Gå til innhold

Hvor mye sponser de kommende besteforeldrene med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Lurte på en ting. Hører stadig om alle som får vogn, bilstol, ditt og datt til babyen av foreldre og svigerforeldre. Hva får/fikk dere? Er kanskje mest aktuelt for første barnet...?

Vi får penger til jul, i stedet for vanlig gave, slik at vi kan kjøpe litt utstyr. Men det er ikke snakk om tusenvis av kroner til dyre vogner, bilstoler osv... Ellers får vi ikke noe før barnet er født, da drypper det nok litt klær og sånn...

Er det mange som får masse utstyr, eller står dere for det selv, som oss?

Nyskjerring... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi får en del, men så er det første barnebarn på begge sider. Mine foreldre har kjøpt vogn og lammeskinn, svigermor gir lammeskinnspose og svigerfar + samboer gir vugge.

Skrevet

Heisann!

Her tror jeg det er syke forskjeller ute å går! Med førstemann fikk jeg vogn av svigers til 6-7000kr. Av mora mi fikk jeg en blomst, kjøredress, body og en velour dress. Av faren min og dama, fikk jeg ett pledd og en sparebøsse hehe!

Mens min halvsøster derimot fikk 7000kr til første og andremann av sin mor og mann! Hva hu fikk av svigerforeldra vet jeg ikke.

Denne gangen kommer vi nok til å måtte klare oss selv... Å det er greit, for vi har det meste på stell akkurat nå :-)

Skrevet

Svigemor sponset oss med 1000,- til barnevogn. Ellers så liker både mamma å svigemor å strikke til lillegutt. Ellers har vi stått for alt selv.

Skrevet

Det blir kanskje litt klær og gave ved fødsel. Mamma strikker litt, det er jo flott.

Ellers så står vi for det aller meste selv.

Skrevet

Her spyttet ikke besteforeldrene i noe verken med nr1 eller nr2 å garantert ikke med nr 3 heller...

Skrevet

Vi har vært heldige og har fått endel fra kommende besteforeldre, men det er første barnebarn på begge sider..

Av mamma og stefar har vi fått vogn + alt til vogna (dyne, sengesett, lammeskinn)..

av pappa og stemor har vi fått lekegrind, bilstol og stellebord.. + masse klær for de fikk selv ei jente for 3år siden..

av svigermor fikk vi seng med alt tilbehør..

Så vi har vært veldig heldige, nesten FOR heldige vil nok mange si..

Men de har faktisk insistert på å kjøpe dette, vi har ikke bedt om noe..

Skrevet

Fikk litt penger til førstemann av svigers, ellers må vi nok stå for moroa selv:)

Skrevet

her har vi blitt sponsa med 2000kr til av barnevogn.

Seng og lammeullspose skal jeg bruke etter meg og brodern (dvs 30år gammelt), mens bestemora mi på 90 har sponsa med madrass, dyne og sengetøy.

Ellers vet jeg mamma driver og strikker som en gal til babyen som kommer. Tror det har klikket for dama:-) men det er hennes første barnebarn så da blir de vel også litt tussete.

Skrevet

svigermor sa at ho ville sponse vogn på oss sist ,og at vi selvfølgelig skulle få bestemme hvilken, og den kosta vel 6500,- mamma ga bare litt klær, ellers ingenting, svigermor har no kjøpt eldste datra ny seng, i stede for noe anna vi ikkje treng, siden vi enda har vogna som bare så vidt e 2 år, og babyen ska ha gridsenga som 2 åringen har sovet i....

ellers så har moderen lite å rutte med og regner ikkje med å få noe mere enn klea denne gangen åsså, det samme med pappa. vi har jo stortsett det meste etter viktoria uasett....

Skrevet

Vi skal få det vi trenger av utstyr. Men jeg skal se hva jeg kan få av familiemedlemmer som nettopp har hatt små barn før jeg bestemmer hva vi må kjøpe. Gidder ikke kjøpe alt nytt og dyrt bare fordi vi kan få det.

Gjest Orkideen
Skrevet

Vi har fått barnevogn til over 5000 kroner, bilstol, stellebord, vogge, dunpose, bleiebøtte, lammeskinn, masse klær og annet utstyr. I tillegg får vi penger til jul slik at vi kan kjøpe mer utstyr hvis vi trenger det.

I tillegg til dette har vi fått ni kasser med klær, sengetøy og utstyr fra søsken som har født tidligere.

Vi har vært veldig heldige. Vi sliter litt økonomisk og vet ikke hvordam vi skulle klart oss uten all hjelpen.

Skrevet

Vi behøver ikke så mye denne gangen. har vogn, seng o.l. fra forrige barn. Men kan fortelle hva vi fikk den gangen...

Av svigers fikk vi en pakke som bestod av vogn, seng, stellebord osv. Den herligheten kom vel på ca 9000,-

Av mine foreldre fikk vi overhode ikke så mye... Fikk en del klær + bilstol.

Jeg blir litt brydd når de gir oss så mye. Vi hadde ikke regnet med å få så mye, men selvfølgelig er det hyggelig at de bidrar.

