller, så det er vel bare å vente på tanta og se frem mot ny pp med friskt mot:)

Ønsker dere alle lykke til med testing denne uka. Skal krysse fingrene for dere, og litt spesielt for dere om har venta lengst og har fått hjelp denne pp :) XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Skrevet

Trudde eg hadde IKM på mandag, men tanta kom i dag!! Er så lei meg, håpte virkeleg at d skulle klaffa denna mnd.. men neida!! Fekk veta i går at svigerinna mi er gravid med nr. 2! Er så utettferdig at d skal klaffa for nokon med ein gang, og andre slite!! Me har ikkje prøvs så lenge da, begynna på 6.pp no.. Men eg er uttolmodig!! Menmne, håpa d ikkje er lenge til den sitter:)

masse lykke til alle som skal testa neste veka.. kryssa fingrane for dikka:)

Skrevet

Huff da, steinbukkjente. Sender en god klem og krysser fingrene for neste pp!! Vi får håpe det klaffer da-skulle ønske det bare var å bestemme seg også satt'n, jeg-det hadde vært greit :)

Nå har jeg bare fått ekstra lyst til at det skal klaffe denne mnd også da, stesøstern min er visst gravid-6 uker på vei. Det hadde jo bare vært SÅ kos om vi kunne fått ca samtidig da-ser for meg at det kunne vært ganske stas på fremtidige familieselskaper! Også har jeg funnet en herlig måte å fortelle det til sambo om det klaffer denne mnd. Vi lager julegavekalender til hverandre, også får vi gave annahver dag. Han har partall og jeg har tenkt å teste lørdag 8.des. Gjett hva han skulle fått i kalenderen da :) :)

Skrevet

Det var lurt Kjersti;-)

Steinbukkjente: Så kjedelig at tr kom da:-( Er det mange pp´er på deg eller? Vært gravid før? Håper den siter nestegang hvertfall.

Selv går det så opp og ned med følelsen asså. Kjent litt ømmhet i puppene, men tror ikke det er noe i dag. Føler selv at niplene er litt ømme, men er så svakt, så mulig jeg bare lurer meg selv.

Utflod var det ei som nevnte her...er det et tegn? Jeg har nemlig mere av det for tiden..og humørsyk..men det er jeg kanskje alltid, hehe...;)

Skrevet

Steibukkjente:

det kan jo være de har prøvd noen mnd også,eller har du spurt?

6pp er vel ikke akkurat å slite,husk at det er helt normalt å prøve ett år før det klaffer.

Synes det er litt smålig å ikke unne andre selv om det ikke klaffer de første mnd hos en selv...

ellers ingen symptomer her,jeg hadde også en del den første uken,nå har jeg bare migrene......2.dagen nå...:-(

lurte på om jeg skulle testei morgen,men håper jeg klarer å la vær.

jeg hater så og si alt og alle for tiden....hehe,skal bli godt å få alle hormonene ut av kroppen!!

Skrevet

6 pp´er ja..det er jo ikke såååå ille da...selv er jeg bare på 2., hehe...men kan ikke si jeg er en sliter. Har vært gravid 2 ganger før, han 1 sønn, og 1 SA. Klaffet på 1. forsøk begge gangene hvertfall, så håper og tror det ikke tar så lang tid nå heller:-P

Dollypopp: Migrene ja, det er ikke godt. Slitt litt selv, men ikke så ille lenger, etter jeg fikk barn faktisk;-)

.......hvor mange pp´er har du da? Spennende!!! Krysser fingrene for deg asså:-D...teste i morgen ja...når var Ikm? Følger ikke helt med her jeg, hehe...

Skrevet

Har sluttet å telle pp,men hadde jeg gjort det hadde jeg vel vært oppe i 40 eller no.

Skrevet

:-(

...men hvor langt i oppfølgingen er du da? Er det snakk om prøverør og sånn eller? Håper hvertfall det klaffer for deg denne pp´en. Du fortjener det virkelig!!!

Ingen symptomer i dag gitt..merkelige greier..kanskje litt tidlig uansett..

Håper fortsatt:-)

Skrevet

Har vært gjennom første IVF,prøverør, nå.

Satt inn ett egg fredag 23. nov,så nå er det bare 2 dager igjen til en blodprøve skal vise om det festet seg eller ikke.

Har klart og ikke teste hjemme enda,litt stolt...hehe.så om 2 dager faller dommen....

Har 0 symptomer,så forventningene er ikke så veldig høye...

Noen som har testet i dag???

