Gå til innhold

glas vin til julemiddag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg lurte om det går greit å ta et glas vin til julemiddag?? hva syns dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

før i tiden både drakk de og røyka de......nå frarådes det å ta så mye som en sup...... så helt ærlig....Vet ikke jeg..men kommer nok til å ta meg et lite glass på julaften selv.

Skrevet

kommer vel ann på om du er gravid eller ikke det da?!

gravid= nei

ikke gravid=ja

evt.... alkoholfritt da???

tar du deg ett glass vin til middagen, kan du likså godt ta deg en røyk etter middagen å!!!!!

Skrevet

Siden du spør så skal jeg være ærlig: Jeg syns ikke du skal. Du vet selv hvorfor. Og siden du er i tvil og kanskje kommer til å få dårlig samvittighet forstår jeg virkelig ikke hvorfor du skal det.

En kan vel kose seg i jula uansett:)

Og "før i tiden" prinsippet syns jeg er et forferdelig dårlig prinsipp.

Skrevet

Jeg har bestemt meg for total avhold når jeg er gravid, så jeg hadde ikke gjort det. Vet det er vanskelig å finne gode alkoholfrie viner, så jeg tar heller en munkholm, eller clausthaler :)

Skrevet

man har ikke pause i graviditeten pga at det er jul altså....i tilfelle du hadde misforstått det

Skrevet

helt ærlig så skjønner jeg ikke hvorfor enkelte gravide på død og liv må ha det ene glasset med vin eller den ene slurken med øl som ble nevnt her inne tidligere .. Det er da så mye annet en kan kose seg med som ikke kan skade fosteret..

så min mening er å holde seg unna all alkohol! vi er jo bare gravide i 9 mnd:)

Skrevet

Total avhold er min filosofi!!!

Får heller vente til etterpå...

Skrevet

eg skal ha meg eit glass rødvin på nyttårsaften...det har jordmor tilogmed sakt at eg kan gjøre med goooood samvittigheit=) så det så!!!

Skrevet

Synes det er spesielt av en jm og si at du kan gjøre det med god samvittighet, når alle forskere og eksperter har gått ut med nå at en liiiten mengde alkohol kan være skadelig. Det må ikke være skadelig, men du har ingen garanti for at det ikke er det.

Skrevet

det er forskjell på eit og flere da!!! og flere enn eit kan selfølgeli bli skadeligt og vist man gjentar det flere ganger! men her for min del og som jm sa så er det snakk om eit glass! det må jo promille til før det blir skadeligt også og det får du ikke med eit glass altså;)

Skrevet

Hva er vitsen med å ta det ene glasset med vin, da?

Min mening er at når man har tatt det valget å bli gravid, så har man også valgt bort andre ting for den perioden. Å ofre noen vinglass i løpet av de månedene er ikke noe stort offer.

Hvorfor ikke spise spekemat og rakfisk med det samme? Så får man gamblet litt ekstra med det uskyldige ufødte barnets skjebne.

Skrevet

det er jo jul og man skal unne seg noe godt;)

Skrevet

Er jo så mye annet godt man kan unne seg i julen uten at det trenger å vere alkohol i bildet.. Skjønner ikke meg på folk, kommer andre juler og..

Skrevet

da får babyen din sin første fyllekule i jula da isåfall!

...du tror vel ikke den tåler like mye alko som deg?

Honnør til en "intelligent" jordmor som syntes man måtte feire nyttår med alko lenger opp her

Skrevet

gidder ikke bry meg med og svare dere...dere har ikke peiling men svarer som bare det....teite folk,vist dere ikke veit noe så ikke svar som om dere veit...pass bare på dere sjøl da vell!!!

Skrevet

Så bebisen skal få seg en briser h*n på julaften altså. Selv ikkedu får noen virkning blir faktisk bebisen full!! Synes du virkelig det er riktig gjort av deg? Når all forskning tilsier at det er skadelig?? Jobber selv med alkohol- og anna russkadde mennesker. Det er trist å se.

Forferdelig at noen kan tenke å innta rusmidler under graviditet i 2007!

Skrevet

Men poenget er jo at nå har de funnet ut at et glass kan være nok i noen tilfeller, hvis ikke jeg har misforstått helt da Det er ingen garanti for at ett glass går bra.

Skrevet

Jeg tror vel kanskje ikke det er skadelig med ett glass vin. Men selv om jeg har lyst til og ta et glass selv, så tar jeg ikke sjansen. Om det da skulle skje noe med barnet i ettertid, hadde jeg kommet til og tenkt at det var min skyld. Men neste jul derimot, da skal jeg kose meg med vin og irish coffee på julaften. nam nam:)

Skrevet

Jeg ville ikke tatt ett eneste glass, før forskere kunne bevise 100'% att ett glass ikke var skadelig. Noe dem ikke kan derfor holder jeg meg unna. Synes det er skikkelig egoistisk å i det hele tatt vurdere eller forsvare ett glass. Man hvet ikke hvor mye som kan skade eller ikke, å da går det ann å velge alkoholfritt. Klarer man seg ikke uten i 9mnd da har man ett stort problem mener nå jeg,

Skrevet

mumi...du tror ikke det er skadelig, men hva med en beruset baby da? er ikke det grunn nok?

Skrevet

Alkohol frister meg "midt på ryggen" om dagen (for å bruke det uttrykket), så sliprre å måtte ta den avgjørelsen. Om man skal ta et glass eller ei får være opp til hver enkelt og hennes samvittighet. Personlig vil jeg ikke ta sjansen, selv om den ene eller andre skulle si det er greit. Husk at de bitte små organene på langt nær er modne (eks premature barn som trenger lungemodning). Kan ikke i min bareste vilje skjønne at et lite fosters lever skal klare å bryte ned alkohol..

Gjør som du vil, så lenge du står for valget ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...