Monajenten Skrevet 10. november 2007 #1 Skrevet 10. november 2007 - Har aldri barnevakt. (Har man fått barn, har man selvfølgelig ansvar for dem 24/7, man må ikke finne på å forsømme dem ved å la dem overnatte hos stolte besteforeldre.) - Tar seg aldri ett glass vin eller én øl etter at barna har sovnet. (Dette kvalifiserer til bekymringsmelding til Barnevernet.) - Spiser aldri på McDonalds/BurgerKing/Peppes/Dolly osv. (Barna får selvfølgelig kun sunn og nærinsrik mat, kan ikke finne på å spise "drittmat" en gang i blant, det kan være farlig.) Flere eksempler? Jeg er ihvertfall en forferdelig dårlig mor i forhold til DiB-standarden, men jeg tror barna mine har det fint likevel, jeg! :-)
Gjest -<<- Skrevet 10. november 2007 #2 Skrevet 10. november 2007 Punkt to og tre, så. =P Må man ikke ha reimadresser og bakovervendte konfirmanter også, tro?
lenej :o) Skrevet 10. november 2007 #3 Skrevet 10. november 2007 er nok ingen god mor jeg, har jo aldri ammet barnet mitt så..
mayaya Skrevet 10. november 2007 #4 Skrevet 10. november 2007 Hehe... Lite med barnevakter, vin og burger king her i gården, gitt! Men når vi kommer hjem til Norge blir det nok noen timer ute på kvelden i ny og ned. Men overnatting har jeg ikke behov for :-) Men vi eier ingen Reima :-o
Monajenten Skrevet 10. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2007 Wow, du er i nærheten! Spørs om du klarer deg like bra når listen blir lengre;-) Og du har selvsagt rett - - Reima(TEC) må man selvfølgelig ha, ellers blir ungene kald og våt UANSETT. Ingenting annet er bra i det hele tatt. - Barna skal selvfølgelig sitte i bakovervendt sete til de er konfirmert - helst til de er atten, for å være på den sikre siden.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #6 Skrevet 10. november 2007 takker alt som finnes mellom himmel og jord for at jeg ikke passer inn i den standaren
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 10. november 2007 #7 Skrevet 10. november 2007 Nope, ingen dib-standard-mamma Og husk: Man må FULLamme til minimum 6 mnd, og gi de mm til iallefall 2 år. Og ikke la barnet se deg dersom du ikke er overlykkelig heeele tiden. Da kan barnet få angst, fobi, søvnproblemer og jeg vet ikke hva. =D
Gjest Skrevet 10. november 2007 #8 Skrevet 10. november 2007 Man har ikke barnet i bhg før det er 3 år og da har man selvfølgelig 50% plass Man har splitter ny bil, selv om man ikke har råd til det, for en bil eldre enn to år er jo livsfarlig, må vite. Man har hatt minst 15 vogner til barnet før det fyller ett år og skryter av sin egen vogndille. Man gir opp sitt eget liv så snart man blir gravid og etter det tenker man bare på sitt elskede gull. Man lager hjemmeside som man skryter av til alle. Eller, man går helt andre veien og skriker ut om at man aldri skal legge bildet av barna på nett. Man har aldri røykt og hvis så, det skal aldri innrømmes.
Gjest -<<- Skrevet 10. november 2007 #9 Skrevet 10. november 2007 Vi brukte å dra til butikken med eldstemann bakpå en pickuptruck da han var liten, spørs om det kvalifiserer helt. Forhåpentligvis skal de ikke konfirmeres heller.
lenej :o) Skrevet 10. november 2007 #10 Skrevet 10. november 2007 men seriøst jenter, er vel lite kult å spøke med sikkerhets-risikoer. er ikke kult å være uansvarlig på disse områdene.. men ja, bruker våtservietter, mini sover på eget rom, og bruker smokk. han får sjokolade og, og elsker kake!
Gjest Skrevet 10. november 2007 #11 Skrevet 10. november 2007 Ingen er vel perfekte, men jeg gjør mitt beste for barna mine og setter deres behov foran mine. Å lage skrytelister over alle tingene man gjør feil syns jeg blir litt tåpelig.