Håper det blir mange positive tester denne uken:-)

Skrevet

IKM kommende onsdag...

i dag er jeg helt merkelig ;) Føler meg deppa og misfornøyd, kniper og stikker periodevis i magen, slapp og dårlig humør. hehe... får håpe det ikke smitter over på ansatte og i møte med kunder :( anstrenger meg for å holde maska ;)

Dette er PP1 for meg, men håper så gjerne det skal klaffe med en gang.. selv om jeg prøver innstille meg på at slikt kan jo ta sin tid..

Forige uke var jeg sikker på at jeg var gravid, full av symptomer. Hadde noe som lignet EL slim på fredag (merkelig) kan det være vanlig om en er gravid i forkant av IKM? Helgen har vært ganske så symtopfri.. men ikke i dag.. hehe..

Enten er det mensen som kommer luskende, eller så kanskje en liten spire som fester seg???

Jeg bør vel kanskje vente med å teste meg??? men er så utrolig spent!

hvordan med dere andre jenter i lignende situasjon???

Skrevet

Tusler inn hit jeg også:)

Jeg venter og venter.....uff vet ikke helt hva jeg føler i dag, men ikke så positiv. MEn som dere andre har jeg følt meg SÅÅÅÅÅÅÅ gravid og vært helt sikkker , men nå tror jeg ikke det.

Mine håpfulle symptomer er:

Stikker litt i siden på hø.side ved Lysken og ned i låret

Stikker innimellom i brystene- litt såre brystvorter-Mørkere areola

kvalm innimellom

tisser om natten

oppblåst i magen på kvelden

blodårer markert over brystet

leggkramper innimellom

humørsyk

sulten med en gang etter spis middag- føler meg helt hul

Kan liksom ikke skjønne noe annet, men det er så lenge igjen til torsdag å teste.....blæ assa...litt frustrert.)

Men mensen kommer sikkret, bare at jeg ønsker så intenst!!!

Har hatt 1 SA i juli - og 1 MA 31 okt. 12 uker-fosterdød ved 10 uker.Snufs!

HA en fin dag alle sammen!!!!

Ønsker bare en liten.....

Skrevet

Var ikkje meiningen å syta å klaga. Vart berre litt frustrert da mensen kom. Og så klart, eg unna alle som blir gravide å bli det, uannsett kor leinge dei har prøvd! Ein ting til, eg kallar ikkje meg sjølv ein slitar, har ingenting å klage for når eg ser kor lenge nokon har prøvd. Så unskyld!

Har ei søster som har prøvd i mange år, og går no på pergo kur, så eg veit i følge ho kor slitsomt det er. Eg er litt nervøs for at eg kan ha det samme, men eg skal ikkje bekymre meg før det minst har gått eit år!

Håpa det snart klaffar:)

Lykke til alle sammen...

Skrevet

Huffameg da ønskersnuskelusk!! Det er ingen som skulle behøvd å oppleve noe sånt :( Føler virkelig med deg og håper du får en gledelig førjulspresang! Skal du teste på torsdag?? Det er da jeg har IKM, men tror jeg skal vente med å teste til lørdagen. Kommer til å få tidenes verste dag på jobb om jeg tester negativt på morrakvisten :S Er egentlig ganske innstilt på at det ikke går i boks, men tror likevel skuffelsen kommer til å bli stor når tanta kommer...

Har fortsatt ikke noe særlig symptomer lenger. Eneste er at jeg fortsatt er veldig "sårbar". Hadde skikkelig ubehaglig diskusjon med en på jobben i dag, og måtte bare lukke døra etterpå-tårene trilla jo som bare det. Riktignok er jeg følelsesmenneske, men det får da være grenser... Hmh. Jo, også hadde jeg tidenes merkeligste drøm i natt. Har jo hørt at det er flere som sier de begynner å drømme når de er gravide, og jeg drømmer aldri... eller-husker det hvertfall aldri... Så kanskje det er et tegn?? (Eller kanskje jeg bare begynner å bli verdensmester i å lure meg selv ;) )

Noen som har testa i dag eller??

Skrevet

Hei jenter:)

Har ikke skrevet noe her inne tidligere, men slenger meg med nå:)

Har selv IKM torsdag 6. des....samme dag som eksamen, så ikke lett å konsentrere seg om pensum! Tankene vandrer og jeg ender som regel opp med å surfe her inne istedet!

Er utrolig spennende å lese om symptomer og andres erfaringer. Veldig usikker på om jeg virkelig har symptomer selv, eller om jeg bare innbiller meg det...lytter jo litt mer til kroppen enn vanlig! Idag tidlig våknet jeg kvalm...dette gikk over, men på formiddagen kom det tilbake....klarer nesten ikke vente med å teste meg, og tar meg selv i å håpe at jeg blir kvalm og dårlig i morgen også, slik at det kanskje ikke var tilfeldig...hehe. Ellers har jeg egentlig ikke hatt noen spesielle symptomer som er særegne for graviditet akkurat...ikke lett å tolke!

