Monajenten Skrevet 11. november 2007 Forfatter #51 Skrevet 11. november 2007 Det handler om å ha litt humor og ironi da Husmusa. Det er ingen her som sitter og skryter over feilene de gjør, nettopp fordi dette ikke er feil!!! Det er virkelig ikke feil å spise noe tullemat en gang i blant, eller la stolte besteforeldre få passe barna. Dette skader dem ikke på noen måte! Ang. bakovervendt sete så er nok de aller aller fleste fullstendig klar over at det er tryggere, og det er kun spøkt med det her fordi det virker som om enkelte mener at barna burde sitte bakovervendt minst til de er konfirmert, og det er ganske komisk. Da er det ikke like trygt lenger, kanskje? :-) Og her er det heller ingen som sammenligner, vi kommer med eksempler på ting som virker helt horribelt i følge DiB (ja, for man er _faktisk_ en dårlig mor om man bruker våtservietter......!) men som absolutt ikke er horribelt. Det er bare en litt humoristisk måte å se på hvor hysteriske og dømmende enkelte er. Som en annen skrev - det finnes like mange måter å være mamma på, som det finnes mammaer. Hvilken rett har vi til å dømme andre kvinners måte å være mamma på? Vi er alle de beste mødrene for VÅRE barn, og vi jenter burde skjerpe oss som f***, og bli flinkere til å rose hverandre istedenfor å rakke ned på hverandres forskjellige syn. Og nei, jeg snakker IKKE om bakovervendt bilsete, den debatten er vi for lengst ferdig med.
RundLurt? Skrevet 11. november 2007 #52 Skrevet 11. november 2007 Eneste dib svakheten min er at ungene har reima, ellers må jeg beklage å si at jeg synder på alle andre områder, og har det fint med det, livskvalitet kaller jeg det=0)
Monajenten Skrevet 11. november 2007 Forfatter #53 Skrevet 11. november 2007 Og DER var poenget - LIVSKVALITET!!! Du har skjønt det RundLurt? !! :-) Ikke liste over ting man gjør feil, for man gjør jo ikke noe feil ved å ikke følge disse punktene, det er jo det som er poenget :-)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 11. november 2007 #54 Skrevet 11. november 2007 Kom visst feil ut det jeg mente. Jeg mente at det med å ha babyen forovervendt absolutt ikke kan sammenlignes med det å ha barnevakt eller bruke våtservietter, og ikke har noe på en slik liste å gjøre. Synes det er stor forskjell mellom hva "bim-ekstremistene" mener er livsfarlig, som f.eks. at barnet får i seg litt sukker, og hva som faktisk går utover barnets sikkerhet. Som du sier så VET alle at barn bør sitte bakovervendt, derfor skjønner jeg ikke de mødrene som "skryter" av at de er så gærne at de har barnet forovervendt når barnet bare er 10 mnd eller et år.. Woohoo, hurra for det liksom. :S Om jeg ikke husker helt feil gikk samme type liste på BiM, med hvor mye galt de forskjellige gjorde i svangerskapet, som f.eks. å røyke litt eller ta seg litt vin. Skjønner virkelig ikke poenget med å skryte av slikt. Jeg har både brukt våtservietter og nyter en Dolly pizza, og gjør det med god samvittighet.Og gutten kommer sikkert til å leke helt fint i en dress uten Reima-merke.
Odine! Skrevet 11. november 2007 #55 Skrevet 11. november 2007 Det viktigste er vel å leve opp til sin egen standard/ha en standard man klarer å leve opp til.
Gjest Skrevet 11. november 2007 #56 Skrevet 11. november 2007 Og hvis man ikke har samme form for humor som alle andre på DiB er man helt håpløs... Har ikke dette inntrykket av at alle skal være perfekte i det hele tatt, jeg. Kanskje vi leser forskjellige tråder?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå