Gå til innhold

IKM Uke 50-skravletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, da var jeg ferdig med TR for nå. Det blir en avslappet førsteuke, før vi setter i gang igjen :-)

Noen flere som nettopp har hatt TR?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat ferdig her også.

Satser på at tida fram til 15./16.des går fort!! Vil så gjerne gå gravid mot jula:)....

Prøver å ikke stresse ,da, men det er ikke lett - særlig ikke når el nærmer seg. Håper på å slippe å gå over i 12.pp. Slitsomt å gå slik å vente så lenge.....

Har du noen barn fra før?

Skrevet

jeg har ikm 10.des...er første pp så er veldig spennendes:) Håper også sterkt på å være gravid mot jula:) Lurer sånn på om jeg skal fortelle d til mamma på julaften...Men synes det er litt tidlig også...Hun klarer aldri å holde det for seg selv kan jeg tenke meg...:)

Hva med dere..Når ville dere fortalt det videre til de nærmeste?

jeg tenker at det gjør ikke noe fortelle de nærmeste det for jeg vil fortelle dem om eventuelle ma/sa uansett...men samtidig så vet jeg ikke...:)

Skrevet

sist jeg var gravid fortalte jeg det tidlig til de nærmeste, tenker at de er gode å ha rundt seg hvis det skulle gå galt. så for meg var det godt å si det=) venter IKM 12 des. er bare andre prøve periode, så er ikke helt utålmodig ennå hihi=) men hadde selvfølgelig blitt glad om det klaffet=)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg kommer til å si det i jula om jeg er gravid nå.

Blir vanskelig å snike seg unna drikkingen i jula da. Er veldig drikketradisjon der jeg er fra. :(

Jeg gruer meg til å si det til foreldrene mine. Tror de syns det er for tidlig. Vet at jeg ikke skal bry meg om hva de syns, men jeg gjør det jo uansett.

Men gleder meg til å fortelle det til svigers og til farmor da. Merkelig det der.

Har moren din vanskelig for å holde på hemmeligheter?

Skrevet

har du barn fra før. truseprinsesse?

Skrevet

Sluttet på pillen for ca en uke siden, så nå er det kanskje en uke eller noe til EL? Er ikke helt inne i tingene enda, men prøver å finne ut av det.. ;)

Vi kommer ikke til å si noe i jula dersom jeg blir gravid, synes det er litt tidlig.

Men håper det klaffer nå, hadde vært litt av en julegave! :)

Skrevet

Har ingen barn, nei. Prøver på min første nå. :)

Skrevet

Ja, det er sant:) Hadde vært litt av en julegave til seg selv i alle fall:)

nei, mora mi har ikke vanskelig for å holde på hemmeligheter:) men hun har en tvillingsøster som jeg også står ganske nær som det hadde blitt vanskelig å holde d fra:) Jeg tror nok jeg fort muligens venter til over jul skulle vi være så heldige å få den flotteste julegaven av de alle:)

Dere, hvordan er det nå med tvillinger? har hørt så mye forskjellig på hvem som bærer dette "genet"...og om det er enegga eller toegga en har i familien...Noen som har peiling?

Skrevet

Det er toeggede tvillinger som går i arv.

Er moren din det?

Det bruker å gå i annenhvert ledd. :)

Hadde vært koselig! :)

Skrevet

ja, det mener jeg og å huske at toegga går i arv...Moren min er enegga mener jeg...uff, burde visst bedre...hun og tante va prikklike som barn og i ungdomstia..er mer ulike nå. men fremdeles ganske like..Mormor er også tvilling. Samme med utseende der...Skal dobbelt sjekke med mamma jeg..så der har d gått direkte uten å hoppe over et ledd...nå er det ingen i mamma sin generasjon som har fått tvillinger så nå har d hoppa over et ledd og min generasjon er neste...ingen søskenbarn med tvillinger så langt....

På pappa sin side så har jeg en tante og onkel som er toegga tvillinger...

men er det mannen eller dama så drar dette med seg?

Mannen min har ingen tvillinger på sin side....

Vet ikke om jeg kunne tenkt meg tvillinger i første runde...men iandre runde føler jeg det hadde vært greit:)

Skrevet

Det er jenta det står på. Hun som slipper to egg samtidig.

Svigerfar er toegget tvilling, men jeg er bare glad til for at det ikke går gjennom mannen. Men dersom mannen får en datter så blir hun bærer av evnen til å slippe to egg samtidig.

Merkelige greier det der med tvillinger. :)

Skrevet

Hmmm....ja, sjansen e vel egentlig ganske stor då for at eg kan ende opp me tvillinger...Komme t bli sjokkskada fyst og så glad i så fall tror eg:)

Skrevet

Jeg har ingen barn fra før av, nei :-)

Jeg kommer nok til å si det så fort jeg har gått over IKM, og i tillegg har testet positivt. De vet vi prøver litt forsiktig. Men nå prøver vi ikke forsiktig. Dette blir siste PP uten EL-test.... neste PP blir det mer Scietific :-)

Det hadde vært deilig med en baby i magen til jul....... Så morsomt å si i fra på julaften. Nei takk ,ikke vin/ øl til meg, for jeg er GRAVIIIIIIIIIIIIID!

Det er drømmen min :-) Og så gå våren i møte med en levende sprellas inni seg. Får håpe på en ikke for varm sommer.

Jeg tror jeg har EL rundt 2. desember, så da kan jeg snike meg til en test 11. eller 12. kanskje? Hva sier dere?

Skrevet

Jeg håper på tvillinger i første runde. Da hadde jeg lissom kommet langt på vei med en gang :-) Ønsker meg mange barn. Men jeg tror ikke det er tvillinger i min familie.

Har ei venninne som var her inne, og hun fikk to tuller. Tror det har vært slitsomt. Spesielt når en ikke bor i nærheten av noens foreldre.

Skrevet

Eg ønske meg egentlig bare to unger totalt. Men skulle d komme tvillinger i første runde så vil jeg ha flere...eller kommer an på hvordan svangerskapet og fødselen er sikkert:)

Men først må jeg bli gravid;)

Har el den 26. jeg og komme t ta ein test den 7.des...Litt før ikm for skal på julebord. Men kommer ikke til å drikke uansett så kunne nok likeså ha ventet til 10.des me testen. Men det er noen venner der som er gravid. Kanskje vi forteller d til dem får vi positiv test..Vet ikkje eg...

Vanskelig dette her:)

Skrevet

Du ligger nesten 1 uke før meg, heldiggris. Jeg tror jeg har EL i slutten av neste uke. Så dere er i gang med å "kose" nå dere, da :-) Hehe! Morsomt med oss som prøver, for da vet en når andre koser :-)

Jeg ønsker meg flere barn enn 2. Men jeg har 2 stebarn, så det vil uansett bli flere enn 2 til tider likevel. Men jeg syns tvillinger som førstegang hadde vært supert. Da kan jeg jo ikke sammenligne med hvor rolig alt var med bare en unge :-)

Jeg klarer heller ikke å la vær å teste. Bare for å ha noe å gjøre i ventetiden egentlig. Men det blir dyrt med CB og QR, så nå har jeg bestilt billige fra nette (Danmark). Da kan jeg teste med litt bedre samvittighet.

Skrevet

Vi er igang med kosing ja:) Holder dere på hver dag rundt el eller annenhverdag? Leste noe tips på babyverden om å "lade opp"...:) Vet ikke helt jeg:) Trenger ikke svare hvis det ble litt for personlig:)

Jeg bruker i disse dager el-strimler fra billigetester.no...får se om de gir utslag...har også fem strimler for å teste gravi...men kjøper nok et par cb digital i tilleg:)

Skrevet

Nei, vi "hopper ikke i høyet" hver dag :-) Nå den første uka (har jo EL neste helg igjen) skal vi nok bare KOSE, kose oss sammen. Se på film, spise god mat, ol. Og så blir det nok annenhver dag neste uke til og med 3. - 4. desember, og så blir det bare vanlig frem til IKM :-)

Vi har ikke begynt med el-testing ennå. Men dette er siste PP som vi ikke gjør sånt, neste gang er vi i gang med testing ol....

Har du funnet noe å ha på deg på julebordet, da? Jeg syns alltid det er så slitsomt :-)

Skrevet

Hehe, me og tar d aen kver dag:)

Uff, kler t julabord ja:) E alltid kjekt me nye kler men t julabord blir d ofte bare stress når eg ska ut å finna någe:) Syns og d e litt slitsomt..Så har kje komt igang me d ennå...Har sett litt på ka eg har jemma bare:) Hb egentlig eg bare kan bruke någe av d eg har der iår:)

Ska du avgårde på någe julebord i disse babylagingstidene?:)

Skrevet

Nei, er i en bransje sånn at vi har hatt det :-) Og da var jeg sykemeldt grunnet en mindre operasjon. Så jeg slipper det i år. Men julaften kan jo bli spennende med eventuell trøffel i magen :-) Og så tenker jeg på bryllupet jeg skal i i mai... Fetter skal gifte seg, og jeg håper på mage da, ja. Hadde vært så morsomt å ha mammakjole da. Og så strutte litt med magen til sommeren (bare det ikke blir for varmt).

Fødsel på sensommeren, høsten hadde blitt perfekt... Så kunne vi giftet oss året etter, og så fått en til :-) Hehe! Planen er klar, men kanksje ikke 100 % sikker ?!! :-) HEHE

Skrevet

Jeg og håper på en "julegave" som er levende (ikke hund, katt osv asså :-))! Det hadde vært så deilig å ha en trøffel i magen i jula..... Vi får se :-)

Skrevet

Hehe, det er kjekt å planlegge og drømme:)

Jeg gjør det hele tiden. Bare passe på at alt ikke blir helt firkanta planlegging så noe blir litt spontant også:)

Jeg gifta meg i juni, bryllupsreise i oktober, gravid når som helst..Skikkelig planlegging her og:) Men det er så kjekt å ha noe å se fram t:)

Skrevet

Vi har kanskje venta litt for lenge med å begynne å prøve, vi..... Er jo snartt 30 år. Men, men. Jeg kan jo ikke gjøre noe med det nå. Håper bare at det ikke tar altfor lang tid å bli gravid (les: flere år), for da er jeg plutselig 35, og da nærmer jeg meg 40.....

Det går sikkert bra det også, men det følger jo alltid en viss risiko med å bli gravid opp i mot 40 års alder.

Nå skal jeg kjøre hjem fra jobb. Kanskje vi snakkes i kveld igjen, jenter :-)

Skrevet

Hvordan går det med dere alle sammen i dag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...