Gå til innhold

Hvor mye har dere legt på dere til nå, og hvilke uke?


kajfla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er i uke 16 (17+2 her inne) og har heller ikke lakt på meg noe..men jeg har fått stor mage og symfyse målet er endel over snittet, men så er jeg veldig lav da. Men har hørt at man legger mest på seg i uke 20?

Jeg har ikke endret kosthold etter jeg ble gravid hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 17, har heller ikke lagt på meg. Dvs, la på meg en kg, men den har jeg til min store forbauselse tatt av igjen...Tok forøvrig av 5kg første 12 ukene.

 

Jeg har lagt om kostholdet noe fordi jeg er litt overvektig. Vil forsøke å unngå å måtte presse ut en sånn 5kg's baby... Men jeg spiser fremdeles godter og potetløv når jeg blir servert det. Kjøper det ikke selv bare.

 

Har dessuten hatt redusert apetitt i forhold til tidligere- men har ikke hatt svangerskapskvalme i det hele tatt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 16 og har gått ned 1 kg.. Spiser akkurat det som faller meg inn..men var en søtmons uten like før..og nå liker jeg ikke kaker og sjokkis noe særlig..så det må nesten være det..for jeg elsker burger king og fløte og rømme og sauser osv fortsatt... Men nå har jeg aldri hatt anlegg for å legge på meg noe særlig heller... sitter jo aldri i ro! ;O) Så fortsetter dette blir jeg fornøyd! Har ikke godt av all den sjokkisen jeg pakka i meg før... ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er ui uke 17 i dag og har lagt på meg ca 2 kg. Har ikke lagt om kostholdet noe særlig, men har fått en stoooooor mage allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 18, og har fått relativt stoor mage. Registrerer på vekta at jeg allikevel ikke har gått noe opp. Dette kan skyldes at jeg har lagt om kostholdet ganske radikalt da jeg fikk vite at jeg har inntolleranse mot hvetemel og en ddel andre korn-sorter, melkeprodukter og egg.

Gleder meg til å spise normalt igjen om en fire månenders tid da legen sier jeg kan reintrodusere disse matvarene igjen. Lengter etter sjokolade, grovbrød med ost, og mange andre ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 16 og har tatt av meg 3 kg. Er 174 høy og veier 65 kg ca. Etter jeg ble gravid har jeg endret kostholdet. Jeg trodde jeg ville få dilla på alt usunt men jeg har mer lyst på frukt og sunne alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er 14 +5 og gikk ned 3-4 kg i begynnelsen.

Men det har med at eg nesten ikke spiste pga dårlig matlyst, og pga diarè hele tiden....

Har gått opp ca 2 kg igjen til nå... men det varierer fra uke til uke...

Er blitt veldig bevist på å spise frukt isteden for snop, og å la være å spise den porsjonen en ofte tar pga det var godt....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er 17+5 i dag, og gikk først ned 5kg å nå har jeg gått opp igjen2-3 av de. så er totalt på -2 -3kg. detta pga at jeg var sykemeldt i 10 uker pga ekstrem kvalme da, så er en grunn til vekttapet.

 

tenker kiloene går på igjen relativt raskt framover nå da, men det hører nå til graviditeten.

 

må dog skjerpe meg litt med maten, for jeg har spist mye usunt nå etter at kvalmen forsvant....mye pizza og snop egentlig.....*rødme* fy på meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 16 og lagt på meg tre kg fra 52 til 55 kg. Spiser så lite godterier og søtsaker som mulig, men spiste ikke så mye av det før heller. Men jeg spiser så mye, sulten hele tiden. Ferdigmat og pølser og generell usunn mat spiser vi ikke her i huset. Forrige gang gikk jeg også jevnt og trutt opp gjennom hele svangerskapet. Jeg har også stor mage, ligger øverst på det grønne feltet hele veien. Må finne papirene mine fra forrige gang å sammenlikne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.....flinke dere er.

Jeg er 17 uker i morgen, og jeg har lagt på meg 4 kg.

Og jeg har masse å ta av fra før, så jeg burde ikke.

Prøver å legge om kostholdet, men er så sulten hele tiden.

Dessuten har ikke hatt antydning til kvalme. DVS, jeg blir kvalm dersom jeg blir sulten........så jeg spiser med en gang jeg kjenner sult.

håper at jeg ikke går opp de 30 kg jeg gikk opp sist. (myyyye vann da men uansett tungt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde jo fått av alle kg pluss 4 til etter fødsel 1 april i år. nå er jeg i uke 20 og lagt på meg 3 kg. blir nok ikke 16 kg opp denne gang. det har jeg ikke tid til med den vesle her hjemme hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også i uke 17 og har heller ikke lagt på meg noe utenom magen. Magen er foreløpig veldig liten og søt den også, men begynner å se ganske gravid ut på ettermiddagene og kveldene:-)

 

Veide bare 52 kg på kontrollen i forrige uke (er 71 cm lang). Alltid vært lang og slank, men godt å begynne å få former igjen! Hehe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca 17 uker på vei, å har godt ned 1 kg. har ikke lagt om kosthold, har ikke vært kvalm,å det vises godt at jeg er gravid i enkelte klær jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 17 og har gått ned 6 kg. Har litt å gå på fra før, men har vært litt bekymra. Matlysta har bare forsvunnet de siste ukene, men nå prøver jeg å spise normalt, så håper ikke jeg går mer ned i vekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 18 og null kilo opp så langt,MEN nå kommer sakte men sikkert lysten på godteri tilbake, og da regner jeg med at kiloene kommer fort........heheh!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 20 og har foreløbig gått opp 5 kg.. har fått mye bedre matlyst etter at lillegutt tok bolig i kroppen min. nå veide jeg ganske lite fra før da, så det er nok naturens måte! viktig å ha fettdepoter til man skal amme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...