4blir5 Skrevet 30. oktober 2007 #26 Skrevet 30. oktober 2007 Skjedde ikke noe i natt heller... Er så lei nå. Det verker i hele kroppen, ryggen er støl og magen verker for babyen er så aktiv. Har utrolig mye nedpress og kynnere, men null åpning.. Slimproppen har ikke gått en gang, er jo 10 dager over termin, nå må jo noe skje snart. Send meg en rie!!! Vet ikke om motivasjonen min er at jeg vil treffe babyen min, eller at jeg vil slippe å være gravid mer. Fokuset er vel mest på det siste nå. Føler at det er skikkelig antiklimaks, og tanken på at jeg skal bli mamma i løpet av uka er helt uvirkelig, lettere da å fokusere på å bli kvitt alle plagene denne graviditeten har tatt med seg.. Gleder meg sånn til å ikke spy og være kvalm mer.. (sorry, bare klager....)
Tulletutta Skrevet 30. oktober 2007 #27 Skrevet 30. oktober 2007 Melder meg inn her ei veke på overtid og LEEEEI! skal på sykhuset i dag mest sannsynlig for ein vurdering for kva som skal gjeres framover håper at eg slepper å reise heim igjen selv om eg må nok det. Var på sjukhuset på søndag og vart strippet og hadde 2 1/2 cm opning og var moden. Men trur du da skjedde noko då, nope. Litt kynnere i dag då, kanskje kanskje, eg har funnet ut at han må jo ha kommet til 10 november det blir 18 dager overtid. Så då får eg telle ned til det men akkurat i dag føles det ut som ein evighet. får håpe han er her til julaften sa samboeren min i går he he, trur han er lei og.
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 30. oktober 2007 #28 Skrevet 30. oktober 2007 Jeg kan jo trøste med at en ikke trenger å ha et eneste tegn på at fødselen nærmer seg for at den plutselig er igang. Med mine to første hadde jeg ingen tegn i det hele tatt. Ingen kynnere, ingen slimpropp, ingen murring, virkelig ingenting. Men plutselig var jeg igang. Håper håper håper på litt action snart!!! Skal ut og gå et par timer etterpå også. Har gått en times tur, vasket huset, vasket klær, pusset vinduer og sovet en time. Så får vi se om det skjer noe snart. Blææææh venting suger!!!!
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 30. oktober 2007 Forfatter #29 Skrevet 30. oktober 2007 skjer det noe med noen??
skrikerungen Skrevet 30. oktober 2007 #30 Skrevet 30. oktober 2007 Ingenting som skjer her iallefall Har nesten gått i dvale nå og rekner ikke med at ting setter i gang av seg selv. Satser på å bli igangsatt på fredag da.. 11 dager over termin - Jeg er suuuperklar for å bli mamma!!!!!
4blir5 Skrevet 30. oktober 2007 #31 Skrevet 30. oktober 2007 Skjer ikke noe her heller. Går til sengs nå, håper jeg våkner av RIER!!!! Hvis ikke er jeg elleve dager over termin i morgen..
Frida__ Skrevet 30. oktober 2007 #32 Skrevet 30. oktober 2007 Hei alle dere på overtid. Vi bare sende dere en stor klem og lykke til. Har selv vært der dere er og tro meg jeg skal aldri si til en gravid " Går du her enda? Skal ikke den babyen komme snart? Skjer det noe?" For jeg vet bedre og kunne drept den som sa det til meg. Dere er kjempe gode og flinke og selv om motet rakner har dere snart en liten nydelig baby i armene. Hold ut og få ut all frustrasjon. Folk kan få vite at de tråkker i salaten av og til. Lykke til igjen. Hilsen meg fra den andre enden av svangerskapet.
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 31. oktober 2007 #33 Skrevet 31. oktober 2007 Ja det skjedde ingenting i natt, men når jeg sto opp i dag tror jeg litt av vannet gikk. Så da er det vel bare å vente på at noe skal skje snart? Bør en ringe føden når en bare har delvis vannavgang? Hadde vannavgang med nr1, og da var jeg inne til kontroll og blodprøve hver 8. time. Nå bor vi så langt fra sykehuset at det ikke blir aktuelt, men skal en sjekkes?
