jente30L Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 ang hvilke våtservietter,bleier,klær,bilstoler osv en skal bruke... og gjerne kjempetidlig i svangerskapet? greit nok jeg skal bli mamma for 2 gang her,men jeg var da ikke sånn sist heller... prøvde meg frem til hva som passet for oss... men for all del. er det bare meg eller?
Smulen&Skalken Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Er ikke bare deg.. Folk er hysteriske her... På alle mulige måter....
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. november 2007 #3 Skrevet 9. november 2007 helt enig .. er i min 16 uke og har ikke engang handla noe mer enn en bamse lissom.. folk er hysteriske over hva de trenger og ikke minst at hver gang de kjenner noe så mister de ungen eller så er de syke og har svangerskapsforgiftning.. alt som skjer i løpet av graviditeten er jo farlig høres det ut som
Supermamm Skrevet 9. november 2007 #4 Skrevet 9. november 2007 Ser poenget ditt ja... Tror de som skal ha for første gang gjerne er mer opptatt av at alt skal være riktig, husker selv jeg hadde mange meninger om hvordan ting skulle være før dattera mi ble født. Og mange ting ble jo selvfølgelig helt annerledes enn jeg hadde tenkt på forhånd; )
Gjest Skrevet 9. november 2007 #5 Skrevet 9. november 2007 Jeg titter av og til innom her - og dinbaby. Og jeg er enig i at kjøpehysteriet tar litt av. Og det tipses om nettbuttikker og diskuteres barnetøymote (interesserer både meg og ungene 0). Samtidig så har jeg merket meg at noen av de ivrigste sjekkditt og kjøpdattene diskuterer andre og mer alvorlige problemstillinger. Og de har livssituasjoner og opplevelser bak seg som slettes ikke er så kule. Og kanskje derfor er det deilig å logge seg på og skape et fellesskap på nettet hvor man kan diskutere noe så banalt og enkelt som ting. Med dette vil jeg ikke si at alle som er opptatt av ting/forbruk/mote har det vanskelig i livet. Jeg vil bare si at det kanskje faller oss litt for lett å kritisere. For i bunn og grunn dreier dette seg om fellesskap. Et kvinnefellesskap (i hovedsak da) på nettet. Og det liker jeg. Og jeg har latt meg inspirere til å handle på internett etter at jeg logget meg inn her. Ting som blir billigere ved å handle på nettet. Så takk for tipsene jenter.
Blå + en i magen Skrevet 9. november 2007 #6 Skrevet 9. november 2007 Synes ikke folk virker så hysteriske jeg:) Det diskuteres mye om dyner, bleier etc. ganske tidlig. Men føler det er mer fordi det er spennende og moro akkurat nå. Høre andres meninger og for å få den spennende ventetiden på babyen til å gå
Gjest Skrevet 9. november 2007 #7 Skrevet 9. november 2007 Jeg er hun som har spurt om våtservietter og bleier nå, og til mitt forsvar er jeg over 30 uker på vei. I tillegg tenkte jeg som så at det er greit å høre litt erfaringer om hva dere andre har brukt, så slipper jeg kanskje å gå i samme fella, hvis det er utpreget mange som mener det samme.. Skjønner ikke helt vitsen med å ha et forum som dette, jeg, hvis ikke det er for å høre om erfaringer og gi tips. Jeg er langt ifra hysterisk, og vet også at jeg ikke kan bestemme noe eller vite hvordan ting blir før lillegutt er her. Men ettersom jeg er førstegangs er det jo klart at jeg vil at ting skal være perfekt, selv om det kanskje ikke blir det? Hadde jo vært rart om jeg ga fyken i hvordan ting kom til å bli? Nei, da vil jeg heller prøve å legge ting mest mulig til rette nå, så får heller ting bli litt annerledes. Det er jeg jo fullt klar over at det trolig kommer til å bli, men kanskje jeg på grunn av litt forberedelser hvertfall lykkes i noe!
mine små alver... Skrevet 9. november 2007 #8 Skrevet 9. november 2007 signerer her ja. hva skjedde med det å gå i butikker og titte og finne de tingene man selv liker og som du synes passer best til deg? alltfor mye hysteri her ja,orker ikke å være oppdatert på alle ting en gang jeg...maxi cosi,cab,sab.duo..blir svett av alle disse supre produktene jeg,vet ikke hva halvparten er en gang.
dritgrei hei hei! Skrevet 9. november 2007 #10 Skrevet 9. november 2007 Iver og spenning og glede er ikke det samme som hysteri! det er fint at du er avslappet og avventende... Jeg kjenner at jeg er utålmodig og spent nå, med min nr. tre, og jeg velger å være det. Jeg velger å skrive om ting som interreserer meg i øyeblikket. En dag snakker jeg om fårikål, en annen om barneoppdragelse, eller fødselsangst. Jeg syns det er trist at man skal bli satt i bås, og sett ned på når man i spenningen vil høre om våtserviettenes liv og virke...
Gjest Skrevet 9. november 2007 #11 Skrevet 9. november 2007 Vet nå ikke om jeg synes alle her er hysteriske av den grunn... men jeg husker da hvordan det var å være nygravid for første gang:) Klart man vil ha alt ferdig første uka etter positiv test:) Det er ikke noe galt i å forberede seg, heller ikke i å være overivrig. Mange er kanskje usikre på seg selv og synes det hjelper at mange andre også er det:)
Fruen i huset Skrevet 9. november 2007 #12 Skrevet 9. november 2007 Nå virker det kanskje hysterisk fordi det er så mange her, og når alle legger ut et spørsmål hver, kan det virke som "alle andre" lurer på alt! Selv har jeg fått mange fine tips her inne, men ikke mer hysterisk enn at jeg kommer til å prøve meg frem på det meste. Har f.eks fått mange bra tips mot kvalme, men det er ikke alt som fungerer på meg!
Gjest Skrevet 9. november 2007 #13 Skrevet 9. november 2007 Signerer denne også! Klart jeg er usikker! Jeg har aldri gjort dette før! Synes det er kjempetrist at man skal bli sett ned på, og at man skal føle seg dum fordi man vil det beste for barnet sitt.. Tror alle her inne skjønner at andre ikke kan fortelle en hvordan ting blir, eller gi noe fasitsvar på hva som er best for deg og ditt barn, men ser ikke noe galt i å høre om andres erfaringer? Jeg vil faktisk forberede mest mulig slik at jeg kan fokusere på de tingene som kanskje kommer som et sjokk.. Og i bunn og grunn synes jeg dere med mer erfaring burde føle dere beæret over at vi faktisk ser såpass opp til dere at vi spør, og heller gi råd istedet å få oss til å føle oss enda mer uerfarne!
UpsyDaisy Skrevet 9. november 2007 #14 Skrevet 9. november 2007 Vi gleder oss og er spente og forventningsfulle!!! Ikke noe galt med det vel!!!
jente30L Skrevet 9. november 2007 Forfatter #15 Skrevet 9. november 2007 mener bare at dere vil jo selv finne ut hva som passer dere best og det som passer barnet best... og er ikke meningen å se ned på noen,men mener det blir mye fokus på bleier ,våtservietter osv....
Gjest Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 Jeg orker ikke bry meg om noen velger begynner tidlig med handlingen, om noen synes det ene og det andre en unødvendig å kjøpe, om de lurer på beier og våtservietter ) Jeg f.eks lurte om brystpumpe i går. Jeg er førstegangs, og har heller ingen jeg kjenner som jeg kan spørre om erfaring, så da er det jo greit å spørre her inne. Og gode svar får man også. =) Vi er alle forskjellige og har forskjellige måter vi gjør ting på )
Linaria Skrevet 9. november 2007 #17 Skrevet 9. november 2007 Jeg synes det blir litt mye, ja... Synes i det hele tatt det er litt mye fokus på det materielle på dette forumet. Foretrekker derfor egentlig tettinntil.com, men det forumet er egentlig for småbarnsmødre, så enkelte ting passer ikke der. Velger bare å overse alt det materielle dillet her.
Labambie Skrevet 9. november 2007 #18 Skrevet 9. november 2007 Jeg ser godt poenget ditt jeg HI.. Jeg er førstegangs,og stresser minimalt med det meste. For uansett hva som eventuelt fungerer for alle andre,har som regel lite å si når det gjelder eget avkom.. Men kan jo være greit med noen retningslinjer.. Jeg er i uke 28 nå,og har kjøpt inn nesten ingenting.. Bleier og våtservietter har jeg iallfall ikke tatt stilling til enda. Men må jeg det da? Er det ikke bare å ta akkurat sånne ting som de faller seg? Er jo skummelt å vite at man går inn i noe helt ukjent.. Og skjønner jo at det er kjekt å høre med de som har gjort dette før oss.. Min bestekamerat er gift med ei dame fra Burma,og de fikk sin første for snart 2 mnd siden.. Når jeg ser hvordan hun er med sønnen sin, blir jeg faktisk veldig inspirert! Veldig rolig,avbalansert. Ikke no stress, for de finner ut av ting etterhvert som de kommer til det. Kulturen der nede er jo ganske annerledes. Men hu er iallfall langt fra hysterisk. Ungen blir faktisk behandlet som ett lite menneske,og ikke en ting laget av kjeks.. De går jo ikke i stykker...
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 9. november 2007 #19 Skrevet 9. november 2007 Jo, ok - for mange (kanskje spesielt de som har født før) henger det ikke på greip at noen vil ha råd om bleier. Men kjære meg - hva er vitsen med dette forumet hvis folk ikke kan få lov til å spørre om ting de lurer på?? Er ikke det hele poenget; å dele erfaringer, komme med råd og støtte hverandre? Jeg er ikke en av dem som stresser med alt skal være så flott og dyrt og moteriktig som mulig, men samtidig så vil jeg ha ting på stell. Og som førstegangs så er det mye jeg ikke vet, så jeg setter enormt stor pris på all hjelp og feedback jeg får her inne. Takk til alle snille, kloke og engasjerte BiM-damer, sier nå jeg=) Så dere som ikke føler for å gå i dybden på hvilke våtservietter som er best: la vær. Hopp over det innlegget. Men ha aksept for at mange (meg selv inkludert) syns det er veldig greit å ha noen å stille alle de "dumme" spørsmålene til.
Truseprinsesse Skrevet 9. november 2007 #20 Skrevet 9. november 2007 Ser virkelig ikke problemet med å være engasjert og ønske det beste for sitt barn. Noen av oss er ganske lite erfarne med barn, og har kanskje ingen venner i samme situasjon å få råd fra. Vi trenger råd fra noen. Som Grete-mor sier, det er bare å hoppe over innlegget.
jente08&jente2010<3 Skrevet 9. november 2007 #21 Skrevet 9. november 2007 jeg syns faktisk ikke folk er hysteriske her jeg, tvert imot, skjønner veldig godt at man har mange merkelige spørsmål. ta for eksempel vi som er førstegangsfødene, aner jo ingenting om hva som er bra, og ikke bra til babyen, da sier det seg selv at det må være kjempefint og spør her inne på denne siden. uten at man skal virke hysteriske. ta for eksempel dette med det innlegget om bleier, jeg ble glad da jeg så noen hadde lagt det ut, for jeg har lurt på dette selv, og syns det var fint å se hva dere som har barn fra før bruker, og om dere er fornøyd. mange av oss førstegangsfødene har jo nesten ikke hatt noe med barn å gjøre, iallefall ikke jeg for min del. så skjønner veldig godt jeg, at folk har sånne spørmål. kjenner jeg blir litt irritert da folk legger ut innlegg, er faktisk sånn at de som legger ut disse innleggene om bleier osv, føler seg truffet, og kansje ikke tør spør om noe senere her, i frykt for at det skal virke dumt.
maibaby-Ingrid2008 Skrevet 9. november 2007 #22 Skrevet 9. november 2007 Jeg er førstegangs og har ikke kjøpt noe enda. Kommer nok ikke til å gjøre det før termin nærmer seg. Men jeg ser ikke problemet med å diskutere produkter og at noen velger å kjøpe og se veldig tidlig. Det er jo en jungel av ting der ute. Bare positivt å spørre andre om deres meninger da. De fleste syns ikke det er så rart å spørre venner og slekt om råd. Det er jo akkurat det samme å spørre om råd her inne. Ikke alle har noen å spørre hjemme heller. Og selv om man får tips, så betyr ikke det at man ikke klarer å ta en selvstendig avgjørelse senere på hva man vil bruke.
Gjest Skrevet 9. november 2007 #23 Skrevet 9. november 2007 Forresten; dere som mener det er veldig fokus på det materielle her.. Er det ikke da bra at man kan spørre om produkter er bra eller ikke, så slipper man å kjøpe ti forskjellige uten grunn, hvis mange har dårlige erfaringer med dem? Bare en tanke..
Sunniva78 har to små Skrevet 9. november 2007 #24 Skrevet 9. november 2007 "Iver og spenning og glede er ikke det samme som hysteri!" Signerer denne jeg..!
mamma til 3:-) Skrevet 9. november 2007 #25 Skrevet 9. november 2007 Synes for å være helt ærlig at det er litt for mye kritikk mot hva folk spør om her!! At noen spør om våtservietter skjønner jeg godt, er faktisk en del av merkene som har kommet dårlig ut i test, og noen barn reagerer på enkelte av stoffene i de. Om noen har lyst å spørre andre om erfaring med de eller andre produkter, så la de nå gjøre det, betyr jo ikke at de ikke kan prøve seg fram. ! Og de fleste skriver i overskrifta hva de lurer på, så hvis man ikke er interessert i det, så er det jo så enkelt at da blar man bare forbi... Dette er jo ett forum for de med barn i magen og de som prøver å få det, så la nu folk få spørre om det de lurer på. Mange er usikre førstegangs, og det har veldig mange andre og vært. Alle er forskjellige og har forskjellig bakgrunn, syns vi må bli flinkere å ta hensyn til andres følelser. Men det er nå min mening
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå