Monajenten Skrevet 10. november 2007 Forfatter #26 Skrevet 10. november 2007 Nei selvfølgelig ikke, er helt enig med deg! Men syns likevel det er litt morsomt at enkelte faktisk mener at barna bør sitte bakovervendt til de er sånn ca. åtte;-)
yasmina Skrevet 10. november 2007 #27 Skrevet 10. november 2007 Skal ikke blande meg jeg heller for jeg skal hoppe til koeys. Her er klokken snart 23 og jeg er troett Men paa et forum som dette saa maa en vel forvente at ting blir "oppbrukt" og gjentatt en del ettersom det hele tiden kommer nye brukere. God natt !!!
Gjest Skrevet 10. november 2007 #28 Skrevet 10. november 2007 Fordi at barna kan bli traumatisert av moppen. Eller, enda verre, det kan tolkes som en oppfordring til en fremtidig karriere som renholdspersonell.
TurangaLeela Skrevet 10. november 2007 #29 Skrevet 10. november 2007 Å ha barn i barnehage er jo grusomt...Vi må være hjemme helst til barna begynner på v.g.s.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 10. november 2007 #30 Skrevet 10. november 2007 jaja! Vet jo hva du sikter til Hehe.. Og er helt enig!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 10. november 2007 #32 Skrevet 10. november 2007 Hohoho, traumatisert av moppen. Men når skal man gjøre husarbeid da da lissom?
mai mammaen til to Skrevet 10. november 2007 #33 Skrevet 10. november 2007 jeg er nok ikke en dib standar nei.. snuppa her sover inni mellom hos mormor og morfar.. men det er ikke ofte da.. men de har så lyst å ha henne der og hun elsker å være der. har nesten ikke tid å si hade til meg når vi går..hehe det å ta seg vin/øl gjør jeg faktisk aldri.. tror jeg har drukket to ganger eller noe sånt siden jeg ble gravid med henne for over to år siden. men det kommer av at jeg har ammet henne ganske lenge og nå er jeg jo gravid igjen.. i tillegg er jeg ikke så særlig glad i vin og øl sånn egentlig.. mcdonalds osv går vi på innimellom..kjekt det..
Gjest Skrevet 10. november 2007 #34 Skrevet 10. november 2007 Er du helt tett eller? Man skal jo stå opp MINST to timer før barna så man rekker den daglige gulvvasken, klesvasken og oppvasken før man lager frokost, finner frem klær og vekker sine dyrebare små skatter som nå kan bli oppvartet og underholdt av mor uten forstyrrende innslag som husarbeid.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #35 Skrevet 10. november 2007 Og jeg ser dere har glemt det viktigste her; for å være en skikkelig (perfekt, etterboka) DiBmamma må man ha levert inn alt av humor og vitt ved ankomst føden..
OsloMor Skrevet 10. november 2007 #36 Skrevet 10. november 2007 Noen flere ting: Bruker en Natusan-produkter og innrøømer at de lukter godt i tillegg (kan tolkes i den retning av at ens eget barn ikke lukter godt fra Naturens side); DÅRLIG MOR! Middagsglass fra Nestle (og ikke Hipp); DÅRLIG MOR Har benyttet Ferber-metoden; Ikke bare dårlig mor, men man bør også sperres inn på ubestemt tid. Nattammer barnet etter fylte ett år: DÅRLIG MOR og litt pervo. Bruke annen ull enn Nøstebarn sin:DÅRLIG MOR!
Gjest Skrevet 10. november 2007 #38 Skrevet 10. november 2007 DIB-mamma: -Har ikke barna i barnehage, man må da være hjemme med barna! Men vent... hvis ikke barna går i barnehage får de ikke lært seg sosial omgang, og de får ikke stifte gode bekjentskaper og få venner... huff, hva gjør vi da? Ok, vi blir MED ungen i barnehagen! -Er utdanna pedagogisk leder og sykepleier, og vet ALT -Løper bort og nusser på babyen hver gang babyen lager en lyd, selv om hele kjøkkenet står i brann -Lever etter regelen om hvor lenge man kan ha barnevakt... 1 mnd baby= 1 time, 2 mnd baby =2 timer osv osv. Helst ingen barnevakt i det hele tatt, noensinne -Fullammer, og syns amming er bedre uten melk enn mme. -Bruker ikke ferbermetoden. lar babyen skrike så mye den vil til den blir konfirmant -Reimatec er det samme som Gud -Alle leker er pedagogisk rette, utfordrende og dyre -forteller ikke barnet om sex, alkohol eller triste ting -Kjøper alt barnet peker på -Ingen godterier, brus eller god mat Uff, jeg er en fæl mamma
Carburetti Skrevet 10. november 2007 #39 Skrevet 10. november 2007 He he, godt å se at det ikke bare er jeg som er dårlig mor ;-) Takk, Monajenten, for et viktig innlegg som gjør at vi setter fokus på det som er viktig, nemlig å være mammaer. Det finnes like mange måter å være mamma på som det finnes mammaer i verden, og vi er alle opptatt av å gjøre det beste for barna våre, selvom oppfatningen av hva som er et beste varierer. Og en tanke fra meg: kan det være at noen av disse selvutnevnte "perfekte" mødrene roper så høyt fordi de kanskje ikke er så perfekte i vikeligheten? Lett å bøye sannheten litt i et forum som dette ;-)
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 10. november 2007 #40 Skrevet 10. november 2007 Stryker nok på flere punkter der og glad er jeg for det Men har dere glemt at ALLE barna MÅ ha ECCO goretex sko da?? Noe billigere alternativ kommer ikke på tale...