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 31. oktober 2007 #34 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg ville ringt, det er visst noe med infeksjonsfare og greier når vannet har gått...... kanskje du får komme inn, de tar resten, og vips så er fødselen din i gang :-) Det er den nemlig så langt fra som det går an å komme her i gården.,5 dagen på overtid, og jeg klikker snart, men har begynt å tro at prinsessa ikke vil ut, hun sparker og erter meg mer enn før :-) Jeg har begynt å tro at her skjer det ikke noe av seg selv, blir sikkert i gangsatt om 5 dager eller noe, skal tilbake til JM på mandag, Lykke til alle sammen, masse fødestøv til alle. noen som har hørt hvordan det gikk med Beredt? Leste lengre opp at hun skulle inn på sytkehuset til kontroll pga høyt undertrykk og proteiner.. Hmmm....
niros Skrevet 31. oktober 2007 #35 Skrevet 31. oktober 2007 Ring føden du for sikkerhetskyld- og lykke til hvis det skjer noe:-) Var på kontroll i går og de sa at jeg var moden og hadde åpning. I dag våknet jeg med skikkelig murringer nederst i magen. Hadde gitt opp håpet om at noe skulle skje av seg selv, men nå har jeg fått igjen litt av håpet, så jeg skal ut å gå en lang tur i dag. PS: Tror faktisk Beredt har født (noen sa at det var lagt ut på Bli Gravid-sidene, men jeg fant det ikke når jeg leta)? - 8 dager over og drittlei
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 31. oktober 2007 #36 Skrevet 31. oktober 2007 Jepp, hun har født, fant innlegget inne på Bli Gravid.. Jaja, gratulerer til henne og familien :-) Så er det oss overtidsdamer igjen da, jeg syntes de tre ukene hjemme frem til termin gikk ok, litt lange, men nok å holde på med, men disse overtids dagene tar knekken på psyken altså.. Går og kjenner etter og håper, veit ikke helt etter hva, men tegn på at babyen min snart vil ut!!!!! Jeg har tatt med meg bikkja ut på laange turer hver eneste dag( han er vel den eneste som er glad for overtiden) og murringene kommer når jeg kommer hjem, men vips så forsvinner de.. Bare å smøre seg med tålmodighet, syntes alle føder jeg! Utenom oss som fortsatt henger på denne tråden da! Jaja, blir november barn nå...
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 31. oktober 2007 #37 Skrevet 31. oktober 2007 Off ja nå blir det novemberbarn på oss, om ingen bråbestemmer seg for å komme ut. Jeg har hatt to lange fødsler, så jeg rekker det nok ikke. Tar nok ca. tre døgn denne gangen også, og skulle det starte for alvor nå (har vel ikke helt trua på det) så blir det barn 2. november... Nå skal eg ut å rake litt. Håper det starter noe. Tror som sagt litt av vannet gikk i stad, og så gikk slimproppen, blank og umoden skal en tro det jeg har lest her med at det må være blod i den for at du skal være moden... Avventer litt å ringe til føden. Syns det er ille å reise den lange veien om det ikke er noe. Var jo på føden hele mandagen. Det holdt lenge for en med fødselsangst. Skal oppdatere etter raking=)
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #38 Skrevet 31. oktober 2007 jeg også våknet uten rier eller noe slags ondt i dag også... fortvilende. Dag 11 på overtid... Skal på sykehuset i morgen da, håper jeg kan bli satt i gang for nå er jeg drita lei!!! Denne fødselen kommer ikke til å starte av seg selv! Og jeg har ikke lyst å gå over helgen med denne magen. Nå SKAL han ut!!!
Klokka tikker Skrevet 31. oktober 2007 #39 Skrevet 31. oktober 2007 11 dager over her også.... Skal på sykehuset i dag for å sjekke status hos jordmor - overtidskontroll på torsdag og settes i gang på fredag. Jordmor ringte meg fra privattelefon mens jeg sto i dusjen, hun lurte på hvordan det gikk. Det er bra oppfølging! Blir nesten litt rørt. Nå er det ihvertfall noe som skjer hver dag fremover, men litt rart å tenke på at fredag - ja, da skal jeg gjennom den verste smerten jeg har opplevd. Det er jo selvfølgelig verdt det, men litt kjedelig å legge seg torsdag kveld med tanke på fredagen....
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 31. oktober 2007 #40 Skrevet 31. oktober 2007 Du får sette ned foten i morgen!!! De kan da ikke la deg gå over helgen. Jeg syns 2 dager over er mer enn nok, så jeg ser for meg hvor gal jeg er etter 11 dager. Syns du har vært mer enn tålmodig nok!!! Skal krysse fingrene for at du blir igangsatt i morgen. Jeg syns det var bedre med igangsetting enn vanlig fødsel. Vips så var det over. 4 timer fra de satt dryppet til hun var ute. Hadde 2cm åpning når de satt det (hadde 3 døgn med rier for å få de to cm da, så det lå hard jobbing bak). Ikke var det så vondt heller. Holdt med lystgass som smertestillende for min del. Når jeg ikke ble igangsatt derimot var det helt jævlig og veeeeeldig langtekkelig. Håper håper håper på en enklere fødsel denne gangen... Heia Håp & lille Hopp!!!