NessaS Skrevet 10. november 2007 #12 Skrevet 10. november 2007 Man må for Guds skyld ikke finne på å få barn før man har fått seg en "skikkelig" utdanning og fast jobb. (Med "skikkelig" menes høyere utdanning enn vgs, helst en ørtenårig utdannelse som du ikke får brukt til noe..) Kjøper alltid kun best-i-test til sine barn. (Det finnes jo ingen merker som kjøper seg en plass i disse testene.) Er visst langt unna DiB-standaren jeg også, men syns jeg er en god mor for det.
Pixie Power Skrevet 10. november 2007 #13 Skrevet 10. november 2007 Håper jeg aldri kvalifiserer til det.
mayaya Skrevet 10. november 2007 #14 Skrevet 10. november 2007 Nå synes jeg faktisk at det virker rimelig nedverdigende, når jeg faktisk passer inn i over halvparten av punktene.. kult.
Muffinsmamma Skrevet 10. november 2007 #15 Skrevet 10. november 2007 haha... jeg har barnevakt, drikker vin nesten hver dag og jeg har ingen reima-dress. hvorfor... de bruker den jo en så kort tid. HM duger fint. tar ikke med ungen på macdonalds, men han har spist burger og pomm fritt.. pizco-side må man jo ha om man er en ekte dbber. det har jeg heller ikke... søren og da! også har jeg ungen i barnehage... fra han var 15 md.. shit shit.
Monajenten Skrevet 10. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 10. november 2007 Syns du de tingene på den listen i hovedinnlegget er feil altså? Er man virkelig dårlig mor om barnet overnatter en gang i blant hos besteforeldrene, eller om en av foreldrene tar seg et glass vin eller man av og til spiser litt drittmat? Det syns jeg virker noe overhysterisk.
Monajenten Skrevet 10. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 10. november 2007 Veldig bra observert NessaS!! Enig med Hufsa sitt innlegg også, spesielt: "Man gir opp sitt eget liv så snart man blir gravid og etter det tenker man bare på sitt elskede gull." Det virker som om enkelte mener helt seriøst at man må slutte å leve for seg selv men KUN for barna, når man har fått dem.
ano`num *17.03.10* Skrevet 10. november 2007 #18 Skrevet 10. november 2007 -må ikke glemme at en ikke skal gjøre husarbeid med barna i nærheten.
Gjest Skrevet 10. november 2007 #19 Skrevet 10. november 2007 Refererte ikke nødvendigvis til dine punkter, men det er jo ikke første gang det har vært sånne oppramsinger av hvor "crazy" man er i forhold til hvordan ungen behandles... Jeg er ikke for barnavakt til babyer, ellers drikker jeg både vin og spiser "drittmat". Vi har vel alle våre kjepphester...
yasmina Skrevet 10. november 2007 #20 Skrevet 10. november 2007 Poenget er vel at man ikke syns det er feil ??? her faar mine smake pommefrittes innimellom, eldstemann gaar i barnehage, de spiser sjokolade osv. Jeg skryter ikke av ting jeg gjoer feil naar jeg sier det for jeg syns ikke det er en feil. Dessuten , litt humor kan man vel ha selv om en er mamma ?
Gjest Skrevet 10. november 2007 #21 Skrevet 10. november 2007 hehehe.. her har jeg gått glipp av noe hvorfor kan man ikke det???
Monajenten Skrevet 10. november 2007 Forfatter #22 Skrevet 10. november 2007 Jeg prøvde egentlig bare å poengtere hvor perfekt man må være her inne, og hvor lav terskelen er for å være dårlig mor. Man trenger å spøke litt innimellom:-)
Gjest Skrevet 10. november 2007 #23 Skrevet 10. november 2007 Joda... Syns bare ikke den humoren er noe særlig - litt oppbrukt. Begrepet dårlig mor blir jo uansett noe malpassert i denne sammenheng. Skal ikke blande meg mer, jeg.
Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!! Skrevet 10. november 2007 #24 Skrevet 10. november 2007 Hehe.. Denne tråden har vi hatt før Og som da er det omtrent ingen som kvalifiserer til en DIB mamma.. Så hvor er dere alle sammen egentlig...?! Men selv ser jeg ikke på det å sikre barnet mitt på best mulig måte som å være en "dib mamma"!! Absolutt ingen grunn til å tvile på at rikitg sikring i bil er viktig foreksempel. Ikke "kult" å være en anti dib mamma på bekosting av barnets sikkerhet..
Monajenten Skrevet 10. november 2007 Forfatter #25 Skrevet 10. november 2007 Bland i vei, alle har rett til å ha sine meninger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå