Gå til innhold

Hvor mye har dere legt på dere til nå, og hvilke uke?


kajfla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk vel ned 3 kilo i starten, og gått opp 1 igjen, så merker at kroppen har blitt mindre og magen større. Men alt virker normalt, så tar det med knusende ro! :) Så lenge babissen får næringen han trenger så går nok alt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si meg enig i at folk er "flinke" som ikke har gått opp noe enda når vi faktisk er halvveis .. For når man er gravid SKAL man gå opp , det er absolutt ikke da man skal begynne på noe diett for å holde samme vekt som før..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ca 20 uker åpå vei.. ikek det at jeg vet hvor mye jeg veide før 1. kontroll i uke 16.. men fra uke 16 til nå har jeg lagt på meg 0,4 kg.. og magen min vokser veldig.. men har nok å ta av fra før av.. så engster meg ikke.. redd man kanskje går litt mye opp nå i jula..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har enda ikke lagt på meg. Er i uke 23. Forrige gang hadde jeg bare lagt på meg 3,5 kg da jeg lå på føden... Fødte på termin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojojoj jeg har tydeligvis blitt ekstremfeit i forhold til dere....er i uke 20 og har lagt på meg hvertfall 7 kg... blir en knallhard slankekur i mai ja;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,sorry for å si dette,men er dere ikke gravide eller???eller lyver de fleste som har svart på dette innlegget???jeg trodde ikke dette var en konkuranse i å legge på seg minst mulig!!!!!synes det er litt merkelig når det kun er 4 stk av 33 som har lagt på seg litt i løpet av ca 20 uker. trodde ikke dette var en slankekonkuranse!!!jaja uansett jenter!!!lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Føler meg som en flodhest i forhold til mange som har svart på denne jeg. Har lagt på meg 7 kg og er 20+6 i dag. Det er omtrent det samme som jeg hadde gjort på samme tiden i de 2 forrige svangerskapene også. Får se hva jeg ender opp på denne gangen (25 og 21kg de 2 forrige gangene).Mannen min kalte meg for "kula" he he, ganske rund på slutten ja.....=o)

lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er enig med innsenderen som sier at vi er "flinke" dersom vi ikke legger på oss eller spiser lite. Tror det er viktig å ha fokus på at vi følger kroppens signaler, den forteller oss hva vi trenger ganske tydelig! Jeg er i uke 22 og har gått fra 59 kg til 66,5 og er 177 høy. Jeg gikk opp 18 kg sist, og etter et par måneder var jeg nede i 60 igjen. Spis og lytt er mitt råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke være mer enig med deg! Jeg er i uke 21 og har lagt på omtrent 4 kilo og jeg føler meg ok. Spiser akkurat som før, men drikker mer melk i tilegg (jeg liker ikke melk). I min første svangerskap lagt jeg på 17 kilo, men siden jeg vag bare 20 år gammel, alt smelted etter bare en månad.

Mitt problem er at jeg har lagt på 5 kilo siden jeg flyttet til Norge for litt mindre enn ett år siden og var ikke velding flink med trenning og alt. Men... Håper det blir bedre etter baby blir født.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her,gikk ned 1 kg,så gikk jeg opp en halv,så er så langt en halv kg i minus. Har tenkt ¨å fortsette sånn :) Megen vokser,og jeg ser skikkelig gravid ut no,hehe,men vekten holder seg :) Er i uke 20 pluss noen få dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 21 og har gått opp ca to kg. Magen er stor og jeg føler meg "slappere" både her og der. Har vel gått ned noe i muskelvekt og opp i fettprosent, men er fornøyd så langt.

Jeg har fått bekkenløsning, så jeg håper bare jeg kan holde meg litt aktiv og sunn for min egen og for barnets skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 2 kg og er nå 20+1... Har ikke så mye å ta av fra før. Med første mann la jeg på meg 15 kg. Det er ingen tvil om at jeg er gravid. Har en stor og tydelig mage som jeg ers stolt av... :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke lagt på meg noe, heller bare tatt av og er i uke 22. har fått stooor mage, men spiser lite pga jeg er veldig dårlig. svimmel å sånt så får ikke i meg mye mat så er nok derfor jeg ikke legger på meg noe særlig, men det kommer nok det også siden jeg hittil bare har gått ned i vekt. er 165 høy og veier nå 63 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

har lakt på meg 1,5 kg. er i uke 22.(har vært på sydentur i 14 dager og kom rett hjem til jul med mye snop,hadde ikkt lakt på mæ nå før da.

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det litt over 1 mnd siden jeg startet dette innlegget, og jeg var på vekta i går. + 1 1/2 kg. Greit det, er i uke 20. Har veldig mye å ta av, så for min del håper jeg ikke at jeg legger på meg så mye i.o.m. at det er anbefalt at jeg legger på meg ikke noe særlig mer enn 8kg. og siden jeg ikke har lagt på meg noe særlig til nå så tror jeg kanskje at jeg legger på meg mer etter hvert nå.

Har heller ikke fått sånn veldig mage, men plutselig kommer det nok ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, jeg er i uke 22(23 etter BIM sin utregning...) og jeg har lagt på meg1kg. har fått stor mage, men tatt av mye pga kvalme og oppkast tidligere i svangerskapet...... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt på meg 4 kg og er 22 uker på vei. føler meg som en diger flodhest her inne og får helt angst siden så å si nesten aller her inne har gått ned i vekt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen,

har bare lyst å gjenta meg selv jeg - tror dere som er bekymret for vektøking skal ta det med ro om dere da ikke har noe stoffskifte problemer fra før. De fleste jeg kjenner som hadde noe å gå på før de ble gravide gikk opp mindre under svangerskaet fordi vekten heller fordelte seg naturlig underveis, mens sånne som meg som var kanskje litt i underkant fra før, så forteller kroppen meg at her trengs mer for å nære både mor og barn, jeg er i uke 22 og har lagt på meg 8 kg til nå, og forventer å gå opp mange kilo til før mai.

hilsen matmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...