Gå til innhold

Hvor avhengig er du/ dere av barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat no for tida kjem den godt med, men det er fordi eg har venta på fødselsstipendet fra lånekassen sidan juni. Når fødselsstipendet er på plass så skal "lappen" sparast på Tuva sin konto.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her merker vi ikke at den kommer inn, siden den går inn på VÅR sparekonto hver måned. Vi regner den ikke med i det daglige budsjettet, men vi bruker den til store ting som ferie og store innkjøp som vogn, bilstol etc.

Kommer godt med ja, men altså ikke til de daglige innkjøpene.

Skrevet

Nå er jeg ikke avhengig av den, som andre her sier så vet jeg ikke hva jeg har på kontoen, men vet at det er nok. Sånn har det langt ifra alltid vært, har vært fattige studenter begge to og helt avhengig av hver en krone som kom inn. :o)

Skrevet

Nei, ikke av barnetrygden, men er avhengig av pepsi max.

Skrevet

Ikke totalt avhengig, hadde greid oss fint uten de 3000 kr innimellom, da jeg har 50% jobb( + bidrag for eldstemann)og mannen min 100% samt bijobb ved siden av. men det kommer godt med likevel.

går nesten 25000 tilsammen i faste utgifter pr mnd + til husholdning.

(2 voksne og 3 skolebarn(en av dem tenåring)

Skrevet

Har satt den innpå Trygghetskonto til barnet. Vil jo spare mest mulig slik at det har til utdannelse, sertifikat,bil osv, men om det trenger noe, feks ny bilstol, bæremeis, sykkel osv, så tar jeg nok noe fra de pengene... Til nå så har jeg ikke brukt av den, men kommer nok til å gjøre det før eller siden. Er alene med barnet,men er heldigvis ikke avhengig av den.

Skrevet

Ikke avhengig, den går rett inn på sparekonto til småtten og jeg mener ærlig talt at barnetrygden skulle vært behovsprøvd. La de som trenger den sårt få mer og vi som ikke trenger den kan klare oss uten.

Skrevet

carnivale, min permisjon var fedri i juni, så siden da har jeg bare hatt barnetrygd. får vel kontantstøtte i desember nå, har søkt da, så. kontantstøtten kommer jo ikke før mnd etter barnet er blitt 1 år så..

jeg får 1290kr i barnetrygd. klarer emg fint på den :) dekker jo tlf-regninga min på 200kr, å gir meg lommepenger, så :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...