Gå til innhold

Hvor avhengig er du/ dere av barnetrygden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg skal svare. Vi setter den inn på en egen konto, og bruker når han trenger litt dyre ting. Var feks veldig greit å ha da gutten bestemte seg for at pupp var noe han absolutt ikke ville ha og jeg måtte ut å kjøpe mange Dr.Brown flasker. Sparer de fordi jeg vet det er lettere å sette de inn på en egen konto nå, enn å ta feks 3000 ut av en helt vanlig lønn til bilsete el.

Vet også at om han skulle begynne å spille hockey har vi ikke penger til å sette av 1000,- i mnd i et halvt år for å få kjøpt utstyr om vi hadde gjort oss avhengig av de pengene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir den spart. Et lite beløp til minstemann og et større beløp til meg, som jeg igjen ved en senere anledning vil bruke på han. Når sykkel, forekort og andre ting skal ansaffes. Jeg hadde nok ikke merket om den ikke kom inn. Er student nå, men kanskje den dagen når studielånet skal begynne å betales ned på kan det være jeg ville savnet den!

Skrevet

Hadde den bare sånn plutselig ikke kommet en mnd,hadde jeg slitt max :P

Den er på nesten 2000 kroner,og nesten halve av husleia mi betales den 1.med de pengene :)

Hadde jeg derimot fått beskjed om at den ikke kom,skulle vi sikkert klart oss på nå vis uansett :)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke kunnet sløse like mye på klær til tuppa i mnd om den ikke kom, men vi trenger den strengt talt ikke.

Nå er barnetrygden + ca det samme fra budsjettet vårt satt av til talie, men det er i grunn sjeldent at jeg bruker så mye uansett..

Hva folk bruker pengene sine på har jeg faktisk ingenting med, skjønner ikke at det er mulig å lage en diskusjon av dette engang jeg?

Hvorfor komentere at folk ikke trenger bt? og spetakkel, hvorfor i all verden komme med slike komentarer om utdannelse? vi klarer oss kjempe fint vi, og ingen av oss er utdannet enda.

Skrevet

Nå er jeg nok til de grader treig her, men når ble du alenemamma Wenche? Dib-nyheter som går meg hus forbi, hrmf... Men det var jo leit da=/

Vi har sånn der konto i postbanken hvor barnetrygden blir satt inn og så får barna forsikringer gjennom den. Setter også inn KS der, og leieinntekter. Alt i alt kommer det inn nærmere 10.000,- i mnd der=) De brukes ikke, men spares til jeg skal gå hjemme uten lønn. Setter inn et lite beløp på kontoen deres hver mnd + at vi putter på sparebørsa innimellom.

Så svaret er vel at vi er avhengige av barnetrygden, men ikke akuratt nå.

Skrevet

I mars , Tommage :o

Er ikke noe jeg har ropt ut om på dib,egentlig heller, så ikke rart du ikke har fått det med deg :) Er liksom bare litt sånn skjult i enkelte tråder..

Skrevet

Siden jeg og tulla er alene får jeg en ekstra barnetrygd.

Den ene går inn på tullas sparekonto, mens den andre går inn på feriekontoen vår:) Har nemlig planer om å reise langt, bare vi blir flinkere til å spare:)

Skrevet

ikke avhengig av den, men den kommer godt med.

Skrevet

Absolutt ikke avhengig av barnetrygden, nei. De pengene er bare innom på min konto og snur og legger seg trygt og godt på barnets sparekonto.

Er også blant de heldige som svært sjelden sjekker hva jeg har på konto, men har absolutt vært i den situasjonen også, og vet hvor slitsomt det er. Er så glad for å være ferdig med det, og nå ha en trygg og god økonomi.

Skrevet

Halvparten går i fond til ungene, resten til familiens sparekonto som brukes til ferie o.l. Ergo er den ikke en del av månedsbudsjettet.

Skrevet

Jeg sparer den. Og den er (per nå) øremerket utdannelse. Om jeg mot formodning skulle forlate moder jord før den tid så har jeg informert min tildigere ektemann om hva de skal brukes til. Det er en visshet jeg vil ha. At hun kan forsørge seg selv. Så håper jeg hun blir en vis, ung dame og gjør akkurat som mamma vil ;-)

Skrevet

nei, altså, barnetrygda er alt jeg lever på hver mnd, siden jeg er bare hjemme med mini da.. så den er alt jeg har. men om den ikke kommer, så er det ikke noe nød altså.. den er nå bare der. om den ikke hadde vært der, har eg jo gubben sine penga :)

ja, eg har heller ingen utgifter, har ingen lån, bare studielån da, som eg ikke betale på, åsså har eg tlf-regninga hver mnd, å ikke mer. så lider ikke sååå fryktelig da.

Skrevet

ja, også, selv om jeg har bare den i mnd, så er det som sagt ikke noe krise. det er ikke sjokkerende å komme med slike uttalelser, søster agnes, enkelte folk har jobbet og slitt for å være der de er nå, så om de ikke merker de pengene som kommer inn, det er ikke sjokkerende! dermed basta!

Skrevet

Barnetrygda alt du lever på, lenej? Har du ikke fødselspenger da? Evnt. kontantstøtte, nå som ungen er over året og ikke går i barnehage?

970,- i mnd er jo ikke akkurat store summen..

Skrevet

Barnetrygden går rett inn på sparekonto til datteren min,så den ser vi ikke noe til.

Er ikke avhengig av den nei,men er glad for at vi har mulighet til å spare til henne. Da har hun en fin startkapital når hun blir myndig ogg trenger det.

Skrevet

Noen mnd veldig godt at den kommer..andre mnd "trenger" vi ikke den til livets opphold..:)

Skrevet

ikke avhengig, men kommer godt med:)

Skrevet

Ikke avhengig heldigvis. Skriver heldigvis pga NAV har rotet sånn med barnetrygden til minstejenta, så vi har enda ikke fått noe (hun er født i juli) Helt utrolig egentlig for de har satt inn på feil konto og styret på...

Når vi får bt skal den spares:0)

Skrevet

Sånn passe, hadde klart med meg bare halve liksom...

Får dobbel jeg da.

Skrevet

Sparer den ikke lenger nei, gjorde det når de to eldste var små. Ei på 13,5 år bruker langt mer enn hva barnetrydgen er i mnd, så her går den med i dragsuget.

Han på 10 sliter klær noe vanvittig.

Regnet på det for en liten stund siden og bare jentungen her "koster" rundt 2000,- i mnd KUN til fritidsaktiviteter.

Gjest renate&nydelige christina
Skrevet

alltid kjekt, for den kommer 1dag før lønning og da er kontoen alltid tom som regel...he he...

Skrevet

Den går automatisk inn på guttens sparekonto :)

Skrevet

eneste styret hvis den ikke kommer inn på kontoen er at vi må overføre penger fra sambos konto til min. på min konto kommer det inn akkurat nok penger til å betale lån, regninger og sparing i måneden (alt utenom det som skal til huslånet går rett ut igjen, inn på egne regningskontoer), og hvis den tusenlappen ikke er der så er det tusen kroner for lite til lånet. Heldigvis merket vi det sist gang, for de hadde glemt å overføre dem... hadde jeg ikke merket det hadde vel ikke lånet blitt trekt... Så da får jeg dobbel barnetrygd denne måneden=)

Men er ikke så veldig avhengig av dem. Kommer godt med da... når jeg er ferdig å studere skal hele barnetrygden + litt til settes inn på egen sparekonto til Anniken.

Skrevet

Er avhengig av den ja og er med i budsjettet. Når storebror fylte 3-5 år så begynte vi med sparing til han og sparte 200,- av barnetrygden. Det siste året har vi spart 300,- i mnd og skal fortsette med det til vi eventuelt har råd til å spare mer til han. Jobber ikke fullt og har en del lån så må vi jo også tenke på at med flere barn er det flere utgifter og da er det greit at sparingen blir lik hvertfall og at lommeboka ikke blir helt tom pga dette:) Dette skal vi også begynne med til minstemann når han blir blir 3 år. De skal få pengene enten når de er 18 eler 20 år, har ikke helt bestemt oss enda for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...