Gå til innhold

1. dag på Reductil - noen andre som går på Reductil-kur nå?


milli-augustgutt

Anbefalte innlegg

Da var det felles veiedag og sist onsdag veide jeg 119.3 og i dag veier jeg 117.5 så det er jeg veldig fornøyd med siden jeg aldri pleier å gå ned noe den uken jeg har mensen.

Disse pillene gjør susen for meg iallefall,jeg trener og spiser sunt i tillegg selvfølgelig.Men tror jeg har også god hjelp med ekstra overskudd av tabellettene.Ingen spesielle bivirkninger annet enn at jeg er veldig tørst til tider.Lykke til videre jenter,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Spennede tråd! Jeg begynte på reductil 02.11. Og jeg merker stor virkning. Matlysten har minket og jeg spiser mye mindre enn før. Har eller ikke lyst på snop ol. Jeg trener også hver dag med en trimmaskin jeg fikk til mannen min. Har veiedag hver mandag.

 

I utgangspunktet veier jeg 85 kilo ved start den 02.11.

 

vekt:

02.11: 85 (reductilstart)

12.11: 81,9 ( - 3,1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Begynte 1/11 jeg. Veide 87,1 da. I dag veier jeg 84,6

 

Ned 0,5 kg denne uka. Har ikke fått trent noe denne uka, så det spørs om det har sakket ned forbrenningen litt. Men har vært flink med mat og snop. Spiste kake a la Grete Roede i helga og det med god samvittighet for jeg stod over både brownies og kransekake hos mor på fredag, for ikke å snakke om vin og øl :) Vekta skal av jenter, og vi er på vei.

 

Ingen bivirkninger, med unntak av at dersom jeg våkner om natten av lillegutt eller at jeg må på do, så er det vanskelig å sovne for da er jeg årvåken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, så flinke dere har vært. Bra vektnedgang! Jeg hadde startvekt 75,2 og var i dag 73,4 - altså 800 gram denne uken, og 1,8 totalt på 2 uker. Var som sagt ikke så flink i helgen, skulle ønske jeg hadde din karakterstyrke Lettereliv. Er fortsatt også veldig tørst, og har mye energi - noe som er en positiv bivirkning. Sliter ikke med søvnen. Fyser fortsatt litt på kveldene, men har problemer med å få i meg mat på dagen. Glemmer rett og slett og spise. Lykke til i helgen. Vi skal igjen på hytta, så da får jeg prøve å styre unna snopet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Syntes det var så rart med vekta i går, så jeg gikk på igjen i dag. 82,8 kg. Det stemmer mer med helhetsbildet den siste uka. Vi får se nå da hva neste uke viser. Dersom jeg bruker dagens tall har jeg gått ned 4,3 kg på to uker, men jeg skal ikke gå i den fella. Er glad om vekta viser dette tallet neste onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen;-), jeg følte meg også litt slunken i dag, og bare måtte veie meg i dag også, og da hadde jeg jammen gått ned til 72,4. Det vil si at jeg har klart 2,8 kg på 2 uker og 2 dager. Jeg begynte med reductilen på en mandag og hadde et opphold på 4 dager for en uke siden. Så nå er jeg kjempe fornøyd. Men, det kan jo være som du sier Letterliv, at vi ikke går ned noe særlig mer denne uken. Men kan jo ikke regne med å gå ned like mye hver uke fremover. Fikk foreløpig reductil for 3 mnd til av legen min i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

Artig at vi er så mange nå! Supert å dele erfaringer med flere :-)

Jeg startet med Reductil 6. november og veide da 82 kg

I dag, 9 dager etter, veier jeg 78 kg! Altså ned 4 kg! Er utrolig fornøyd!

Er ikke så veldig sulten lengere, Prøver å spise mine vanlige faste måltid, men det går ikke ned så veldig mye mat.Har heller ikke lyst på snop og søtsaker (hurra!).

Har ikke merket noe til noen bivirkninger bortsett fra at jeg er litt tørr i munnen innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg begynte på reductil for litt over en uke siden, den 8. November.

Tror jeg blir å veie meg hver fredag, det er enklest for meg.

Har en god del å ta av, og håper reductil kan hjelpe meg igang.

 

Startvekt 8/11: 109 kg

1. veiedag 16/11: 107,5 kg

 

-1,5 kg den første uka. Deilig å se at det skjer noe! Har vært syk, så det har ikke blitt noe trening på meg. Så forhåpentligvis går jeg enda mer ned neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei er det noen her som kan fortelle hvordan denne medisinen virker?, er det bivirkninger? Må man til lege for å få den? Hva skal til for å få denne? Jeg spør på vegne av en venninne som kjøper alt mulig som ikke virker på vekten, kanskje dette kan være noe som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag var 87,2. Gått ned 1.3 den siste uka. Begynte på reductil for 10 dager siden. Gått ned tilsammen 2kg med sunt kosthold og reductil.Blir ikke noe fortere mett og har fremdeles søtsug. Her er det viljen det går på for å ikke sprekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tida flyr og en uke har gått.....denne uka har jeg gått ned 1,4 kg :-)

Tilsammen på disse 2 ukene 3,1 kg....veldig fornøyd altså...

Trener 3 ganger i uka spiser sunt og hver 3 time ca.

Går også tur når sjansen byr seg.Lykke til alle sammen denne neste uken,stå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, fikk ikke veid meg i dag - glemte det helt i stresset i morges. Har akkurat kommet hjem fra trening, og hadde i dag gjennomgang av treningsprogram med veilleder. Hadde utrolig høy hvilepuls, og det må vel komme av Reductilen? Er det noen som vet noe om dette? Tror ikke jeg tør å ta tablett i morgen nå.... Skal veie meg i morgen, og kommer tilbake med ny vekt da.

 

Ellers så har det jo vært fin vektnedgang på alle som har rapportert:-)!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Ned 1 kg denne uken. totalt 3,7 kg på tre uker.

 

Milli - har du målt blodtrykket ditt? Det skal man jo gjøre hver 14. dag! Jeg gjorde det i dag og det var helt fint. Ingen bivirkninger så langt :)

 

Legen gjorde meg oppmerksom på at det kommer en måned der hvor det blir nesten null vektnedgang, og det er da det er viktig å holde motet oppe og disiplinen i grep, for etter den motgangen kommer kiloene til å fortsette åkomme av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lettereliv!

Så utrolig bra vektnedgang du har hatt! Målte blodtrykket for en uke siden og var helt ok, litt høyt. Husker du hva blodtrykket ditt var? Tror du pulsen kan ha sammenheng med blodtrykket? Får ringe legen i morgen. Hvor tidlig trodde legen din at vektnedgangen stopper opp. Mente han allerede etter 1 mnd?

 

Milli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, i dag husket jeg å veie meg og da ser vektnedgangen min slik ut:

Dag 1: 29.10.07 75,2 kg

i dag 22.11.07 71,5 kg

 

Altså et vekttap på 3,7 kg på 3 og 1/2 uke. Veldig fornøyd så langt!

 

Har et spørsmål i innlegget mitt over dette, hvis noen vet svar håper jeg dere svarer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen.

 

VEl, blodtrykket henger sammen med stress og hvilepuls kan også påvirkes av stress og følelser. Hviolepulsen bør måles om morgenen før du står opp og mens du enda er avslappet i kroppen.

 

Høy hvilepuls kan vitne om dårlig form/kondisjon, men også være et tegn på overtrening (men her skal det mye til...)

 

På legesenteret måler de blodtrykket 2-3 ganger og det de ofte finner er at den første målingen er mye høyere enn de andre fordi man er i en litt stresset situasjon. Er man stresset slår dette også ut på hvilepulsen. Det skal mye til i en travel hverdag å måle riktig hvilepuls midt på dagen...

 

her er et utdrag fra trim.no:

 

Gjennomsnitts hvilepuls for menn er 60-80 hjerteslag per minutt, mens den for kvinner ligger mellom 70-90 slag. Utfra gjennomsnitt vil en bra kondisjon innebære en hvilepuls på 50-60 slag per minutt, og er man i skikkelig god form vil hvilepulsen kunne ligge mellom 40-50 slag per minutt. Det finnes utøvere på elitenivå som har hvilepuls på 28 slag per minutt (!).

 

Vær oppmerksom på at hvilepulsen er en følsom indikator, som ikke bare reagerer på fysisk stress, men også psykisk. Derfor vil tanker og følelser i høyeste grad kunne påvirke hvilepulsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre veiedag for meg, har gått på reductil i to uker nå.

 

Startvekt 8/11: 109 kg

1. veiedag 16/11: 107,5 kg

2. veiedag 23/11: 106,5 kg 125 cm rundt magen

 

-2,5 kg på disse to ukene er veldig greit. Har ikke kommet igang med trening enda, så er fornøyd jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag var 86,8. Ned 0,4 denne uken. Var på julebord i helga så da ble det litt uskeielser, så får vel være fornøyd så lenge det går ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lettereliv og alle dere andre:-)! Skulle vært på vekten i går, men har hatt noen dager uten reductil nå for å se om jeg har reagert med høyere puls på reductilen. Begynte igjen i dag, og i dag har pulsen vært fin. Har derfor ikke turt å veie meg siden jeg ikke har vært flink nok i det siste. Ser at dere andre har hatt en fin nedgang i det siste - så bra!!!

Kommer med ny vekt om et par dager.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp......dette er såååå gøy:-) Jeg har gått ned 2,6 kg denne uka.....veide 116.1 sist og nå 113.5.....

Tilsammen siden 9.11.07 5.5 kg :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vekta igjen nå på fredag.

 

Startvekt 8/11: 109 kg

1. veiedag 16/11: 107,5 kg

2. veiedag 23/11: 106,5 kg 125 cm rundt magen

3 veiedag 29/11: 106 kg 120 cm rundt magen

 

-3 kg på 3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...