Gå til innhold

Hvor mye sponser de kommende besteforeldrene med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her strikket svigermor en hel masse flott til både nr 1 og 2.

Er så glad for det. Synest det er helt herlig med strikket klær til småbarn. For ikke å snakket om det store teppet hun strikket :)

Ellers fikk vi de flotte julekjolene til begge jentene av de.

For ikke å snakke om at hun kom hit for å hjelpe meg da jeg var dårlig etter fødselen og mannen måtte tilbake på jobb.

Av mine foreldre fikk vi flotte klær i gave da jenta ble født, og en svær blomsteropsats :)

De kjøpte også ut en del av lånet vårt. Siden det er dyrt å ha barn.

Mot "noe" tilbake. Ellers så er de kjempeflinke til å stille opp som barnevakt. Både når vi har behov for det, og når de selv føler at de trenger litt "alene-tid" med jentene våre (";)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her ordner vi alt selv... gjorde det sist gang også. hadde ikke sagt nei takk hadde vi fått tilbudet.. samtidig føles det godt å vite at dette greier vi selv

Skrevet

Vi kommer til å få masse, men det var ikke noe jeg forventet. Kanskje det varierer fra landsdel til landsdel hvor mye det er vanlig at besteforeldrene gir? Hvertfall varierer det med økonomi. Jeg er heldig som har foreldre/steforeldre med god råd...

Skrevet

Til førstemann fikk vi vogn og div til 8000 kr av mamma. Hennes første barnebarn, så hun var helt i hundre. :) Fikk myyye mer enn forventet. I tillegg kjøpte hun sengsett, klær, bamser, soveskinn og mye mer.

Svigermor strikka klær og betalte for bilstol. Også fikk vi tørketrommelen deres som ikke ble brukt. :) Svigers sparer 100 kr mnd til hvert barnebarn i tillegg. De har 5.

Mamma har siden betalt for 2 vogner til, og når de videreselges skal pengene settes på småens konto. Mamma eelsker å kjøpe babyutstyr, også er det litt det at hun nå har råd å kjøpe det hun ikke kunne da vi var små.

Begge besteforeldreparene bidrar med det de kan, ikke bare materielle ting da. Rent økonomisk hadde det mye å si for oss med førstemann, nå trenger vi ikke mye nytt til neste.

Skrevet

Vi fikk vogna av svigers...og så arvet vi en kjempefin sprinkelseng av onkelen til sambo..stellekommode lånte vi av søstera mi, for hun har ei datter som er et år eldre enn vår datter. Kjøpte jo litt klær selv selvfølgelig, men fikk så utroooolig mye klær av familie, naboer og venner! Den første bilstolen leide vi på en babybutikk...betalte depositum og hadde den til den måtte byttes ut. Så ikke poenget med å kjøpe den "minste" bilstolen ettersom den måtte byttes ut ganske kjapt.

Skrevet

Mamma og pappa kjøper vogn, svigermor og samboeren hennes kjøpte stellebord, og i tillegg kjøper mamma masse klær og strikker teppe, koselig :-)

Resten har vi kjøpt selv + arvet litt klær...

Lurer på om vi også får lammeskinnspose av farmoren og farfaren min til fødselen...

Skrevet

Får ikke noe annet enn litt klær og en blomst i fødselsgave. Og det er jeg gla for. Vi tjener sikkert det dobbelte av det mine foreldre gjør, nokså det samme som svigers tjener, og da blir det for dumt visst de skal drive og sponse oss med all slags. Dessuten har vi fått over en halv million i "forskudd" på arv av mine foreldre, og får overta gården til svigers til en spottpris i forhold til det den ville gått for på det åpne markedet. Så jeg syns i grunnen vi har fått mer enn nok :-)

Skrevet

vi blir sponset med det meste. får vogn, vugge,stellebord og alle småting som klær og sånt. selv har jeg kjøpt dyner og lammeskinn. og har seng og lammeskinnspose fra jeg var baby. er heldige vi, for det hadde blitt dyrt å kjøpe alt selv... mannen går på skole så vi lever på min inntekt.

