Gå til innhold

IKM Uke 50-skravletråd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo takk bare bra;) Og me deg?:) leser du for harde livet?:)

D e heilt sykt men itte me fant ut at me sko starta prøvingen nå i nov. så har eg så mye energi....eg rydde og står på som aldri før...:) Enten e eg bare så lei av alt rotet..(har ein del ting stående) eller så e d d at eg må ha någe aent å tenke på og bare vil tiden ska gå t el og så t ikm:) Klare ikkje sitte i ro då:) Bare når eg e innpå her:)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Her har jeg vært hjemme fra jobb i dag pga spying! Holdt på i hele natt og i formiddag. Hater det!! Tror ikke jeg kommer meg på jobb i morgen heller.

Heldigvis er det ikke midt i el-perioden:) Den kommer først mot neste helg. Får begynne å lade opp nå:)

Skrevet

Har ikke lest så mye, men jobbet litt med økonomiske oppgaver.

I morgen starter hjemmeeksamenen min, og jeg har gitt meg selv BIM-forbud under eksamenen. Så nå er jeg ikke her før på mandag. Får håpe at eksamenen går greit. Kos dere i helga alle sammen. Kan være lurt å starte kosinga for fullt nå. Skal prøve å kose meg litt selv om det er eksamen jeg også.

Lykke til! :)

Skrevet

Masse lykke til på hjemmeeksamen:)

Håper du klarer å konsentrere deg godt og ikke tenke for mye på bim..Men kosing må du få tid til...el neste uke:) men d rekke du vel vis eksamen ska ver inne t mandag:)

Lykke til:)

Skrevet

Til snart4barn?

 

Kanskje du er gravid allerede? Siden du spyr så mye, mener jeg? Det hadde jo vært noe. Håper du føler deg bedre nå iallefall :-)

 

 

Til Truseprinsesse 2pp

 

Lykke til med eksamen. Jeg er glad jeg er ferdig med mine 4 år :-) Men da går jo kanskje tiden til neste EL litt fortere da.

 

 

Jeg tenker egentlig ikke så mye på dette med å bli gravid, selv om det kan virke sånn. I ettermiddag har jeg brukt tiden på å sikle etter Orlando Bloom og Johnny Depp :-P Har sett på Pirates 3. Og Orlando har noen HELT nydelige øyne........... Hmmm....

 

 

Skrevet

God morgen alle sammen :-) Hatt en rolig natt? Sovet godt?

 

Jeg skulle legge meg tidlig i går, men ble liggende å lese til halv 1 :( Så nå er jeg tilbake på jobb, og litt trøtt. Men det er snart helg, da. Så da kan jeg jo sove lenge i morgen.

 

Skal dere gjøre noe spennende i dag da? Mange som kanskje skal lese til eksamen?

 

 

Skrevet

Trøtt idag jeg også...Vinden har stått sånn hele natta at når jeg våknet idag var jeg ikke sikker på om jeg hadde sovet i det hele tatt...men men snart helg som du sier og jeg gleder meg:)

 

Først skal jeg bare til tannlegen og tette 3 små hull og så slipper jeg jubelen løs for to herlige dager uten jobb:) min helg blir fyllt opp av bursdager...Koselig det:) Ikveld til en kompis på middag. imorgen ettermiddag familiebursdag til et søskenbarn av meg og søndag d samme til søstera mi:)

Og så skal helga bli fyllt me masse kosing;)

 

Hva me dere andre?:) Noen store planer?:)

Skrevet

Ingen store planer. Han jeg bor sammen med har to barn fra før. Og vi hadde dem forrige helg, så denne helgen blir det bare oss. Kunne hende han skulle jobbe natt til søndag, da det er mange sjuke på jobben hans.

 

Jeg skal nok ta meg et bad ikveld, en kald Cola, og så kanksje vi bare bestiller en pizza :-) Jeg kjøpte jo så jeg nå har alle Pirates-filmene, så kanksje vi ser den første i dag. Lenge siden jeg så den (vi hadde bare nummer 2 fra før).

 

I morgen skal jeg støvsuge litt over, og kanskje begynne å skrive julekort............ Jeg må begynne tidlig om jeg skal få skrevet dem, ellers havner de bare i utsettelseskøen :(

 

Så det blir en ordentlig KOSEhelg, før vi starter for alvor på søndags kveld :-) Hehe. Har jo EL rundt neste helg............

 

Du har EL i begynnelsen av uka du? Da blir det vel MASSE kos på dere :-) Hehe.

Skrevet

Hørtes ut som ei koselig avslappnde helg:) Jeg satt og fikk gjort mye av julekortene mine sist helg. Så håper også få gjort de ferdig denne helga:)

 

Jepp, min el på mandag vis syklusen holde seg på 27 dager som den har gjort de to siste gangene:)Krysse fingrene:) Så KOSEhelg blir d garantert:)

Kjenner det kribler i meg, er så spent:)

 

Nei, nå skal jeg en tur til tannlegen:( Drit..og så er d så god lunsj her idag som jeg går glipp av:( pleier ha forskjellige gode salater på fredagen:) Får gå snike meg ei skål t eg komme tebage:)

 

Skrevet

I helga skal jeg lese, lese og lese litt til.. ;)

Eksamenene nærner seg med stormskritt, gleder meg sånn til alle er over!

Er litt spent, dersom jeg blir gravid denne måneden kan jeg teste midt i eksamensperioden (om tre uker, da har jeg to eksamener igjen), men er litt redd for at det kommer til å ødelegge lesinga helt. (men det blir vel ikke noe særlig annerledes enn nå, er inne på bim hele tiden, og leser i tillegg alt annet jeg kommer over angående svangerskap og baby andre steder ;) )

Skrevet

Miramo!

 

Hehe! Jeg hadde ikke klart å konsentrere meg om lesing om jeg visste jeg nettopp hadde testet positivt. Jeg hadde vel ikke klart å lese uansett, for jeg liker ikke stresslesing. Da finner jeg bare på masse annet å gjøre :-)

 

Lykke til med lesinga i allefall :)

 

Har du EL nå snart, du da?

 

 

Skrevet

Lissomprøver:

 

Er litt redd for konsentrasjonen ja, men den er nok ikke særlig bedre om jeg vet at jeg kan teste og ikke gjør det..

Hehe, er veldig flink til å finne på andre ting enn lesing jeg også.. Leiligheten er ekstremt ryddig for tiden, oppvasken er som regel tatt og skittentøyskurven er nesten tom. ;)

 

Tror jeg har EL om litt under en uke, men ettersom dette er første gang vi prøver er jeg litt usikker.

 

Lenge til du har EL?

Studerer du, eller er det jobbing?

Skrevet

miramo:)

 

hehe, måtte smile og le litt da jeg leste innlegget ditt:) Kjente meg sånn igjen hvordan du beskrev lesing og eksamenstider...Var helt likt hos meg når d nærmet seg eksamen:)

 

men nå jobber jeg og sitter for det meste foran pc...D e prøve på baby forstyrrer en del der og:) Og så har eg fått så mye energi siden me begynte å prøve for eg vil få tiå t å gå fort så eg springe rundt å rydde og styre på heile veien:)

 

Denne helga e fyllt me masse familieselskap så har heldigvis plenty av aent å tenke på:)

Goe helg;)

Skrevet

Miramo :-)

 

Jeg sovna etter badet i går kveld :-)

 

Jeg jobber, men har studert i 4 år, så jeg vet åssen det er. Egentlig så er det litt dumt at det er rett før jul, og i begynnelsen av sommeren eksamene kommer. For det er da du IKKE har tid til det. Hvorfor kan ikke eksamen være i Oktober? Da er det jo ikke så mye annet å gjøre? Og så igjen i mars. I mai og juni er det jo vår og forsommer, og en har så lyrt til å være ute og nye. Og i desmber så er det jo så mye som kunne blitt koselig om en hadde tid til det og ikke eksamen. Men nå som jeg jobber så er det full pupp hele tiden :-) Jeg har heldigvis fri på julaften. Misunner ikke de som må jobbe da.

 

Hva studerer du? Hvor mange år har du igjen?

 

Jeg har EL neste helg, tror jeg. Søndag kanskje :-) Så vi skal varme litt opp nå i helgen. Jeg har sagt i fra til min samboer nå, at ukens oppgave nå, er å få det egget befruktet. Hehe! Han sa at han skulle gjøre sitt beste, men at det var jo min oppgave å åpne for hans små svømmere :-) Om en bare kunne styrt det, gitt...........

 

 

Skrevet

Eisabeth:

 

Du kan jo snart være gravid du, du som har EL denne helgen :-) Si i fra når du begynner å få symptomer, da :-) Jeg får symptomer etter hver EL, jeg. Eller jeg syns jeg føler dem. Hehe! Og så kommer TR, og da har det bare vært min fantasi. Kjedelig.

 

Var det hyggelig i går kveld? Du kjørte vel du, eller? Og så skulle dere i selskap i dag også?

 

 

Skrevet

Hei jenter!

Er innom en liten tur for å lette litt på trykket. Ikke så lett å være meg i helga. Eksamenen er vanskelig og krevende, men skal nok gå bra. Det verste er at jeg sitter med den hodepine og den vil ikke gå bort med smertestillende tabletter. Har migrene, så jeg håper den gir seg snart og ikke varer så lenge som den gjør noen ganger. Den kom i går og har vært litt av og på siden da. Det gjør det vanskelig å konsentrere seg, men jeg jobber så godt jeg kan. I tillegg er jeg skikkelig kvalm og det kommer nok av hodepinen. Dette resulterte i at jeg sov dårlig i natt og er i uggen form pga det også. Slitsomt. Jeg prøver bare å ta hensyn til meg selv. Gjør så godt jeg kan med eksamen, men det går ikke bedre enn det går. Vi får se. Skal skrive 15 sider og det er mye på en liten helg syns jeg. Tror kanskje jeg har feber også. Blærg.

 

På den andre siden har jeg EL om noen dager, så jeg håper formen tar seg opp slik at prøvingen finner sted Jeg skal teste 12. eller 13. desember og jeg har siste eksamen 11.desember. Syns jeg fortjener en sånn eksamensgave etter et tøft høstsemester på skolen.

Nå fikk jeg syte litt. Hehe.

Hvordan går det med prøvingen hos dere?

Skrevet

Har heldigvis ikke el før mot neste helg, for her har det vært spying og annen veg :) i tre dager! Vil ikke gi seg. Satser på at formen blir bedre utover uka til det virkelig gjelder:).

Kommer ikke til å teste før etter ikm, tenker jeg. har forresten 10 tester liggende. Bestilte 5 staver fra Danmark i sept., og så kom de aldri. Purret, og så viste det seg at de var sendt til England i stedet for Norge. Fikk 5 nye uten spørsmål, og en stund senere kom de fem som hadde vært på tur også!!: ) uten ekstra kostnad. Greit å vite at de er greie når noe går galt. Men, selv om jeg har mange, så prøver jeg å vente lengst mulig før jeg tester - hvis jeg ikke må sjekke grunnet utekveld el.l.

 

Lykke til på eksamen, Truseprinsesse!!

satser på at du får en flott eksamensgave!!!!!!1

Skrevet

Herlig med mange tester da. Har noen liggende selv. Dette blir spennende!

Takk for lykkeønskninger.

Nå skal jeg sove før det blir en ordentlig sisteeksamensdag/natt i morgen. Er fornøyd med innsatsen for i dag med tanke på min dårlige form.

Håper alle sammen får en fin søndag.

Skrevet

Hei:) Laga visst en test uten å vite at det allerede var en=) Så her kommer jeg=)

 

Hadde tr 17 november, så det vil vel si at jeg har eggløsning rundt 1 desember... Er kjempespent! Har 2 tester liggende som kribler i skuffen på badet:)

 

Ja, nå er det masse eksamenslesing på meg også... Blir helt utslitt av dette jeg:(... Har vært forkjøla og kjempesliten. Men nå får det holde! En ny dag i morgen=) Bøkene er lagt bort, og tv'en står på=) Sambo er ute på byen, og sender hele tiden mld om at jeg må huske å ikke drikke dersom den lille spira skal feste seg=) (selv om han vet jeg er hjemme og leser til eksamen) Han er så herlig=)

 

Ha en fin kveld alle sammen, og truseprinsesse 2 pp - lykke til med eksamen!

Skrevet

Lissomprøver :)

 

Å, d hørtes herlig ut m et bad.. Bor i en knøttliten leilighet, så d er vel en ting man bare kan drømme om her. (ikke d samme m sentralbadet, liksom)

 

Enig m at eksamenene ofte kommer på teite tider. Sambo går på et studie der de har ett fag, eksamen, nytt fag, eksamen osv. Det hadde vært så utrolig herlg, i stedet for å ta mange fag parallelt og mange eksamener rett før jul/sommer.

 

Jeg studerer geofysikk, er nå på tredje året på bachelor. Er litt i tvil på om jeg skal ta master eller begynne å jobbe etterpå, men får vel se når den tid kommer.

 

Ble litt satt ut i dag, fant ut at jeg har null peiling på når EL er. Hadde regnet den ut etter forrige mens (som var slutt-på-pillen-blødning, ikke mens), så jeg har rett og slett ikke peiling på hva jeg kan forvente fremover. Hadde en litt merkelig hendelse i underlivet tidligere i dag (d hørtes litt rart ut, men vil ikke gå i detalj i og m at d var temmelig ekkelt), så må vel bare se hva som skjer.

 

Men nå har jeg satt meg ned med en kopp kakao og kakemann, og skal prøve å ikke tenke noe mer på hverken d eller eksamen resten av kvelden. :)

Skrevet

Hallo jenter :-)

Jeg har hatt en SUPER helg. Det har vært deilig å bare slappe av :-)

 

Truseprinsesse 2pp:

 

Åssen har det gått i helgen? Har du fått skrevet alle 15 sidene? Kjedelig å bli dårlig når en har eksamen. Spesielt om du må ta den igjen fordi du ikke fullførte. Jeg måtte det en gang. Hadde influensa og gikk midt i eksamen, og måtte ta den igjen til våren. Men da hadde jeg jo glemt mye :-( Men det går sikkert bra med deg. Er det sånn at du ikke får fortsette om du ikke står på denne eksamen? Når har du EL, sa du? Til helga? Det har jeg også. Men vi har trenet litt i helgen :-) Hehe......

 

 

snart4barn?:

 

Åssen er formen? Bedre, eller fortsatt dårlig? Du må passe på slik at denne EL ikke blir "forsømt" av sjukdom. For det er så irriterende. Og så skulle vi jo ha hemmelig trøffel i mage på julaften :-) Jeg har også mange tester igjen. Kjøpte 10 billig via nettet fra Danmark, og har 8 igjen. Jeg er nok personen som tester for tidlig, og for ofte :-) Men fortsatt så er det litt av gleden for meg..........

 

 

Miramo:

 

Så du studerer geofysikk? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke helt vet hva det vil si? Er det geologi og fysikk? Hva kan du jobbe som/ med når du er ferdig? Jeg vurderte faktisk å studere astrofysikk. Elsket matte, fysikk og kjemi :-) Jeg er av de heldige som lærer fort, og har stor forståelse for logikk. Men jeg ELSKER barn, så da ble det førskolelærer. Men under studiet så ble jeg litt usikker, og i tillegg så har det vært endel ekstra med mine stebarn, så ironisk nok så jobber jeg IKKE som det nå. Men jeg STORTRIVES der jeg er nå. Både med arbeidsoppgaver og spesielt med kollegaene :-) De er helt supre!!!!

Det blir spennende for deg å se når TR kommer nå da :-) OM TR kommer da. Kan jo hende du er GRAVID. Har du testet? Husker du ikke når du hadde TR sist?

 

 

 

Nå er det snart ei ny arbeidsuke. Og i dag er det akkurat 1 mnd. til JULAFTEN. Off, det gikk fort i år. Kom plutselig på at vi bare har 2 helger til med stebarna mine. Og da skal vi rekke å lage noen få julegaver, tegnejulekort til mamma, mormor og tante, handle noen julegaver og prøve å kose oss :-) De skal ikke være med oss på julaften, så vi skal feire lillejulaften. Da har vi som tradisjon å bare ha på koseklær, pynte juletreet og spise noe enkelt.

 

Hva skal dere i jula, da damer? Bortsett fra å være gravide og IKKE drikke :-)

 

 

Skrevet

Da er heldigvis formen god igjen. Håper det blir lenge til neste gang vi får spying i huset.

Er i dag på dag10 i syklusen, og begynner å lure på om jeg har el allerede (hadde på dag18-19 forrige pp). Har litt smerter, mye utflod og i tillegg litt rosa utflod.. så her tas det INGEN sjanser. Mannen må til pers allerede nå og helt til dag 20:). Han synes ikke det er så ille. Vi har vært sammen i 10 år nå, og gift i 7, men klarer å nyte prøveperiodene - selv etter 3 barn:)

 

Ellers så har jeg nå begynt å telle opp julegaver, forberede gavekalender til ungene og planlegger andre juleinnkjøp. Denne jula ser det faktisk ut til at vi bare blir hjemme i det nye huset vårt. Som regel drar vi sørover til svigers i alle ferier, men mannen min skal jobbe litt, så egentlig skal det bli deilig å ikke bare stikke av fra et julepyntet hus. Gleder meg!!

Jeg jobber som lærer, så jeg har hele juleferien fri.

 

Lissomprøver: Hadde vært skikkelig koselig å reise herifra sammen over til 1.trimester! Vi trenger mange herifra inn der, så blir det så trivelig så:)

Skrevet

snart4barn?:

 

Det er så fint når enn fortsatt kan klare å nyte prøvinga. Og det er jo superflott når en til og med har 3 barn fra før av :-) Dere burde være stolte!

 

Har dere nettopp kjøpt nytt hus? Da er det jo kjempemorsomt at dere skal feire første julen i det nye huset :-) Får dere besøk av noen, da eller? Vi skal hjem til mine foreldre i jula. Og det er så deilig å slippe å lage til julaften. Jeg blir litt stressa, egentlig. Pynte to barn, meg selv, ha all mat varm samtidig (rart at alle klarer det så bra med bare 4 plater), koke risgrøt til riskrem (brenner seg alltid i bunnen), dekke på, vaske opp, osv osv. Og jeg ender alltid med å pynte meg sel ETTER at gjestene har kommet, og da er jeg allerede gjennomsvett i finklærne. Jeg har bare gjort det 2 ganger før, altså. Og jeg var egentlig bare 26 år da jeg første gangen gjorde det :-) Det er ingen av mine venninner som har stelt i stand til julaften MED gjester. Så jeg er egentlig litt stolt av meg selv. Men det gikk bedre i fjor, enn for 2 år siden. Jeg og samboer har funnet ut en arbeidsfordeling som bare blir bedre og bedre for vært år :-)

 

 

 

Det må være deilig å ha fri hele jula. I år så blir det jo ikke så mye jobbing for oss med kontortid, heller, da vi ikke jobber julaften. Det blir jo egentlig bare 2 dager, og regner med at det blir rolig da :-) Jobber du på barneskolen, ungdomsskolen eller videregående?

 

 

Skrevet

Lissomprøver:

 

Man kan vel se på geofysikk (jordens fysikk) som en blanding av geologi og fysikk. Vet ikke helt hva jeg kan få jobb innenfor etterpå, blir kanskje forskning eller noe inne det private. Har egentlig den oppfatning at man bør ha en master for å lære nok, så da har jeg fremdeles en del år på meg å finne ut av ting.. ;)

Er bra du trives på jobben da, det er kanskje det som er det viktigste?

Har ikke fårr TR skikkelig etter pilleslutt, er derfor jeg er litt usikker. Har vært inne på nettet og kjøpt mange billigtester, så nå skal det snart testes!

 

Sykt at det bare er en måned igjen til jul (og ørten eksamener før det..)! Hørtes skikkelig koselig ut med tradisjonene dere har med stebarna dine, ser for meg at de gleder seg veldig!

 

Jula her begynner ikke før 21. desember (ferdig med eksamen), og det blir feiring med masse familie på begge sider.

Skrevet

Faar vel hive meg paa her jeg ogsaa :)

 

Jeg har IKM ca 10/11 des saa IKM er vel ca i dag tenker jeg.

 

Er rart aa tenke paa at vi kan allerede ha pabegynt en liten spire....

 

Foerstemann var et uhell og andremann satt paa foerste forsoek. Blir liksom til at en da tror det skal gaa lett denne gangen ogsaa selv om jeg vet at det ikke noedvendigvis trenger aa vaere slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...