Skrevet

Vi er jo da i en litt uheldig økonomisk situasjon nå, da jeg er lærling og han er student. Han har fått seg jobb nå da, så nå blir det mer på stell ;) Men det er første barnebarn på mi side og andre på motsatt side. Vi har fått vogn som besteforeldrene spleisa på. Ellers har de kjøpt småting som bodyer og sokker og sånn. Veldig takknemmelig for all hjelp, vi.. men man vil jo alltid helst klare seg selv :)

Skrevet

Vet ikke hva vi får enda, men jeg regner med at det blir litt forskjell på hva vi får fra mine foreldre og hva vi får fra svigerforeldrene mine. Det synes jeg er riktig også slik situasjonen er i familien. Foreldrene mine har vært så heldige at de har kunnet spart seg opp litt penger gjennom årene. (De er ikke rike, men de har så de greier seg og litt til). De elsker å bruke litt av pengene på barnebarna, og kommer nok til å foreslå selv at de skal kjøpe noe til oss eller at vi får penger til å kjøpe det inn selv. Det gjorde de i hvert fall da broren min fikk barn.

Svigerforeldrene mine har en helt annen livssituasjon. Dessverre er begge syke, og økonomien er ganske skral. De har derfor liten mulighet til å hjelpe oss. Svigermor vil nok kjøpe et par klesplagg, og jeg vil sette like stor pris på den gaven som den jeg får fra mine foreldre, selv om pengeverdien er svært forskjellig.

Skrevet

Vi fikk Voksi-pose av svigerforeldrene mine, pluss blomster, barselgrøt og kake. Av mamma husker jeg ikke hva vi fikk, bortsett fra at hun ble heeelt forelsket i barnebarnet fra første stund... Av pappa og kona fikk vi div. klær og leker.

Vi har ellers en ganske stor familie, og flere venner som alle hadde med gaver på barselbesøk.

Svigerforeldrene mine betalte hele dåpsfesten + ga noen tusen i pengegave til mini. Mamma har bidratt i form av mye barnepass.

Hjelpen kommer i flere former, og jeg er minst like takknemmelig for tiden noen bruker sammen med sønnen min som pengene de bruker på gaver..!

Siden sist har pappa fått ett nytt barnebarn, mens mamma og svigerforeldrene mine bare har ett barnebarn ennå (til vår nr. 2 kommer i juni).

Forventer ikke store gaver denne gangen, har mye utstyr fra før. Vil heller at de lager middag når de kommer på besøk, tar seg av størstebarnet osv.

Gleder meg! Hurra!

Skrevet

mine foreldre skal kjøpe vogn til oss når den tid kommer.. jeg er enebarn da, og det er første barnebarnet som er på vei ;)

Skrevet

Fra mamma og pappa har vi fått Emmaljunga vogn

Av svigermor har vi fått voksipose og sengekantbeskytter

Av svigerfar og kona har vi fått bilsete og base, bleiebøtte, 3 x sengetøy, stelleunderlag, ullteppe og dundyne.

Har vært kjempeheldige!

Skrevet

Sist fikk vi bilstol av svigermor, og leandervugge av mor.

Skrevet

Med første fikk vi vogn og bilsete av svigers, bilsete bare pga det var en pakke pris,fikk mye klær av mamma&co+ vippestol . Men fikk vaskemaskin og da vi flyttet sammen par mnd før jenta kom... 7000 i ordentlig vaskemaskin...av mine foreldre.vogge hadde vi ikkje plass til og stellebord arva vi.... denne gangen har vi fått ny madrass og lammeskinn av mine foreldre + strømpebukser

Skrevet

Av mine foreldre fikk vi komplett seng med kant, madrass, dyne/pute sengeklær, en del klær, blomster og div.

Av svigermor fikk vi et nydelig hentesett hun hadde strikket, babygym, en del klær, bilstol dress og sikkert noe til som jeg ikke husker lenger...(nå er hun dessverre død da)

Det var 2 barnebarn på begge sider, det hadde ingenting å si på gavene!

Skrevet

Hm, synes folk får mye. Har ikke fått noenting og tviler på om vi får noe annet enn vanlige fødselsgaver, klær etc.

Skrevet

Vi får barnevogn av foreldrene mine (skal ha simo duo) og seng av foreldrene hans, så vi er veldig heldige! I tillegg får vi nok klær og slikt. Veldig takknemlig for det.

Skrevet

Har ikke fått masse vi heller,bare noen små plagg og noe spisesett fra pappan min, men jeg er kjempe fornøyd med det jeg, trenger ikke en masse greier, har det vi trenger nå, er viktig for meg at jeg heller få litt hjelp i begynnelsen, og at folk støtter meg og mannen min:)

Skrevet

Ingenting,kan vel ikke forvente at de skal handle heller dah.....seff får vi barselsgaver når bebisn kommer.Klær elr en leke!! Men har fåt servert mange gode måltid av min mamma da jeg var kvalm,og den kommende oldemor og mormor kommer å vasker til jul,så jerg er happy:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...