Skrevet

Vi får vogn fra mine foreldre til jul- eller penger til vogn

Seng med alt tilbehør til fra svigers samt penger.

Da får vi kjøpe bilstol med base selv, også har vi vel det meste av de store tingene.

Første barnebarn på begges sider.

Skrevet

Vi fikk 7000kr av svigers og 7000kr av foreldrene mine:) og 2000kr av oldemor!

Skrevet

Vi fikk sprinkelseng med mine foreldre, madrass og skinnfell med sambos foreldre, og hjemmelaget vugge med fadderonkelen min.

Ellers har vi arvet masse klær fra familie og venner:)

Alt det andre har vi kjøpt selv, både nytt og brukt. Hadde en del fra før av siden sambo har en datter på 4 år.

Skrevet

Mine og mannens foreldre spleiser på vogn, det var de helt klare på fra dag 1. Vet ikke hvordan det evt ville blitt med barnebarn nr 2 siden dette er nr 1 på begge sider :)

Utenom det så kjøper de litt småtteri; mamma ville kjøpe litt klær når vi var ute en lørdag, hun syns jo det er koselig å være mormor. Svigermor skal på jentetur nå før jul, så jeg blir ikke overrasket om hun plukker med seg noe da.

Vi har også fått lammeskinn og ullpledd fra Nøstebarn av den kommende oldemor, hun ville gjerne kjøpe en litt større ting, men vi skulle velge selv.

Skrevet

med førstemann så fikk vi,masse klær, vogn, stellebord, seng, kommode, lekegrind og det kostet litt over 10.000,- dette fikk vi av mine foreldre

av svigers så fikk vi 2 sett med klær bare :(

blir nok ikke noe mere når Linnea kommer kan jeg tenke meg...

av mine foreldre så får vi kommode, masse klær, resten har vi jo fra før av :)

av svigers så får vi kanskje et eller to sett med klær som sist, de prioritere heller å reise til syden i 14 dager som koster de over 10.000,- !

Skrevet

Vi fikk en "samlepakke" av mine foreldre til førstemann; stellekommode, vogn, barneseter (baby og litt større), barnestol og seng. Men de var kjøpt det av tanta mi da, så de fikk det jo relativt billig.

Skrevet

HeiHei!

Vi får voksipose hos svigers, og soveskinn hos mamma. Pluss at hun strikker litt...På bestilling vel og merke!

Vet ikke hvordan det blir til jul, men vi har levert ønskeliste. Og der står IKKE dyre ting som bilstol osv.. Syns det blir for ille å ønske seg så dyre ting av familien, så vi står for de innkjøpene selv. Ellers kommer det sikkert litt klær og sånn etter fødselen..

Har fått litt "arvegods" som vugge og babysengetøy.

Vogna(Emmaljunga) kjøper vi pent brukt hos et vennepar til 3500. Brukt til èn unge! Genialt =) Kan spare penger på sånt som ikke MÅ være helt nytt..

Skrevet

Jeg regner ikke med at vi får noe, selv om dette er vår første er vi langt uti barnebarnrekka på begge sider :o) Tror forresten ikke verken mine eller hans foreldre har gitt spesielt dyre gaver til noen av barnebarna, går mest i noen klær ++

Må si jeg undrer meg litt over de som sier de "bare" fikk ett eller annet. Vi kommer til å være kjempetakknemlig uansett hva vi får, og forventer ingenting!!

:)

Skrevet

Bestemødrene var helt klare på at de skulle kjøpe vogn til oss, men så fikk jeg kjøpt billig av ei venninne. Og ettersom dette er første barnebarnet så vil de så gjerne kjøpe noe. Så da skal svigers kjøpe pulk når den tiden kommer, og mamma+mann har ordnet med innhold i en gammel vogge de har pusset opp! Pluss at det kommer noen klesplagg, leker osv som de bare MÅTTE kjøpe...;)

Vi har vært så heldige at de store tingene har vi kjøpt ganske billig, så vi har spart masse der!

Jeg er også utrolig takknemlig for hjelpen de skal bidra med fremover; Svigermor tar julevasken og min mor skal ordne i stand på selve julekvelden!! Det betyr masse for meg, nå som ting er litt vanskeligere å få til :)

Skrevet

Da æ fikk første fikk æ alt av utstyr hos mam å pap.

Pluss at dæm kjøpte måndes gave i ett helt år..

Da æ fikk nr to kjøpte æ alt sjøl.. Men får enda ting vist æ treng sånn som kjeldressa å sko..

Så har vært veldig heldig.. Så ska ikke klage..

Har ikke fått nåkka av svigersan..

Men e forskjell på økonomien dæms å foreldran mine..

Skrevet

Av pappa og stemor får jeg vogn til nesten 8000, vognpose, stelleveske, bilsete, sprinkelseng, vugge, stelleutstyr, masse klær, gardiner til barnerom + stemor har malt rommet, og strikket to jakker og en lue. Får alt jeg trenger, så er jo masse mer, men kommer ikke på alt i farta!! Er kjempe glade, de er helt fantastiske!!

Av mamma har jeg fått en del babyklær og vognteppe, kommer altid noe nytt i posten!! Er like glad for d jeg får av henne, hun gir ut ifra sin økonomi som ikke er like god som pappa og stemors akkurat!!

Skrevet

mamma pappa har vi fått vogn..voksipose..dåpskjole og mye aent klær osv...er første barnebarn så kansje derfor så ivrig....

svigers stellekomode..klær...åsså snakka hu om tørketrommel i fødselsgave :) mente vi trenkte det med barn i hus hehe...

å andre ting har vi fått..så det vi har betalt for er igrunn bare bilstol til 2000kr..åsså klær,dyner,ting å tang osv...

så veldig heldige der...:)

Skrevet

Vi har tatt vare på alt fra sist så denne gangen trenger vi bare stellekomode og bilsete.

Når poden ble født fikk vi vugge som pappa hadde laget. Til vuggen fikk vi dyne og madrass (av mamma og pappa). Samt strikkaklær og en del andre småklær som mamma bare måtte kjøpe (første barnebarn)

Av sviger fikk vi spisebordstolen og 1000 kr til mat i dåpen

Av svigermor fikk vi låne babykurven som min samboer og hans søsken lå i sammen med en del dynetrekk og laken. I tilleg kom hun med klær.

Skrevet

av de 4 besteforeldrene har vi fått emmaljunga edge(vogn), seng, babycal,vugge,vippestol,lekegrind,brystpumpe +masse masse klær;)

Skrevet

Av svigers har vi fått Trekløver stellekomode med badekar i og vugge til jenta vår!

Av mine foreldre får vi Brio Happy Duo vogn og Trekløver sprinkelseng :)

Kjempefornøyd!!!

Skrevet

Sist gang var det første barnebarnet til mamma og pappa, så de overrasket stort med at de kjøpte barnevogn. Da kjøpte vi bilsete og litt til selv samtidig og fikk god rabatt! Vogn har søsknene mine også fått til deres første nå etterpå.

Av svigers fikk vi en del klær osv, og litt penger synes jeg å huske, men det var jo like stas der i gården selv om det var barnebarn nr fem.

Denne gangen blir det nok kun mer vanlige småpresanger, og vi har jo alt fra før egentlig. Trenger kun nytt bilsete pga det ble lånt bort og senere solgt. Men det står vi i.

Skrevet

Vi fikk penger av mine foreldre & svigerfar til å bruke på babyen når vi skulle ha Celine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...