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 31. oktober 2007 #41 Skrevet 31. oktober 2007 Lurer litt på om det kan være noe på gang her? Noterer tredje vondt på tre kvarter. Det gjør rimelig vondt, men varer ikke mer enn 10 sek. Sikkert bare maserier, men det skjer da noe...
4blir5 Skrevet 31. oktober 2007 #42 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg var så sikker på at noe skulle skje i natt, men nei da, like gravid i dag og.. Skal på overtidskontroll i morgen. Noen som vet om man kan bli satt igang med det samme hvis man ønsker det? Er så sliten av å spy og har vondt i hele kroppen, ikke noe idyll med andre ord.
fillyfjonka, nr.3 i oktober Skrevet 31. oktober 2007 #43 Skrevet 31. oktober 2007 Har 14min mellom og de varer i 35sek. Det er jo en start. Har ringt mannen min nå, siden han har en time fra jobb og hjem og vi har en time til sykehuset... Tro om han rekker å bli oktoberbarn alikevel? Skal oppdatere jeg. Gruer meg mindre enn jeg hadde trodd jeg ville...
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 31. oktober 2007 #44 Skrevet 31. oktober 2007 Masse lykke til, skulle ønske det var meg :-) Håper du får okt barn :-)
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #45 Skrevet 31. oktober 2007 ååå lykke til fillifjonka!! Håper du føder i dag! Ja, jeg skal prøve å sette foten ned i morgen. Jeg orker ikke vente mer nå!! jeg og vil ha rier!!!!
4blir5 Skrevet 31. oktober 2007 #46 Skrevet 31. oktober 2007 Skjer d noe? Ikke no action hos meg i hvertfall. Så det blir overtidskontroll på sykehuset i morgen, 12 dager etter termin og ingen oktoberbarn på oss..
Håp & lille Hopp-Overtid Skrevet 31. oktober 2007 Forfatter #47 Skrevet 31. oktober 2007 samme her lille tille... blir novemberbarn dette.. men det er iallfall HELT sikkert at det blir. Vi får snakkes i morgen om hvordan det har gått. har på følelsen jeg bare blir sendt hjem igjen...
4blir5 Skrevet 31. oktober 2007 #48 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg er så utslitt nå av jeg og mannen min har bestemt oss for å be om å bli igangsatt i morgen hvis det lar seg gjøre. De tar jo hensyn til morens psyke også, og jeg er i ferd med å bli deprimert, klarer ikke å glede meg over at jeg skal bli mamma, fordi jeg er så tappet for krefter. Men forhåpentligvis skjer det av seg selv i natt (håpe håpe). Lykke til med deg i morgen! Forhåpentligvis blir vi mamma før helgen!
Kris, 061107 & 260610 Skrevet 1. november 2007 #49 Skrevet 1. november 2007 Jaja damer, skal vi som er igjen her inne på denne overtidstråden slå følge over i November klubben da eller??? For på meg ble det hvertfall ikke noe oktober barn, går nå på 6. dag overtid, og jeg må si det, jeg er i ferd med å bli en skikkelig megga :-) Stakkars Samboer, prøver så godt han kan å muntre meg opp, men det er ingen enkel jobb om dagen.. Prøver å ta meg sammen ;-.) Lykke til alle som skal på overtids kontroll i dag, håper dere får babyene deres snart, og jeg min "!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. november 2007 #50 Skrevet 1. november 2007 Jeg var hos legen om tirsdag og han mente at man burde mase en uke på overtid. Men jeg er ikke hysterisk ennå. Jeg ble satt igang 16 dager over termin med førstemann, så hadde igrunn innstilt meg på å gå over denne gangen og. Men når legen mener av medisinske grunner (puls, nrk..) at ikke det er bra å gå så mye over blir jeg jo litt bekymret likevel. Men hva skal jeg si til sykehuset, de sier jo sikkert at jeg må vente til jeg er 14 dager over... jeg er 6 dager over i dag og ikke kjent en kynner. Gjorde ikke det forrige gang heller. Er i bevegelse hele dagen så tror ikke det er noe hjelp i for meg. Og sex... da må man jo ha en mann hjemme morra og kveld da.... hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå