Gå til innhold

er det bare meg som synes enkelte her tar helt av??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette skal være et sted man skal kunne snakke om alt, men så kommer det noen som deg f eks og klager. hvis du synes det er for mange hysteriske her, kan du jo bare finne et annet sted å snakke med folk. skal det være sånn at man skal være redd for å spørre om ting for pluttselig kommer det noen og skal bare lage kvalm... skjerp deg!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

var ikke for å lage kvalm... og enda ikke vært slem eller ekkel mot noen her så hvem bør skjerpe seg?

Skrevet

La de være hysteriske da! Det å få sitt første barn er fantastisk spennende. Hvorfor ikke gjøre det meste ut av det? Jeg selv var ikke helt hysterisk, men må innrømme at jeg hadde lyst til å være det. Ventet leeenge med å begynne å kjøpe inn ting, men jeg hadde lyst mye før! Og man vil jo det beste for barnet sitt, så hvorfor ikke finne hvilke våtservietter som er best?

Skrevet

Synes ikke folk er hysteriske jeg.

Meningen med et sånt forum er jo at man kanm få svar på ting man lurer på og og kanskje få en del nyttige tips.

Jeg for min del har værfall lært mye nyttig og funnet ut mye som er kjekt å vite av mange andre her inne :o)

At man lurer på våtservietter, babyprodukt osv synes jeg værtfall er bare bra at man sjekker ut.

For med alle tilsetningstoffene som er i mye av det i dag så er det jo faktisk ganske lurt å ikke bruke alt man kommer over .

Det er nok ¨ånn de tenker de som lurer også.

Men når det skal være saklt så synes jeg mange gjør om ei fjær til ti høns her inne, ved at de henger seg sinnsykt opp i spørsmål som noen stiller istede for bare å svare enkelt å greit.

Å vet man ikke så trenger man ikke svare heller.

Et eksempel fra et spørsmål jeg stilte her om dagen.

Hvilken str er gutt 15 år, 170 ?

Da lurte jeg selvfølgelig på ut ifra den tabellen som ligger ute.

Jeg fante den selv da til slutt.

Jeg fikk svar på helt andre ting av noen , som at jeg burde vel kanskje kjøpe noe annet en klæ til en gutt som var 15 ! For eks spill og litt sånne gøye ting for det ville han nok sette med pris på!

Å fra noen andre så angrep de med at det var et ganske dumt spørsmål siden alle er forskjellige.

Noen høye for alderen og noen småe.

Virker som at visse her inne tror at andre er helt dumme nesten fordi om man lurer på noe som er så enkelt.

Jeg som kjenner denne gutten vet jo selvfølgelig at han er ganske så gjennomsnittelig, med høyde, vekt og alt.

Og hadde jeg villet hørt med foreldrene som noen svarte så hadde jeg vel ikke spurt her inne.

Hvilket svar er det da?? Synes noen er ganske frekke.

Jeg bestemmer vel selv hva jeg vil kjøpe og jeg kjenner jo denne gutten for det er broren til min mann og vet hvordan han ser ut selvfølgelig.

Spørsmålet mitt var jo ikke hva jeg skulle kjøpe , men enkelt å greit om 170- var gutt 15 ifølge disse standare måletabellene som finnes.

Og det var det altså:o))

Mem ...men dere skjønner sikkert pointet her. .. hehehe

Selvfølgelig får man masse hyggelige svar også da og som regel god hjelp:o)))

Synes folk skal slutte å henge seg opp i filleting jeg, finnes værre ting her i værden :o))

Skrevet

Spør og fortell om d dere vil jenter! Så er d vel bare å velge ut hva en synes er interessant selv, og ha litt forståelse for at folk er forskjellige og lurer på forskjellig.......kan vel ikke være så vanskelig d...???? ;)

Skrevet

ja, herregud så hysterisk.. det er vell samme hvilken bilstol man bruker?? alle er jo like gode.. det er vell derfor forbrukerombudet hvert år tester bilstolene på markedet? neeei.. her i norge selger vi til og med bilstoler som er forbudt i danmark fordi resultatene er så dårlige.. skjønner ikke hva som er så hysterisk med det? syns det er viktig jeg.

dessuten inneholder en god del våtservietter (såper, kremer osv) stoffer som kan føre til hormonforandring hos babyen... blant annet natusan sine produkter. det står på tv2 hjelper deg sine sider om hvilke produkter dette er. i tilfelle dere tror jeg finner det på... er jeg hysterisk fordi jeg ikke gidder å kjøpe disse produktene, og heller vil kjøpe andre?

det er ikke sånn at jeg går og tenker på dette dagen lang. jeg sjekka det opp en gang, fant ut hva som er anbefalt.. og regner med jeg kjøper disse produktene. ser ikke hva jeg har å tape på det...?

Skrevet

ok,ok ok.... dette var visst litt mer ømtålig enn jeg trodde....

og ble en kjempesak her...

folk var visst mer opptatt av slikt enn jeg kunne ane!!

men men.. vi er nok alle forskjellige...og ikke ment stygt til noen;)

Skrevet

jepp, noen bryr seg i større grad enn andre:) sånn er det bare.. blir selv litt irritert på de som hele tiden er sånn "essa, hvorfor bry seg om det og det..barn overlevde jo før også" "jeg amma med ene handa, og holdt røyken i andre.. se på han.. han er jo en flott ung mann" eeeeh.. hehe.. det er jo selvsagt og overdrive da.. jeg bryr meg om en del del ting, og dette hefter meg ikke i hverdagen i det hele tatt.. jeg går ikke rundt i en boble, hvor jeg er redd for ditt og datt.

"vil du ha spekemat?" "neitakk" så er jeg for min del ferdig med den saken.. uansett hvor trygt det måtte være..

det er derimot andre som gjerne setter av en halvtimes tid for å diskutere hvor lite farlig dette er, hvorfor jeg ikke bare spiser det.. osv osv.. syns heller det er sånne som er hysteriske. de kan jo trykke trynet fullt, selv om jeg ikke gjør d.

Skrevet

Jo litt enig i det hehe:=)

Skrevet

Synes ikke at folk tar av fordi de vil høre andres erfaringer osv. Dette er jo en skravleside hvor man kan skravle om akkurat det man vil ;-)

Jeg har fått masse gode råd her, og jeg føler meg ikke dum fordi jeg spør om ting. Synes dette er et supert forum ;-)

Skrevet

Er det ikke litt av vitsen med dette forumet da - å kunne spørre om ting en lurer på??

Og om det er kjempetidlig i svangerskapet, så er det kanskje fordi folk gleder seg så veldig til babyen kommer, at de synes det er kjekt å få høre andres erfaringer om ting, og tang.

Dersom man synes det er slitsomt med alle spm om ditt, og datt, så er det jo faktisk bare å unngå å lese trådene da ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med masy. Hele poenget er vel å kunne dra nytte av hverandres erfaringer, så jeg forstår ikke at noen irriterer seg så mye over at noen ber om råd angående f.eks. våtservietter. Det kunne jeg ha funnet på å spørre om selv, siden jeg vet at barnerumper er ømfintlige.

Det er mange tråder med emner jeg velger å overse, som f.eks. middagsforslag, men det er jo andre som finner disse nyttige, og det er jo bra. Men jeg skriver ikke et innlegg om hvor teite jeg synes trådene er selv om jeg ikke finner de relevante for meg.

I min mening sier ofte et slikt innlegg mer om hun som skrev det enn om emnet det omhandler.

Skrevet

Ikke så lett alltid å la være å lese enkelte tråder når halvparten av folka her inne er så dårlige til å lage overskrifter. F eks

"Se hit"

"!!!!!HJELP PLEASE!!!!!"

"Et lite spørsmål..."

.....

Skrevet

Tja, er vel ikke noe galt å spørre om råd, hv som er best i test. Ofte er jo de billigste også best. Og som førstegangs kan man jo ikke gå rundt i butikkene og prøve alt, DET ville bli en dyr fornøyelse....

Hadde god nytte av råd her inne første gang jeg var gravid.

Skrevet

Grete-mor

Bare til opplysning... jeg er førstegangsfødende ;-)

Skjønner godt at man vil ha råd om bleier, men på dette forumet får jeg inntrykk av at man nærmest blir stemplet som inkompetent mor, hvis man ikke kjøper alt utstyr nytt. Og det skal være det dyreste..

Herrgud, det er så mye viss vass om TING her at folk blir redde selv for å bruke en brukt voksipose (se annet innlegg på siden).

Skrevet

Som nevnt over: jeg er førstegangsfødende. Ser ingen grunn til å bli hysterisk for det.

Og hvis man først skal bli hysterisk: dropp våtservietter. Utrolig mange av dem inneholder allergener.

Skrevet

Annie:

Selv om f.eks jeg IKKE er opptatt av det materielle rundt det å få barn, betyr det ikke at jeg driter i barnets helse.

ALLE:

Dette innlegget av Annie er typisk det jeg snakker om over; hvis ikke man er opptatt av det materielle og det dyreste av alt, så blir man stemplet som en udugelig mor på dette forumet. Snakk om takhøyde.

Skrevet

Jeg synes dette blir selvmotsigende, jeg.. Grunnen til at jeg spør om hva folk vil anbefale er jo nettopp fordi jeg ikke har lyst til å kaste bort masse penger på ting hvis jeg kan slippe det! Hvis folk her inne kan gi meg råd om hvilke ting jeg ikke bør og bør kjøpe burde jo det bare være positivt? Men da er jeg plutselig hysterisk?

Skrevet

hehe . synes faktisk ikke folk er hysteriske jeg.

vi har prøvd i tre år snart uten å lykkes. men har alikevell noen bodyer på lur. en bamse å mye go info liggende:) en del herfra også:)

vi som har prøvd så lenge har jo hatt en del tid til å tenke å drømme om slike ting så da syns jeg egentli ikke det er så rart. vi øsnker oss så inderlig en liten. så når den først kommer til oss vil jeg jo at den skal ha det så bra som mulig:)

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med HI. Folk kan fort bli litt hysteriske, særlig i forhold til bekkenløsning osv. Selv fikk jeg ryggsmerter ganske tidlig og alle på jobben synes jeg var gal som ikke gikk til legen og sjekket meg for bekkenløsning. Jeg gikk til en kiropraktor som sjekket meg nøye og knakk meg opp. Ryggen ble mye bedre med en gang. Kom inn som en gammel kror og gikk rakrygget ut igejn.. Jeg fikk streng beskjed om å holde meg i aktivitet. De beste dagene hadde jeg og har fortsatt etter å ha vært på jobb eller gått en lang tur i skogen.

(NÅ MENER JEG IKKE AT ALLE MED BEKKENLØSNING SYTER OG SPILLER SYKE!!!!!! Noen er skikkelig rammet)

Synes også det kan bli litt vel hysterisk når man får for seg at man ikke kan spise Tine kremost. ( he he he)

Selv brukte jeg laaang tid å å føle meg gravid og hadde ingen trang til å handle eller fikse noe som helst før nå de siste to ukene. Er uke 28 i morgen.

Kan allikevel forstå de som har innredet barnerommet og handlet inn det meste innen uke 12 er over. Det er jo artig når man først kommer i gang! Og jeg tror IKKE det er stas å stå på IKEA og handle barneseng osv som høygravid.

Skrevet

linaria: tror du missforstod litt.. det var ikke det materiellet jeg tenkte på, eller hvor mye ting koster.. det enkle er ofte det beste vet du :P best du leser en gang til

Skrevet

Gjør det noe da? Jeg synes hver og en skal få lov til å forberede seg på sin måte...noen lurer på masse, andre på litt mindre... Er jo ikke noe å irritere seg over; la nå hver og en få spørre, lure og forberede seg akkurat slik de ønsker. Folk er forskjellig - hadde vært greit om alle passet litt mer på seg selv, isteden for å bruke energi og krefter på å irritere seg over andre hele tiden..

Skrevet

Jeg synes folk skal få skrive og spørre om AKKURAT det de ønsker jeg :) Uansett hvor banalt det er, og uansett hvor mange som spurte om det samme for to dager siden... Er forøvrig helt UMULIG å lete opp et innlegg som ble skrevet for 3 dager siden her, og søkefunksjonen er jo nærmest intet-fungerende.... :)

Her er et fellesskap, og dersom man ikke vil lese om våtservietter og bleier, så kan man la være å åpne de trådene!!!

(mange kan kanskje bli litt flinkere til å lage en god overskrift? f.eks "spørsmål om bleier?" istedefor f.eks: "bare lurer på en ting..." :)

Skrevet

Annie:

Så hvordan skal man tolke dette

"Jepp, noen bryr seg i større grad enn andre:) sånn er det bare.. blir selv litt irritert på de som hele tiden er sånn "essa, hvorfor bry seg om det og det..barn overlevde jo før også" "jeg amma med ene handa, og holdt røyken i andre.."

Hvordan sier dette at "det enkle er ofte det beste"?

Synes det sier helt i klartekst at "noen ikke bryr seg" og " de er forbanna dårlige mødre". Så sett i gang, forklar hva du egentlig mente å si?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...