Gjest Skrevet 10. november 2007 #41 Skrevet 10. november 2007 goretex ække bra for miljøet! skal man ikke være politisk korrekt mamma også? eller er føttene til nussene våre viktigere enn miljøet? jeg personlig tror ikke unger blir skada for livet av å gå i noe annet enn ECCO.
Isdronningen Skrevet 10. november 2007 #42 Skrevet 10. november 2007 Et par ting til som ikke er nevn: Tv titting lørdagsgodt å ikke fullamme til de minst er 2 år
Gjest supersnupp Skrevet 10. november 2007 #43 Skrevet 10. november 2007 -overhode ikke innrømme at d er slitsomt å være småbarnsmor -å dra på fest å være "bare seg selv" en kveld, ha det knall uten at barna er der d er fy fy d. -en kjærlighetshelg med gubben er helt unødvendig og overhode aldri aktuelt før barna flytter for seg selv. Jeg er den perfekte mor for mine barn, de har alt de trenger av klær, utstyr, masse kjærlighet, 4 besteforeldre som stiller opp , foreldre som har d bra sammen. dvs: De spiser godteri, sover hos besteforeldre, foreldrene som tar seg litt alenetid i ny og ne, osv osv. Gubben e til å med så gal at han tar seg en kald pils på en varn sommer ettermiddag mens han griller:)
Loglady Skrevet 10. november 2007 #44 Skrevet 10. november 2007 Som dib-mor og kvinne er man konsensusorientert. Uenighet kalles krangel, motsigelser kalles drittkasting, og frisk diskusjon er farlig. Man bør alltid signere utspillene sine med "ikke meningen å være spydig eller noe, altså", for å være på den sikre siden. Intellektuelt engasjement forsvant ved fødselen, og er nå erstattet med kakebaking og juletrepynt. Og selv om vi av og til roper desperat etter hjernestimuli, ender vi som regel opp med å prate om kakebaking, juletrepynt, farsdagspresanger, fornærmelsen over at vi ikke fikk morsdagspresang), og ...Reimatec. Ikke meningen å være spydig eller noe, altså.
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 10. november 2007 #45 Skrevet 10. november 2007 Altså, jeg plukker vesla opp når hun gråter, UANSETT. Hun får kun mat som er bra for henne, hjemmelagd fra scratch og med rett næringsmessig verdi. Vil helst være sammen med Lusket hele tiden. Vi lærer henne tegnspråktegn for å stimulere henne, og for at hun skal kommunisere. Hun får mat NÅR HUN VIL Jeg foretrekker Nøstebarnull osv osv osv SAMTIDIG Både jeg og Lusket er VEGANERE, nei ikke vegetarianere. (ja, hun får alle næringstoffene hun trenger UTEN allemulige tilskudd!) Jeg ammer ikke. Vi bruker ikke vogn, bærer henne i sjal, mei tai, slynge og podaegi. Ingen ReimaTec her i hus Herjer med vesla Jeg har rosa hår Jeg har piercinger Jeg har en 15mm tunell i øra Jeg har tatoveringer Kler meg som en hippie en dag, pønkefaen en annen dag. Vi er dessuten lutfattige.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 10. november 2007 #46 Skrevet 10. november 2007 haha.. jeg er nok ikke en dib mamma, jeg er en magefølelse/hjerte mamma. følger man magefølelsen/hjertet så går ting flott :-) det jeg syn er mest skummelt er hvor mange som dømmer folk i det virkelige liv, bare fordi de tar andre valg for sine barn en det man selv ville gjort.. folk er rare..
Økologisk_knekkebrød Skrevet 10. november 2007 #47 Skrevet 10. november 2007 Tror jeg er en helt vanlig, normal midt på treet-mamma, som ikke har noe behov for å være verken bedre eller verre enn andre mammaer. Skjønner ikke vitsen med å lage lister over hvor mye feil man gjør. Når bakovervendt er så til de grader tryggere enn forovervendt, hvorfor i all verden skal man da "skryte" av å ha barnet sitt forovervendt? Det skjønner jeg bare ikke.. Synes forresten ikke det kan sammenlignes med å ha barnevakt eller bruke våtservietter, siden det også er ting som går igjen på "Jeg er verdens verste mamma, så kul jeg er"-listene.
Loglady Skrevet 10. november 2007 #48 Skrevet 10. november 2007 Litt på siden igjen, men glemte å si at det nok bare er dib-mødre som klarer å hisse seg opp og lage krangler av papirbleier/tøybleier, mm/mme, bakovervendt/forovervendt, barnevakt/ikke barnevakt, osv. Ser ikke for meg at venninnene mine skulle gått i tottene på hverandre av denslags in real life.
PintSizedDictator Skrevet 10. november 2007 #49 Skrevet 10. november 2007 Stryker visst på alle punkter i TS sitt innlegg eg Men du glemte: Snakker aldri hardt/strengt til barna....Det kunne jo hende de lærte at handling får konsekvenser:O
LadyLuck & Skrevet 10. november 2007 #50 Skrevet 10. november 2007 og alle de giftige og farlige vaskemiddlene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå