Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #1 Skrevet 5. november 2007 til helvete med pakket? eller inn med flere?
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Nei, jeg er ikke rasist. Tidvis er jeg etnosentrisk, men så kommer jeg på at "Olsen ved siden av" er en fordømt idiot han også, og slutter å tenke at somalisk kultur suger fordi den fører til at de som tilhører den omskjærer 99% av kvinnene sine. Det er mye enklere å tenke at mennesker som omskjærer jenter er idioter og at Olsen er en idiot han også, helt uavhengig av etnisitet, hudfarge og lunsjpreferanser. Men det er plenty jeg gjerne skulle foretatt meg med norsk innvandringspolitikk, og enn så lenge kunne man godt ha begrenset innvandringen en del, selv om det er fordømt uetisk. Du da, annie?
RundLurt? Skrevet 5. november 2007 #4 Skrevet 5. november 2007 Kommer an på hva du legger i ordet rasist det da!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #5 Skrevet 5. november 2007 "Offentlig" er man jo rasist så snart man sier neger eller sier noe negativt ang. innvandrere og kriminalitet......! Så ja, da er jeg rasist. Men i mine og maaaange andres øyne, er jeg det ikke, da det må få lov i Norge hvor vi har ytringsfrihet og ha litt sterke meninger på enkelte områder, uten å være rasist for det. Vil ikke ha ut "pakket" om noen tror det. Kun de kriminelle. Dem har vi nok av selv!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #7 Skrevet 5. november 2007 enig med deg. lei av at staten gir fri tilgang til de kriminelle mens de som virkelig trenger hjelp blir sendt heim til sombadombaland med rakett.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 Er ikke rasist, nei. Norge kan ikke drive våpenproduksjon og krigføring i andre land uten å stå til ansvar for konsekvensene av dette. Derfor bør vi fortsette å ta inn asylsøkere under strenge kriterier. Et verdig og solid mottaksapparat bør være i orden(dette fungerer ikke i dag), med den psykiatriske oppfølgningen som trengs for at søkeren skal kunne fungere i det norske samfunnet.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #9 Skrevet 5. november 2007 Og er for utsending av kriminelle innvandrere.
RundLurt? Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 ikke mot personer som sådan, men mot noen av de ekstreme retninger innen visse religioner! Er vel ikke å betegne som rasist da?
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 Det er antagelig lurt om du definerer hva du legger i ordet rasist før du spør om folk er det. Det florerer jo av varierende definisjoner, og svarene blir da gjerne litt god-dag-mann-økseskaft, som man ser i denne tråden så langt.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #12 Skrevet 5. november 2007 Er ikke rasist, men føler meg som en nasjonalist.. Norge for nordmenn osv.. men vet da faen hva som er hva lengre, da det finnes både svarte, bersinger, hvite og andre misfargede krek som kaller seg nordmenn... blir da faen bare kaos dette..hmmmm... Nei send alle homofile pakksier og afrikanere til Svalbard heller:-) Så kan jeg i allefall kalle meg for en god rassist:-)
propp Skrevet 5. november 2007 #13 Skrevet 5. november 2007 Så hva mener du med "rasebevisst" drygaste? Er vi ikke alle en rase?
propp Skrevet 5. november 2007 #14 Skrevet 5. november 2007 Hvor mange mennesker er det egentlig som betegner seg selv som rasist da? Mange som har hørt denne: " jeg er ikke rasist men nå synes jeg at de svartskallene skal pelle seg hjem til hottentottland der de hører hjemme!"
Gjest ->>- Skrevet 5. november 2007 #15 Skrevet 5. november 2007 "Jeg er ikke rasist, MEN ..." bruker å etterfølges av mye snodig, ja. Men det burde jo være fullt mulig å ikke være rasist, men likevel gi uttrykk for at en del kulturelle og religiøse trekk ved noen folkegrupper er absolutt negative.
propp Skrevet 5. november 2007 #16 Skrevet 5. november 2007 Det er klart! Det jeg har problemer med er denne generaliseringen av mennesker som de skulle tilhøre en homogen gruppe. Det er mye snakk om "de", "dem" og "oss". En annen ting som irriterer meg er snakk om rase. Hva i helvete er det for noe?
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #17 Skrevet 5. november 2007 Men somaliere er jaggu noe for seg selv.
propp Skrevet 5. november 2007 #18 Skrevet 5. november 2007 Ja herregud: De kan ikke bare komme her og lage kvalm bare fordi de de sulter ihjel, blir lemlestet og drept i Somalia.
Den drygaste Skrevet 5. november 2007 #19 Skrevet 5. november 2007 nei det er vi ikke faktisk.. vi er alle del av hver sin rase. f.eks du kan ikke kalle en hund for en hund, hunder har forskjellige raser. samme med aper og katter og alt annet levende og dødt. ERGO er vi forskjellige raser.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #20 Skrevet 5. november 2007 Nei, ikke sant? Hadde kommet langt med å begynne å oppføre seg litt bedre.
propp Skrevet 5. november 2007 #21 Skrevet 5. november 2007 De fleste forskere har faktisk gått vekk fra rasebetegnelse fordi det er så få genetiske forskjeller mellom oss mennesker, men denne debatten gidder jeg ikke å gå inn på, det som interesserer meg er hva du mener med at du er rasebevisst?
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #22 Skrevet 5. november 2007 Nei, jeg er ikke rasisit! Og ikke noe "men" følger den setningen! kaller forøvrig de aller fleste "Jeg er ikke rasist, MEN..."-mennesker for rasister! Og de aller fleste som har svart på denne tråden før meg... Og rasebevisst???!!! Det må jo være verre enn rasisme spør du meg!!! Synes forøvrig pila er en svært fornuftig og reflektert dame, og er veldig enig med henne om dette temaet. (og mange andre) Har lest flere innlegg av henne i ansre rasisme-dabatter også. Som vi pleide å si i AUF i gamle dager: "En drittsekk er en drittsekk uansett hudfarge!"
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #23 Skrevet 5. november 2007 Ooops... Noen tastefeil der gitt... "andre rasisme-debatter" skulle det være....
Anonym bruker Skrevet 5. november 2007 #24 Skrevet 5. november 2007 Nå er det bare et fåtall av disse som faktisk er i Norge!! (Som du sier så er de jo enten drept eller i ferd med å sulte ihjel). Statsistisk sett er over 80 % av somaliere i Norge (eller Oslo) uten arbeid. De vil rett og slett ikke jobbe. Nå er dette snakk om mennene, da damene ikke får lov. Hvorfor jobbe, når penga kommer inn på kontoen alikevel? Dette er faktisk ganske merkelig fenomen.... eller ikke. Ingen andre innvandrerer er så "ille". Ellers for de som ikke vet det, så er mange somaliere "oppdelt" i en form for "karteller". Disse er igjen uenige seg i mellom. Selv her i Norge har de disse "tradisjonene". Derfor de braker sammen i ny og ne bl.a. Og de er også blant de verste når det kommer til kjønnslemlesting av bl.a. kvinner (eller meget unge jenter). Men, men. For all del. Få flest mulig av dem hit. Ikke tenk på å hjelpe de som er i Somalia og sulter, mishandles osv. Hjelp heller de som kommer seg hit på egenhånd med egne midler, og som fortsetter å drive sitt "kriminelle" levesett! Jada, jada. Nå er jeg en jævla rasist....! Jeg er fullt klar over at det alltid er de verste vi hører om, og at de ødelegger for alle de andre. Men, man må da få lov å være liiit usakelig og få ut litt frustrasjon her også. Det er jo bl.a. mine skattepenger, og dine, som latsekkene sitter og mottar! Men, er det greit for deg, så vær så god, men det er ikke greit for meg!
Joolimooli Skrevet 5. november 2007 #25 Skrevet 5. november 2007 Anonym 14:39: Latsekkene??? Fy faen... Ja, jeg synes faktisk du er en jævla rasist! Nei, jeg synes ikke du har lov til å være usakelig og få ut frustrasjon når det medfører at du snakker slik om andre mennesker. Rasistiske ytringer er faktisk forbudt i Norge! Du er sikkert en jævla trygdesnylter som ikke gidder og jobbe, også kaller du innvandrerne latsekker for å beskytte deg selv... Og hvis du mener at meningene dine er stuerene kan du vel signere med nick???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå