Gå til innhold

Hvor avhengig er du/ dere av barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis den ikke hadde kommet en mnd feks.. er det en del av det du/ dere regner inn i budsjettet?

Jeg mottar den fordi jeg har krav på den- vi sparer beløpet -til barnet selvsagt, så vi hadde pr definisjon ikke tatt skade om den ikke kom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kommer godt med her i huset. Er alene med to små, så den utgjør nesten 3000 kroner. Jeg regner den aldri med i budsjettet, men det er alltid like gledelig når den ramler inn når kontoen begynner å bli tom.

Skrevet

Den er en stor del av budsjett med lite inntekt.

Skrevet

til oss går den rett inn på barnetssparekonto, det vil si kontoen er i barnets navn men den blir ikke stilt til fri disposisjon når hu blir feks 18, kontoen skal gå til feks førekort, første bil. evt forsikring osv osv..

Skrevet

frem til februar trenger vi den veldig.

jeg får bare tre tusen i mnd i stipend og lån, og betaler i overkant av 9000/semesteret for å gå på skole en gang i måneden.

Sambo får ca 6000 i stipend og lån, men har heldigvis bare en skolergning på 3000 pr halv.år

(derfor det også er så krise at de pengene jeg venter på ikke er kommet)

Skrevet

Ikke avhengige i det hele tatt...

Skrevet

"Setter den inn på barnets konto", "merker ikke den er kommet inn på konto" osv osv! Nei men så flott da!!!!!! Ærlig talt så var dette sjokkerende.

Uten barnetrygd hadde jeg slitt med smør på skivene her i huset!

Skrevet

trenger den ja! speielt nå når jeg er sykemeldt er det lite penger jeg får inn

Skrevet

kjempe avhengig av den.. siden den nesten er 20% av det jeg får inn i måndten (student skjønner dere;) )

Skrevet

jeg hadde apselutt merket om den ikke kom, selv om jeg forsøker og spare den (sparer til leilighet) men er student så det går ikke altid like bra..

Skrevet

jeg merker ikke at den kommer for den går rett på sparekonto til snuppa. Jeg opplever meg som veldig heldig at jeg kan spare den hver måned.

Skrevet

er ganske viktig for oss. Er alltid med i vårt budsjett.

Skrevet

Er ikke avhengig av den, men den kommer jo godt med av og til da;o) Sparer til ungene + setter vekk for å kjøpe større ting til dem som bilsete, sykkel ol.

Skrevet

Er ikke spesielt avhengig av den, ungene får en sum på konto hver måned og resten går inn i husholdningen. Dessuten så hva tror dere hadde hendt med pensjonister om de skulle spart opp hele sin trygd? hva skulle de levd av, forruten de som er millionærer? kan jo sammenlignes på samme måte, og dere som sparer den bør jo også spare hele lønnen deres på samme måte!

Skrevet

Nei vi er ikke avhengig av den,setter den inn på lillegutt sin konto.

Merker ikke den 1000 lappen i mnd,hadde bare vast den bort,men gud det blir penger av det når man setter det bort,kan komme godt med i tenårene,når han skal ha moped og bil,og etterhvert får seg hus.

Skrevet

den går rett inn på fondet til snuppa=0)

Skrevet

er ganske avhengige av den..ikke sånn at det hadde blitt krise men..

Skrevet

Hadde slitt litt om den ikke kom desverre!

Skrevet

den er ikke i nærheten av brukskontoen, så vi er ikke avhengig. bortsett fra når vi må ut med f.eks kontantbeløp på ny bil, da tar vi av oppspart barnetrygd. eller når jeg skal kjøpte brudekjole...:)

Skrevet

tja, nå har vi vel vært på samme tråd to ganger. teller du alltid antall ganger du taster med en person?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...