Skrevet

En ting til....kjerstipusen 1pp...måtte le litt for meg selv da jeg leste om planene dine for julekalender-avsløringen! Har nemlig tenkt det samme selv:) 6., 7. og 8. des er de eneste dagene som enda ikke har fått gave, hehe:)

Krysser fingrene for oss begge!

Skrevet

Hihi, ja ikkesant det er genial gave?? Håper bare at jeg får muligheten til å sette planen ut i live! :)

Men mens vi prater om julekalendere-har du noen tips til gaver som ikke er så himla dyre eller? Jeg mangler nemlig 5 ting og er tydligvis fullstendig fantasiløs på området i år... Det er visst andre ting som opptar tankene mine også ;) Hihi...

Lykke til med eksamenslesing da, linus. Du får prøve å konsentrere deg om det litt sånn innimellom all symptomfølinga ;) Skal du teste på torsdag eller vente til etter eksamen forresten? Og har dere prøvd lenge??

Skrevet

hei igjen jenter :)

hvordan går det med dere i dag?

så koselig med adventskalender Kjerstipusen ... jeg og min kjære hadde dette i fjor, men helt glemt å få den opp i år. Desember kom brått på og det føltes mer som tiltak. Men nå har jeg vært å hentet kalenderen i kjelleren og tenker å kjøpe innehold til den etter jobb og henge den opp i kveld :)

hmmm...tips til hva en kan ha i kalenderen ja... som ikke er for dyrt. Jeg tenker å kjøpe : ELLE MANN magasinet (han vil ha det), en liten tube shea håndkrem fra L'Occotane, ullsokker, sjokolade og lakris. håper at jeg på en av dagene får muligheten til å overraske han med "du skal bli pappa!" - men vet ikke jeg... prøver å håpe, men har ikke særlig tro.

Begynner ikke på jobb før elleve i dag, så fikk sove ut i dag tidlig. ikke mye symptomer nå, Litt sliten, litt uggen, hummøret mitt er nok ikke på topp.. men det vet jeg ikke om jeg kalle tegn. Drømmer mye for tiden, men vet ikke om det kan ha noe å si???

i følge eggløsningskalkulator på babyverden.no så kan jeg teste i dag.. men vet ikke jeg, jeg vet ikke om jeg tørr før helgen.

hvordan går det med dere i samme båt???

Skrevet

Vet ikke om jeg synes det er så spennede denne mnd. Er så sikker på at det ikke klaffer. Har ikm 6.des, og tenker å vente på tanta. Kan jo ta en test hvis den ikke kommer. Rart egentlig. Er så sikker på at det ikke skal klaffe men vil allikevel vente å se, og kanskje til og med teste før ikm hihihi

Blir litt rar av hele prøvinga.

Skrevet

Jaja jenter, det er spennende for alle her uansett. Tester på fredag jeg:-D

Jeg har et motto: Ingenting er bestemt, før det motsatte er bevist. Så til dere som ikke har fått mensen enda, ikke gi opp håpet!

Jeg har funnet ut at jeg nå tør å tro at jeg er gravid. For man blir like skuffa uansett!!! Selv om jeg nå er usikker, har jeg et snev av tro og ikke minst håp!!

Symptomene kommer og går..I dag er halsen værst. Skikkelig vondt i halsen. Jeg leker bare at det er halsbrann jeg, hihi;-)

Ellers har det vært en del småstikk i puppa de siste dagene. Ikke så mye av det i dag gitt. Men er utrolig trøtt fortsatt. Er vel i grunn alltid det. Og humørsvingningene kan komme av at jeg tenker mye på dette, og at sambo kanskje ikke involverer seg like mye som jeg hadde ønsket. Han er nervøs for å få et sykt barn hadde jo en SA i juli, så kommer nok av det.

Hvordan er deres samboere ifh å bli fedre?

Skrevet

Joda han spør når det har gått over tia, men tror han prøver å virke rolig og vise at det ikke er krise hvis det tar tid. Men bare for at ikke jeg skal bli stressa og lei meg. At jeg skal få falske forhåpninger. Men d får jeg jo allikevel. Var så dum her for en tid siden. Gikk inn på terminkalkulatoren på babyverden.no og så hvor langt jeg ville være på vei om d hadde klaffa. På en måte tror jeg at jeg begynte å tro at jeg var gravid, og bli kjempeskuffa da tanta kom. huff, plage seg selv sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...