Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #26 Skrevet 5. november 2007 Jasså... en kommunistfaen fra AUF til stede her også:-) Forstår ikke hva du hisser deg opp for... vi skiller tross alt mellom annenrangsmennesker og den hvite rasen... Somaliere er late og snylter på velferdsidiotien slike AUFere som deg har vært med å bygge opp i landet her:-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #27 Skrevet 5. november 2007 Svaret mitt var egentlig til lille propp, men klart du må gjerne trykke ut av deg litt du også Hva er så stygt med å si latsekkene? Det er jo bare ren og skjær fakta! Det finnes mange andre innvanderer fra Afrika og andre steder i verden som er glad for å komme hit, ønsker å inkludere seg i det norske samfunnet, lære språket, få seg en jobb osv. og det er jo bare kjempeflott, men det jeg sier er at somaliere er blant de som ikke er av den oppfattelsen. Sorry at du ser på det som rasisme, men her er det nok du som må svelge en kamel og ikke jeg. Sier ikke at jeg hater dem, ønsker dem dit peppern gror osv. Vil bare ikke at de skal sitte på ræva. . . . . !
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #28 Skrevet 5. november 2007 Og dette var til Joolimooli og ikke yppert!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #29 Skrevet 5. november 2007 best for deg det.. hvis ikke har det blitt en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang diskusjon:-)
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #30 Skrevet 5. november 2007 Selv om du ønsker å provosere meg burde du holde deg for god til å snakke om annenrangsmennesker og hvit rase Yppert! Jeg har faktisk, på en måte, respektert deg frem til nå. Trodde faktisk at du var en noenlunde oppegående fyr som bare hadde hengt seg opp i en merkelig vendetta mot anonyme. Men den der var langt over grensa. Høres jo ut som om du er med i vigrid, jo... Uff... Synes du burde få noen til å slette det innlegget.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #31 Skrevet 5. november 2007 Jasså???? er det noe galt med Vigrid også nå da?? Faktisk den eneste frivillige organisasjonen i Norge som tilbyr gratis leksehjelp til barn som sliter på skolen:-) synes du burde roe plommene litt nå vennen og vær glad jeg ikke tar for meg AP folk og russere som jeg ser på trejerangsmennesker:-)
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #32 Skrevet 5. november 2007 Anonym 15:06: Synes jeg ser deg komme til et helt ukent land etter å ha sett faren din bli torturert, mora di brutalt drept og søstra de blitt gjengvoldtatt. Du hadde sikkert ikke trengt psykologhjelp, men snakket det nye språket flytende etter 2 uker og vært i full jobb etter 3??? Stå for meningene din med nick, så skal jeg gidde å ta diskusjonen med deg.
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #33 Skrevet 5. november 2007 Dessuten kan jeg svelge kameler når det gjelder mye, jeg. Men ikke når det gjelder rasisme.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #34 Skrevet 5. november 2007 stå for meningene dine med nick???????? er det for at du skal verve oss som støttespillere til Vigrid??? :-)
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #35 Skrevet 5. november 2007 Yppert: Med de holdningene nekter jeg å diskutere med deg. Du må gjerne kalle meg sursklie og kalkunfitte, men folk med så brune holdninger kan jeg faktisk ikke snakke med. Har ingen respekt. Håper du sier alle de onde tingene for å provosere, men i så tilfelde burde du være oppegående nok til å vite at det går en grense et sted.
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #36 Skrevet 5. november 2007 Fy faen Yppert!!! Din dritt!!! At du kan synke så lavt....
Darth Vader Skrevet 5. november 2007 #37 Skrevet 5. november 2007 Det somaliske miljøet i Norge er et problem. Og det står jeg for uten å være anonym. Og jeg syns heller ikke at jeg er rasistisk.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #38 Skrevet 5. november 2007 Hør her vennen.. mormora mi er ren neger, så om jeg krittiserer russere og AP folk for å være tredjerangsmennesker, så har jeg vel for svarte faen ikke nevnt noe om farve:-) Og hvorfor skal jeg kalle deg for kalkunfitte eller sursklie??? Du er jo helt ideologogsik forkvakla vennen:-) Ikke rart at Nazi-Tyskland fikk så mange disipler med trangsynte nek som deg som kun sitter å jatter med alt og alle:-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #39 Skrevet 5. november 2007 Vel, så var det det må å overdrive en liten smule da, eller kanskje et helt brød.....! Nå har jeg vel ikke skrevet noe om at jeg forventer at de skal rett i jobb e.l.? Først må de lære språket. Jo før jo heller. Ev. psykologhjelp får de få paralelt. Klart det. Min venninnes mann gikk på kurs 2 dager etter at han kom til landet han. Så hvorfor kan ikke asylsøkere også "kastes" inn på kurs så rask som mulig? Klart de må få lov å finne roen og slappe av en liten stund, men når det er snakk om år, det er da jeg reagerer. Bor du på Grønland i Oslo selv og er gift med en somalier eller? Hjernevasket og går i burka? Jepp. Nå er jeg like usaklig som du. Om jeg hadde kommet til et ukjent land (gjerne muslimsk jeg regner med du sikter til, så hadde jeg vær så god måtte gå tildekket, gjemt meg på kjøkkenet, og bare glemt at jeg var kristen). Er du så dum at du tror alle som kommer til Norge har opplevd at familien er slaktet? De får jo beskjed om hva de skal si, lærer seg fort hva de har krav på av goder osv. Men å inkludere seg i det norske samfunnet, nei fysj av meg. De dreper heller døtrene sine, enn at de får lov å gifte seg med norske menn. Men det er jo tradisjon/religion, så det er greit liksom. Mmmmm. Ta deg en kavring. Det smuler det.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #40 Skrevet 5. november 2007 såså..lille venn... her kaller vi ikke folk for noe som likner en neger:-)
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #41 Skrevet 5. november 2007 alle raser har forkjellige kulturer og jeg er ekstra forsiktig med å blande meg opp i de kulturene som ikke er helt bra.
propp Skrevet 5. november 2007 #42 Skrevet 5. november 2007 Først vil jeg si at jeg ikke støtter kjønnslemlesting eller kriminelle trygdesnylterere, men å si at alle de 80 prosentene av somalierne som kommer her til landet ikke gidder å arbeide fordi det er så mange som er vel drøyt. Er alle mennesker arbeidsledige fordi de ikke gidder å jobbe eller har du noe håndfaste beviser på at dette gjelder i større grad blant somaliere?
Darth Vader Skrevet 5. november 2007 #43 Skrevet 5. november 2007 Når man sitter på mottak så får man ikke lov til å gå på kurs - forstå det den som kan. Noen sitter på mottak i årevis mens norske myndigheter somler med søknaden deres. Og når de endelig kommer ut fra mottak må de kanskje vente ei god stund for å få plass på norskkurs også.
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #44 Skrevet 5. november 2007 Anonym 15:30: Nei, jeg er samboer med en norsk bonde, men har mange utenlandske venner. Kjenner personlig mange somaliske personer som jobber ræva av seg! De er veldig lei seg for de få som ødelegger for de mange, for det er de vi får høre om på TV... Nei, jeg tror ikke alle har traumer, men mange har det. De burde først og fremst få hjelp, så de ikke ender opp med å klikke og skade noen. Jeg innrømmer gjerne at jeg setter ting på spissen for å poengtere meningene mine, og det gjør sikkert du også. Dette er en svært interessant diskusjon og jeg fortsetter den gjerne med deg. Send meg gjerne en PM. Etter de ekstreme ytringene fra Yppert ønsker jeg ikke å skrive mer i denne tråden.
Darth Vader Skrevet 5. november 2007 #45 Skrevet 5. november 2007 Er det virkelig få i det somaliske miljøet som ødelegger? Eller er det faktisk ganske mange? Norsk og somalisk kultur og tradisjon er vel et av de største kræsjene som finnes. Det er klart det er mange grunner til at det er så mange problemer i de somaliske miljøene i Norge - men vi kommer ingen vei ved å late som de ikke eksisterer.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #46 Skrevet 5. november 2007 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/14/420284.html Om det ikke gir deg et helt direkte svar på spørsmålet ditt, men langt på vei!
propp Skrevet 5. november 2007 #48 Skrevet 5. november 2007 Denne artikkelen beviser ikke at 80% av somaliere ikke gidder å jobbe eller at 80% av dem er kriminelle latsabber heller. Kanskje du skal lese den en gang til. Den forklarer tendenser ikke noe mer.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #49 Skrevet 5. november 2007 wow det var mange som engasjerte seg her:D eg starta denne debatten må si eg er imponert;)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #50 Skrevet 5. november 2007 hver gang det er snakk om rasisme er det snakk om folk fra somalia, afghanistan , irak osv..men asiatiske da??jeg er asiat.har bodd i norge hele livet, jobber og betaler skatt og alt det der, så når folk kommer bort og sier dritt til meg fordi jeg er utenlansk kan de faen meg bare holde kjef!!!er så mange normenn som er trygdesnyltrera åsså!!men jeg er imot at hva som helst kan komme inn i landet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå