Gå til innhold

Hvor mye sponser de kommende besteforeldrene med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke noe her... =) Blir vel noe når babyen har kommet til verden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til førstemann fikk vi vogn og utstyr for 10 000 av mamma og pappa. Det kom så godt med :o) Av min sambos mor fikk vi sprinkelseng og av sambos far fikk vi blomster.

Nå er det kun mine foreldre som lever og de har ikke stort med penger. Dessuten har vi omtrent alt vi trenger fra før. Mamma skal kjøpe sånn babygym vet jeg. Ellers så blir det vel noe klær kan jeg tenke meg. Pappa henger vel bare på mammas gave selvom de er skilt og vel så det.

Skrevet

Vi har selv kjøpt barnevogn (brukt) og skal kjøpe bilstol, mamma snakket noe om at hun skulle kjøpe bilstol etc. men jeg ser ikke helt vitsen når vi tjener greit begge to. Vi skal ikke kjøpe så mye nytt utover voksi, saueskinn og bilstol. Trenger ikke stellebord, da vi bare kjøper en matte og har over en kommode vi allerede har. Resten får vi låne/arve av venner.

Vi har fått seng av stefaren min, av foreldrene hans kan vi nok ikke forvente noe (hvilket vi ikke gjør heller) da de begge er pensjonister (ufør).

Jeg hadde satt pris på hjelp dersom vi hadde trengt det, men jeg føler at vi har det så godt som vi har (vi er absolutt ikke rike) at det er unødvendig å få fra foreldrene. Håper de bruker pengene på opplevelser sammen med barnebarnet i stedet!

Skrevet

Vi fikk stellebord og barnevogn av foreldrene våre til førstemann som er litt over 3 år nå. Seng, voksipose osv kjøpte jeg billig av en kollega av meg. Fikk masse klær osv da fra foreldre, søstra mi og annen familie da vi fikk gutten. Babyen i magen har vi ikke fått noe til ennå, har termin først i april.

Skrevet

Vi får sponset 10 000,- av mine foreldre og litt småting her og der. Og av mine svigerforeldre fikk vi bilsete!

For de 10 000,- kjøpte vi, seng, vogn, base til bilstol, og vugge.

Så vi har vært veldig heldige:)

Første barnebarn i begges familie!!

Skrevet

Vi har fått masse av mine foreldre: Bugaboo koplett med adaptere til maxi cosi og maxi cosi og stelle veske, seng (m/madrass) og komode (skikkelige greier ikke billige greier fra ikea :), dundyne til sengen og dyne til vognen, var på en sponset tur på H&M med mamma hvor vi kjøpt kjøredress, noen bodyer, og diverse klær og litt janus ull undertøy til småen :)

Av mine svigerforeldre har jeg ingen aning om vi får noe, eller hva vi får :) Men det vi får er vi taknemlig for, men forventer ikke å få noe fra noen. Bestilte vogn og bilsete, noe vi hadde tenkt å betale selv, men pappa kom med pengene. Så da bestemte vi oss for å kjøpe seng og komode, og da betalte mamma. Mamma og de synes det er stas med barnebarn :) Og de vet at vi ser oss om etter bolig å kjøpe, så vi sparer til det, så de foretrekker å hjelpe oss så vi kan spare pengene til senere hus kjøp. Så det eneste jeg har kjøpt er små ting, sengetøy, litt klær, liggeskinn... Tror det eneste jeg mangler til småens ankomst er stelle matte og bade balje eller stellebord, har tenkt å kjøpe det selv, om jeg får gjøre det viser tiden seg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...