Gå til innhold

1. dag på Reductil - noen andre som går på Reductil-kur nå?


milli-augustgutt

Anbefalte innlegg

Hei, ga meg med å amme min 14 måneder gamle sønn i går, og begynte på Reductil i dag. Sluttet for 2 år siden, da jeg skulle prøve å bli gravid. Har igjen 10 kg før jeg når målet mitt, men sliter veldig med godtesuget, så jeg vil prøve å kvitte meg med kiloene med hjelp av Reductil igjen.

 

Noen andre som har lyst til å ha slankedag/meldedag sammen med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Har en gutt på 19 mnd. Har ikke ammet siden han var 10 uker... Men i morgen begynner jeg på reductil fordi jeg er i faresonen for hjerte- og karsykdommer og skal forebygge ved å få ned vekten.

 

Skal prøve å huske å registrere, kan vi i såfall ta onsdager?

 

Hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lettereliv:-), så fint at du vil registrere vektnedgang med meg en dag i uken. Skal vi begynne i morgen da? Har du brukt Reductil før? Dette er dag nr 2 for meg og jeg merker at jeg er veldig tørr i munnen, og jeg klarer å tøyle godtesuget mitt selv om jeg venter det månedlige:-). Er litt mere fysen på kvelden enn på dagen. Har spist litt mindre enn normal mengde mat i dag, og er ikke sulten på samme måte som jeg pleier. Føler meg fortsatt oppblåst, men håper at jeg kan ta av meg ca 1 kilo i uken. Denne uken har jeg ikke tid til å trene, men håper å få trent/gått tur i helgen og neste uke. Håper formen din blir fort bedre, og at du kommer utenfor faresonen for hjerte- og karsykdommer snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja det er nok en stund til, men vi tar da en dag av gangen...

 

I dag gikk jeg på vekta, 87 kg (jeg er 163,5 cm høy). Jeg har en drøm om å kome meg ned til 70 kg. 70 kg med veltrent kropp er bra for meg, for jeg har kraftig benbygginhg. Dersom jeg nærmer meg 66 kg, så begynner brystbenet å vises og det kler ikke fasongen min i det hele tatt. Drømmen er 70 kilo til sommeren for da står jeg brud :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, i dag var jeg 75,2 kg. Jeg var omtrent på din vekt da jeg startet på reductil for første gang. Men, så stoppet jeg opp når vi ønsket å bli gravid igjen. Så nå skal jeg som sagt kvitte meg med resten av kiloene mine. Har da igjen ganske nøyaktig 10 kg. Blir veldig spennende og se hvor mange kilo vi klarer pr uke! Har du merket noen forskjell på matsuget i dag? Jeg er enda mindre sulten i dag, og har til nå bare spist 1 skive til frokost, 1 skive til lunsj, pluss et eple - nå før middag. Jeg er forresten ikke veldig høy jeg heller og kunne nok gått ned enda 5-7 kg mere enn målet mitt, hvis jeg hadde hatt mål og bli sylslank:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg i gang... Har tatt den lille gule og blå og det er rart, men allerede etter to timer føler jeg meg mer oppstemt. Hehe, snakker om placebo-effekt :) ER innstilt på å fighte nå, skal ned i vekt, skal ha tilbake selvtilliten og kroppen min og sexlivet mitt. Nå går startskuddet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg svelgt pille nr 2. Sov ikke godt i natt, men følte meg ikke oppgitt av den grunn. Stod opp nå og føler meg litt mer våken enn tidligere. Har fortsatt hodepinen så skal ikke på jobb. Den pinen har jeg hatt et par uker nå og jeg blir hjemme til den slipper helt...

 

Optimist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i dag på da nr 5 og har endelig også fått mensen, så nå er jeg spent på om magen vil bli litt mindre oppblåst snart. Har enda ikke vært på vekten, og er kjempe spent på om jeg har gått ned noe til uken. Hadde litt brystsmerter i går, men det har jeg hatt før også når jeg ikke går på medisin så jeg regner med at det er muskulært. Føler meg veldig pigg og har ikke rørt snop siden jeg begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det virkelig unna :) Har fått mensen jeg også, men enda ser jeg at jeg har gått ned i vekt. Ikke rørt snop siden onsdag, spist to tynne kakestykker i helgen for å være sosial, men de smakte ikke som før. Er likegyldig til hva jeg spiser føles det ut som. Har ikke lyst på noe.

 

Merker at jeg er mer oppstemt og at hodepinene jeg hadde før jeg begynte har blitt bedre, men er der fortsatt. Drikker mye vann, og hovedmålet mitt er å spise 750 gr frukt og grønt pr dag. Skal veie slik at jeg lærer meg hvor mye det er. Litt dip ved siden av hvis det blir for kjedelig. Kjenner på ansiktet at det må ha gått av noe vekt...

 

Håper på å få meg en sykemelding ut uka slik at jeg kommer meg på bena igjen etter en pang på jobb.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har min første dag på Reductil i dag!

Vekt: 82 kg, høyde 170, BMI på 29

Målvekten er 70 kg.

Fikk barn for 20 mnd siden og har hatt mange forsøk på å gå ned i vekt siden.. Vekten min før jeg ble gravid var 73 kg

Vil gjerne være med å veie på onsdagene jeg også :-)

Dette skal jeg klare!

 

Lea*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lettereliv og Lea, hyggelig at flere vil være med å veie. Jeg har måttet slutte midlertidig på reductil da jeg syntes at jeg ble litt tungpustet og litt verk i brystet. Vet ikke om dette kommer av reductilen, men jeg har time hos legen i morgen. Så fort jeg kuttet tablettene kom matlysten og søtsuget tilbake i storm fart. Gikk ned 1 kg den første uken, og får håpe at jeg ikke går opp igjen, nå som jeg er helt på egen hånd igjen. Husker dere navnet på det andre slankemiddelet som har kommet på markedet? Tenkte jeg kanskje kunne høre om jeg kunne prøve det istedet, hvis jeg ikke kan fortsette på reductil.

 

Er spent på å høre hvor mye dere har gått ned i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da Milli... Legen min sa at sånne bivirkninger er forbigående, det samme med hodepine og insomnia, men det er alltid viktig å sjekke med legen når man opplever sånt som du gjør nå. Det andre medikamentet, mener du Xenical eller Reductil?

 

Jeg gikk på vekta i dag og har tatt av 2,3 kg og inn 2 cm i midjen. Er veldig fornøyd. I tillegg har hodepinene mine blitt lettere og humøret er generelt bedre, Eneste jeg merker er at dersom jeg våkner om natta, så er det vanskelig å sove igjen. Og drikker mye vann så jeg merker ikke så mye til munntørrhet heller.

 

Lykke til hos legen! Gi rapport!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Letterliv,

jeg rakk ikke legetimen min i går, da jeg ble sittende i et møte som tok lengere tid enn jeg hadde trodd. Har derfor begynt på reductil igjen i dag, og skal nå se om hvordan det går. Jeg ble også veldig oppstemt da jeg gikk de første 5 dagene før jeg sluttet. Gikk som sagt ned 1 kg den første uken. 2,3 kg er jo helt utrolig bra - så flink du har vært!!! Da må du ha vært veldig nøye med maten også? Jeg dro på treningsstudio i går, for første gang på 3 år! Det var utrolig hardt å gå inn døren, men når det først var gjort så var det herlig å begynne igjen. Formen var selvfølgelig helt råtten, men den kommer seg forhåpentligvis raskt. Nå må jeg reise på jobb, ha en fin dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia!

 

Ja jeg har vært flink med maten, men opplever det ikke som noen forsakelse denne gangen. tenker ikke på at jeg spiser slankemat liksom. Spiser så magert som jeg klarer uten at jeg tar bort det faktum at det er "vanlig" mat jeg spiser. Har gått turer hver dag, ikke trent mer enn det siden jeg er sykemeldt. Tror jeg skal ta meg en tur p treningssenteret i helga slik at jeg får i gang musklene mine skkkkelig igjen...

 

Lykke til i dag da! Og så bra at du dro på trening!! Flott skritt i riktig retning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Fant ut at det ikke var så mye vits i at jeg veide meg på onsdag iom at jeg begynte på tirsdag med Reductil. Driver å lurer meg oppå vekta innimellom allikevel og det ser ut til å gå den rette veien allerede! Er veldig spent på hva resultatet blir etter en uke!

Så synd at du får slike bivirkninger Mille! Håper det gir seg snart! Jeg har ikke kjent noe til bivirkningene enda - heldigvis!

Jeg synes det er så utrolig rart at jeg ikke har lyst på søtsaker lenger! egentlig veldig delig! får liksom litt mere ro over meg når jeg ikke går og tenker på hva jeg har lyst på hele tide. Ikke blir jeg så veldig sulten heller, men må jo allikevel passe på å få inn litt energi innimellom :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, slenger meg på her jeg da :-)

Jeg ser ut til å ha lengst vei til målet av dere her,jeg håper jo da å ta av 40 kg...mulig litt til men det får vi se etterhvert.

Jeg er 1.72 høy veier 119 i dag og en BMI på 40.....:-(

Så jeg er herved klar for å forbedre min helse og vinne kampen mot kiloene....Målet er også at jeg skal få operert buken og strammet kroppen der det trengs .:-)

Lykke til alle sammen og jeg veier meg igjen neste onsdag....:-)

 

PS : dag 1 med reductil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen snuppsnupp!

 

Så spennende!! Har bare ett råd til deg og det er å drikke så masse vann du klarer og litt til. Tror det er med og begrenser bivirkningene, pluss at da er det mindre sjans for forstoppelse! Drikker ca tre liter om agen jeg nå, og det er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg slenger meg med på denne.

 

Begynte på libra kostholdskurs 21 august, og har frem til nå gått ned 10kg. Følte jeg trengte litt drahjelp ved siden av, så jeg startet med reductil i dag. Kommer til å fortsette det sunne kostholder-spiser mye god mat. Jeg får ikke trent på grunn av rygg og bekkenproblemer etter fødsel. Dette er også en av grunnene til at jeg ønsket reductil, da det gar sakte nedover uten trening. Skal prøve vannaerobic etterhvert.

 

Vekt når jeg startet i august: 100,7 (på kveldstid kl 19.30)

Vekt på tirsdag 6/11: morgenen 89,3 (kveldstid 90,6)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset "lettere liv"....det er alltid en utfordring å være flink til det,men jeg skal virkelig gjøre et forsøk på 3 liter om dagen.Kjenner jeg er mer tørst også, så det kan vel være den munntørrheten som begynner å komme.Jeg skal ha mensen hvert øyeblikk også nå....så det spørs hvor mye som vises på vekta denne uka....men da går jeg vel ytterligere ned til neste uke :-) God helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 3 småkrapyl, velkommen i til "klubben":-)! Hyggelig at det stadig er flere som skriver innlegg. Det er spennende å følge alle sammen, og høre hvordan det går med dere. Vi har vært på hytta i helgen, sammen med gode venner og uten barn. Det ble derfor mye kos og litt alkohol. Jeg klarte meg bra på dagen, men røk på snop og div både fredags kvelden og lørdagskvelden. Jeg er mere sulten på kveldene. Har vært ganske flink i dag og skal være superflink mandag og tirsdag. Håper jeg ikke har gått opp i vekt til onsdag. Jeg hadde nemlig som mål og miste 05-1 kg i uken.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tørst hele tiden,må nesten drikke igjen etter jeg har akkurat drukket et glass med vann....har dere det sånn ? Det er jo på en måte positivt da, for det er jo iallefall ingen problem å få i seg nok vann om dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen,veldig spent på hvor mye dere har gått ned i morgen! Gru/gleder meg til å gå på vekten. Reductilen funker veldig bra, men synes effekten er litt mindre på kvelden. Er mere sulten til middag, og fyser litt på kvelden. Hvordan går det med dere andre? Noen som har ugreie bivirkninger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekten i går som viste 88,5 på morgenen. Dvs ned 0,7 kg på en uke. Har gått på reductil siden fredag, men kan ikke si at jeg merker noe virkning. Jeg spiser mine faste 5 måltider, og merker at jeg har blitt mer sulten imellom måltidene i det siste. Håpet reductilen kunne hjelpet på dette. Håper det retter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...